Suden hetki

Anonyymi-ap

Herään monasti aamuyöllä lolmen aikoihin, kun olen nukkunut nelisen tuntia. Olen kuullut sanottavan tätä suden hetkeksi, Mistähän se sanonta tulee? Kyllä minä unta saan vielä pariksi tunniksi. Se riittää.

6

162

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Wikissä asiasta oli enemmänkin mutta kopsasin tämän:
      Kansanperinne kertoo, että suden hetkellä ihminen helposti torkahtaa, esimerkiksi nuotiolla, jolloin susi pääsee hyökkäämään. Ihminen on siihen aikaan heikoimmillaan.
      Sudenhetki on myös yleensä vuorokauden kylmin hetki.
      Herään itse myös siihen aikaan aika usein. Laitan radion hiljaiselle, jos uni ei tule uudestaan, nousen lukemaan Hesaria. Kahvitkin keitän ja otan aamupalaa, se on yleensä jääkaapissa ´kypsynyt´ tuorepuuro.
      Se on oikeastaan aika hyvä hetki tai sitten olen ottanut valvomisen positiivisesti, toinen voisi tuskastua, miksi en saa unta.
      Kun olen tehnyt nämä aamutoimet, asetun sohvalle lukemisen kanssa tai avaan tv:n. Siihen vielä sitten nukahdan ja klo 8-9 olen tikkana valmis uuteen päivään.
      Lääkäri on sanonut että atorvastatiini-kolesterolitabletti on hyvä ottaa yksistään tyhjään vatsaan, joten nappaan sen veden kanssa juuri siihen sudenaikaan. Muina aamuina jolloin herään 6-7 maissa, otan ihan ensiksi silloin.

• Anonyymi

Olet kuullut väärin ja provoilet tällä yksinkertaisten sielujen YS palstalla

YS pääsevät tavaiseen koska ovat mukahyveellisiä ja mukaosaavia wikipediakopioitsi joita kyylä on joka pakassa muulallakin

• Anonyymi

Illalla otettu kipulääke, unilääke ja täysi vatsa,
      kaikilla niillä on erilainen vaikutus yön levollisuuteen.

Oletko kokeillut magnesiumia iltalääkkeenä.
      Naapuri sanoo ottavansa sellaisen illalla ja nukkuu koko yön.
      Itse heräilen tunnin välein, uniapnea ja cap. eikä auta.

• Anonyymi

Voisihan tuota magnesiumia kokeilla. kiitos.

• Siihenköhän se perustuu, kun jostain kuulin neuvon syödä banaani ennen nukkumaanmenoa.
        Ja banaanissahan on magnesiumia.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Siihenköhän se perustuu, kun jostain kuulin neuvon syödä banaani ennen nukkumaanmenoa.
        Ja banaanissahan on magnesiumia.

Banskussa on myös melatoniinia ja serotoniiniä, molemmat unelle hyväksi. Ja ei maha kurni yöllä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      51
      3259
    2. Hei! Halusin vain kertoa.

En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      3
      943
    3. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      3
      830
    4. Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän

Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 🫩
      Ikävä
      68
      780
    5. Mistä tietää, onko hän se oikea?

Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha
      Ikävä
      60
      724
    6. Teboili alasajo on alkanut

Niinhän siinä kävi että teebboili loppuu...
      Suomussalmi
      17
      710
    7. Miten voitkin olla aina niin fiksu

...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä
      Ikävä
      32
      611
    8. Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen

Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es
      Maailman menoa
      22
      611
    9. Mitä ajattelet

Meistä nykyään.
      Ikävä
      42
      600
    10. Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."

Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve
      Suomalaiset julkkikset
      4
      577
    Aihe