Onko kellään kokemusta tälläisestä. Lensin muutamia viikkoja sitten ulkomaille flunssassa. Korvaan sattui kovasti ja kuulo hävisi. Kävin ulkomailla lääkärissä joka totesi välikorvassa olevan nestettä. Neste ei ole tullut ulos. Sain antibiotti korvatippoja, kortisonia ja nenäsuihkeita, mikään ei auta. Ilmeisesti korva-kurkku käytävä on turvonnut vieläkin. Olen nyt Suomessa ja lääkäriin pitäisi kai mennä. Onko muita keinoja saada neste ulos välikorvasta kuin tärykalvon puhkaisu. Sitä en haluaisi...
Nestettä välikorvassa
3
11791
Vastaukset
- Mersault
Hoitokäytännöt voivat vaihdella eri maissa. Suomessa tällainen tila (eli välikorvan tulehdus) hoidettaisiin suun kautta otettavalla antibioottikuurilla. Korvaan laitettavan tippalääkkeen on imeydyttävä tärykalvon läpi päästäkseen itse vaikutuskohtaan eli välikorvaan.
Vähintään yhtä tärkeätä välikorvan tulehduksen hoidossa on juuri tuon korva-kurkku-käytävän (tuba auditiva) auki pitäminen. Ilmeisesti sait jotakin Nasolinia vastaavaa lääkettä. Tähän on olemassa myös tehokkaita tablettimuotoisia lääkkeitä.
Tärykalvon puhkaisuja tehdään melko harvoin nykyään, tuskin sitä tarvitsee pelätä jos menet lääkärille. Suurin osa aikuisenkin välikorvantulehduksista paranee ajan kanssa itsestään, em lääkkeillä vaivan saa tosin nopeammin hoidetuksi.- Korvavaivainen
Kiitos vastauksestasi. Minulla on kammottavia muistoja ammoisilta ajoilta lapsuudesta jolloin korvia puhkottiin rutiinin omaisesti.
Taidanpa marssia lääkäriin :)
- Basso
Jos olet aikuinen niin saat itse päättää omasta hoitotavasta.Lääkäri vaan kirjoittaa ylös että et ole suostunut korvan puhkaisuun ja on määrätty tällainen kuuri :) Äidilläni oli vuosi sitten erittäin paha korvatulehdus ja olivat ehdottaneet puhkaisua mutta hän sanoi että haluaa kuurin.Kuurin sitten sai ja korvaan jotai kortisoni tippoja kivun lievittämiseksi ja tulehdus lähti.Ei muuta ku kuuri hakemaan :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403087- 812944
- 1902489
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362195- 211504
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411416Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403- 101284
- 131269
- 221251