Apua antakaa

antakaa apua

Moi!

Ostin juuri itselle Sony Dcr-dvd202E videokameran. Kamera ominaisuuksiltaan aivan huippu ja voin suositella kaikille. Kone kuvaa suoraan dvd:lle ja näin helpottuu kaikki värkkääminen kasettien kanssa.
Kuvannut olen paljon, mutta tietokonetta en ole käyttänyt kovinkaan paljon. Kysymys kuuluukin kun kopion tiedoston tietokoneelle dvd-levyltä, niin miten sitä voi katsoa kovalevyn kautta?? Se on VOB päätteinen tiedosto ja minun pitäisi poltella se isommalle levylle, yhdistelemällä kaksi kuvattua dvd:tä toisiinsa. Se kuulemma pitäisi onnistua XP:llä ilman editointi ohjelmiakin. Pinnaclen stuodo9 on plakkarissa mutten ole ehtinyt tutustua siihen vielä. Kamera tallentaa siis 8mm levylle.

9

4465

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Video-kuvaaja/editoija

      Maailman typerin keksintö toi suoraan levylle kopiointi.
      Et pysty editoimaan ym. kuvauksiasi
      Ainoastaan pystyt kopioimaan normaali DVD levylle kuvaamasi materiaalin.
      .VOB formaatti on yleisin DVD-soittimien luku tyyppi

    • leikkaaja-kuvaaja

      http://www.doom9.org/
      Tuolta voisi löytää apua. (Esim.) konvertoi vob mpegiksi ja leikkaa Final cutissa.

    • Digiootti

      Olen samaa mieltä videokuvaajan kanssa. Ihmisiä sahataan silmään, dvd:lle tallentavilla kameroilla. Kuvanlaatu selvästi hunompaa DV-kastille tallentaviin kamroiden kuvaan verrattuna ja kameroniden käyttämälle pienelle dvd levylle mahtuu videoa vain puoli tuntia ja levyjen hinta moninkertainen kasettiin verrattuna.

      • PADI2

        Ostin talvella Sony Dcr-dvd201E:n ja olen tyytyväinen.

        kamera tallentaa suoraan MPG2:ksi
        Ja käytän kamerassa DVD-RW-levyjä, (hinta n. 10e/kpl), levyn täyttymisen jälkeen siirrän leikkeet suoraan koneelle ja muokkaan siellä haluttuun muotoon.

        Sonyn mukanan tulee oma editointisofta, jolla pystyy kylläkin vain yhdistämään leikkeitä.

        Uleadin Media studiolla pystyy sitten taas tekemään melkein mitä tahansa.

        Muokkauksen jälkeen poltan videon normaalille DVD-levylle


      • Oiva
        PADI2 kirjoitti:

        Ostin talvella Sony Dcr-dvd201E:n ja olen tyytyväinen.

        kamera tallentaa suoraan MPG2:ksi
        Ja käytän kamerassa DVD-RW-levyjä, (hinta n. 10e/kpl), levyn täyttymisen jälkeen siirrän leikkeet suoraan koneelle ja muokkaan siellä haluttuun muotoon.

        Sonyn mukanan tulee oma editointisofta, jolla pystyy kylläkin vain yhdistämään leikkeitä.

        Uleadin Media studiolla pystyy sitten taas tekemään melkein mitä tahansa.

        Muokkauksen jälkeen poltan videon normaalille DVD-levylle

        Juuri näin. Ei minullakaan ole ollut editoinnissa mitään ongelmia. Nämä ihmiset puhuu täällä paljon sellaista mistä eivät mitään tiedä


      • Digiootti
        Oiva kirjoitti:

        Juuri näin. Ei minullakaan ole ollut editoinnissa mitään ongelmia. Nämä ihmiset puhuu täällä paljon sellaista mistä eivät mitään tiedä

        Toistan vielä, DVD:lle tallentavassa kamerassa on selvästi huonompi kuvanlaatu DV kasetille tallentavaan verrattuna ja ongelmia tietokone-editoinnissa.

        http://www.digivideo.fi/phpbb2/viewtopic.php?t=348647&highlight=dvd kamera


      • Oiva
        Digiootti kirjoitti:

        Toistan vielä, DVD:lle tallentavassa kamerassa on selvästi huonompi kuvanlaatu DV kasetille tallentavaan verrattuna ja ongelmia tietokone-editoinnissa.

        http://www.digivideo.fi/phpbb2/viewtopic.php?t=348647&highlight=dvd kamera

        On huomattu, että toistat. Mielestäni sinä ainoastaan kopioit tuota samaa linkkiä. Ps. Kaikki ei ole totta, mitä internetistä saa lukea


      • rheman
        PADI2 kirjoitti:

        Ostin talvella Sony Dcr-dvd201E:n ja olen tyytyväinen.

        kamera tallentaa suoraan MPG2:ksi
        Ja käytän kamerassa DVD-RW-levyjä, (hinta n. 10e/kpl), levyn täyttymisen jälkeen siirrän leikkeet suoraan koneelle ja muokkaan siellä haluttuun muotoon.

        Sonyn mukanan tulee oma editointisofta, jolla pystyy kylläkin vain yhdistämään leikkeitä.

        Uleadin Media studiolla pystyy sitten taas tekemään melkein mitä tahansa.

        Muokkauksen jälkeen poltan videon normaalille DVD-levylle

        Itse omistan tuon 202E:n.
        Siinä ongelmana on tiedostojen siirtäminen tietokoneelle, onnistuu vain tuon minidvd-levyn avulla (tässä mallissa ei ole usb-tukea!!)-> levyn täytyy olla finalized ->eikä muuta suoraan mpg2:ksi


      • jarlolavi
        PADI2 kirjoitti:

        Ostin talvella Sony Dcr-dvd201E:n ja olen tyytyväinen.

        kamera tallentaa suoraan MPG2:ksi
        Ja käytän kamerassa DVD-RW-levyjä, (hinta n. 10e/kpl), levyn täyttymisen jälkeen siirrän leikkeet suoraan koneelle ja muokkaan siellä haluttuun muotoon.

        Sonyn mukanan tulee oma editointisofta, jolla pystyy kylläkin vain yhdistämään leikkeitä.

        Uleadin Media studiolla pystyy sitten taas tekemään melkein mitä tahansa.

        Muokkauksen jälkeen poltan videon normaalille DVD-levylle

        Hei,

        Luin, että sinulla on samanlainen videokamera kuin minulla. Olen käyttänyt RW-levyjä, siirtänyt ne tietokoneelle ilman, että olen "Finalisoinut " ko levyä. Kaikkien levyjen sisältöä en ole tietokoneelle vienyt ja nyt jostain syystä kamera ei tunnista yhtäkään levyistä.
        Yritän löytää sille korjauksen, mutta tärkeintä olisi löytää joku, joka voisi puolestani tehdä tuon "viimeistelyn" ja siten varmistaa että nuo levyt ovat käytettävissä edes tavallisen DVD:n avulla.

        Vieläkö sinulla on tuo kamera ja missä päin Suomea asut?
        tässä osoitteeni:
        [email protected]


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 151
      4305
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3904
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2671
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1531
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe