Mitä mieltä fasbuukista

Anonyymi-ap

Onko kokeilemisen arvoista.
Eniten askarruttaa ns. vanhat tutut, jos ne alkaa ottaa yhteyttä.
Semmonen tuntuma, että jos on vuosikymmeniä, kun viimeksi tavattu, niin vaivalloista on.
Voisi tuttavapiiri silti laajempi olla, että tulisi monenlaisia virikketä ajatusmaailmaan ja muutoinkin..
Ihmisen ei ole hyvä jäädä yksikseen kierrättämään samoja ajatuksia päivästä toiseen.

23

185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mukaan vain!
      Facebookissa voit valita ketkä tutut tai sukulaiset haluat kavereiksi.
      Sitä kautta voit seurata mitä heille kuuluu.
      Jos tulee kaveripyyntö sellaiselta, jota et halua, sitä ei tarvitse hyväksyä.

Siellä on myös eri ryhmiä, joihin voit liittyä.
      Kun itse elän kaukana synnyinkotiseudustani, liityin kotiseutuni ryhmään.
      Olen myös nykyisen kuntani kirpputoriryhmässä.

• Anonyymi

En ole alkanut enkä keksi mitään tarvetta. Tykkään livetapahtumista jonkin asian ympärille olkoon se sitten laulu, liikunta, kirjallisuus. Jokseenkin säännöllinen soittoyhteys on ehkä n. kymmeneen henkilöön. Pidän riittävänä.
      Kun asun isossa kunnassa, porukkaa riittää. Tilanne voisi olla toinen jos asuisin pienessä kylässä harvaan asutulla seudulla ja joukkoon liittyminen vaatisi pitkiä ajoja.
      Näistä palstoista kyllä tykkään, toki teidän muidenkin takia mutta myös siksi että pidän kirjoitus- ja jutun suoltamisen taitoa yllä. Se varmaan hoituisi facessakin.
      Siis puolensa ja puolensa.

• Anonyymi

Itse olen facebookissa ollut jotain 15 vuotta ja on hyvä kanava pysyä kärryillä oman asuinkaupunginkin asioista ja tapahtumista, kun ei tule lehtiä muita kun ilmaisjakelulehti jossa ei kaikkia kerrota. Ikäisteni ryhmässä olen yhdessä keskusteluryhmässä, joitakin muitakin olen katsonut hetken aikaa, mutta tietystä syystä ne jäi lyhyeksi vierailuksi.

• Anonyymi

En ole liittynyt faceen enkä muuallekaan someen. En keksi mitä sieltä löytäisin, toisaalta saattaisihan sieltä jotain löytääkin.
      Epäilyttää eniten, että alkaa tulla niitä huijauspuheluita ja huijausviestejä. Tuolta somestahan ne huijarit niitä yhteystietoja saavat. Nyt olen saanut olla aivan rauhassa.
      Hujauksiin en sinänsä lankea, osaan varoa, mutta en niitä kaipaakaan päivieni riesaksi.

• Anonyymi

Kun ne yhteystiedot voi sieltäkin piilottaa niin että eivät näy edes niille kavereille. Myös kaveriksi huolii vain ne jotka tuntee ja kaverilistakin piiloon muilta. Itse olen ainakin saanut olla hyvinkin rauhassa niiltä huijareilta niin facebookissa kuin muuallakin. Edes puhelimeen ja sähköpostiin ei tule huijausviestejä.

• Anonyymi

Turha ajan syöjä. Poistuin mokomasta jo 7 vuotta sitten.

• Anonyymi

Vuosien saatossa latistunut pelkäksi kuvien jakeluksi ja peukutukseksi. Mainoksia sylkee ruudun täydeltä.
      Muutama aktiivi on palstalla, mutta useimmat ovat puskista kyttääjiä, tai röyhkimyksiä.

Tekopitäjäni tutut alkavat olla kivimuurin sisällä hiljaisina.

• Anonyymi

Sukulaisten kesken yhteys toimii Facebookissa, vaihdamme kuulumisia jota ei muuten olisi.
      Seuraan facessa muutakin vapaaehtoisesti, valinnan vapaus.

• Anonyymi

Kokeile ensin tekaistulla tiedoilla, feikki nimi ja sille sähköpostiosoite (joku g-mail).

• Anonyymi

Ei kukaan pakota hyväksymään ystävän pyyntöä . Joten miksi sellaista pelkäät. Minä en periaatteessa hyväksy ketään enää ystäväksi, koska niitä on jo enemmän kun tarpeeksi.
      Silti ei ole mitään vastaan näitä ystäväksi pyytäjiä . Ihan vaan niin että niitä on liikaakin netissä. Mutta livenä ovat tervetulleita käymäänkin

• Anonyymi

Facessa voi olla oman intressin mukaisesti. Ei siellä ole pakko tehdä mitään.

Tosin, en ymmärrä ihmisiä, jotka ovat facessa eivätkä päivitä kuulumisiaa tai mitään, sen sijaan ovat kritisoimassa toisen päivityksiä. Nuo tuollaiset ovat vain piilostalkkaajia, jota kyttäävät toisten kuulumiset mutta itse eivät anna mitään. Olen pikkuhiljaa tipauttanut tuollaiset "kaverit" pois listoilta.

• Anonyymi

Facen "ystävät"eivät ole mitään oikeita ystäviä , sillä on paljon tyyppejä, jotka keräilevät kaveripyynnöillä mahdollisimman suurta lukua, jopa tuhansia.

• Anonyymi

Uutuuden viehätystä oli alussa, mut se katosi, ja rasite siitä tuli. Olen ollut yli 5 vuotta poissa.

• Anonyymi

fasbuuki ? onko se joku hörhöjen harrastus?.

• Anonyymi

Niin kai, ehkä meet mukaan...

• Anonyymi

Sen, mitä olen fasesta kuullut, se aina ilmoittaa, saatat tuntea aika vähäisen kontaktin perusteella.
      Sittentulee kaveripyyntöjä likimain ventovierailta.
      Se ainakin arveluttaa.
      Onko fase sitten rikollisten ja murtomiesten märkäuni.
      Siellä kuitenkin osoitetiedot on likimain koko maailman nähtävissä.

• Anonyymi

Kyl se on vanhaa kauraa.

• Anonyymi

Jaa kenen osoitetiedot? Minun yhteystietoja ( puh nim + sähköposti) sieltä ei nää kukaan muu kuin facebookin ylläpitäjä , muilta ne on piilotettu ja osoitetietoja sinne ei ole edes tarvinnut laittaa tämän 15 vuoden aikana mitä siellä olen ollut. Kun viitsii/osaa käydä asetukset kunnolla läpi jo alkuunsa ja laittaa kohdalleen ei myöskään joudu huijattavaksi. Ei kannata myöskään klikkailla tykkäyksiä ja kommentoida mitä sattuu ja mihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaa kenen osoitetiedot? Minun yhteystietoja ( puh nim sähköposti) sieltä ei nää kukaan muu kuin facebookin ylläpitäjä , muilta ne on piilotettu ja osoitetietoja sinne ei ole edes tarvinnut laittaa tämän 15 vuoden aikana mitä siellä olen ollut. Kun viitsii/osaa käydä asetukset kunnolla läpi jo alkuunsa ja laittaa kohdalleen ei myöskään joudu huijattavaksi. Ei kannata myöskään klikkailla tykkäyksiä ja kommentoida mitä sattuu ja mihin.

Siis puh num + , nopeasti kun näppäilee niin tulee välillä huteja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis puh num , nopeasti kun näppäilee niin tulee välillä huteja.

Ei olla enää nopeita näppäiljöitä.

• Anonyymi

Ei ole naamakirjaa eikä tule. Sähköposti on näppärä vaihtaa kuulumisia,
      kun on vain vähän enää porukkaa elossakaan, mutta enemmän tykkään puhua puhelimessa jos ei ole mahdollisuutta tavata naamakkain.

• Anonyymi

Aikoinaan alemmat ikäryhmät palveli jonkun verran nettikirjoittelua, mutta nyt tämä tuskin palvelee ketään..
        Puhelimen kanssa oon varovainen, kun ei tiedä kiinnostaako minun puheet miten paljon.
        Sähköpostia en käytä kun pakosta..
        No, taitaa fase jäädä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aikoinaan alemmat ikäryhmät palveli jonkun verran nettikirjoittelua, mutta nyt tämä tuskin palvelee ketään..
        Puhelimen kanssa oon varovainen, kun ei tiedä kiinnostaako minun puheet miten paljon.
        Sähköpostia en käytä kun pakosta..
        No, taitaa fase jäädä.

Soittele toki, sitä varten puhelin on keksitty, mutta ei kai facebookin kannata
        mennä jos eniten askarruttaa ns. vanhat tutut, jos ne alkaa ottaa yhteyttä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen VigeIius noIasi taas itsensä

Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k
      Maailman menoa
      29
      2257
    2. Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria

Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel
      Maailman menoa
      48
      2000
    3. Kuka omistaa entisen Veljeskodin?

Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä
      Ähtäri
      8
      1922
    4. Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset

He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien
      Maailman menoa
      42
      1651
    5. Jos voisit kysyä

Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?
      Ikävä
      130
      1286
    6. Välillä kyllä naurattaakin tämä kahden aikuisen meininki

Se nyt on aivan selvä asia että kumpikin on päälakeensa myöten rakastunut, ja sinä se olet koko ajan ollutkin. 😘
      Ikävä
      62
      853
    7. Talk Show isäntä Jimmy Kimmel sai kenkää

Vasurina heitti sopimatonta läppää murhatusta Charlie Kirkistä tai oikeammin murhaajan poliittisesta taustasta ja kuinka
      Maailman menoa
      117
      845
    8. Jos voisit palata yhteen risteykseen

..mikä se elämässäsi olisi?
      Ikävä
      67
      826
    9. Lamppu syttyi

Tiedätkö mitä mies, olen aivan yhtä rakastunut suhun. Kyllä. Koita jaksaa eiköhän me kohta nähdä ❤️
      Ikävä
      67
      807
    10. Oli kiva nähdä sut

vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi
      Suhteet
      19
      772
    Aihe