Moi!
Ostin juuri itselle Sony Dcr-dvd202E videokameran. Kamera ominaisuuksiltaan aivan huippu ja voin suositella kaikille. Kone kuvaa suoraan dvd:lle ja näin helpottuu kaikki värkkääminen kasettien kanssa.
Kuvannut olen paljon, mutta tietokonetta en ole käyttänyt kovinkaan paljon. Kysymys kuuluukin kun kopion tiedoston tietokoneelle dvd-levyltä, niin miten sitä voi katsoa kovalevyn kautta?? Se on VOB päätteinen tiedosto ja minun pitäisi poltella se isommalle levylle, yhdistelemällä kaksi kuvattua dvd:tä toisiinsa. Se kuulemma pitäisi onnistua XP:llä ilman editointi ohjelmiakin. Pinnaclen stuodo9 on plakkarissa mutten ole ehtinyt tutustua siihen vielä. Kamera tallentaa siis 8mm levylle.
Apua antakaa
9
4483
Vastaukset
- Video-kuvaaja/editoija
Maailman typerin keksintö toi suoraan levylle kopiointi.
Et pysty editoimaan ym. kuvauksiasi
Ainoastaan pystyt kopioimaan normaali DVD levylle kuvaamasi materiaalin.
.VOB formaatti on yleisin DVD-soittimien luku tyyppi - leikkaaja-kuvaaja
http://www.doom9.org/
Tuolta voisi löytää apua. (Esim.) konvertoi vob mpegiksi ja leikkaa Final cutissa. - Digiootti
Olen samaa mieltä videokuvaajan kanssa. Ihmisiä sahataan silmään, dvd:lle tallentavilla kameroilla. Kuvanlaatu selvästi hunompaa DV-kastille tallentaviin kamroiden kuvaan verrattuna ja kameroniden käyttämälle pienelle dvd levylle mahtuu videoa vain puoli tuntia ja levyjen hinta moninkertainen kasettiin verrattuna.
- PADI2
Ostin talvella Sony Dcr-dvd201E:n ja olen tyytyväinen.
kamera tallentaa suoraan MPG2:ksi
Ja käytän kamerassa DVD-RW-levyjä, (hinta n. 10e/kpl), levyn täyttymisen jälkeen siirrän leikkeet suoraan koneelle ja muokkaan siellä haluttuun muotoon.
Sonyn mukanan tulee oma editointisofta, jolla pystyy kylläkin vain yhdistämään leikkeitä.
Uleadin Media studiolla pystyy sitten taas tekemään melkein mitä tahansa.
Muokkauksen jälkeen poltan videon normaalille DVD-levylle - Oiva
PADI2 kirjoitti:
Ja käytän kamerassa DVD-RW-levyjä, (hinta n. 10e/kpl), levyn täyttymisen jälkeen siirrän leikkeet suoraan koneelle ja muokkaan siellä haluttuun muotoon.
Sonyn mukanan tulee oma editointisofta, jolla pystyy kylläkin vain yhdistämään leikkeitä.
Muokkauksen jälkeen poltan videon normaalille DVD-levylleJuuri näin. Ei minullakaan ole ollut editoinnissa mitään ongelmia. Nämä ihmiset puhuu täällä paljon sellaista mistä eivät mitään tiedä
- Digiootti
Oiva kirjoitti:
Juuri näin. Ei minullakaan ole ollut editoinnissa mitään ongelmia. Nämä ihmiset puhuu täällä paljon sellaista mistä eivät mitään tiedä
Toistan vielä, DVD:lle tallentavassa kamerassa on selvästi huonompi kuvanlaatu DV kasetille tallentavaan verrattuna ja ongelmia tietokone-editoinnissa.
http://www.digivideo.fi/phpbb2/viewtopic.php?t=348647&highlight=dvd kamera - Oiva
Digiootti kirjoitti:
Toistan vielä, DVD:lle tallentavassa kamerassa on selvästi huonompi kuvanlaatu DV kasetille tallentavaan verrattuna ja ongelmia tietokone-editoinnissa.
http://www.digivideo.fi/phpbb2/viewtopic.php?t=348647&highlight=dvd kameraOn huomattu, että toistat. Mielestäni sinä ainoastaan kopioit tuota samaa linkkiä. Ps. Kaikki ei ole totta, mitä internetistä saa lukea
- rheman
PADI2 kirjoitti:
Muokkauksen jälkeen poltan videon normaalille DVD-levylleItse omistan tuon 202E:n.
Siinä ongelmana on tiedostojen siirtäminen tietokoneelle, onnistuu vain tuon minidvd-levyn avulla (tässä mallissa ei ole usb-tukea!!)-> levyn täytyy olla finalized ->eikä muuta suoraan mpg2:ksi - jarlolavi
PADI2 kirjoitti:
Muokkauksen jälkeen poltan videon normaalille DVD-levylleHei,
Luin, että sinulla on samanlainen videokamera kuin minulla. Olen käyttänyt RW-levyjä, siirtänyt ne tietokoneelle ilman, että olen "Finalisoinut " ko levyä. Kaikkien levyjen sisältöä en ole tietokoneelle vienyt ja nyt jostain syystä kamera ei tunnista yhtäkään levyistä.
Yritän löytää sille korjauksen, mutta tärkeintä olisi löytää joku, joka voisi puolestani tehdä tuon "viimeistelyn" ja siten varmistaa että nuo levyt ovat käytettävissä edes tavallisen DVD:n avulla.
Vieläkö sinulla on tuo kamera ja missä päin Suomea asut?
tässä osoitteeni:
[email protected]
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32728Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491175Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä211057- 1261030
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2081026Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk308935- 42909
- 72885