Näin aattelen ja kerron miten tosimiehet kuten minä on ajellut ja millä:
Auton tarve ja malli riippuu siitä mihin sitä tarvitsee. Minä olen ajanut elämässäni kaikkein eniten pakettiautoa. Lahden ja PK- seudun väliä sahannut yhteensä likemmäs 20 vuotta josta 90% pakulla.
Ford Transiteja oli suurin osa. Perheen vuoksi hommattiin myös pari Lecticaa firmalle, jotka oli päteviä sekä töissä että perhematkoilla. https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT84ai_WFuFuZPEQmmOfurZgSar3GfaFMb2oA&s
Tuollaisilla tehtiin mökkimatkat ja pari Euroopan matkaakin lasten ehdoilla. Eurodisney, Legoland jne. Matkailuautot oli vuokrapelejä paitsi seuraavan vaimon faijan Mersu.
Mitään erityisen hienoa autoa minulla ei ole ollut koskaan Suomessa. Kallein autoni Suomessa maksoi vain 45 000 euroa, joten suureen kateuteen ei ole tarvetta.
Mersun Vitolla ajeltiin paljon siinä 2005-2011. Niitä oli kaksi ja kummatkin hintaluokkaa 40 000 euroa, pari vuotta vanhana ostettuja. Toinen oli 7- paikkainen bussi. Hyviä pieniruokaisia käyttöautoja, hyvä kyyti, hyvä näkyvyys, pieni kääntösäde ja herkät hallintalaitteet.
90- luvun paras autoni oli Mi16 Pösö, joka näkyy laittamassani prätkäkuvassa. Hintaa oli vain 75 000 markkaa, mutta silti jotkut sitä kadehti silloin siinä määrin, etteivät tulleet enää kylään.
Siihen Pösöön en enää tehnyt itse huoltoja ja remontteja, vaan siitä lähtien aina ammattilaiselle ja leima huoltokirjaan. Jos on tuottavaa muuta työtä, ei ole järkevää tehdä huoltoja itse. Harrasteajoneuvot on asia erikseen.
Pari virhesijoitusta tuli tehtyä Mersujen ja Fordien kanssa velaillessa, mutta ei rahallisesti kovinkaan merkittäviä.
Olen koeajanut sähköautoja ja koen ne sieluttomina kulkuneuvoina. Tuotti vaikeuksia aikoinaan jo siirtyä putouskaasuttimista ruiskuun, niin vielä isompi harppaus olisi ruiskusta sähköön.
Missä on tärinä ja missä on murina? Ei missään. Bensan pitää haista ja pakoputkien paukkua.
AMG:ssa oli rähinää ja murinaa ja nappi jolla ohitettiin äänenvaimennus. Siinä oli munaa mutta muuten täysin turha ja hyödytön peli. Jos olisin poikamies Pariisissa tai Losissa, ehkä sille olisi paikka. Mutta ei Suomessa eikä Thaimaassa vanhalle ukkomiehelle.
Playboyta ei meikäläisestä saa kirveelläkään ja pidän sellaista touhua naurettavana. Raptor oli erinomainen valinta ja siihen inspiraation sain Suomessa 2017 kesällä, kun toimeksiantaja- kaverini sellaisen lainasi hääautoksi.
F-150 on miehekkäin auto, jolla olen koskaan ajanut. Ison miehen iso auto, joka toimii sekä työkaluna että leikkikaluna. Thaimaassa alkaa olla melkoisen suosittu malli, eikä maksa paljoa. Samalla rahalla ei saa kuin uuden perus-toyon.
Varsinaista urheiluautoa en edes huolisi. Sellainen on hieno Välimeren maissa, jossakin Miamissa, Monacossa, Beverly Hillsissä, Bangkokissa jne mutta sillä ei tee mitään Suomessa eikä Bangkokin ulkopuolella Thaimaassa.
Thaimaassa auton huoltaminen ja tunaaminen maksaa jotakin viisi tai kymmenen kertaa vähemmän kuin Suomessa.
Oikein hävettää kun paikallinen korjaamo laittaa samantien vian kuin vian kuntoon, paikkaa mopon puhjenneen renkaan ja kysyy että onko 150 bahtia liikaa? Annan siinä tilanteessa yleensä tonnin.
90 minuutin hieronta maksaa meilläpäin 100 bahtia, että siitä suhteuttamaan hintatasoa.
2010
PS: Pikku-Possolle on kerrottava että olin tässä koneella ihan työasioissa uuden pikku projektin tiimoilta, enkä varta vasten hänelle kertoilemassa elämästä.
Heipuli taasen mun nössöläiset, isukki osallistuu vaihteen vuoksi jälleen.
Anonyymi-ap
2
78
Vastaukset
- Anonyymi
Menikö 30 sekuntia kopioon vai vielä vähemmän?
- Anonyymi
Kuitenkin kerroit, helpottiko?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1385848
Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san4072687- 1382611
Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää
Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv182122- 161818
- 731276
Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla
Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä81117Kun ei numeroa
niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍101072- 52958
- 85897