Järven vedenpinnan taso heittelee

Anonyymi-ap

Mistähän tämä johtuu? Välillä laiturin päässä on yli metri vettä, välillä kuiva maa.

Mökki ollut saman vesistön ääressä kymmeniä vuosia, mutta ei se ennen tällaista ollut.

12

490

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ilmiö johtuu vihreästä siirtymästä.

Johtuu siitä, että vesivoimalla yritetään kompensoida tuuli- ja aurinkovoiman ailahtelevaa sähköntuotantoa. Mitä enemmän maahamme rakennetaan sääriippuvaista energiantuotantoa, sitä enemmän järvien pinnat tulevat vaihtelemaan.

Tämä tutkitusti lisää mm, eroosiota ja vesien sameutta. Lisäksi rantasedimenteistä lähtevät liikkeelle niihin kertyneet raskasmetallit, jotka sitten kertyvät rantavesissä eläviin kaloihin.

• Anonyymi

Koitere on tästä hyvä esimerkki. Koitereen isoja kaloja ei voi enää syödä

Koitereen rannoilla ei ole teollisuutta, maataloutta eikä juuri asutustakaan. Silti isoissa petokaloissa on niin paljon elohopeaa, ettei niitä voi syödä. - Tämä kaikki johtuu vedenpinnan jatkuvasta vaihtelusta.

• Anonyymi

Paljonko aikaa näissä väleissä on?

• Anonyymi

On taas tälläkin kyselyikäisellä suuri ongelma...

• Anonyymi

Onhan se aika iso ongelma, jos laituri on kokonaan kuivalla maalla. Erityisesti Itä-Suomessa tilanne on tämä.

Elokuussa 2025 Tuulivoiman kapasiteetti (teho, MW) oli 8885 MW. Minimissään tuulivoima tuotti sähköä teholla 22 MW. Maksimissaan tuulivoima tuotti sähköä teholla 4983 MW. Kun sähköä ei saada, niin se tehdään sitten vesivoimalla. Ei voi sattumavoimaan luottaa

• Anonyymi

Pieliselläkin vedenpinta alempana kuin ikinä. Voimalaitos syyllinen. Toivottavasti vesi riittää sähköntuotantoon talvella, jos tulee kylmä talvi.

• Anonyymi

Myös Ounasjoen rannat ovat alkaneet luhistua aiempaa voimakkaamman vedenpinnan vaihtelun seurauksena. Sen lisäksi, että sähkön hinnat vaihtelevat rajusti, myös vedenpinnat ovat alkaneet vaihdella.

• Anonyymi

Ihminen ei ole ihan niin viisas kuin kuvittelee, eikä hyvää tarkoittaessakaan osaa ottaa kaikkia asioita huomioon. Olen seurannut läheltä soiden ennallistamista ja se vasta älyvapaata hommaa on. Vanhat ovat olisivat kasvaneet umpeen ajan kanssa, mutta nyt kun siellä kaivurit myllää, niin taas saadaan järviin lisää kiintoainesta.

• Anonyymi

Tuulella ei vesi virtaa. - Toivotaan tuulisia säitä, niin vesi pysyy järvissä.

• Anonyymi

Riikka leikkaa järvivedetkin.

• Anonyymi

Enemmän vaikuttaa siltä, että vastustaa vihreää siirtymää.

• Anonyymi

Rantatonteista kateellinen vihervasemmisto haluaa pilata ne mutaiseksi vesijätöksi vedenpintaa laskemalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      81
      5950
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      292
      4887
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      20
      2618
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      41
      2547
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      99
      1608
    6. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      17
      1481
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      105
      1397
    8. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      132
      1345
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      109
      1304
    10. Rötösherra käräjillä

Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu
      Ähtäri
      19
      1271
    Aihe