Näin aattelen ja kerron miten tosimiehet kuten minä on ajellut ja millä:
Auton tarve ja malli riippuu siitä mihin sitä tarvitsee. Minä olen ajanut elämässäni kaikkein eniten pakettiautoa. Lahden ja PK- seudun väliä sahannut yhteensä likemmäs 20 vuotta josta 90% pakulla.
Ford Transiteja oli suurin osa. Perheen vuoksi hommattiin myös pari Lecticaa firmalle, jotka oli päteviä sekä töissä että perhematkoilla. https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT84ai_WFuFuZPEQmmOfurZgSar3GfaFMb2oA&s
Tuollaisilla tehtiin mökkimatkat ja pari Euroopan matkaakin lasten ehdoilla. Eurodisney, Legoland jne. Matkailuautot oli vuokrapelejä paitsi seuraavan vaimon faijan Mersu.
Mitään erityisen hienoa autoa minulla ei ole ollut koskaan Suomessa. Kallein autoni Suomessa maksoi vain 45 000 euroa, joten suureen kateuteen ei ole tarvetta.
Mersun Vitolla ajeltiin paljon siinä 2005-2011. Niitä oli kaksi ja kummatkin hintaluokkaa 40 000 euroa, pari vuotta vanhana ostettuja. Toinen oli 7- paikkainen bussi. Hyviä pieniruokaisia käyttöautoja, hyvä kyyti, hyvä näkyvyys, pieni kääntösäde ja herkät hallintalaitteet.
90- luvun paras autoni oli Mi16 Pösö, joka näkyy laittamassani prätkäkuvassa. Hintaa oli vain 75 000 markkaa, mutta silti jotkut sitä kadehti silloin siinä määrin, etteivät tulleet enää kylään.
Siihen Pösöön en enää tehnyt itse huoltoja ja remontteja, vaan siitä lähtien aina ammattilaiselle ja leima huoltokirjaan. Jos on tuottavaa muuta työtä, ei ole järkevää tehdä huoltoja itse. Harrasteajoneuvot on asia erikseen.
Pari virhesijoitusta tuli tehtyä Mersujen ja Fordien kanssa velaillessa, mutta ei rahallisesti kovinkaan merkittäviä.
Olen koeajanut sähköautoja ja koen ne sieluttomina kulkuneuvoina. Tuotti vaikeuksia aikoinaan jo siirtyä putouskaasuttimista ruiskuun, niin vielä isompi harppaus olisi ruiskusta sähköön.
Missä on tärinä ja missä on murina? Ei missään. Bensan pitää haista ja pakoputkien paukkua.
AMG:ssa oli rähinää ja murinaa ja nappi jolla ohitettiin äänenvaimennus. Siinä oli munaa mutta muuten täysin turha ja hyödytön peli. Jos olisin poikamies Pariisissa tai Losissa, ehkä sille olisi paikka. Mutta ei Suomessa eikä Thaimaassa vanhalle ukkomiehelle.
Playboyta ei meikäläisestä saa kirveelläkään ja pidän sellaista touhua naurettavana. Raptor oli erinomainen valinta ja siihen inspiraation sain Suomessa 2017 kesällä, kun toimeksiantaja- kaverini sellaisen lainasi hääautoksi.
F-150 on miehekkäin auto, jolla olen koskaan ajanut. Ison miehen iso auto, joka toimii sekä työkaluna että leikkikaluna. Thaimaassa alkaa olla melkoisen suosittu malli, eikä maksa paljoa. Samalla rahalla ei saa kuin uuden perus-toyon.
Varsinaista urheiluautoa en edes huolisi. Sellainen on hieno Välimeren maissa, jossakin Miamissa, Monacossa, Beverly Hillsissä, Bangkokissa jne mutta sillä ei tee mitään Suomessa eikä Bangkokin ulkopuolella Thaimaassa.
Thaimaassa auton huoltaminen ja tunaaminen maksaa jotakin viisi tai kymmenen kertaa vähemmän kuin Suomessa.
Oikein hävettää kun paikallinen korjaamo laittaa samantien vian kuin vian kuntoon, paikkaa mopon puhjenneen renkaan ja kysyy että onko 150 bahtia liikaa? Annan siinä tilanteessa yleensä tonnin.
90 minuutin hieronta maksaa meilläpäin 100 bahtia, että siitä suhteuttamaan hintatasoa.
2010
PS: Pikku-Possolle on kerrottava että olin tässä koneella ihan työasioissa uuden pikku projektin tiimoilta, enkä varta vasten hänelle kertoilemassa elämästä.
Heipuli taasen mun nössöläiset, isukki osallistuu vaihteen vuoksi jälleen.
Anonyymi-ap
2
70
Vastaukset
- Anonyymi
Menikö 30 sekuntia kopioon vai vielä vähemmän?
- Anonyymi
Kuitenkin kerroit, helpottiko?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!
🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen1185221Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan
Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht1844446Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!
Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu1764380Päivän Riikka: Valmet Automotive aloittaa jättimäiset muutosneuvottelut
😭😭😭😭😭😭😭 Tämäkin vielä, Brutukseni. Että ei olisi Suomen historian pahimmat työttömyysluvut riittäneet, niin Riik1033600Mercedes-Benzille riitti Suomen äärioikeistohallitus
Tästä jo pari vuotta sitten varoiteltiin, että kaikki ulkomaalaiset investoijat poistuvat fasistipersujen myötä tukemast303351Keskisarja kiihotti persuja kansanryhmää vastaan
Rikoksen vakavuutta lisää se, että Keskisarja toimii eduskuntapuolueen puheenjohtajana, jonka puheilla on enemmän painoa463221Sebu Tynkkynen vaatii Ulkopoliittisen instituutin rahoituksen leikkaamista
kun UPI:n tutkija kritisoi Tynkkystä, Mikä Trump tuo Tynkkynen oikein luulee olevansa? https://www.iltalehti.fi/politi173209Kolmepäiväinen työviikko on kulman takana
Zoomin toimitusjohtajan mukaan tekoäly alkaa olla monissa työtehtävissä niin tehokas, että ihmiset voivat pudottaa työpä153099Miksi media ei ole tutkinut Li Anderssonin antifa-yhteyksiä
Antifa on väkivaltainen äärivasemmistolainen terrori-järjestö, joka USA:ssa on nyt kielletty. Andersson itse on äärivas803044Aamun Riikka: sakset tiputtavat 31 000 lasta köyhyysrajan alle
✂️ STM:n tuoreen arvion mukaan Riikan leikkaukset pudottavat peräti 31 000 lasta köyhyysrajan alle, kun aikaisempi THL582965