Ei ole kohta 4 vuoteen otettu yhteyttä te-palveluista mistään ei saa edes toimeentulotukea laskuihin ja hampaastakin lähtenyt paikka helevettiin. En edes tiedä kuka tuolla on nykyään PÄÄPIRUNA😈🤔 Eipä sillä ole mitään väliä eivät kerran uskalla ottaa yhteyttä enää ollenkaan.
Autokin on seisontavakuutuksessa (EI SEI SONTA🙃) kun ei vaan pysty maksamaan huoltoja, vakuutuksia, veroja ja katsastusta.
Terveyskin on ruvennut reistailemaan oikein kunnolla hermo painaa selässä ja se säteilee jalakaan (EI KESKI🙃) niin ettei välillä pysty edes kävelemään.
Kunta teki virheen kun se lopetti Työpalvelukeskus Miilun ja muutti sen kierrätysmyymälä Miiluksi.
Suomussalmi syrjii pitkäaikaistyöttömiä
70
1409
Vastaukset
- Anonyymi
Jos olet työnhakija saat työttömyyskorvausta, jos et hae töitä nii et saa sitäkään etkä muutakaan tukea, mikä pummi oikeastaan olet?
- Anonyymi
Yksinkertainen pummi.
- Anonyymi
Neljässä vuodessa olisit hankkinut jo uuden ammatin tai kaksi. Kunnalla loppuu rahat tulevina vuosina, siksi pitää supistaa toimintoja jo ennen kun on Matti kukkarossa. Sitäpaitsi nyt työllisyyden hoito on kokonaan kunnan työnä, ja jos et itse aktivoi itseäsi ottamaan yhteyttä sinnepäin, et ole tukia ansainnut.
- Anonyymi
Läheppä siitä katteleen muualle päin maalimaa töitä
- Anonyymi
Kaikki tämä on sinun saamattomuuttasi.
Sinun pitää itse huom,,,itse hakea niitä tukia ja työpaikkaa ei niitä tulla sinulle kotiin tarjoamaan.- Anonyymi
Eikä ne tuet todellakaan ole tarkoitettu työkykysille!! Äläkä tekeydy edes työkyvyttömäksi vaan nosta nokka kohti tulevaisuutta ja lopeta se vitun ruikutus!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä ne tuet todellakaan ole tarkoitettu työkykysille!! Äläkä tekeydy edes työkyvyttömäksi vaan nosta nokka kohti tulevaisuutta ja lopeta se vitun ruikutus!
Justiin niin💪
- Anonyymi
Miten tuo on mahdollista. Monia tai ainakin minua kyykytetään 3 kk välein. Pitää olla hakemassa montaa työpaikkaa joka kuukausi. Ja olla muutenkin aktiivinen ja olla tavoitteita. Näkyy olevan toisilla eri säännöt.
- Anonyymi
Itse olen ollut työtön jo 8 vuotta. Parempi vaan kun eivät kiusaa ja saa olla rauhassa. Kyllä tekemistä on miullakin riittänyt yllin kanssa, ei siis mitään palkkatöitä vaan ihan arkijuttuja.
- Anonyymi
Kannattaa niitä palkkatöitäkin trhdä nykyään ihan puhtaana käteen. Monikin maksaa mielellään osaavalle kaverille avusta erinäissä projekteissa. Jos osaat vaikka korjata autoa niin helposti sieltä tienaa satasen jos toisenkinm
- Anonyymi
Työtä kyllä löyty jos on halukas muuttamaan sinne missä on työpaikkoja. Kiirunassa Ruotsissa on puutetta työntekijöistä joten ota suunta sinne 🫡
On työpaikkoja muullakin, katso netistä Lapin avoinna olevat työpaikat- Anonyymi
Ihan varmadti töitä löytyy . Kaikki on ihan sinusta itestä kiini.
- Anonyymi
Sinähän se aikamoinen profeetta ja ennustaja oot. Kerroppa minullekin missä niitä paikkoja on. Vai pitäs ihan muuttaa työn perässä. Muuta kuule ihan keskenäs. Tuskinpa oot itsekkään muuttanut tai menny töiden perässä. Ja eihän sitä sovi, että oma kylä autioituu, jos kaikki lähtee pois. Kuka ne sinun tuet sitten maksaa.
- Anonyymi
Eipä nuo nuoret ja terveetkään saa mitään töitä. Puhumattakaan meistä iäkkäistä ja monisairaista työttömistä.
- Anonyymi
Nuoret ja terveet? Eihän niitä kotia tuua. Suomessa on muitaki kyliä ja kaupunkeja .
Pitää vain lähtiä sen oman mukavuusalueen ulkopuolelle.
- Anonyymi
Silloin täytyy tulla toimeen mitä on !
- Anonyymi
Mulle on tullu tuet aina ajallaan vaikka ei tässä viimeiseen kymmeneen vuoteen ole muuta tehty kun simaa otettu👌 jahyvin tulee toimeen. Kaikkeen tarvittavaan riittää raha ja kämppä tulee luonnollisesti työsuhde etuna päälle😘
- Anonyymi
Kirkonkylällä on oikein tukien asiantuntija hanhi ja sen juoppo ukko jolla osoite muualla vaikka asuvat yhdessä, eikä kumpikaa tee töitä, tukia tukia vaan, pitänee sossuun ilmottaa.
- Anonyymi
Taitaa kirkolla olla sitten useampikin pariskunta jotka vaan loisii tukien avulla. Viina, kalja ja tupakka maistuu. Niihin näyttää rahaa riittävän. On tuet selvästi liian isot.
- Anonyymi
No niin kyllä. Pitää om pesä ensin laittaa kuntoon ja sen jälkeen auttaa naapureita
- Anonyymi
Kyllä tässä kelpaa köllötwllä. Minullakin kelan kämppä mutta vuokraan sitä eteenpäin ja asun itse ”muualla” Se on bisnestä.
- Anonyymi
Ei auta kyllä valittaa. Suomessa työttömän elämä on kyllä helppoa
T. Töitä 32 vuotta onnekkaasti laistanut- Anonyymi
Älä sitten ole vailla eläkettä ollenkaan. Et ole edes ansainnut sitä.
- Anonyymi
Vähän ihtiä niskasta kiinni
- Anonyymi
Työkkärin akat joutaa myös kortistoon. Mitä ne siellä tekevät kun työtön joutuu itse hakemaan töitä. Ennen ei tarvinnut. Vaan työkkäri laittoi kirjeitä postiin, ja ilmoitti että ota yhteyttä. Nyt eivät tee enää sitäkään. Joutavia akkoja ja vielä kaksin kappalein samaa työtä tekevät ja molemmat saavat ison palkan samasta työstä. Siellä riittää vaan yks akka joka kirjaa oletko tehnyt pakollisen työnhaun.
- Anonyymi
Eikö se töihin haku pidä itellä kirjata? 🤑
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö se töihin haku pidä itellä kirjata? 🤑
Pitää. Mutta tarkoitan kirjaaja työkkärin päässä. Että olet hakenut olemattomia töitä.
- Anonyymi
Koko suomi ja hallitus sorsii pitkäaikaistyöttömiä!
- Anonyymi
Paljonkos arvon oloneuvoksille pitäisi kuukausittain tunkea avustuksia että olisi hyvä mieli?
- Anonyymi
Väh.2000e kk
- Anonyymi
Auto seisonnassa,ajokortti poissa
- Anonyymi
Töitä kyllä olisi mutta työtävieroksuvat eivät halua töihin kun sosiaalietuudet ovat liian hyvät
- Anonyymi
Jää sinäkin työttömiksi. Niin ei tarvi kadehtia. Et enää nostakkaan yli 2000 palkkaa. Ja saat sen mitään tekemällä.
- Anonyymi
Töitä olisi mutta ei palkanmaksajia. Meneekö joku muka töihin alle 20e tuntipalkalla?
- Anonyymi
Hulluutta olisi lähteä töihin samalla summalla minkä nyt saan kotona lorvimalla. Vai oletko erimieltä?
- Anonyymi
Nythän näihin tukiin onneksi tulee muutos.
- Anonyymi
Van nyt tuliki muutos! Ähäkutti!
- Anonyymi
No onko ihme?
Hae töitä tai keksi töitä. Pitääkö sulle kaikki tuua siihen nokan eteen?
Työnteko se on elämän ehto. Työtä tekemällä sinä näet kätesi tulokset työtä tekemällä saat sisiaalistaelämää ympärille.
Työnteossa on plussia enemmän kuin miinuksia.
Nyt kinttaat käteen ja hihat heilumaan! - Anonyymi
Kuulostaa hyvältä! Enkä ihmettele yhtään!
Katoppa peiliin syy löytyy sieltä! - Anonyymi
Taitaa tämänkin ketjun aloittaja olla pää koppa vikainen.venäläisiin kallistuva ja ehkäpä vielä naimissa semmoisen kanssa...
- Anonyymi
Mamut vie työt ja tuet.
- Anonyymi
Ja naisetkin vielä
- Anonyymi
Minä olen työtön jo kolmanessa sukupolvessa.
Isä oli työtön ja isänisä oli myös työtön 🙃 - Anonyymi
Siis olit työhaluton
- Anonyymi
Niin pitääki syrjiä. Tuommosille yhteiskunnan eläteille omiaan
- Anonyymi
Elä nyt kaikkea itsestäsi paljasta.
- Anonyymi
Hyvä että syrjii! Nyt vielä valtiovalta lyö lisää syrjintää
- Anonyymi
Ei tule on jo päätös peruttu.
- Anonyymi
Toisia hyväksi käyttäviä loisia. Yhteiskunnan pohjasakkaa.
- Anonyymi
Niin sinä oletkin. Elä kaikkia itsestäsi paljasta.
- Anonyymi
Nämähän ne ovat juuri niitä heikkolaatuisia ihmisiä, jotka on rinnastettavissa entisen ajan kerjäläisiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämähän ne ovat juuri niitä heikkolaatuisia ihmisiä, jotka on rinnastettavissa entisen ajan kerjäläisiin.
Mitä minä sanoin. Elä paljasta olevasi kerjäläinen. Pidä vaan omana tietona.
- Anonyymi
Ei mittään (Työttömän arkiviisu)
Kappale, Hector ‧ 1978
Maanantai: ei mittään,
Tiistai: ei mittään,
Keskiviikko, torstai: ei mittään.
Perjantai: ei mittään,
Lauantai: ei mittään,
Sunnuntai: ei siitäkään mittään.
Tammikuu: ei mittään.
Helmikuu: ei mittään.
Maalis-, huhti-, toukokuu: ei mittään.
Kesä-, heinä-, elo-, syys- ja lokakuu: ei mittään.
Marraskuu ja joulukuu: ei mittään.
Eduskunta: ei mittään.
Hallitus: ei mittään.
Kunnanvaltuustot: ei mittään.
Kaksisataa kertaa nolla ei oo mittään,
Kun kukaan eikä mikään tee mittään.
Kokoomus: ei mittään,
Demarit: ei mittään,
Kristilliset, kepu: ei mittään.
Ruottalaiset, kommarit, ei liberaalit mittään.
Perustuslailliset: ei mittään.
Uuesaa: ei mittään,
Eurooppa: ei mittään,
Neuvostoliitto: ei mittään.
Afrikka ja Kiina ja mitä niitä onkaan
Ja Suomi siinä sivussa: ei mittään.
Kun minä olen työtön ja sinä olet työtön,
Mut mehän ei ollakaan mittään.
Länteen taikka ittään, me ei olla mittään,
Kun kukaan ei tee millekään mittään.
Viina ei oo mittään,
Pillerit: ei mittään,
Partakoneen terä: ei mittään.
Raamattu: ei mittään,
Pääoma: ei mittään
Ja Disney: ei siitäkään mittään.
Tulukeepas meille, me leivomme teille
Leivän ,joka ei ole mittään.
Toivoa vain soppii, että köyhä oppii,
Että armonpalat ei ole mittään.
Kiitos!- Anonyymi
Siinäpä uusi Kainuun marssi.
- Anonyymi
...Eduskunta: ei mittään.
Hallitus: ei mittään.
Kunnanvaltuustot: ei mittään.
Kaksisataa kertaa nolla ei oo mittään,
Kun kukaan eikä mikään tee mittään.
Kokoomus: ei mittään,
Demarit: ei mittään,
Kristilliset, kepu: ei mittään.
Ruottalaiset, kommarit, ei liberaalit mittään.
Perustuslailliset: ei mittään.
Ei oo tullut mieleen lähteä myötämöykkyneen /c-lävekunnasta?
Muuttolintujen perässä.
- Anonyymi
Itsehän sitä pitää olla aktiivinen työnkin hakijana.,kyllä tekijälle aina töitä löytyy
- Anonyymi
Syrjii tämä kunta muitakin kuin työttömiä!
- Anonyymi
Sohva alkaa kulua puhki ja haista ihveelle kun olen siinä istunut ja oottanut työhön hakijaa.
- Anonyymi
Miten uusi viikko alkanut paikkakunnan laiskiaisilla?
- Anonyymi
Eli sinullako. No eipä kiinnosta sinun, laiskiaisen kuulumiset.
- Anonyymi
Helevetin kiire on. Ei tiiä, mihin hommaan tarttusi.
Vai jatkaako joutenolloa!🤣😂😅🤪
- Anonyymi
Kaikki on töissä!
- Anonyymi
Milloin on loisilla ollut viimeksi selvä hetki?
- Anonyymi
No kerro, millon sinulla, torakka.
- Anonyymi
Ajatelkaa, osa sumilaisista loisii terrafamella.
- Anonyymi
No niin! Huomenna jo perjantai! Raipati rai!
- Anonyymi
Ihmettelen kovin ettei 4 vuoteen ole yhteyttä otettu.Minulle kyllä soittelevat kolmenkuukauden välein.Töitä on ollut vuodesta puoleenvuoteen.Nyt on oma vikasi että et saa mistään mitään.
- Anonyymi
Voiko työkokeilua tai kuntouttavaa työtoimintaa sanoa työksi. Ei, koska ei saa palkkaa. Se on ilmaista työtä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Voiko työkokeilua tai kuntouttavaa työtoimintaa sanoa työksi. Ei, koska ei saa palkkaa. Se on ilmaista työtä.
Sanoit ettei voi sanoa työksi. Silti sanot että se on ilmaista TYÖTÄ.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sanoit ettei voi sanoa työksi. Silti sanot että se on ilmaista TYÖTÄ.
Ei ole työtä. Kun talkoo hommaa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude18814922Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t12010451Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy759460Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h1089301Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee
– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k519129Giorgia Meloni vs Riikka Purra
Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk526900Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1806470Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri315561Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua1565347Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella
Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole463856