Prahan ikärajat

marimbaja

Kysyisin, että onko Prahassa ikäraja baareihin 18 vuotta, kuten Suomessakin? Ja alkoholin/tupakan ostoikäraja, onko sekin 18 v.?

5

7888

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ode

Pääpiirteissään taitavat olla samat ikärajat, mutta ehkäpä rajojen tarkkailu ei ihan aina ole yhtä tarkkaa kuin Suomessa.

• kikkeliskokkelis vaan..

itse alkoholitarkastajan virassa olevana katson kieroon kaikkia alaikäisiä jotka yrittävät baareihin alaikäisenä niin ulkomailla ja suomessa.jos ei malta odottaa täysikäisyyttä niin juokaa sitten kotona kalsarikännejä mutta pysykää poissa aikuisten paikoista!siitä ei tule kuin harmia baarin omistajille ja itselle. olen ollut mukana monissa ratsioissa ravintoloihin joissa käy alaikäisiä kavereiden papereilla ja nämä tapaukset jaksavat raivostuttaa joka kerta.omille lapsilleni aion (sitten kun he ovat 16-17 vuotiaita) jankuttaa tästä asiasta kauan ja tosiaan niin kauan että taatusti menee jakeluun..

• muuan tyyppi

Niin...
        se on tuo suomi niin hemmetin vaikea kieli. Hyvänä esimerkkinä ylläoleva kysymys: "Onko ikäraja 18 vuotta" ja siihen vastaus: "läpä läpä, alaikäiset ketaleet pälä pälä, olen tarkastaja, läpä läpä" eli ei ihan just tainnu "kikkeliskokkelis" ymmärtää mitä kysyttiin...

• ikää katsota

eli sekaan vaan! Oma kokemus rajoittuu tosin Pivniceihin eli oluttupiin ympäri kaupunkia, yökerhoista en tiedä.

• Iskuzh

Itse olen 15vuotias ja minulta ei kysytä ikää juomien ostamisesta. Kaupassa kuin myös ravintoloissa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      85
      8050
    2. Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut

Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m
      Maailman menoa
      89
      6063
    3. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      87
      5557
    4. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      67
      5486
    5. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      113
      4720
    6. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      123
      2478
    7. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      31
      2189
    8. Ei välimatka meitä erottanut

Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e
      Ikävä
      5
      1339
    9. Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!

Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol
      Maajussille morsian
      7
      1334
    10. Kohta taas mesikämmeneen

Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa
      Ähtäri
      43
      1174
    Aihe