Tässä korjaamohenkilökunnan mielipide autojen kestävyyseroista!

Anonyymi-ap

Miehet jotka tietävät arkikokemuksella, ja yli muiden kestävyydessä nousee Toyota:

https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000011469094.html

Ranskanpullia ei pahemmin kehuta ja sakupremioissakin on vikaa vanhemmiten, kalliita sellaisia. Jos haluaa huolettomimman vehkeen, se on Toyota.

84

570

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      kun kysyt simo lammikolta niin paras on varmaan audi ja volsu vähiten vikoja moottorissa ja vaihteistoissa. ja merkkiliikkeessä ei kannata huollattaa.

      • Anonyymi

        Simo Lammikko? Missä? Simo Salminen oli koomikko mutta on jo edesmennyt.


      • Anonyymi

        Vain kolme kallista isoa huoltokohdetta: jakopää, tsi ja dsg!


      • Anonyymi

        Mekaanikon mielestä luotettavin automerkki on japanilainen Toyota, jota näkee korjaamolla harvoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mekaanikon mielestä luotettavin automerkki on japanilainen Toyota, jota näkee korjaamolla harvoin.

        Silti kukaan korjaamolla ei aja Toyotalla. Melkoinen mainos sekin.


      • Anonyymi

        Niin.
        Mutta perus corolloissa mitään ole, jää monta vikaa pois kun ei ole automaatti, neliveto, eikä muutenkaan mitään uudempaa teknologiaa saati mukavuuksia...


    • Anonyymi

      eer

    • Anonyymi

      Kuka vie Toyotansa korjaamolle, jossa tuntilaskutus on 100 euroa?

      • Anonyymi

        Toyotat eivät tuo korjaamoille liikevaítoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotat eivät tuo korjaamoille liikevaítoa.

        Niinkö!
        Appiukon avensis tarvitsee vaihdelaatikkoa kovaa 2013 malliin.
        Kun ja mutta maksaa Toyotan tiskillä liikaa.
        Jätä varmaan romuttajalle.
        Romiksilta kaikki loppu. Samaa vikaa kaikissa.


    • Anonyymi

      Suomen liikenteessä on 400.000 Toyotaa, mutta

      "Jos haluaa käydä korjaamolla mahdollisimman harvoin, on japanilainen Toyota hyvä valinta. Sekä Emanuelsson että Kettunen kertovat, että Toyotaa näkee korjaamolla harvoin, ja silloinkin yleensä vain huollettavana."

      • Anonyymi

        Juuri näin! Itse ajan nykyisin Toyotalla, ja samalla loppuivat huolet ja harmit.👍


      • Anonyymi

        Marmoriliikkeessä tehdään moottorinvaihtohuoltoja.


      • Anonyymi

        Relax vaatii huollattamaan auton vain valtuutetuissa Toyota- huolloissa. Ei niitä juuri muualla näy.


      • Anonyymi

        Kun ajetaan vähän ja siististi ja huolletaan usein, niin eihän silloin ole korjaamolle usein asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Relax vaatii huollattamaan auton vain valtuutetuissa Toyota- huolloissa. Ei niitä juuri muualla näy.

        Tässä ei ole kysymys huoltamisesta vaan korjaanisesta ja mekaanikotkin sanovat:

        "Toyotaa näkee korjaamolla harvoin, ja silloinkin yleensä vain huollettavana."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ajetaan vähän ja siististi ja huolletaan usein, niin eihän silloin ole korjaamolle usein asiaa.

        Miksi pelkästään Toyotilla ajettaisiin vähän ja siististi? Ei ajeta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä ei ole kysymys huoltamisesta vaan korjaanisesta ja mekaanikotkin sanovat:

        "Toyotaa näkee korjaamolla harvoin, ja silloinkin yleensä vain huollettavana."

        Just naapuri on huolto mies Toyotalla ja ajaa Audilla.


    • Anonyymi

      Tojon pikkumallit yhtä huonoja kuin muutkin, ehkä sähkövikoja vähän.

      • Anonyymi

        Saahan sitä tuollaistakin kuvitella.


    • Anonyymi

      Kokemuksesta voin sanoa, että lukuisiin Auris ja Corolla Hybrideihin on vaihdeltu iskareita jo 120-150 tkm paikkeilla. Ei nyt mitenkään kestäviksi voi sanoa

      • Anonyymi

        Valehtelet.


      • Anonyymi

        Kai nyt saatana iskarit meneekin noilla kilsoilla.


      • Anonyymi

        No hyvinhän nuo on kestäneet. Kuluvia osia muuten, jos et tiennyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai nyt saatana iskarit meneekin noilla kilsoilla.

        Ei mene ainakaan Pösöissä .


      • Anonyymi

        Liittyy tosi vähän kestävyyteen, kulutus osat..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liittyy tosi vähän kestävyyteen, kulutus osat..

        Unohdin , että Tojoissa tiheä kulutusosien vaihto ei ole korjausta eikä sitä lasketa kustannuksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mene ainakaan Pösöissä .

        Ajoin 80-90 luvulla 505 GTI Pösöllä yli 400 tkm alkuperäisillä iskareilla. Katsastuksessa olivat katsastajan mielestä vielä paremmassa kunnossa kuin useimmissa uusissa autoissa.


      • Anonyymi

        Ja moottorit porsii noissa yhtenään ja appiukon hybridi-Yariksesta taitaa kohta hajota. Ääni on kuin sepelimyllyssä.


      • Anonyymi

        Kokemusta kahdesta Auriksesta: toisella ajettu nyt reilut 200 tuhatta ja toisella 370 tuhatta. Molemmissa alkuperäiset iskarit ja alapallot. Enemmän ajettuun joutui kesällä vaihtamaan raidetangon pään.
        Ei huono.


    • Anonyymi

      "Kettunen antaa äänen myös saksalaiselle Volkswagen-konsernille. Itse hän ajaa BMW:tä.

      Myös Emanuelsson pitää saksalaisesta Volkswagenista sekä tšekkiläisestä Škodasta. Kehuja saavat myös saksalaiset premium-merkit BMW ja Mercedes-Benz. Eikä korealaisissa ja kiinalaisissakaan ole paljoa vikoja."

    • Anonyymi

      Korjaamomiehet kiittivät aikanaan Toyotalla, kun käytin Carina E -92 siellä viidessä vuodessa 12 kertaa, kulut 3000€.

    • Anonyymi

      Joo niin ne aina korjaamolla käydessä kehuivat että tämä toyota se on kyllä hyvä auto.

      • Anonyymi

        On se, piitää huoltomoehem kiinni leivän syrjässä. Huolletaan usein ja pääsee kirjoittamaan laskua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se, piitää huoltomoehem kiinni leivän syrjässä. Huolletaan usein ja pääsee kirjoittamaan laskua.

        Tojotia huolletaan tuplasti eurooppalaisiin verrattuna ja Relax-vaatii merkkihuollon käyttämisen. Takaa leivän marmoritiskin takana kun papat kärrää rahaa kottikärryillä merkkihuoltoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojotia huolletaan tuplasti eurooppalaisiin verrattuna ja Relax-vaatii merkkihuollon käyttämisen. Takaa leivän marmoritiskin takana kun papat kärrää rahaa kottikärryillä merkkihuoltoon.

        Saksalaisten vaihteistot, öljysyövät moottorit ja jakopäät paukkuu koko ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojotia huolletaan tuplasti eurooppalaisiin verrattuna ja Relax-vaatii merkkihuollon käyttämisen. Takaa leivän marmoritiskin takana kun papat kärrää rahaa kottikärryillä merkkihuoltoon.

        Se korjaaminen on kyllä paljon kalliimpaa kuin huollattaminen, joten kannattaa huollattaa ja kaikissa merkeissä Suomen olissa pitäisi vaihtaa moottoriöljy 15.000 km:n välein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se korjaaminen on kyllä paljon kalliimpaa kuin huollattaminen, joten kannattaa huollattaa ja kaikissa merkeissä Suomen olissa pitäisi vaihtaa moottoriöljy 15.000 km:n välein.

        Saahan ne öljyt vaihtaa vaikka 5 tkm välein, mutta muilla merkeillä on menty jo vuosikymmeniä vähintään 20 tkm:n välein eikä nyt mitään laajamittaista moottorien hajoamista ole tapahtunut. Toki jos kilometrejä tulee vähemmän niin kerran vuoteen öljynvaihdon vielä jotenkin ymmärtää.

        Hauska yksityiskohta on muuten myös se että Toyotissa mitkä myydään Suzukin merkillä (Across ja Swace) on öljynvaihtoväli 20 tkm eikä 15 tkm. Nuohan siis ovat teknisesti täysin vastaavia autoja kuin Toyotan Rav4 ja Corolla. Kertoo aika hyvin siitä että Toyota vaan haluaa rahastaa hölmöjä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojotia huolletaan tuplasti eurooppalaisiin verrattuna ja Relax-vaatii merkkihuollon käyttämisen. Takaa leivän marmoritiskin takana kun papat kärrää rahaa kottikärryillä merkkihuoltoon.

        Se on hyvä muistaa.


      • Anonyymi

        Kysyivätkö lähtiessä, että varataanko jo seuraava aika?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saahan ne öljyt vaihtaa vaikka 5 tkm välein, mutta muilla merkeillä on menty jo vuosikymmeniä vähintään 20 tkm:n välein eikä nyt mitään laajamittaista moottorien hajoamista ole tapahtunut. Toki jos kilometrejä tulee vähemmän niin kerran vuoteen öljynvaihdon vielä jotenkin ymmärtää.

        Hauska yksityiskohta on muuten myös se että Toyotissa mitkä myydään Suzukin merkillä (Across ja Swace) on öljynvaihtoväli 20 tkm eikä 15 tkm. Nuohan siis ovat teknisesti täysin vastaavia autoja kuin Toyotan Rav4 ja Corolla. Kertoo aika hyvin siitä että Toyota vaan haluaa rahastaa hölmöjä...

        Muistan kun 30 vuotta sitten tuli ekat Volkkarin suoraruiskudiiselit, tehokkaat turbolliset (tdi) mm. Passat, Golf), huoltoväli oli jo 30 tkm ja koneet kesti silti ajaa 500-600 tkm avaamatta.


    • Anonyymi

      Ajan päivittäin parin korjaamon ohi ja piha on täynnä Audia ja Mersua. Toyotaa harvemmin näkee. Seuraava autoni on Toyota vaikka se kertookin omistajastaan että on luovuttanut. Mutta kun se toimii. Minulla on suvussa Mersu- ja Toyota-väkeä. Mersut on aina rikki ja Toyotat ei koskaan. Mersuihminen myös vaihtaa helposti Toyotaan muttei koskaan toisinpäin.

      • Anonyymi

        Ainiin ja oma auto on Renault joka on myös ollut kelpo peli vaikka onkin jo 10 vuotias. Ei mitään vikoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainiin ja oma auto on Renault joka on myös ollut kelpo peli vaikka onkin jo 10 vuotias. Ei mitään vikoja.

        Olen omistanut Renaultin joten en jaksa uskoa väitettäsi.


      • Anonyymi

        Ajan usein Kaivokselan ohi, ja siellä on korjaamon piha täynnä Leluxia ja Toyotaa. Mitä siitä voi päätellä? Sitä samaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen omistanut Renaultin joten en jaksa uskoa väitettäsi.

        Varmaan jonkun ysäri-rellun olet omistanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajan usein Kaivokselan ohi, ja siellä on korjaamon piha täynnä Leluxia ja Toyotaa. Mitä siitä voi päätellä? Sitä samaa.

        Ja on muutes aamuisin just ennen klo 7.00 Kaivokselan Tojotan huolto-oven edessä jonoa kun ovi ei ole vielä avattu ja korjaukseen tuovat odottavat ulkona jonossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen omistanut Renaultin joten en jaksa uskoa väitettäsi.

        Ei ole pakkokaan uskoa. Itse en olisi autoa missään nimessä ostanut kun olin kuunnellut muiden "kokemuksia", eli huhuja mutta kun ilmaiseksi sai kaksi vuotta vanhan auton niin mikäs siinä.


    • Anonyymi

      Kaikki jotka voittavat lotossa miljardin juoksevat kilpaa ostamaan " luotettavan" Toyotan!😅😅😅😅

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Miks pitää voittaa lotossa ja alkaa juoksemaan? Kävelee vaan sinne kauppaan ja ostaa sen Toyotan niinkuin suurin osa eri merkkien ostajista tekee!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mene ostamaan. Seppo Saarion mukaan kaikki miljonäärit ajavat käytetyillä autoilla.

        Tässä myös tekstiä asiasta.

        https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001284314.html

        Warren Buffet ajaa vanhalla Cadillacilla jossa on vaurioita raekuurosta. Hänelle on autolle yksi ehto ja se on että pitää olla turvatyynyt.

        Ronald Read ajoi vanhalla Yariksella, pysäköi aina kauas kohteestaan ilmaisille paikoille, laittoi takin kiinni hakasilla, asui tavallisessa talossa ja "köyhäili" muillakin tavoilla. Kukaan ei tiennyt että äijällä oli 8 miljoonan omaisuus.

        Sitten on joku tehdasduunari jolla on tilillä tonni ja ostaa uuden Teslan että saa naapurin kateelliseksi.

        Pidän aina nämä kaksi herraa mielessäni kun haluan uudemman auton. Ei meillä tavallisilla ihmisillä ole oikeasti varaa kuin tonnin ritsoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miks pitää voittaa lotossa ja alkaa juoksemaan? Kävelee vaan sinne kauppaan ja ostaa sen Toyotan niinkuin suurin osa eri merkkien ostajista tekee!

        Minä menisin autokayppaan autolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Warren Buffet ajaa vanhalla Cadillacilla jossa on vaurioita raekuurosta. Hänelle on autolle yksi ehto ja se on että pitää olla turvatyynyt.

        Ronald Read ajoi vanhalla Yariksella, pysäköi aina kauas kohteestaan ilmaisille paikoille, laittoi takin kiinni hakasilla, asui tavallisessa talossa ja "köyhäili" muillakin tavoilla. Kukaan ei tiennyt että äijällä oli 8 miljoonan omaisuus.

        Sitten on joku tehdasduunari jolla on tilillä tonni ja ostaa uuden Teslan että saa naapurin kateelliseksi.

        Pidän aina nämä kaksi herraa mielessäni kun haluan uudemman auton. Ei meillä tavallisilla ihmisillä ole oikeasti varaa kuin tonnin ritsoihin.

        Tavallisilla ihmisillä on enemmän rahaa kuin tonni, usko pois.


    • Anonyymi

      Epävarmaa kulkemista teiden tukko TOYOTA OLI Tänäänkin kerännyt 27 autoa taakseen toinen oli hinurin kyydis

      • Anonyymi

        Saahan sitä tuollaistakin kuvitella.


      • Anonyymi

        Yleensä karavaanarina Peugeot boxerilla ajellessa maantien hitain on joku Toyota,
        Eläkeläinen, nutturapäinen tai lakkipäinen Pertti joka niin uskoo nopeusmittarin näkymää liikaa joka on 10 km tunnissa liikaa joten jonoa syntyy, ja tarve ohittaa
        Kun muut haluaa ajaa lähempänä 80 km/h.
        Eikä 66.
        Ja oman kokemukseni myötä suurin ohittaja merkki on Volvo sekä VW varsinkin sähkö ID 3 tai 4.


    • Anonyymi

      Kumma kyllä omissa 3 kpl Pösön diiseleitä, ei ole mitään ihmeempää korjattavaa ollut . 20 vuotta ja 500 000 km . ajettuina . Korjauskulut yhteensä n. 3000 € .

      • Anonyymi

        Onko tarvinut tankata?


      • Anonyymi

        Ei minulla ole mennyt viidenkymmenen vuoden aikanakaan moottorien korjauksiin lähellekkään noin paljoa. Pari jakohihnaa vain vaihdettu, muutama satanen! Tosin ranskalaisia olen ostanut vain grillistä ja Alkosta. Elämä kun on valintoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minulla ole mennyt viidenkymmenen vuoden aikanakaan moottorien korjauksiin lähellekkään noin paljoa. Pari jakohihnaa vain vaihdettu, muutama satanen! Tosin ranskalaisia olen ostanut vain grillistä ja Alkosta. Elämä kun on valintoja?

        Paljonko olet ajanut ja monellako autolla. Ei sitä auton kestävyyttä voi kalenterista katsella.


    • Anonyymi

      Hyundai ja Kia ovat hyviä autoja.

      • Anonyymi

        Aina parempi kuin Toyota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina parempi kuin Toyota.

        ainakin toiveunissasi...


    • Anonyymi

      Nämä viime päivien julkaisut Toyotan luotettavuudesta ovat tehneet Toyotan vastustajat aseettomiksi.

      • Anonyymi

        ADACin tilastot tielle jättäneistä autoista riisuu kyllä aseista. Faktaa vastaan on valheilla paha taistella. Siinä onnistuu vain Trump.


    • Anonyymi

      Pitää ensin ymmärtää kestävyyden ja pikkuvikojen ero. Ajomäärät paljolti ratkaisee kestävyyden ja Pärnäsille ajautuu näitä paljonajettuja koska paljonajettuun ei haluta panostaa isosti rahaa korjauksiin.
      Toyotalla ajetaan aina vähän ja uudemmat viedään merkkiliikkeen hoitoon ja vanhemmat paikkaillaan parkkipaikoilla setä köörin tuella ja osaamisella toimimaan edes jotenkin.
      ADAC kertoo kuitenkin sen faktan Toyotasta, eli eniten pettäneestä merkistä ja mallista RAV ja C-HR.

      • Anonyymi

        Muutaman kympin maksva akku on pikkuvika mutta tsi ja dsg ovat isoja vikoja! Adac ei ole yhtään luotettavampi kuin saksalainen kansanautokonsernikaan. Molemmat ovat tulleet törkeästä huijauksesta tutuiksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutaman kympin maksva akku on pikkuvika mutta tsi ja dsg ovat isoja vikoja! Adac ei ole yhtään luotettavampi kuin saksalainen kansanautokonsernikaan. Molemmat ovat tulleet törkeästä huijauksesta tutuiksi!

        Mites lämmönvaihdin, takamoottorin kaapelointi jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites lämmönvaihdin, takamoottorin kaapelointi jne.

        maahantuoja päätti korvata ne goodwillina joten 0 euroa....


    • Anonyymi

      Että vielä piti tulla tämäkin lehteen viime päivien Toyotan suuren luotettavuuden ja suurien myyntitilastojen lisäksi. Mitä kirjoitetaan Skodasta. No, ei mitään. Pitsi ne DSG:n ja moottorin öljynsyönti- ja jakopääongelmat.

      • Anonyymi

        Montakohan vankeustuomiota ja kuinka monta vuotta siitä kansanauton päästöjen kehitystyöstä tuli pikkusakon lisäksi "ilmaston pelastajille" ? Nimim. Epätietoinen kysyy?


    • Anonyymi

      Nykyään näyttää olevan, että muut japsimerkit pesee Toyotan luotettavuudessa. Niistä ei vaan huudella mitään.

      • Anonyymi

        Nissan? Ei, se on Renun tekniikkaa.
        Mitsu? Sama juttu.
        Honda? Kenties, mutta miksi se ei enää myy maassamme?
        Mazda? Ei ainakaan uusi CX-60, kenties muut pienemmät pääsee samaan kuin Toyota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nissan? Ei, se on Renun tekniikkaa.
        Mitsu? Sama juttu.
        Honda? Kenties, mutta miksi se ei enää myy maassamme?
        Mazda? Ei ainakaan uusi CX-60, kenties muut pienemmät pääsee samaan kuin Toyota.

        Ei tarvi ihmetellä myynnin vähyyttä jos on renuttimen tekniikkaa. Liiankin tuoreessa muistissa on vielä se Volvonkin tenault-ford yhteistyö. Kiinasta onneksi löytyi pelastaja Volvolle!


    • Anonyymi

      Eihän kukaan kostean kapakkaillan jälkeen uskalla mennä länsiauton kyytiin jos vieressä olisi vaihoehtona aina niin " LUOTETTAVA " aasialainen Toyota.

      • Anonyymi

        Lapsiko se siellä sekopäisenä höpöttämässä?


    • Anonyymi

      Lehtijuttu on kokoelma hevosmiesten tietotoimiston kertomaa ja vuosikymmenien takaisia huhuja.

      • Anonyymi

        Sattuiko totuus noin pahasti?


    • Anonyymi

      Mites ne autot, joita ei tarvitse käyttää korjaamolla ollenkaan? Onko nekin Toyotaa huonompia?

    • Anonyymi

      "Kettunen antaa äänen myös saksalaiselle Volkswagen-konsernille. Itse hän ajaa BMW:tä."
      Miksi se paras eli Tojo ei kelpaa?

    • Anonyymi

      Artikkelissa sanotaan

      "Ongelmat olisivat luultavasti olleet ennalta­ehkäistävissä säännöllisellä öljyn ja öljyn­suodattimen vaihtamisella.

      ”Kannattaa välttää autonvalmistajien suosittelemiin maksimi­väleihin venymistä. Ei ole sellaista autoa, joka kestää vaihtoja 30 000 kilometrin välein. Suosittelen 15 000 kilometrin vaihtoväliä”, Emanuelsson sanoo."

      Eli juuri kuten Toyotassa ja myös Mersussa.

      • Anonyymi

        Tottakai huoltohommista palkkansa saava suosittelee lyhyitä huoltovälejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai huoltohommista palkkansa saava suosittelee lyhyitä huoltovälejä.

        Niinpä ja uuden auton myynnistä palkkansa saava suosittelee huonoa huoltoa että voisi myydä uuden kun se tsi ja dsg kilahtavat


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

      Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      148
      13137
    2. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

      Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      72
      9591
    3. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

      Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      94
      9074
    4. Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee

      – Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k
      Maailman menoa
      13
      7705
    5. Giorgia Meloni vs Riikka Purra

      Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk
      Maailman menoa
      38
      6704
    6. 147
      6124
    7. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

      Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      15
      3104
    8. En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen

      Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä
      Maailman menoa
      391
      1169
    9. Aikuisten säälittävä käytös

      Mikä mahtaa aikuisia hiertää ja mistä näin kovaa että alaikäisen pahoinpitelyn jälkeen vielä kirjotellaan täällä. Sana v
      Hyrynsalmi
      7
      1123
    10. YLE: Stora Enso Imatra aloittaa yyteet

      www.hs.fi/talous/art-2000011528377.html Yle: Stora Enso aloitti muutos­neuvottelut Imatran-tehtailla Metsäteollisuus|Yl
      Imatra
      84
      970
    Aihe