Mikä meitä ihmisiä vaivaa???

siru

Lueskelin juttujanne pieleen mennyistä sovituista tapaamisista (toinen osapuoli ei saapunutkaan) sekä siitä, miten viestittelijä yht´äkkiä vain katoaa ja jättää toisen osapuolen epätietoisuuden valtaan.
Surullista, että me ihmiset kohtelemme toisiamme näin! Syynä tällaiseen käytökseen lienee meissä kaikissa oleva hylätyksitulemisen pelko ja tämän pelon sekä elämämme aikana kokemiemme hylkäämisten seurauksena toimimme siten, ettei meitä enää (koskaan) hyljättäisi!
"Kun itse hylkään ensin, ei minua voi (enää) kukaan hylätä."
Ketkä meistä löytävät tämän puolen itsestään? Kertoisitteko te, sekä miehet että naiset, jotka katkaisette viestittelynne "yllättäen" tai ette saavu sovittuihin tapaamisiin, tässä foorumissa oman näkemyksenne asiasta!

14

1703

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ac.dc

tuon hylätyksi tulemisen ja epäonnistumisen pelkojen lisäksi ristiriitaiset tunteet. Halu olla vapaa mutta ei aina eikä varsinkaan pakosta. Halu tuntea joku läheiseksi ilman riittämättömyyden tai mustasukkaisuuden tunnetta. Halu olla täydellinen samalla kun tuntee itsensä niin vajaaksi. Halu olla rehellinen vaikka valehtelu on helpompaa. Nämä vaivaavat minua tällä hetkellä...

No, heikko itsetuntohan se tietenkin on kaikessa suurin (ja yleensä ainoa) syy. Ja kun tässä yhteiskunnassa ei ole mitään seurustelupakkoa voi sitten ihan "hyvällä omalla tunnolla" keksiä selityksiä ettei ketään tarvikaan tms. Asiallista tietenkin olisi jollain tapaa ilmaista toisellekin se, ettei usko itseensä ja asiaan.

Minä siis en kirjoittanut tätä "pettäjänä" vaan ihan muuten vain. Joskus kyllä olen viestittelyn minäkin katkaissut, ennemminkin kai kuitenkin se on vain pikkuhiljaa hiipunut, viestien väli on pidentynyt ja lopulta ei sitten kehtaa ottaa enää yhteyttä...

• kukkis-maria

Netissä on helppo huijata, kun on voi paeta anonyymiksi nimimerkkinsä taakse. Naamaa kun ei tarvitse näyttää julkisesti. Olen samaa mieltä kuin eräs, joka ehdotti kuvaa pakolliseksi, mutta toisaalta ei mikään estä laittamasta profiiliin väärää kuvaa.

Itse olen tullut huijatuksi noin 3 kerrasta viidestä. Jos tämä ei ole pelkkää huonoa tuuria, on huijareita enemmän kuin rehellisiä.

Itse en voisi koskaan vedättää ketään. Moraali eikä luonto anna periksi. Todella sääli miten hyvä palvelu tällä tavalla pilataan. Syitä on varmaan monia, heikko itsetunto, luottamuksen puute, jätetyksi tuleminen, itsekkyys, anonyymin antama suoja jne. Ilmoitin yhdestä huijarista ylläpitoon, mutta hänestä ei kuitenkaan ole päästy eroon vaan kaveri porskuttaa linjoilla ja vedättää edelleen naisia.

Tämä on joillekin henkisesti sairaille hyvä temmellyskenttä. Palvelu pitäisi kehittää niin, että se antaisin edes jonkun suojan. Mutta viime kädessä kyse on kuitenkin jokaisen omasta moraalista, ja täällä nyt lähes pari kuukautta olleena ei voi kuin ihmetellä ihmisten moraalia tänä päivänä.

MUTTA YKSI AJATUS MINULLA OLISI KUITENKIN palvelun kehittämisestä. Nimittäin pisteytyssysteemi (vähän sama kuin joissakin palveluissa, kuten esim. huuto.netissä). Eli voisit antaa treffikumppanillesi pisteitä sen mukaan miten hän on käyttäytynyt treffeillä. Esim. positiivinen, neutraali ja negatiivinen palaute. Negatiivinen sille, joka teki oharit. Positiivinen sille, joka käyttäytyi hyvin ja oli ollut rehellinen. Neutraali siltä väliltä. Pisteitä ei voisi itse poistaa ja ne jäisi näkyville. Se antaisi jonkinlaisen kuvan esim. henkilöstä, jolla on vaikka 5 treffiä ja viisi positiivista palautetta. Vastaavasti sitä voisi sitten miettiä, että lähteekö treffeille sellaisen kanssa, jolla on 3 negatiivista palautetta neljältä treffiltä.

• Pisteytyksestä haluan sanoa. Tietysti se voisi joissain tapauksissa toimiakin mutta kuten sanoit: "tämä on henkisesti sairaille hyvä temmellyskenttä". Ja sehän tarkoittaa myös että negatiivisia pisteitä jaeltaisiin vaikkapa koska sattuu tietämään kuka tuonkin profiilin takana on...

Ihan kehittämisen arvoinen idea jakaa tämän palvelun käyttäjät satunnaiseen a- b- ja c-ryhmään. Vai tulisiko niitä ryhmiä sitten enemmänkin, nämä kuitenkin: a: treffailun ammattilaiset, b: ne, jotka eivät koskaan treffeille asti pääse ja joutaavatkin pudota luokkaan c eli roskasakkiin.

Tai ehkä sittenkin, onhan Huutonetissäkin siinä sanallinen osuus ja siihen voi vastata. Ja tietenkin pitää sitten myös pisteiden antaja näkyä, karsisi suurimman osan väärinkäytöksistä.

• kukkis-maria
        elin_tilaa kirjoitti:

Pisteytyksestä haluan sanoa. Tietysti se voisi joissain tapauksissa toimiakin mutta kuten sanoit: "tämä on henkisesti sairaille hyvä temmellyskenttä". Ja sehän tarkoittaa myös että negatiivisia pisteitä jaeltaisiin vaikkapa koska sattuu tietämään kuka tuonkin profiilin takana on...

Ihan kehittämisen arvoinen idea jakaa tämän palvelun käyttäjät satunnaiseen a- b- ja c-ryhmään. Vai tulisiko niitä ryhmiä sitten enemmänkin, nämä kuitenkin: a: treffailun ammattilaiset, b: ne, jotka eivät koskaan treffeille asti pääse ja joutaavatkin pudota luokkaan c eli roskasakkiin.

Tai ehkä sittenkin, onhan Huutonetissäkin siinä sanallinen osuus ja siihen voi vastata. Ja tietenkin pitää sitten myös pisteiden antaja näkyä, karsisi suurimman osan väärinkäytöksistä.

Minusta olisi kyllä todella hyvä, jos joku tälläinen palautteen antomahdollisuus olisi. Oli se sitten pistesysteemi tai joku muu luokitus sarjoihin. Tietenkään siinä ei puututtaisi muuhun kuin käyttäytymiseen treffien suhteen eikä esim. ulkonäköön tai muihin vastaaviin seikkoihin. Eli positiivinen palaute sille, joka oli asiallinen, tuli treffeille ja oli mitä sanoi olevansa, negatiivinen sille, joka valehteli tai teki oharit. Neutraali jotain siltä väliltä, esim. muuten asiallinen ihminen, mutta myöhästyi puoli tuntia ilmoittamatta. Ja pari riviä tilaa vapaamuotoiselle tekstille ja sepustukselle.

Annoin yhdelle ohareiden tekijälle vähän palautetta ja kirjoitin viestiä hänen vieraskirjaansa, niin ei mennyt kuin 5 minuuttia, kun hän oli poistanut koko viestin. Kun sitten kerroin antavani hänen tietonsa julkisuuteen, niin meni toiset 5 minuuttia, kun koko ilmoitus oli hävinnyt netistä.

Siinä mielessä tuli mieleen, että tämä voisi toimia. Jos on puhtaat jauhot pussissa, ei luulisi tässä olevan mitään ongelmaa. Tietysti palautteen antajan nimimerkki pitää myös näkyä. Tälläinen systeemi saattaisi jo alkuvaiheessa karsia huijareiden ilmoitukset pois. Mielestäni jokaisella joka on muiden ihmisten kanssa tekemisissä, on velvollinen ottamaan vastuuta omista tekemisistään ja ehkä palautteen antamisen pelko vähän panisi miettimään miten muita kohtelee. Eikä kukaan jaksa loputtomiin laittaa nettiin uusia profiileja, kyllä ne ihmiset alkaa sitten jo tunnistaa.

• siru
        kukkis-maria kirjoitti:

Minusta olisi kyllä todella hyvä, jos joku tälläinen palautteen antomahdollisuus olisi. Oli se sitten pistesysteemi tai joku muu luokitus sarjoihin. Tietenkään siinä ei puututtaisi muuhun kuin käyttäytymiseen treffien suhteen eikä esim. ulkonäköön tai muihin vastaaviin seikkoihin. Eli positiivinen palaute sille, joka oli asiallinen, tuli treffeille ja oli mitä sanoi olevansa, negatiivinen sille, joka valehteli tai teki oharit. Neutraali jotain siltä väliltä, esim. muuten asiallinen ihminen, mutta myöhästyi puoli tuntia ilmoittamatta. Ja pari riviä tilaa vapaamuotoiselle tekstille ja sepustukselle.

Annoin yhdelle ohareiden tekijälle vähän palautetta ja kirjoitin viestiä hänen vieraskirjaansa, niin ei mennyt kuin 5 minuuttia, kun hän oli poistanut koko viestin. Kun sitten kerroin antavani hänen tietonsa julkisuuteen, niin meni toiset 5 minuuttia, kun koko ilmoitus oli hävinnyt netistä.

Siinä mielessä tuli mieleen, että tämä voisi toimia. Jos on puhtaat jauhot pussissa, ei luulisi tässä olevan mitään ongelmaa. Tietysti palautteen antajan nimimerkki pitää myös näkyä. Tälläinen systeemi saattaisi jo alkuvaiheessa karsia huijareiden ilmoitukset pois. Mielestäni jokaisella joka on muiden ihmisten kanssa tekemisissä, on velvollinen ottamaan vastuuta omista tekemisistään ja ehkä palautteen antamisen pelko vähän panisi miettimään miten muita kohtelee. Eikä kukaan jaksa loputtomiin laittaa nettiin uusia profiileja, kyllä ne ihmiset alkaa sitten jo tunnistaa.

...teille, jotka pohditte kanssani aloittamaani aihetta! Kommenteissanne tuli hyviä ideoita treffi-sivustojen ylläpitäjille. Toivottavasti viestimme menee perille!
        Ps. Ohareiden tekijöitä emme tähän keskusteluumme saaneet - sehän oli odotettavissakin!

• AjattelijaX

Entäpä jos annan kohteliaasti pakit jollekin naiselle treffien jälkeen? Hän käy läväyttämässä kostonhimoisena minulle 5 miinus pistettä...
        Ei toimi, ikävä kyllä.

• valitettavaa

Valitettava tosiasia on, että netissä on paljon henkisesti sairaita. En aluksi olisi uskonut sitä, mutta nyt kun on kuudet treffit takana on kertakaikkiaan PAKKO uskoa. Jopa KOLMELLA KUUDESTA oli mielenterveysongelmia ja yksi heistä myönsi suoraan nimenomaan juuri sen takia etsivänsä seuraa netistä.

Minusta tämä selittää aika paljon käyttäytymistä täällä.

Toinen joukko on varatut ihmiset. Näistä kuudesta kaksi osottautui varatuksi. Kun seuraa halutaan, niin sitten ei kaihdeta mitään keinoja. Vaikka valehdellaan, että saadaan toinen treffeille. Mutta sitä en ymmärrä mitä se hyödyttää, kun tämän luokan valehtelu paljastuu kyllä aika nopeasti.

Kuudesta vain siis yksi oli sellainen, jonka pystyin ottamaan tosissani ja johon olisin ehkä halunnut tutustua elävässä elämässä, jos sellainen tilanne olisi tullut eteen. Osumisprosentti on mielestäni aika pieni. Netin ongelma on se, että se todellinen kohderyhmä, jota etsii hautautuu muiden jalkoihin.

Kaikille naisille (ja miksei miehillekin) sanoisin, että pitäkää silmänne auki ja olkaa tosi varovaisia ! Minun etuni oli se, että jututtamalla näitä ihmisiä sain totuudet heti selville enkä ehtinyt polttaa näppejäni sen pahemmin, kuin mitä nyt vain raahauduin viisille turhille treffeille.

• 3-kymppinen mies

Toisaaltahan tuo sun osumisprosentti on aika hyvä. Meneppä kaupungille ja valitset ekat vastaantulevat oikean ikäiset miehet, niin kyllä siellä kaikenlaista hiihtäjää osuu haaviin ;-)

Ne profiilithan edustavat omaa käsitystä itsestään, ei sitä kuinka muut ajattelevat. Kun ottaa huomioon kuinka huonosti ihmiset tuntevat itsensä, niin kyllä itselle kuvatut luonteenpiirteet ovat aika hakuammuntaa. Jos joku sanoo olevansa huumorintajuinen niin EHKÄ kyseinen henkilö haluaisi olla huumorintajuinen, mutta ei ole sitä. Tai sitten huumorintaju on tökeröä p ja k huumoria. Joillekin urheilullisuus saattaa merkitä pubissa oleskelua penkkiurheilun jälkeen.

Juuri tuon takia tuntuu epätodennäköiseltä että netistä voisi ketään löytää, ei mulla ainakaan kenen tahansa kanssa kemiat kolahda.

• valitettavaa
        3-kymppinen mies kirjoitti:

Toisaaltahan tuo sun osumisprosentti on aika hyvä. Meneppä kaupungille ja valitset ekat vastaantulevat oikean ikäiset miehet, niin kyllä siellä kaikenlaista hiihtäjää osuu haaviin ;-)

Ne profiilithan edustavat omaa käsitystä itsestään, ei sitä kuinka muut ajattelevat. Kun ottaa huomioon kuinka huonosti ihmiset tuntevat itsensä, niin kyllä itselle kuvatut luonteenpiirteet ovat aika hakuammuntaa. Jos joku sanoo olevansa huumorintajuinen niin EHKÄ kyseinen henkilö haluaisi olla huumorintajuinen, mutta ei ole sitä. Tai sitten huumorintaju on tökeröä p ja k huumoria. Joillekin urheilullisuus saattaa merkitä pubissa oleskelua penkkiurheilun jälkeen.

Juuri tuon takia tuntuu epätodennäköiseltä että netistä voisi ketään löytää, ei mulla ainakaan kenen tahansa kanssa kemiat kolahda.

Minusta nettejä ja tutustumista livenä ei voi kyllä ihan verrata. Nämä kuusi olivat valikoituneet jo tietyn seulan läpi eli sellaisesta sadasta yrittelliäästä miehestä eli niistä, jotka olivat lähettäneet minulle joko viestin tai flirttikutsun. He olivat läpäisseet omat kriteerini iän, pituuden/painon, harrastusten ja siviilisäädyn yms. suhteen.

Kun menen esim. ravintolaan, mielestäni siellä osumisprosentti (=otolliset seuralaiset) on kuitenkin suurempi siitäkin huolimatta, että sinne mahtuu kaikenlaista porukkaa ja siellä myös varatut vonkaavat.

Se miksi itse olen netissä on se, että en tykkää käydä ravintoloissa. Olin viime viikonloppuna ulkona ensimmäisen kerran 9 kuukauteen ja tällä kertaa oli kyllä poikkeuksellisen virkistävää. Johtui varmaan siitä, että se oli vastapainoa kaikelle tälle seulomiselle ja näille turhauttaville treffeille.

• Nimetön

Luin sirun kirjoitelman samasta aiheesta, ja ajattelin, että jos mittarina häipyä on se,että pelkää hylkäämistä, niin kokemuksella voin sanoa sen olevan juuri niin (aikanaan). Mutta tänä päivänä en suostu siihen enää, vaan vaadin toiseltakin sitä että asiat selvitetään. Mitä taas tulee ihmisten määrään siinä että ne häviää - suomen maa on pullollaan hylättyjä/hylkääjiä. Sen olen huomannut kun olen tosimielellä itselleni ihmistä hakenut. Toinen asia on taas se, että ei siltikään pää ymmärrä tai hyväksy sitä,e ttä voi vaan hävitä. Ei tarvi hyvistä keskusteluista huolimatta, kirjoittaa toiselle,että ei jatketa kirjoittelemista!!! Tai ei edes kommenttia saa aina takaisin, jos erehtyy kuvansakin vielä antamaan. On tietyllä tapaa mennyt maku tähän pintaliitoisuuteen, moraalittomuuteen, hällä väliä ihmisiin ja tapaan toimia. Ois todella kiva saada miesten kommenttia tästä aiheesta, varsinkin niiden jotka juuri toimivat näin!!!!!!
      Kuka uskaltaaa tunnustaa tunnistaa nämä itsestä??

• surullinen nainen

Minulle sattui tapaus, joka on ajalta ennen juhannusta. Kirjoittelin pitkään (parisen viikkoa) yhden miehen kanssa, joka vaikutti tosi mukavalta. Sitten alkoi tuntumaan siltä, että olisi kiva tavata luonnossa ja sovittiin juhannusviikolle treffit.

Vietettiin koko iltapäivä ja ilta yhdessä ja mies sanoi, että olin ollut kuulema oikein iloinen yllätys ja hänen elekielikin kyllä kertoi siitä. Hän lupasi ottaa minuun yhteyttä juhannuksena, jolloin puhuttiinkin puhelimessa ja mietittiin seuraavia treffejä. Mutta siihen se sitten loppui, hänestä ei enää kuulunut yhtään mitään, kirjoittaminen loppui tyystin eikä hän myöskään soittanut.

Asia vaivasi minua sen verran, että kysyin suoraan, että tässäkö tämä nyt sitten oli vai vieläkö me nähdään. Hän vastasi, että hänen puoleltaan voidaan kyllä vielä nähdä, ja hän lupasi taas ottaa yhteyttä. Jäin siis edelleen odottelemaan, mutta mitään yhteydenottoa ei ole vieläkään tähän päivään mennessä tullut. Mies surffaa joka päivä netissä (näen hänet mun flirttilistalla), mutta hän ei sanallakaan enää ota minuun yhteyttä.

Minusta tämä on tosi inhottavaa ja minulle jäi tosi paha maku suuhun. Miksi hän ei voi suoraan sanoa, että ei enää kiinnosta vaan antaa toisen olla harhaluulossa ja odottaa? Miksi tehdä toinen surulliseksi?

Olisi kiva kuulla miesten kommentteja, miksi toimia näin epäreilusti?

• typy
        surullinen nainen kirjoitti:

Minulle sattui tapaus, joka on ajalta ennen juhannusta. Kirjoittelin pitkään (parisen viikkoa) yhden miehen kanssa, joka vaikutti tosi mukavalta. Sitten alkoi tuntumaan siltä, että olisi kiva tavata luonnossa ja sovittiin juhannusviikolle treffit.

Vietettiin koko iltapäivä ja ilta yhdessä ja mies sanoi, että olin ollut kuulema oikein iloinen yllätys ja hänen elekielikin kyllä kertoi siitä. Hän lupasi ottaa minuun yhteyttä juhannuksena, jolloin puhuttiinkin puhelimessa ja mietittiin seuraavia treffejä. Mutta siihen se sitten loppui, hänestä ei enää kuulunut yhtään mitään, kirjoittaminen loppui tyystin eikä hän myöskään soittanut.

Asia vaivasi minua sen verran, että kysyin suoraan, että tässäkö tämä nyt sitten oli vai vieläkö me nähdään. Hän vastasi, että hänen puoleltaan voidaan kyllä vielä nähdä, ja hän lupasi taas ottaa yhteyttä. Jäin siis edelleen odottelemaan, mutta mitään yhteydenottoa ei ole vieläkään tähän päivään mennessä tullut. Mies surffaa joka päivä netissä (näen hänet mun flirttilistalla), mutta hän ei sanallakaan enää ota minuun yhteyttä.

Minusta tämä on tosi inhottavaa ja minulle jäi tosi paha maku suuhun. Miksi hän ei voi suoraan sanoa, että ei enää kiinnosta vaan antaa toisen olla harhaluulossa ja odottaa? Miksi tehdä toinen surulliseksi?

Olisi kiva kuulla miesten kommentteja, miksi toimia näin epäreilusti?

Ei täältä mitään todellista kumppania löydä, nämä on sellaiset karjamarkkinat, ettei kukaan tunnu keskittyvän kehenkään. Ajatellaan, että josko tuo ja tuo olisi parempi.

Miehet vaan seikkailee, todella harva yksilö hakee täältä vakavasti otettavaa seuraa.

Minulle on käynyt aivan samoin, kuin sinullekin. Mies on ensin sata lasissa mukana touhussa, piirittää ja pommittaa, sitten yhtäkkiä ruutu hiljenee, nothing.Tämä kyseinen uros kyllä surffailee sujuvasti päivästä toiseen palstalla.
        Eikä tämä ole mikään nuorten miesten tapa, vaan vanhin oli 49 vuotias, joka oli tällainen munaton marjanpoimija. Ja kyseessä on ollut sitten kaikenlaista koulutuspohjaa ja ammattikuntaa, on tullut todistettua, ettei ainakaan koulutus tuo ihmiselle sydämen sivistystä ( siitä koulutuksesta kun täällä on väännetty kättä monta kertaa)

Miehillä on muutenkin erittäin epärealistinen käsitys omasta itsestään ja omasta viehätysvoimastaan. Monet tuntuvat kuvittelevan, että kun mä olen mies, niin se saa riittää naisille. Ei riitä. Sata vuotta sitten ehkä riitti, mutta ei enää ja hyvä niin.

• kokenut

Minua ihmetyttää se, että tällaisia katoamistemppuja tekeviä miehiä löytyy myös ikähaarukasta 50-60! Eikö miehen/ihmisen pitäisi tuohon ikään mennessä olla oppinut alkeellisimmat käytöstavat!? Kyllä 50:nen tietää (- ainakin pitäisi!!), millaista on hyvä käytös ja siihen kuuluu mm. toisen ihmisen arvostaminen. Katoamiset eivät kuulu hyvään käytökseen.

• valkovuokko
        kokenut kirjoitti:

Minua ihmetyttää se, että tällaisia katoamistemppuja tekeviä miehiä löytyy myös ikähaarukasta 50-60! Eikö miehen/ihmisen pitäisi tuohon ikään mennessä olla oppinut alkeellisimmat käytöstavat!? Kyllä 50:nen tietää (- ainakin pitäisi!!), millaista on hyvä käytös ja siihen kuuluu mm. toisen ihmisen arvostaminen. Katoamiset eivät kuulu hyvään käytökseen.

Se on kuule niin jotta jos miäs ei osaa sitä aikaasemminkaan niin 50 -60 v ei ainakaan. Sillä ei vanha koira opi uusia temppuja. Monesti se on kiinni naisen arvostamisestakin, jotta kertoo miten asiat on. Mutta jos nainen on ihan sama- niin mitäs se velvottaa mihinkää. Onhan se niinkin, että ennen muutama vuosi sittenkin oltiin enempi toisia huomioon ottavia. Nykyään ei...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      145
      6852
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      150
      5836
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      124
      5022
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      44
      4577
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      54
      3986
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      64
      3140
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      55
      3080
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      25
      2662
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2330
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      16
      2273
    Aihe