Liikenteessä on peräti 400.000 Toyotaa, suuri osa erittäin vanhoja, mutta korjaamoilla niitä ei näy.

Anonyymi-ap

Kokeneet automekaanikot kertovat, mitkä auto­merkit joutuvat useimmin korjaukseen:

Mekaanikon mielestä luotettavin automerkki on japanilainen Toyota, jota näkee korjaamolla harvoin.

"Jos haluaa käydä korjaamolla mahdollisimman harvoin, on japanilainen Toyota hyvä valinta. Sekä Emanuelsson että Kettunen kertovat, että Toyotaa näkee korjaamolla harvoin, ja silloinkin yleensä vain huollettavana."

https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000011469094.html

28

219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Kettunen antaa äänen myös saksalaiselle Volkswagen-konsernille. Itse hän ajaa BMW:tä.

      Myös Emanuelsson pitää saksalaisesta Volkswagenista sekä tšekkiläisestä Škodasta. Kehuja saavat myös saksalaiset premium-merkit BMW ja Mercedes-Benz. Eikä korealaisissa ja kiinalaisissakaan ole paljoa vikoja."

      • Anonyymi

        Tässä on varmaankin näitä Volkswagen-konsernin autoja, Töistä päätellen täsmää:

        "Espoon Niipperin Juvanmalmilla sijaitsevassa autokorjaamo Drive-inissä on työn alla sitä tavallista: turboahtimen vaihtoa, jarrujen korjaamista ja moottorin jakoketjun vaihtoa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on varmaankin näitä Volkswagen-konsernin autoja, Töistä päätellen täsmää:

        "Espoon Niipperin Juvanmalmilla sijaitsevassa autokorjaamo Drive-inissä on työn alla sitä tavallista: turboahtimen vaihtoa, jarrujen korjaamista ja moottorin jakoketjun vaihtoa."

        "..Tänään työn alla on Kia Ceed. Moottoritilassa alkaa näyttää jo paremmalta, sillä hukkaportistaan vioittunut turbo on poistettu..."

        Vika on ollut maallikollekin helppo havaita, sillä vioittunut turbo on tehoton ja aiheuttaa moottorin savuttamista. Tässä tapauksessa myös auton merkkivalo oli ilmoittanut ongelmasta.

        Korealaiset eikä japsit osaa tehä turboja. VW/Porschella 60 vuoden kokemus turboista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "..Tänään työn alla on Kia Ceed. Moottoritilassa alkaa näyttää jo paremmalta, sillä hukkaportistaan vioittunut turbo on poistettu..."

        Vika on ollut maallikollekin helppo havaita, sillä vioittunut turbo on tehoton ja aiheuttaa moottorin savuttamista. Tässä tapauksessa myös auton merkkivalo oli ilmoittanut ongelmasta.

        Korealaiset eikä japsit osaa tehä turboja. VW/Porschella 60 vuoden kokemus turboista.

        VW tekee itse turbot?
        Vai ostaa ne muualta (?)
        VAG:n TSI- ja TFSI-moottoreissa käytetään pääasiassa IHI:n ja BorgWarnerin valmistamia turboahtimia. Eli VW ei käytä itse tekemiä ahtimia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW tekee itse turbot?
        Vai ostaa ne muualta (?)
        VAG:n TSI- ja TFSI-moottoreissa käytetään pääasiassa IHI:n ja BorgWarnerin valmistamia turboahtimia. Eli VW ei käytä itse tekemiä ahtimia.

        VW käyttää ahtimia jotka kestävät.

        "Kettunen antaa äänen myös saksalaiselle Volkswagen-konsernille. Itse hän ajaa BMW:tä.

        Myös Emanuelsson pitää saksalaisesta Volkswagenista sekä tšekkiläisestä Škodasta. Kehuja saavat myös saksalaiset premium-merkit BMW ja Mercedes-Benz. Eikä korealaisissa ja kiinalaisissakaan ole paljoa vikoja."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW tekee itse turbot?
        Vai ostaa ne muualta (?)
        VAG:n TSI- ja TFSI-moottoreissa käytetään pääasiassa IHI:n ja BorgWarnerin valmistamia turboahtimia. Eli VW ei käytä itse tekemiä ahtimia.

        VW ei käytä mitään ihihii japsipasska ahtimia.
        https://turbotekniikka.fi/turbot/borg-warner-turboahdin/


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin varaosa tavarana saa mutta volkkarin ensiasennusturbot tulee Garretilta tai Borgwarnerilta.
        https://turbotekniikka.fi/turbot/garrett-turbo/

        Käyttäähän Toyotakin Saksalaisen Boschin osia vaihteistossa ja latureissaan.
        https://www.fullest.fi/product/7964/bosch-laturi-kitti-toyota-1jz--2jz-std-180a?srsltid=AfmBOorkW9loTuN334eF5sVdhIPu18ZN8HHWWe5SxOaoao1Mgabv6On5

        Volkkarin ja Toyotan pitkäaikaisena omistajana voin aika hyvin kommentoida asiaa niiden väliltä
        Ensinnäkin Volkkarin ahdin. Ei pienintäkään vikaa vaikka kilometrejä takana yli 350000. Varmaankin siinä on auttanut se että valmistajan ilmoittamaa 15000 km öljynvaihtoväliä on noudatettu.
        Entäpä muuten sitten? Siinä missä Volkkaria on korjattu joka vuosi, Toyotalla on uskomaton kyky olla rikkoutumatta vuodesta toiseen vaikka yksikään osa ei näytä päälepäin sen laadukkaammalta kuin Volkkarissakaan.
        Toyotan heikko kohta oli alkuperäisakku, jonka pettämisen takia se joutui kerran hinausauton kuytiin. Volkkarissa taasen heikkoja kohtia löytyy ympäri autoa mutta sillä on aina päästy perille, joskus kolmella sylinterillä mutta kuitenkin.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        VW tekee itse turbot?
        Vai ostaa ne muualta (?)
        VAG:n TSI- ja TFSI-moottoreissa käytetään pääasiassa IHI:n ja BorgWarnerin valmistamia turboahtimia. Eli VW ei käytä itse tekemiä ahtimia.

        Kuka nyt tuollaisia itse tekisi kun alihankkijat tekee mitä ja millaista tilataan?


    • Anonyymi
      UUSI

      Köyhillä alueilla noita ritsoja vitsaillaan ja korjaillaan jokaisessa ladossa ja suulissa ka vanhat ovat niin yksinkertaisia että jokainen aikamiespoika osaa sen verran räplätä. Eihän nuo ole kuin häpeäksi kun ruskea rantu löytyy jokaisesta vanhan Toyotan julkista ja takaluukun lasin alta.

    • Anonyymi
      UUSI

      Jännää kuinka köyhä voi kääntää vanhan kansanromunsa ilon ja ylpeyden aiheeksi, aika outoa ja noloa.

    • Anonyymi
      UUSI

      Kuka veisi alle 3000 euron Tojonsa korjaamolle, jossa tuntilaskutus on 100 €/tunti. Kaikkien Tojojen keskimääräinen arvo ei ole montaa tonnia.

      • Anonyymi
        UUSI

        Skodalla on tietysti sama juttu.


      • Anonyymi
        UUSI

        Vanhat Tojot korjataan navetoissa tai kaverien talllissa/pihassa. Maalaisten auto, joten korjataan/huolletaan itse, ei korjaamoilla kuin pakosta. Uudet/uudehkot tojot ovat asia erikseen


    • Anonyymi
      UUSI

      Pikkuturbot olivat osa Vw-konsernein huijausohjelmaa

      Pikkuturbot eivät kestä:

      Nykyisin nopeasti yleistyvät ja suositut, iskutilavuudeltaan pienet moottorit voivat tulla omistajilleen kalliiksi, sillä niiden eliniän ennustetaan olevan aiemmin totuttua huomattavasti lyhyempi.

      Downsizing-moottoreiden elinikä on huomattavan lyhyt, varoittaa saksalaisinsinööri:

      "- Nykyiset moottorit ovat herkempiä, eivätkä kestä yhtä pitkään kuin mihin olemme tottuneet iskutilavuudeltaan suurempien moottoreiden yhteydessä. Ne kestävät kyllä noin 150 000 kilometriä ja edullisessa tapauksessa 200 000 kilometriä, Schittenhelm arvioi."

      Pikkuturbojen kulutus on hyvin korkea:

      "Pienellä iskutilavuudella varustetut turbomoottorit kärsivät eritoten uudesta WLTP-päästömittausmenetelmästä. Kovalla kohinalla viimeisen kymmenen vuoden aikana markkinoille tuodut turbomoottorit ovat osoittautuneet sellaisiksi että todelliset kulutuslukemat ovat olleet kaukana ilmoitetuista."

      • Anonyymi
        UUSI

        Pikkuturboista ei ollutkaan tulevaisuuden moottoreiksi vaan Toyotan Atkinson-moottorit lisättynä hybridijärjestelmällä ovat voittaneet ne selvästi. Tästä yhtenä osoituksena on TM:n vertailu. Tässä esimerkkinä on kulutukseltaan pienin pikkuturbo eli 1,5 TSI.

        "Toyota Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Stylen kulutus suomalaisten suosikkiautojen vertailussa oli vain 5,3 l/100km kun Škoda Octavia Combi 1,5 TSI Style Businessline DSG eli pikkuturbon kulutus oli peräti 6,3/100 km."

        Tuulilasi-lehti kirjoittaa näin:

        "Uudet tien päällä tehtävät ja aiempaa realistisemmat päästömittaukset tulevat paljastamaan sen, että downsizing-moottoreissa on paljon puutteita. Automotive News Europen mukaan VW, Renault ja GM ovat kaikki kuoppaamassa seuraavan kolmen vuoden aikana nykyisiä hyvin myyviä pienten autojen perusmoottoreita. Muiden valmistajien odotetaan seuraavan pian perässä."

        https://www.apu.fi/artikkelit/mita-ihmetta-ensin-pienennetaan-moottoreita-nyt-suurennetaan

        "Pikkuturbojen todelliset kulutuslukemat ovat kaukana ilmoitetuista"

        TM:

        "Päästömittausten muuttaminen realistisiin liikenteessä tehtäviin tulee asiantuntijoiden mukaan hävittämään alle 1,2-litraiset bensiinimoottorit ja alle 1,5-litraiset dieselmoottorit. On odotettavissa, että Volkswagen Group lopettaa pian kolmesylinteristen 1,4-litraisten dieselmoottorien valmistuksen."

        Tämähän on ollut tiedossa jo pitkään. Mutta hyvä, että siitä kirjoitetaan mediassakin:

        "Downsizing-moottoreiden elinikä on huomattavan lyhyt, varoittaa saksalaisinsinööri"

        Miksi ei kannata ostaa autoa, jossa on turbomoottori:

        Katso Youtube.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikkuturboista ei ollutkaan tulevaisuuden moottoreiksi vaan Toyotan Atkinson-moottorit lisättynä hybridijärjestelmällä ovat voittaneet ne selvästi. Tästä yhtenä osoituksena on TM:n vertailu. Tässä esimerkkinä on kulutukseltaan pienin pikkuturbo eli 1,5 TSI.

        "Toyota Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Stylen kulutus suomalaisten suosikkiautojen vertailussa oli vain 5,3 l/100km kun Škoda Octavia Combi 1,5 TSI Style Businessline DSG eli pikkuturbon kulutus oli peräti 6,3/100 km."

        Tuulilasi-lehti kirjoittaa näin:

        "Uudet tien päällä tehtävät ja aiempaa realistisemmat päästömittaukset tulevat paljastamaan sen, että downsizing-moottoreissa on paljon puutteita. Automotive News Europen mukaan VW, Renault ja GM ovat kaikki kuoppaamassa seuraavan kolmen vuoden aikana nykyisiä hyvin myyviä pienten autojen perusmoottoreita. Muiden valmistajien odotetaan seuraavan pian perässä."

        https://www.apu.fi/artikkelit/mita-ihmetta-ensin-pienennetaan-moottoreita-nyt-suurennetaan

        "Pikkuturbojen todelliset kulutuslukemat ovat kaukana ilmoitetuista"

        TM:

        "Päästömittausten muuttaminen realistisiin liikenteessä tehtäviin tulee asiantuntijoiden mukaan hävittämään alle 1,2-litraiset bensiinimoottorit ja alle 1,5-litraiset dieselmoottorit. On odotettavissa, että Volkswagen Group lopettaa pian kolmesylinteristen 1,4-litraisten dieselmoottorien valmistuksen."

        Tämähän on ollut tiedossa jo pitkään. Mutta hyvä, että siitä kirjoitetaan mediassakin:

        "Downsizing-moottoreiden elinikä on huomattavan lyhyt, varoittaa saksalaisinsinööri"

        Miksi ei kannata ostaa autoa, jossa on turbomoottori:

        Katso Youtube.

        Näin sanoo tojopoju jonka kosla hyytyi pakkasessa.
        https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162

        Ja lämmönvaihdin sanoi POKS !!!
        https://moottori.fi/uutinen/kuluttajaviranomainen-saanut-yhteydenottoja-toyota-autojen-vikoihin-liittyen-kyse-on-ennenaikaisesta-vikaantumisesta/


    • Anonyymi
      UUSI
    • Anonyymi
      UUSI

      Kumma suosio kuitenkin noilla resuilla saksalaismerkeillä.

      • Anonyymi
        UUSI

        VAG-konsernin moottoreiden yleinen ongelma on liiallinen öljynkulutus. Lisäksi VW:n jakoketjuongelmat karkottavat käytetyn ostajat ja jokaisella suomalaisella on tuttava, jonka auton DSG-vaihteisto on rikkoontunut.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        VAG-konsernin moottoreiden yleinen ongelma on liiallinen öljynkulutus. Lisäksi VW:n jakoketjuongelmat karkottavat käytetyn ostajat ja jokaisella suomalaisella on tuttava, jonka auton DSG-vaihteisto on rikkoontunut.

        Tojota konsernin itselataavien hybridien yleinen ongelma akkujen tyhjentyminen, lämmönvaihtimen ja samalla koko moottorin hajoaminen. Vanhmpien tojotien ongelma puhki ruostuminen. Jokaisella suomalaisella on tuttava jonka tojotasta on akku tyhjentynyt moottori hajonnu, tai alusta ruostunu puhki.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojota konsernin itselataavien hybridien yleinen ongelma akkujen tyhjentyminen, lämmönvaihtimen ja samalla koko moottorin hajoaminen. Vanhmpien tojotien ongelma puhki ruostuminen. Jokaisella suomalaisella on tuttava jonka tojotasta on akku tyhjentynyt moottori hajonnu, tai alusta ruostunu puhki.

        Eipä noista missään kirjoiteta kuten Volkswagen-konsernin aojen ongelmista.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        VAG-konsernin moottoreiden yleinen ongelma on liiallinen öljynkulutus. Lisäksi VW:n jakoketjuongelmat karkottavat käytetyn ostajat ja jokaisella suomalaisella on tuttava, jonka auton DSG-vaihteisto on rikkoontunut.

        Vieläkö VWllä on jakoketjuongelmia? Velipojan vm 2007 Touranin jakoketju meni uusintaan n 40 000 km paikkeilla. Eikö muka ole vuoteen 2025 mennessä parannusta tehty. Touranin remppa meni lopulta takuuseen vaikka maahantuoja ensin asiasta nikotteli


    • Anonyymi
      UUSI

      Ei toivotan akussa ole vikaa vaan käynnistysreleessä joka pitää vaihtaa takuuna meekkilikkeessä oikeaan heekempään

      Monikaan ei ymmärrä miten se toimii ja laitaa väärän liian jäykän releen tilalle

      Asiantuntija

      • Anonyymi
        UUSI

        Akku se hyytyy jatkuvasti kun lataus ei toimi järkevästi. Voihan siellä olla rele vikakin, mutta tuo 12 voltin akun lataus on Toyotan yleisin ongelma nykyään ja se näkyy mm. ADACin tiellejättö tilastoissa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Akku se hyytyy jatkuvasti kun lataus ei toimi järkevästi. Voihan siellä olla rele vikakin, mutta tuo 12 voltin akun lataus on Toyotan yleisin ongelma nykyään ja se näkyy mm. ADACin tiellejättö tilastoissa.

        Adac, justjoo!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tere Sammallahti: Sosiaaliturva pois vieraskielisiltä

      Hän viittaa Iltalehden juttuun. IL kertoi maanantaina Kelalta saatuun tilastotietoon perustuen, että vieraskieliset muod
      Maailman menoa
      331
      1876
    2. Nainen, tuskin muistan koska ollaan nähty

      niin pitkä aika siitä on. Suurin ilonaihe elämässäni olit, ja tulevan onnen aamuaurinko. Tunnut niin minun omalta, tutul
      Ikävä
      36
      1755
    3. Voi minkä rikoksen teki

      Kunnosti ihan pa..akuntoon päässeen tien ilman ELYn lupaa. Kyllähän se nyt viranhaltijaa kirpasee. Sellainen yritteliäis
      Kuhmo
      55
      1197
    4. Torniolainen Tiiliä lukemaan

      Torniosta kotoisin oleva Matti Heis. Kala ui nyt syvissä vesissä. Kolme vuotta tiilien lukua.
      Tornio ja Haaparanta
      2
      1086
    5. Mitä haluaisit

      Sanoa minulle nyt? En ole tätä kysynytkään pitkään aikaan🤔
      Ikävä
      76
      1073
    6. Mitä olen tehnyt

      Mitä pahaa olen sinulle tehnyt? Rakastuin ja en pysty unohtamaan Miksi teet tämän minulle? Yritä ymmärtää, vaikka olet
      Ikävä
      73
      977
    7. Tuon sinulle jännitystä

      Siksi pidät minusta. Tiedämme molemmat, että meistä ei voi tulla mitään todellista.
      Ikävä
      83
      839
    8. Kumpa kaikkeen vois palata

      Askelia taaksepäin. Siihen hetkeen kun olit aitiopaikalla mielestäsi. Kaiken oli kuitenkin tarkoitus mennä näin
      Ikävä
      7
      839
    9. Pitkään kestänyt ihastuminen

      Oot niin kaunis🩷 Vaikutat tosi itsevarmalta, iloiselta ja puheliaalta. Voisi sanoa, että näen sinut jopa tietynlaisen
      Ikävä
      73
      763
    10. Venäjän lennokkileikit ja provokaatiot tulee jatkumaan.

      Yrittää härnätä Natoa vastaiskuun,koska sillä olisi halua ratkaista nopeasti sota käyttämällä taktista ydinasetta Ukrain
      NATO
      145
      738
    Aihe