Äänekoski on aina ollut teollisuuskaupunki, joka on rakentanut hyvinvointinsa työn ja yritteliäisyyden varaan. Nyt kun työttömyys kurittaa ja nuoret etsivät suuntaa, tarvitaan vahvaa muutosjohtajaa, joka uskaltaa sanoa asiat suoraan ja herättää yhteisön liikkeelle.
Ano Turtiaisella on juuri ne ominaisuudet, joita Äänekoski tarvitsee. Hänen suorapuheisuutensa, rohkeutensa ja kyky kyseenalaistaa totuttuja toimintamalleja voisivat tuoda uudenlaista energiaa päätöksentekoon. Kaupungin on pystyttävä rakentamaan tulevaisuutta, jossa työpaikkoja syntyy, yrittäjyys kukoistaa ja jokaisella on mahdollisuus kantaa kortensa kekoon.
Muutosjohtajuus ei ole vain hallinnollista ohjaamista – se on ennen kaikkea suunnan näyttämistä. Äänekoski tarvitsee johtajaa, joka seisoo tukevasti omien periaatteidensa takana ja saa muutkin uskomaan siihen, että vaikeista ajoista voidaan selvitä. Turtiaisen tinkimätön asenne voisi toimia kipinänä, joka sytyttää kaupunkilaiset etsimään ratkaisuja yhdessä.
Lisäksi Äänekoski tarvitsee johtajan, joka laittaa kuriin arkea varjostavat ongelmat – polkupyörävarkaudet ja juopot, jotka nakertavat turvallisuudentunnetta. Turtiaisen jämäkkä ote toisi järjestystä ja antaisi asukkaille tunteen, että yhteisöstä pidetään huolta.
EU-tason näkökulmasta Äänekoski tarvitsee johtajuutta, joka kytkee paikallisen elinvoiman osaksi Euroopan vihreää siirtymää, vahvistaa alueellista koheesiota ja hyödyntää tehokkaasti saatavilla olevia kestävän kasvun rahoitusinstrumentteja. Turtiaisen johdolla Äänekoski voisi profiloitua strategisen resilienssin mallikaupunkina, jossa yhdistyvät perinteinen teollinen osaaminen ja uuden ajan mahdollisuudet.
Äänekoski tarvitsee Ano Turtiaista kaupungin johtajaksi ja muutosjohtajaksi
Anonyymi-ap
3
242
Vastaukset
- Anonyymi
Onneksi en asu siellä, jos asuisin tuossa vaiheessa viimeistään muuttaisin pois, jos Turtiainen jotenkin edes olisi mukana.
- Anonyymi
Mutta eihän mikään muutu jos vanha ja uusi näyttävät veljeksille. Miten kalakaverien tunteet.
- Anonyymi
Menkääs nyt pilipali pojat muualle satuilemaan
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512