Bulgaria vs. Romania

Otsi

Te jotka olette käyneet molemmissa, kertoisitteko miten paikat eroavat toisistaan (esim. Golden Sands/Mamaia).

10

2190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maija

      Bulgaria (SB) oli paljon isomman tuntuinen paikka kuin Mamaia. Ruoka mielestäni (parempaa) maukkaampaa ja ehkä edullisempaakin Bulgarisassa. Lapsille on myös jäänyt SB:stä kivemmat kokemukset.

      • Otsi

        Kiva että edes joku viitsi verrata maita keskenään, kiitos siitä. Bulgariassa ollaan oltu viime kesänä (ihan mukava paikka) mutta nyt arveluttaa lähteä Romaniaan.


      • mack
        Otsi kirjoitti:

        Kiva että edes joku viitsi verrata maita keskenään, kiitos siitä. Bulgariassa ollaan oltu viime kesänä (ihan mukava paikka) mutta nyt arveluttaa lähteä Romaniaan.

        voin myös läittaa kokemukset kun käyn tuolla mamaiassa, mutta eiköhän tuo ole seurastakin kiinni?


      • Otsi kirjoitti:

        Kiva että edes joku viitsi verrata maita keskenään, kiitos siitä. Bulgariassa ollaan oltu viime kesänä (ihan mukava paikka) mutta nyt arveluttaa lähteä Romaniaan.

        molemmissa käynyt ja ilman muuta bulgariaan jos on vaihtoehto


      • Bulgaria parempi

        Jos turistipaikoista puhutaan, Bulgariassa ne ovat paljon kehittyneemmät ja viihtyisämmät.
        Kaikki toimii muutenkin Bulgarian kohteissa paremmin kuin Romaniassa, joka on tässä asiassa
        vielä ihan alkeisasteella. "Alkuperäisaitous" ei ihan kaikissa asioissa ole pelkästään hyvä...

        Molemmissa taas maaseutu ja kaupungit ovat yhtä lailla mielenkiintoiset.


    • eroja..

      Romania oli ihan kiva kokemus, vaikka Bulgarian Golden s. ehkä parempi. Romaniassa kannattaa käydä Mamayan ulkopuolellakin.
      Ei niissä paljon eroa ole.

      • molemmissa käynyt

        SB:n kaltaisia hiekkaranta - hotelli -kyliä löytyy kyllä Virostakin. Aivan turha matkustaa Bulgariaan niitä etsimään. Mamaijassa ja Neptunissa on vielä jotakin "aitoa" ja ne eivät ole pelkästään suomalaisten turistien lomakohteita vaan suurin osa turisteista tulee Romaniasta. Joten jos pelkät hiekkarannat ja suomalaisturistien läsnäolo kiinnostavat menkää Pärnuun - pääsette huomattavasti edullisemmin.


      • Otsi
        molemmissa käynyt kirjoitti:

        SB:n kaltaisia hiekkaranta - hotelli -kyliä löytyy kyllä Virostakin. Aivan turha matkustaa Bulgariaan niitä etsimään. Mamaijassa ja Neptunissa on vielä jotakin "aitoa" ja ne eivät ole pelkästään suomalaisten turistien lomakohteita vaan suurin osa turisteista tulee Romaniasta. Joten jos pelkät hiekkarannat ja suomalaisturistien läsnäolo kiinnostavat menkää Pärnuun - pääsette huomattavasti edullisemmin.

        Taasko näitä näsäviisaita vastauksia(nimim. molemmissa käynyt)! Lähinnä kiinnostaa se, että onko Romania kovinkin erilainen/samanlainen paikka kuin Bulgaria.


      • Otsi
        Otsi kirjoitti:

        Taasko näitä näsäviisaita vastauksia(nimim. molemmissa käynyt)! Lähinnä kiinnostaa se, että onko Romania kovinkin erilainen/samanlainen paikka kuin Bulgaria.

        No vastaanpa itse tähän kysymykseeni. Juuri Romaniasta palanneena voin kyllä sanoa että ehdottomasti Bulgaria! Romania oli mielestämme todella heikkotasoinen paikkana. Epäsiistiä, vähän toimintaa, etäisyydet pitkiä jos asuu Mamaian pohjoispäässä, ruoka hivenen epäilyttävää (vatsatauti kahtena eri kertana), kalliimpaa kuin Bulgariassa (lähes Suomen tasoa) ym. Ranta kyllä hyvä, ihmiset oikein ystävällisiä ja osaavat hyvin englantiakin, hotelli (Fantasy Beach) kohtuullinen ja siisti ym. Ja kokemusta ja seikkailuhalua kyllä löytyy meiltäkin, ettei ihan vaan ruotsinlaivalla olla käyty ihmettelemässä maailman menoa. Bulgariaan siis uudelleen muttei ehkä koskaan enää Romaniaan.


    • TKi

      Molemmissa paikoissa käyneenä toteaisin,
      että jos pidät iloisesta italialaisesta elämäntavasta mene
      ihmeessä Romaniaan jos taas tykkäät 70-luvun apaattisesta neukkumeininistä, niin mene Bulgariaan. Tämä koskee siis elämää hotellialueiden ulkopuolella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      138
      1401
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe