Onko kellään kokemusta tälläisestä. Lensin muutamia viikkoja sitten ulkomaille flunssassa. Korvaan sattui kovasti ja kuulo hävisi. Kävin ulkomailla lääkärissä joka totesi välikorvassa olevan nestettä. Neste ei ole tullut ulos. Sain antibiotti korvatippoja, kortisonia ja nenäsuihkeita, mikään ei auta. Ilmeisesti korva-kurkku käytävä on turvonnut vieläkin. Olen nyt Suomessa ja lääkäriin pitäisi kai mennä. Onko muita keinoja saada neste ulos välikorvasta kuin tärykalvon puhkaisu. Sitä en haluaisi...
Nestettä välikorvassa
3
11640
Vastaukset
- Mersault
Hoitokäytännöt voivat vaihdella eri maissa. Suomessa tällainen tila (eli välikorvan tulehdus) hoidettaisiin suun kautta otettavalla antibioottikuurilla. Korvaan laitettavan tippalääkkeen on imeydyttävä tärykalvon läpi päästäkseen itse vaikutuskohtaan eli välikorvaan.
Vähintään yhtä tärkeätä välikorvan tulehduksen hoidossa on juuri tuon korva-kurkku-käytävän (tuba auditiva) auki pitäminen. Ilmeisesti sait jotakin Nasolinia vastaavaa lääkettä. Tähän on olemassa myös tehokkaita tablettimuotoisia lääkkeitä.
Tärykalvon puhkaisuja tehdään melko harvoin nykyään, tuskin sitä tarvitsee pelätä jos menet lääkärille. Suurin osa aikuisenkin välikorvantulehduksista paranee ajan kanssa itsestään, em lääkkeillä vaivan saa tosin nopeammin hoidetuksi.- Korvavaivainen
Kiitos vastauksestasi. Minulla on kammottavia muistoja ammoisilta ajoilta lapsuudesta jolloin korvia puhkottiin rutiinin omaisesti.
Taidanpa marssia lääkäriin :)
- Basso
Jos olet aikuinen niin saat itse päättää omasta hoitotavasta.Lääkäri vaan kirjoittaa ylös että et ole suostunut korvan puhkaisuun ja on määrätty tällainen kuuri :) Äidilläni oli vuosi sitten erittäin paha korvatulehdus ja olivat ehdottaneet puhkaisua mutta hän sanoi että haluaa kuurin.Kuurin sitten sai ja korvaan jotai kortisoni tippoja kivun lievittämiseksi ja tulehdus lähti.Ei muuta ku kuuri hakemaan :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216535Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5552261- 1471847
- 821224
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971022- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.78907Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10833- 31827
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon146751