puuteri.org

Anonyymi-ap

10v sitten oli olemassa puuteri.org niminen transihmisten sivusto. Enää ei löydy. Onko vastaavaa moderoitua transpalstaa olemassa nykyään?

18

359

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Puuterihan ei ollut moderoitu sanan varsinaisessa merkityksessä. Se ol täynnä riitelyä ja kiusaamista, ainakin chatin puolella.

• Anonyymi

Ainakin aika moni bannit sieltä saanut kävi sitä tällä palstalla motkottamassa, että kaipa siellä moderaattorit oli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainakin aika moni bannit sieltä saanut kävi sitä tällä palstalla motkottamassa, että kaipa siellä moderaattorit oli.

Juuri sitä tarkoitin ilmaisulla "sanan varsinaisessa merkityksessä". Puuteri oli mis-moderoitu. Kuka riitapukareista sai bannit ja kuka ei tuntui olevan lähes arpapeliä. Taidettiinpa yksi riitapukari nostaa jopa itse moderaattoriksi.

• Anonyymi

Sellaiselle palstalle kieltämättä olisi kysyntää. On vastuutonta että hämmentyneet nuoret jätetään tämän palstan kaltaisten tunkioiden varaan kunnollisen vertaistuen ja asiallisen tiedon sijaan.

• Anonyymi

Mä olen itsekseni miettinyt, että miten transvestiitiksi itsensä kokeva poika tai nuorimies kokee nykyisen maailman? Vois kuvitella, että varmaan aika ahdistavana. Kaikki muut vähemmistöt retostelee pitkin someja, eikä esim homoutta oikeastaan enää kukaan kammoksu. Sitten kuitenkin transvestiittina tajuaa olevansa väärällä tavalla erilainen. Mitään järkevää tietoa ei saa mistään.

• Anonyymi

"Kunnollisen vertaistuen palstalle" voisi olla kysyntää, mutta puuteri ei sellainen ollut. Ainakaan 12-13 vuotta sitten jolloin itse otin sieltä hatkat meiningin ahdistaessa.

• Anonyymi

Lisään edelliseen kommenttiin, että omassa nuoruudessa vähemmistöjen asioista alettiin pikkuhiljaa puhua. Valtaosa ihmisistä joutui edelleen olemaan kaapissa. Se kuitenkin lohdutti, että asiat näytti kuitenkin menevän oikeaan suuntaan.

Ja muiden vähemmistöjen osalta asiat menikin rajusti oikeaan suuntaan. Transvestiittien kohdalla tää ei vain tapahtunut. Viime vuosina kehitys on ollut jopa rajusti negatiivista.

• Anonyymi

Sukupuolenvaihdos on se juttu, jota tiitille nykyään kaupataan. Jos siihen prosessiin ei lähde, tippuu kaikkien mahdollisten tukiverkkojen ulkopuolelle. Sad but true.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sukupuolenvaihdos on se juttu, jota tiitille nykyään kaupataan. Jos siihen prosessiin ei lähde, tippuu kaikkien mahdollisten tukiverkkojen ulkopuolelle. Sad but true.

Missä ihmeen todellisuudessa sitä kaupataan, kun ainakin transpolilla tivataan itsensä suurinpiirtein kaksivuotiaasta joko tytöksi tai pojaksi itsensä kokeneilta, että eikö sinulle riittäisi vain pukeutuminen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä ihmeen todellisuudessa sitä kaupataan, kun ainakin transpolilla tivataan itsensä suurinpiirtein kaksivuotiaasta joko tytöksi tai pojaksi itsensä kokeneilta, että eikö sinulle riittäisi vain pukeutuminen?

Sateenkaaripiireissä. Niihin ei enää edes hyväksytä muita kuin sukupuolen korjaajia ja muusuja. Näissä piireissä saa kyllä tarkat ohjeet taikasanoista, joita transpolilla tulee toistaa jotta pääsee prosessiin.

Kuten varmaan tiiät, transpolit nykyään pullistelee asiakkaita, mikä pakottaa pitämään tiukkaa seulaa. Meneekö tänä vuonna jo 1900 uutta asiakasta rikki(?).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sateenkaaripiireissä. Niihin ei enää edes hyväksytä muita kuin sukupuolen korjaajia ja muusuja. Näissä piireissä saa kyllä tarkat ohjeet taikasanoista, joita transpolilla tulee toistaa jotta pääsee prosessiin.

Kuten varmaan tiiät, transpolit nykyään pullistelee asiakkaita, mikä pakottaa pitämään tiukkaa seulaa. Meneekö tänä vuonna jo 1900 uutta asiakasta rikki(?).

Onhan sateenkaaripiireissä nyt homoja ja lesbojakin. En oikein ymmärrä tuota, kun itse tiedän paljon tiittejä, jotka pyörivät sateenkaaripiireissä ja heidät hyväksytään, kun taas itseäni binääriin kuuluvana transtaustaisena ei oikein hyväksytä, varsinkin, kun blendaan eli olen liian "normaali".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan sateenkaaripiireissä nyt homoja ja lesbojakin. En oikein ymmärrä tuota, kun itse tiedän paljon tiittejä, jotka pyörivät sateenkaaripiireissä ja heidät hyväksytään, kun taas itseäni binääriin kuuluvana transtaustaisena ei oikein hyväksytä, varsinkin, kun blendaan eli olen liian "normaali".

Ja missähän kaupungissa tiittejä pyörii sateenkaaripiireissä ja heidät hyväksytään? Hesassa ja Turussa, jossa on nimenomaan tiiteille tarkoitettu ryhmä?

Täällä perähikiällä Setan olohuoneesta ajettiin ulos kaikki miehet homoista tiitteihin jo viime vuosikymmenen lopussa. Tilan ottivat transsukupuoliset ja muunsukupuoliset, joiden mielestä "miehet yhteiskunnan huipulla ei voi olla syrjityssä asemassa". Siellä ei vaan voinut enää olla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja missähän kaupungissa tiittejä pyörii sateenkaaripiireissä ja heidät hyväksytään? Hesassa ja Turussa, jossa on nimenomaan tiiteille tarkoitettu ryhmä?

Täällä perähikiällä Setan olohuoneesta ajettiin ulos kaikki miehet homoista tiitteihin jo viime vuosikymmenen lopussa. Tilan ottivat transsukupuoliset ja muunsukupuoliset, joiden mielestä "miehet yhteiskunnan huipulla ei voi olla syrjityssä asemassa". Siellä ei vaan voinut enää olla.

Mielenkiintoista muuten, että olen kyllä transsukupuolisena miehenä huomannut saman ilmiön emmekä mekään ole tervetulleita, paitsi jos emme blendaa, mutta kun tuossa toisessa ketjussa joku väitti, että kuulemma sateenkaaripiirit ovat nykyisin sellaiset, että niissä pyrittäisiin validoimaan transmiesten maskuliinisuus. Ota tästä nyt sitten selvää...

Toisaalta, maailmahan on kyllä sellainen, että miehenä kukaan ei tee mitään puolestasi, vaan kaikki on tehtävä itse, jos jotain haluaa saavuttaa. Itselläni esimerkiksi onTiktok-tili, jossa tuon itseäni esiin rentona, maskuliinisena heteromiehenä, koska minua kyllästyttää se, ettei yhteiskunta tunne käsitettä heteromies, joka kuuluu lgbt-vähemmistöön. Ja kuka tätä asiaa voi muuttaa ellen minä ja me itse?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mielenkiintoista muuten, että olen kyllä transsukupuolisena miehenä huomannut saman ilmiön emmekä mekään ole tervetulleita, paitsi jos emme blendaa, mutta kun tuossa toisessa ketjussa joku väitti, että kuulemma sateenkaaripiirit ovat nykyisin sellaiset, että niissä pyrittäisiin validoimaan transmiesten maskuliinisuus. Ota tästä nyt sitten selvää...

Toisaalta, maailmahan on kyllä sellainen, että miehenä kukaan ei tee mitään puolestasi, vaan kaikki on tehtävä itse, jos jotain haluaa saavuttaa. Itselläni esimerkiksi onTiktok-tili, jossa tuon itseäni esiin rentona, maskuliinisena heteromiehenä, koska minua kyllästyttää se, ettei yhteiskunta tunne käsitettä heteromies, joka kuuluu lgbt-vähemmistöön. Ja kuka tätä asiaa voi muuttaa ellen minä ja me itse?

Transmiehenä sä oot varmasti saanu tukea kaltaisiltas ja nähny, että tossa on samanlaine ihminen joka elää elämäänsä.
        Tiitti ei saa mitään tämmöstä. En oo koskaan edes tavannut naamatusten toista tiittiä. En ikinä. Pitäs matkustaa jonnekin stadiin tapaamiseen, jotta näkis kaltaisiaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Transmiehenä sä oot varmasti saanu tukea kaltaisiltas ja nähny, että tossa on samanlaine ihminen joka elää elämäänsä.
        Tiitti ei saa mitään tämmöstä. En oo koskaan edes tavannut naamatusten toista tiittiä. En ikinä. Pitäs matkustaa jonnekin stadiin tapaamiseen, jotta näkis kaltaisiaan.

Nuorena mulla ei ollut, mutta joo, sittemmin sain kyllä vertaistukea. Ja toki nykyisinkin näen toisia t-miehiä esim.tiktokissa ja kadehdin heidän ulkonäköään... :D Ikävää, jos tiiteille ei ole enää vertaistukiryhmiä, silloin kun vielä itse pyörin piireissä niitä tietääkseni oli, en ole viime aikoina enää seurannut tilannetta ja kai se sitten on muuttunut, kuten sanoit. Ikävä juttu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, Dreamwearclub tosiaan toimii paikkakunnalla, jossa on kaikkein eniten ihmisiä tässä maassa. Kumma, ettei kuvittelemasi salaliitto ole saanut ko. yhdistystä jo lakkautettua, vaikka koko Suomen ja maapallonkin piti olla heitä vastaan. Ja pitävät tapaamisiaan vieläpä Setan tiloissa, vaikka Setan piti vihata tiittejä yli kaiken.

• Anonyymi

Onko Puuterin vakkarit siirtyneet elämissään eteenpäin ja unohtaneet transasiat? Vai jatkuuko keskustelut Setan kahvi-illoissa?

• Anonyymi

Mä en oo vakkari, mutta usein Puuteria tuli luettua ja joskus jotaki kirjoteltua. Itellä transasiat jäi vuosiksi taka-alalle perheasioden ja muiden takia. Joutu vaan salaamaan täysin toisen puolen itestään. Nyt kun olis taas mahiksia olla oma itsensä ja uskaltais käydäkin jossaki, niin oon huomannu, että kaikki piirit on kuollu. Lähi Setois ei oo meille yhtää mitää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen VigeIius noIasi taas itsensä

Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k
      Maailman menoa
      147
      3197
    2. Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria

Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel
      Maailman menoa
      70
      2200
    3. Kuka omistaa entisen Veljeskodin?

Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä
      Ähtäri
      10
      2167
    4. Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset

He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien
      Maailman menoa
      70
      1866
    5. Jos voisit kysyä

Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?
      Ikävä
      155
      1682
    6. Oli kiva nähdä sut

vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi
      Suhteet
      24
      1586
    7. Kohtalokas laukaus

IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k
      Kajaani
      12
      1424
    8. Pesäpallo rulettaa

Hehkutin täällä aikaisemmin Mansen naisten joukkueen Suomen mestaruutta. Jostain kumman syystä kirjoitustani ei enää löy
      Tampere
      3
      1143
    9. Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä

Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem
      Maailman menoa
      23
      1128
    10. Lamppu syttyi

Tiedätkö mitä mies, olen aivan yhtä rakastunut suhun. Kyllä. Koita jaksaa eiköhän me kohta nähdä ❤️
      Ikävä
      75
      1095
    Aihe