Miehet jotka tietävät arkikokemuksella, ja yli muiden kestävyydessä nousee Toyota:
https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000011469094.html
Ranskanpullia ei pahemmin kehuta ja sakupremioissakin on vikaa vanhemmiten, kalliita sellaisia. Jos haluaa huolettomimman vehkeen, se on Toyota.
Tässä korjaamohenkilökunnan mielipide autojen kestävyyseroista!
84
570
Vastaukset
- Anonyymi
kun kysyt simo lammikolta niin paras on varmaan audi ja volsu vähiten vikoja moottorissa ja vaihteistoissa. ja merkkiliikkeessä ei kannata huollattaa.
- Anonyymi
Simo Lammikko? Missä? Simo Salminen oli koomikko mutta on jo edesmennyt.
- Anonyymi
Vain kolme kallista isoa huoltokohdetta: jakopää, tsi ja dsg!
- Anonyymi
Mekaanikon mielestä luotettavin automerkki on japanilainen Toyota, jota näkee korjaamolla harvoin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mekaanikon mielestä luotettavin automerkki on japanilainen Toyota, jota näkee korjaamolla harvoin.
Silti kukaan korjaamolla ei aja Toyotalla. Melkoinen mainos sekin.
- Anonyymi
Niin.
Mutta perus corolloissa mitään ole, jää monta vikaa pois kun ei ole automaatti, neliveto, eikä muutenkaan mitään uudempaa teknologiaa saati mukavuuksia...
- Anonyymi
eer
- Anonyymi
Kuka vie Toyotansa korjaamolle, jossa tuntilaskutus on 100 euroa?
- Anonyymi
Toyotat eivät tuo korjaamoille liikevaítoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotat eivät tuo korjaamoille liikevaítoa.
Niinkö!
Appiukon avensis tarvitsee vaihdelaatikkoa kovaa 2013 malliin.
Kun ja mutta maksaa Toyotan tiskillä liikaa.
Jätä varmaan romuttajalle.
Romiksilta kaikki loppu. Samaa vikaa kaikissa.
- Anonyymi
Suomen liikenteessä on 400.000 Toyotaa, mutta
"Jos haluaa käydä korjaamolla mahdollisimman harvoin, on japanilainen Toyota hyvä valinta. Sekä Emanuelsson että Kettunen kertovat, että Toyotaa näkee korjaamolla harvoin, ja silloinkin yleensä vain huollettavana."- Anonyymi
Juuri näin! Itse ajan nykyisin Toyotalla, ja samalla loppuivat huolet ja harmit.👍
- Anonyymi
Marmoriliikkeessä tehdään moottorinvaihtohuoltoja.
- Anonyymi
Relax vaatii huollattamaan auton vain valtuutetuissa Toyota- huolloissa. Ei niitä juuri muualla näy.
- Anonyymi
Kun ajetaan vähän ja siististi ja huolletaan usein, niin eihän silloin ole korjaamolle usein asiaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Relax vaatii huollattamaan auton vain valtuutetuissa Toyota- huolloissa. Ei niitä juuri muualla näy.
Tässä ei ole kysymys huoltamisesta vaan korjaanisesta ja mekaanikotkin sanovat:
"Toyotaa näkee korjaamolla harvoin, ja silloinkin yleensä vain huollettavana." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun ajetaan vähän ja siististi ja huolletaan usein, niin eihän silloin ole korjaamolle usein asiaa.
Miksi pelkästään Toyotilla ajettaisiin vähän ja siististi? Ei ajeta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä ei ole kysymys huoltamisesta vaan korjaanisesta ja mekaanikotkin sanovat:
"Toyotaa näkee korjaamolla harvoin, ja silloinkin yleensä vain huollettavana."Just naapuri on huolto mies Toyotalla ja ajaa Audilla.
- Anonyymi
Tojon pikkumallit yhtä huonoja kuin muutkin, ehkä sähkövikoja vähän.
- Anonyymi
Saahan sitä tuollaistakin kuvitella.
- Anonyymi
Kokemuksesta voin sanoa, että lukuisiin Auris ja Corolla Hybrideihin on vaihdeltu iskareita jo 120-150 tkm paikkeilla. Ei nyt mitenkään kestäviksi voi sanoa
- Anonyymi
Valehtelet.
- Anonyymi
Kai nyt saatana iskarit meneekin noilla kilsoilla.
- Anonyymi
No hyvinhän nuo on kestäneet. Kuluvia osia muuten, jos et tiennyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kai nyt saatana iskarit meneekin noilla kilsoilla.
Ei mene ainakaan Pösöissä .
- Anonyymi
Liittyy tosi vähän kestävyyteen, kulutus osat..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liittyy tosi vähän kestävyyteen, kulutus osat..
Unohdin , että Tojoissa tiheä kulutusosien vaihto ei ole korjausta eikä sitä lasketa kustannuksiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mene ainakaan Pösöissä .
Ajoin 80-90 luvulla 505 GTI Pösöllä yli 400 tkm alkuperäisillä iskareilla. Katsastuksessa olivat katsastajan mielestä vielä paremmassa kunnossa kuin useimmissa uusissa autoissa.
- Anonyymi
Ja moottorit porsii noissa yhtenään ja appiukon hybridi-Yariksesta taitaa kohta hajota. Ääni on kuin sepelimyllyssä.
- Anonyymi
Kokemusta kahdesta Auriksesta: toisella ajettu nyt reilut 200 tuhatta ja toisella 370 tuhatta. Molemmissa alkuperäiset iskarit ja alapallot. Enemmän ajettuun joutui kesällä vaihtamaan raidetangon pään.
Ei huono.
- Anonyymi
"Kettunen antaa äänen myös saksalaiselle Volkswagen-konsernille. Itse hän ajaa BMW:tä.
Myös Emanuelsson pitää saksalaisesta Volkswagenista sekä tšekkiläisestä Škodasta. Kehuja saavat myös saksalaiset premium-merkit BMW ja Mercedes-Benz. Eikä korealaisissa ja kiinalaisissakaan ole paljoa vikoja." - Anonyymi
Korjaamomiehet kiittivät aikanaan Toyotalla, kun käytin Carina E -92 siellä viidessä vuodessa 12 kertaa, kulut 3000€.
- Anonyymi
Joo niin ne aina korjaamolla käydessä kehuivat että tämä toyota se on kyllä hyvä auto.
- Anonyymi
On se, piitää huoltomoehem kiinni leivän syrjässä. Huolletaan usein ja pääsee kirjoittamaan laskua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se, piitää huoltomoehem kiinni leivän syrjässä. Huolletaan usein ja pääsee kirjoittamaan laskua.
Tojotia huolletaan tuplasti eurooppalaisiin verrattuna ja Relax-vaatii merkkihuollon käyttämisen. Takaa leivän marmoritiskin takana kun papat kärrää rahaa kottikärryillä merkkihuoltoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojotia huolletaan tuplasti eurooppalaisiin verrattuna ja Relax-vaatii merkkihuollon käyttämisen. Takaa leivän marmoritiskin takana kun papat kärrää rahaa kottikärryillä merkkihuoltoon.
Saksalaisten vaihteistot, öljysyövät moottorit ja jakopäät paukkuu koko ajan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojotia huolletaan tuplasti eurooppalaisiin verrattuna ja Relax-vaatii merkkihuollon käyttämisen. Takaa leivän marmoritiskin takana kun papat kärrää rahaa kottikärryillä merkkihuoltoon.
Se korjaaminen on kyllä paljon kalliimpaa kuin huollattaminen, joten kannattaa huollattaa ja kaikissa merkeissä Suomen olissa pitäisi vaihtaa moottoriöljy 15.000 km:n välein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se korjaaminen on kyllä paljon kalliimpaa kuin huollattaminen, joten kannattaa huollattaa ja kaikissa merkeissä Suomen olissa pitäisi vaihtaa moottoriöljy 15.000 km:n välein.
Saahan ne öljyt vaihtaa vaikka 5 tkm välein, mutta muilla merkeillä on menty jo vuosikymmeniä vähintään 20 tkm:n välein eikä nyt mitään laajamittaista moottorien hajoamista ole tapahtunut. Toki jos kilometrejä tulee vähemmän niin kerran vuoteen öljynvaihdon vielä jotenkin ymmärtää.
Hauska yksityiskohta on muuten myös se että Toyotissa mitkä myydään Suzukin merkillä (Across ja Swace) on öljynvaihtoväli 20 tkm eikä 15 tkm. Nuohan siis ovat teknisesti täysin vastaavia autoja kuin Toyotan Rav4 ja Corolla. Kertoo aika hyvin siitä että Toyota vaan haluaa rahastaa hölmöjä... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojotia huolletaan tuplasti eurooppalaisiin verrattuna ja Relax-vaatii merkkihuollon käyttämisen. Takaa leivän marmoritiskin takana kun papat kärrää rahaa kottikärryillä merkkihuoltoon.
Se on hyvä muistaa.
- Anonyymi
Kysyivätkö lähtiessä, että varataanko jo seuraava aika?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saahan ne öljyt vaihtaa vaikka 5 tkm välein, mutta muilla merkeillä on menty jo vuosikymmeniä vähintään 20 tkm:n välein eikä nyt mitään laajamittaista moottorien hajoamista ole tapahtunut. Toki jos kilometrejä tulee vähemmän niin kerran vuoteen öljynvaihdon vielä jotenkin ymmärtää.
Hauska yksityiskohta on muuten myös se että Toyotissa mitkä myydään Suzukin merkillä (Across ja Swace) on öljynvaihtoväli 20 tkm eikä 15 tkm. Nuohan siis ovat teknisesti täysin vastaavia autoja kuin Toyotan Rav4 ja Corolla. Kertoo aika hyvin siitä että Toyota vaan haluaa rahastaa hölmöjä...Muistan kun 30 vuotta sitten tuli ekat Volkkarin suoraruiskudiiselit, tehokkaat turbolliset (tdi) mm. Passat, Golf), huoltoväli oli jo 30 tkm ja koneet kesti silti ajaa 500-600 tkm avaamatta.
- Anonyymi
Ajan päivittäin parin korjaamon ohi ja piha on täynnä Audia ja Mersua. Toyotaa harvemmin näkee. Seuraava autoni on Toyota vaikka se kertookin omistajastaan että on luovuttanut. Mutta kun se toimii. Minulla on suvussa Mersu- ja Toyota-väkeä. Mersut on aina rikki ja Toyotat ei koskaan. Mersuihminen myös vaihtaa helposti Toyotaan muttei koskaan toisinpäin.
- Anonyymi
Ainiin ja oma auto on Renault joka on myös ollut kelpo peli vaikka onkin jo 10 vuotias. Ei mitään vikoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainiin ja oma auto on Renault joka on myös ollut kelpo peli vaikka onkin jo 10 vuotias. Ei mitään vikoja.
Olen omistanut Renaultin joten en jaksa uskoa väitettäsi.
- Anonyymi
Ajan usein Kaivokselan ohi, ja siellä on korjaamon piha täynnä Leluxia ja Toyotaa. Mitä siitä voi päätellä? Sitä samaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen omistanut Renaultin joten en jaksa uskoa väitettäsi.
Varmaan jonkun ysäri-rellun olet omistanut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajan usein Kaivokselan ohi, ja siellä on korjaamon piha täynnä Leluxia ja Toyotaa. Mitä siitä voi päätellä? Sitä samaa.
Ja on muutes aamuisin just ennen klo 7.00 Kaivokselan Tojotan huolto-oven edessä jonoa kun ovi ei ole vielä avattu ja korjaukseen tuovat odottavat ulkona jonossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen omistanut Renaultin joten en jaksa uskoa väitettäsi.
Ei ole pakkokaan uskoa. Itse en olisi autoa missään nimessä ostanut kun olin kuunnellut muiden "kokemuksia", eli huhuja mutta kun ilmaiseksi sai kaksi vuotta vanhan auton niin mikäs siinä.
- Anonyymi
Kaikki jotka voittavat lotossa miljardin juoksevat kilpaa ostamaan " luotettavan" Toyotan!😅😅😅😅
- Anonyymi
Ei mene ostamaan. Seppo Saarion mukaan kaikki miljonäärit ajavat käytetyillä autoilla.
Tässä myös tekstiä asiasta.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001284314.html - Anonyymi
Miks pitää voittaa lotossa ja alkaa juoksemaan? Kävelee vaan sinne kauppaan ja ostaa sen Toyotan niinkuin suurin osa eri merkkien ostajista tekee!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mene ostamaan. Seppo Saarion mukaan kaikki miljonäärit ajavat käytetyillä autoilla.
Tässä myös tekstiä asiasta.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001284314.htmlWarren Buffet ajaa vanhalla Cadillacilla jossa on vaurioita raekuurosta. Hänelle on autolle yksi ehto ja se on että pitää olla turvatyynyt.
Ronald Read ajoi vanhalla Yariksella, pysäköi aina kauas kohteestaan ilmaisille paikoille, laittoi takin kiinni hakasilla, asui tavallisessa talossa ja "köyhäili" muillakin tavoilla. Kukaan ei tiennyt että äijällä oli 8 miljoonan omaisuus.
Sitten on joku tehdasduunari jolla on tilillä tonni ja ostaa uuden Teslan että saa naapurin kateelliseksi.
Pidän aina nämä kaksi herraa mielessäni kun haluan uudemman auton. Ei meillä tavallisilla ihmisillä ole oikeasti varaa kuin tonnin ritsoihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miks pitää voittaa lotossa ja alkaa juoksemaan? Kävelee vaan sinne kauppaan ja ostaa sen Toyotan niinkuin suurin osa eri merkkien ostajista tekee!
Minä menisin autokayppaan autolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Warren Buffet ajaa vanhalla Cadillacilla jossa on vaurioita raekuurosta. Hänelle on autolle yksi ehto ja se on että pitää olla turvatyynyt.
Ronald Read ajoi vanhalla Yariksella, pysäköi aina kauas kohteestaan ilmaisille paikoille, laittoi takin kiinni hakasilla, asui tavallisessa talossa ja "köyhäili" muillakin tavoilla. Kukaan ei tiennyt että äijällä oli 8 miljoonan omaisuus.
Sitten on joku tehdasduunari jolla on tilillä tonni ja ostaa uuden Teslan että saa naapurin kateelliseksi.
Pidän aina nämä kaksi herraa mielessäni kun haluan uudemman auton. Ei meillä tavallisilla ihmisillä ole oikeasti varaa kuin tonnin ritsoihin.Tavallisilla ihmisillä on enemmän rahaa kuin tonni, usko pois.
- Anonyymi
Epävarmaa kulkemista teiden tukko TOYOTA OLI Tänäänkin kerännyt 27 autoa taakseen toinen oli hinurin kyydis
- Anonyymi
Saahan sitä tuollaistakin kuvitella.
- Anonyymi
Yleensä karavaanarina Peugeot boxerilla ajellessa maantien hitain on joku Toyota,
Eläkeläinen, nutturapäinen tai lakkipäinen Pertti joka niin uskoo nopeusmittarin näkymää liikaa joka on 10 km tunnissa liikaa joten jonoa syntyy, ja tarve ohittaa
Kun muut haluaa ajaa lähempänä 80 km/h.
Eikä 66.
Ja oman kokemukseni myötä suurin ohittaja merkki on Volvo sekä VW varsinkin sähkö ID 3 tai 4.
- Anonyymi
Kumma kyllä omissa 3 kpl Pösön diiseleitä, ei ole mitään ihmeempää korjattavaa ollut . 20 vuotta ja 500 000 km . ajettuina . Korjauskulut yhteensä n. 3000 € .
- Anonyymi
Onko tarvinut tankata?
- Anonyymi
Ei minulla ole mennyt viidenkymmenen vuoden aikanakaan moottorien korjauksiin lähellekkään noin paljoa. Pari jakohihnaa vain vaihdettu, muutama satanen! Tosin ranskalaisia olen ostanut vain grillistä ja Alkosta. Elämä kun on valintoja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei minulla ole mennyt viidenkymmenen vuoden aikanakaan moottorien korjauksiin lähellekkään noin paljoa. Pari jakohihnaa vain vaihdettu, muutama satanen! Tosin ranskalaisia olen ostanut vain grillistä ja Alkosta. Elämä kun on valintoja?
Paljonko olet ajanut ja monellako autolla. Ei sitä auton kestävyyttä voi kalenterista katsella.
- Anonyymi
Hyundai ja Kia ovat hyviä autoja.
- Anonyymi
Aina parempi kuin Toyota.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aina parempi kuin Toyota.
ainakin toiveunissasi...
- Anonyymi
Nämä viime päivien julkaisut Toyotan luotettavuudesta ovat tehneet Toyotan vastustajat aseettomiksi.
- Anonyymi
ADACin tilastot tielle jättäneistä autoista riisuu kyllä aseista. Faktaa vastaan on valheilla paha taistella. Siinä onnistuu vain Trump.
- Anonyymi
Pitää ensin ymmärtää kestävyyden ja pikkuvikojen ero. Ajomäärät paljolti ratkaisee kestävyyden ja Pärnäsille ajautuu näitä paljonajettuja koska paljonajettuun ei haluta panostaa isosti rahaa korjauksiin.
Toyotalla ajetaan aina vähän ja uudemmat viedään merkkiliikkeen hoitoon ja vanhemmat paikkaillaan parkkipaikoilla setä köörin tuella ja osaamisella toimimaan edes jotenkin.
ADAC kertoo kuitenkin sen faktan Toyotasta, eli eniten pettäneestä merkistä ja mallista RAV ja C-HR.- Anonyymi
Muutaman kympin maksva akku on pikkuvika mutta tsi ja dsg ovat isoja vikoja! Adac ei ole yhtään luotettavampi kuin saksalainen kansanautokonsernikaan. Molemmat ovat tulleet törkeästä huijauksesta tutuiksi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muutaman kympin maksva akku on pikkuvika mutta tsi ja dsg ovat isoja vikoja! Adac ei ole yhtään luotettavampi kuin saksalainen kansanautokonsernikaan. Molemmat ovat tulleet törkeästä huijauksesta tutuiksi!
Mites lämmönvaihdin, takamoottorin kaapelointi jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mites lämmönvaihdin, takamoottorin kaapelointi jne.
maahantuoja päätti korvata ne goodwillina joten 0 euroa....
- Anonyymi
Että vielä piti tulla tämäkin lehteen viime päivien Toyotan suuren luotettavuuden ja suurien myyntitilastojen lisäksi. Mitä kirjoitetaan Skodasta. No, ei mitään. Pitsi ne DSG:n ja moottorin öljynsyönti- ja jakopääongelmat.
- Anonyymi
Montakohan vankeustuomiota ja kuinka monta vuotta siitä kansanauton päästöjen kehitystyöstä tuli pikkusakon lisäksi "ilmaston pelastajille" ? Nimim. Epätietoinen kysyy?
- Anonyymi
Nykyään näyttää olevan, että muut japsimerkit pesee Toyotan luotettavuudessa. Niistä ei vaan huudella mitään.
- Anonyymi
Nissan? Ei, se on Renun tekniikkaa.
Mitsu? Sama juttu.
Honda? Kenties, mutta miksi se ei enää myy maassamme?
Mazda? Ei ainakaan uusi CX-60, kenties muut pienemmät pääsee samaan kuin Toyota. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nissan? Ei, se on Renun tekniikkaa.
Mitsu? Sama juttu.
Honda? Kenties, mutta miksi se ei enää myy maassamme?
Mazda? Ei ainakaan uusi CX-60, kenties muut pienemmät pääsee samaan kuin Toyota.Ei tarvi ihmetellä myynnin vähyyttä jos on renuttimen tekniikkaa. Liiankin tuoreessa muistissa on vielä se Volvonkin tenault-ford yhteistyö. Kiinasta onneksi löytyi pelastaja Volvolle!
- Anonyymi
Eihän kukaan kostean kapakkaillan jälkeen uskalla mennä länsiauton kyytiin jos vieressä olisi vaihoehtona aina niin " LUOTETTAVA " aasialainen Toyota.
- Anonyymi
Lapsiko se siellä sekopäisenä höpöttämässä?
- Anonyymi
Lehtijuttu on kokoelma hevosmiesten tietotoimiston kertomaa ja vuosikymmenien takaisia huhuja.
- Anonyymi
Sattuiko totuus noin pahasti?
- Anonyymi
Mites ne autot, joita ei tarvitse käyttää korjaamolla ollenkaan? Onko nekin Toyotaa huonompia?
- Anonyymi
"Kettunen antaa äänen myös saksalaiselle Volkswagen-konsernille. Itse hän ajaa BMW:tä."
Miksi se paras eli Tojo ei kelpaa? - Anonyymi
Artikkelissa sanotaan
"Ongelmat olisivat luultavasti olleet ennaltaehkäistävissä säännöllisellä öljyn ja öljynsuodattimen vaihtamisella.
”Kannattaa välttää autonvalmistajien suosittelemiin maksimiväleihin venymistä. Ei ole sellaista autoa, joka kestää vaihtoja 30 000 kilometrin välein. Suosittelen 15 000 kilometrin vaihtoväliä”, Emanuelsson sanoo."
Eli juuri kuten Toyotassa ja myös Mersussa.- Anonyymi
Tottakai huoltohommista palkkansa saava suosittelee lyhyitä huoltovälejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai huoltohommista palkkansa saava suosittelee lyhyitä huoltovälejä.
Niinpä ja uuden auton myynnistä palkkansa saava suosittelee huonoa huoltoa että voisi myydä uuden kun se tsi ja dsg kilahtavat
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude14813137Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t729591Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h949074Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee
– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k137705Giorgia Meloni vs Riikka Purra
Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk386704Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1476124Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri153104En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen
Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä3911169Aikuisten säälittävä käytös
Mikä mahtaa aikuisia hiertää ja mistä näin kovaa että alaikäisen pahoinpitelyn jälkeen vielä kirjotellaan täällä. Sana v71123YLE: Stora Enso Imatra aloittaa yyteet
www.hs.fi/talous/art-2000011528377.html Yle: Stora Enso aloitti muutosneuvottelut Imatran-tehtailla Metsäteollisuus|Yl84970