Liikenteessä on peräti 400.000 Toyotaa, suuri osa erittäin vanhoja, mutta korjaamoilla niitä ei näy.

Anonyymi-ap

Kokeneet automekaanikot kertovat, mitkä auto­merkit joutuvat useimmin korjaukseen:

Mekaanikon mielestä luotettavin automerkki on japanilainen Toyota, jota näkee korjaamolla harvoin.

"Jos haluaa käydä korjaamolla mahdollisimman harvoin, on japanilainen Toyota hyvä valinta. Sekä Emanuelsson että Kettunen kertovat, että Toyotaa näkee korjaamolla harvoin, ja silloinkin yleensä vain huollettavana."

https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000011469094.html

52

552

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Kettunen antaa äänen myös saksalaiselle Volkswagen-konsernille. Itse hän ajaa BMW:tä.

      Myös Emanuelsson pitää saksalaisesta Volkswagenista sekä tšekkiläisestä Škodasta. Kehuja saavat myös saksalaiset premium-merkit BMW ja Mercedes-Benz. Eikä korealaisissa ja kiinalaisissakaan ole paljoa vikoja."

      • Anonyymi

        Tässä on varmaankin näitä Volkswagen-konsernin autoja, Töistä päätellen täsmää:

        "Espoon Niipperin Juvanmalmilla sijaitsevassa autokorjaamo Drive-inissä on työn alla sitä tavallista: turboahtimen vaihtoa, jarrujen korjaamista ja moottorin jakoketjun vaihtoa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on varmaankin näitä Volkswagen-konsernin autoja, Töistä päätellen täsmää:

        "Espoon Niipperin Juvanmalmilla sijaitsevassa autokorjaamo Drive-inissä on työn alla sitä tavallista: turboahtimen vaihtoa, jarrujen korjaamista ja moottorin jakoketjun vaihtoa."

        "..Tänään työn alla on Kia Ceed. Moottoritilassa alkaa näyttää jo paremmalta, sillä hukkaportistaan vioittunut turbo on poistettu..."

        Vika on ollut maallikollekin helppo havaita, sillä vioittunut turbo on tehoton ja aiheuttaa moottorin savuttamista. Tässä tapauksessa myös auton merkkivalo oli ilmoittanut ongelmasta.

        Korealaiset eikä japsit osaa tehä turboja. VW/Porschella 60 vuoden kokemus turboista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "..Tänään työn alla on Kia Ceed. Moottoritilassa alkaa näyttää jo paremmalta, sillä hukkaportistaan vioittunut turbo on poistettu..."

        Vika on ollut maallikollekin helppo havaita, sillä vioittunut turbo on tehoton ja aiheuttaa moottorin savuttamista. Tässä tapauksessa myös auton merkkivalo oli ilmoittanut ongelmasta.

        Korealaiset eikä japsit osaa tehä turboja. VW/Porschella 60 vuoden kokemus turboista.

        VW tekee itse turbot?
        Vai ostaa ne muualta (?)
        VAG:n TSI- ja TFSI-moottoreissa käytetään pääasiassa IHI:n ja BorgWarnerin valmistamia turboahtimia. Eli VW ei käytä itse tekemiä ahtimia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW tekee itse turbot?
        Vai ostaa ne muualta (?)
        VAG:n TSI- ja TFSI-moottoreissa käytetään pääasiassa IHI:n ja BorgWarnerin valmistamia turboahtimia. Eli VW ei käytä itse tekemiä ahtimia.

        VW käyttää ahtimia jotka kestävät.

        "Kettunen antaa äänen myös saksalaiselle Volkswagen-konsernille. Itse hän ajaa BMW:tä.

        Myös Emanuelsson pitää saksalaisesta Volkswagenista sekä tšekkiläisestä Škodasta. Kehuja saavat myös saksalaiset premium-merkit BMW ja Mercedes-Benz. Eikä korealaisissa ja kiinalaisissakaan ole paljoa vikoja."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW tekee itse turbot?
        Vai ostaa ne muualta (?)
        VAG:n TSI- ja TFSI-moottoreissa käytetään pääasiassa IHI:n ja BorgWarnerin valmistamia turboahtimia. Eli VW ei käytä itse tekemiä ahtimia.

        VW ei käytä mitään ihihii japsipasska ahtimia.
        https://turbotekniikka.fi/turbot/borg-warner-turboahdin/


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin varaosa tavarana saa mutta volkkarin ensiasennusturbot tulee Garretilta tai Borgwarnerilta.
        https://turbotekniikka.fi/turbot/garrett-turbo/

        Käyttäähän Toyotakin Saksalaisen Boschin osia vaihteistossa ja latureissaan.
        https://www.fullest.fi/product/7964/bosch-laturi-kitti-toyota-1jz--2jz-std-180a?srsltid=AfmBOorkW9loTuN334eF5sVdhIPu18ZN8HHWWe5SxOaoao1Mgabv6On5

        Volkkarin ja Toyotan pitkäaikaisena omistajana voin aika hyvin kommentoida asiaa niiden väliltä
        Ensinnäkin Volkkarin ahdin. Ei pienintäkään vikaa vaikka kilometrejä takana yli 350000. Varmaankin siinä on auttanut se että valmistajan ilmoittamaa 15000 km öljynvaihtoväliä on noudatettu.
        Entäpä muuten sitten? Siinä missä Volkkaria on korjattu joka vuosi, Toyotalla on uskomaton kyky olla rikkoutumatta vuodesta toiseen vaikka yksikään osa ei näytä päälepäin sen laadukkaammalta kuin Volkkarissakaan.
        Toyotan heikko kohta oli alkuperäisakku, jonka pettämisen takia se joutui kerran hinausauton kuytiin. Volkkarissa taasen heikkoja kohtia löytyy ympäri autoa mutta sillä on aina päästy perille, joskus kolmella sylinterillä mutta kuitenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW tekee itse turbot?
        Vai ostaa ne muualta (?)
        VAG:n TSI- ja TFSI-moottoreissa käytetään pääasiassa IHI:n ja BorgWarnerin valmistamia turboahtimia. Eli VW ei käytä itse tekemiä ahtimia.

        Kuka nyt tuollaisia itse tekisi kun alihankkijat tekee mitä ja millaista tilataan?


    • Anonyymi

      Köyhillä alueilla noita ritsoja vitsaillaan ja korjaillaan jokaisessa ladossa ja suulissa ka vanhat ovat niin yksinkertaisia että jokainen aikamiespoika osaa sen verran räplätä. Eihän nuo ole kuin häpeäksi kun ruskea rantu löytyy jokaisesta vanhan Toyotan julkista ja takaluukun lasin alta.

    • Anonyymi

      Jännää kuinka köyhä voi kääntää vanhan kansanromunsa ilon ja ylpeyden aiheeksi, aika outoa ja noloa.

      • Anonyymi

        Ihminen jolla oikeasti on rahaa ei kommentoisi näin. Melko lapsellista.
        Uusien autojen omistajista iso osa on korkeamman tason johtajia. Välillä tuntuu että johtamisen edellytyksenä on että tietyin aikavälein istutaan siellä merkkiliikkeessä neuvottelemassa seuraavasta autosta . Elintason mukana tulee se status auto.
        Jos köyhillä on rahan kanssa ongelmia niin rikkaillakin pitää olla joitain ongelmia ja ehkä se on tuo uusien autojen testaaminen. Sitä kellokorttia kun ei välttämättä tarvitse olla leimaamassa kuudelta aamulla vaan voi korjauttaa autonsa ja tulla kun ehtii:)


    • Anonyymi

      Kuka veisi alle 3000 euron Tojonsa korjaamolle, jossa tuntilaskutus on 100 €/tunti. Kaikkien Tojojen keskimääräinen arvo ei ole montaa tonnia.

      • Anonyymi

        Skodalla on tietysti sama juttu.


      • Anonyymi

        Vanhat Tojot korjataan navetoissa tai kaverien talllissa/pihassa. Maalaisten auto, joten korjataan/huolletaan itse, ei korjaamoilla kuin pakosta. Uudet/uudehkot tojot ovat asia erikseen


    • Anonyymi

      Pikkuturbot olivat osa Vw-konsernein huijausohjelmaa

      Pikkuturbot eivät kestä:

      Nykyisin nopeasti yleistyvät ja suositut, iskutilavuudeltaan pienet moottorit voivat tulla omistajilleen kalliiksi, sillä niiden eliniän ennustetaan olevan aiemmin totuttua huomattavasti lyhyempi.

      Downsizing-moottoreiden elinikä on huomattavan lyhyt, varoittaa saksalaisinsinööri:

      "- Nykyiset moottorit ovat herkempiä, eivätkä kestä yhtä pitkään kuin mihin olemme tottuneet iskutilavuudeltaan suurempien moottoreiden yhteydessä. Ne kestävät kyllä noin 150 000 kilometriä ja edullisessa tapauksessa 200 000 kilometriä, Schittenhelm arvioi."

      Pikkuturbojen kulutus on hyvin korkea:

      "Pienellä iskutilavuudella varustetut turbomoottorit kärsivät eritoten uudesta WLTP-päästömittausmenetelmästä. Kovalla kohinalla viimeisen kymmenen vuoden aikana markkinoille tuodut turbomoottorit ovat osoittautuneet sellaisiksi että todelliset kulutuslukemat ovat olleet kaukana ilmoitetuista."

      • Anonyymi

        Pikkuturboista ei ollutkaan tulevaisuuden moottoreiksi vaan Toyotan Atkinson-moottorit lisättynä hybridijärjestelmällä ovat voittaneet ne selvästi. Tästä yhtenä osoituksena on TM:n vertailu. Tässä esimerkkinä on kulutukseltaan pienin pikkuturbo eli 1,5 TSI.

        "Toyota Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Stylen kulutus suomalaisten suosikkiautojen vertailussa oli vain 5,3 l/100km kun Škoda Octavia Combi 1,5 TSI Style Businessline DSG eli pikkuturbon kulutus oli peräti 6,3/100 km."

        Tuulilasi-lehti kirjoittaa näin:

        "Uudet tien päällä tehtävät ja aiempaa realistisemmat päästömittaukset tulevat paljastamaan sen, että downsizing-moottoreissa on paljon puutteita. Automotive News Europen mukaan VW, Renault ja GM ovat kaikki kuoppaamassa seuraavan kolmen vuoden aikana nykyisiä hyvin myyviä pienten autojen perusmoottoreita. Muiden valmistajien odotetaan seuraavan pian perässä."

        https://www.apu.fi/artikkelit/mita-ihmetta-ensin-pienennetaan-moottoreita-nyt-suurennetaan

        "Pikkuturbojen todelliset kulutuslukemat ovat kaukana ilmoitetuista"

        TM:

        "Päästömittausten muuttaminen realistisiin liikenteessä tehtäviin tulee asiantuntijoiden mukaan hävittämään alle 1,2-litraiset bensiinimoottorit ja alle 1,5-litraiset dieselmoottorit. On odotettavissa, että Volkswagen Group lopettaa pian kolmesylinteristen 1,4-litraisten dieselmoottorien valmistuksen."

        Tämähän on ollut tiedossa jo pitkään. Mutta hyvä, että siitä kirjoitetaan mediassakin:

        "Downsizing-moottoreiden elinikä on huomattavan lyhyt, varoittaa saksalaisinsinööri"

        Miksi ei kannata ostaa autoa, jossa on turbomoottori:

        Katso Youtube.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikkuturboista ei ollutkaan tulevaisuuden moottoreiksi vaan Toyotan Atkinson-moottorit lisättynä hybridijärjestelmällä ovat voittaneet ne selvästi. Tästä yhtenä osoituksena on TM:n vertailu. Tässä esimerkkinä on kulutukseltaan pienin pikkuturbo eli 1,5 TSI.

        "Toyota Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Stylen kulutus suomalaisten suosikkiautojen vertailussa oli vain 5,3 l/100km kun Škoda Octavia Combi 1,5 TSI Style Businessline DSG eli pikkuturbon kulutus oli peräti 6,3/100 km."

        Tuulilasi-lehti kirjoittaa näin:

        "Uudet tien päällä tehtävät ja aiempaa realistisemmat päästömittaukset tulevat paljastamaan sen, että downsizing-moottoreissa on paljon puutteita. Automotive News Europen mukaan VW, Renault ja GM ovat kaikki kuoppaamassa seuraavan kolmen vuoden aikana nykyisiä hyvin myyviä pienten autojen perusmoottoreita. Muiden valmistajien odotetaan seuraavan pian perässä."

        https://www.apu.fi/artikkelit/mita-ihmetta-ensin-pienennetaan-moottoreita-nyt-suurennetaan

        "Pikkuturbojen todelliset kulutuslukemat ovat kaukana ilmoitetuista"

        TM:

        "Päästömittausten muuttaminen realistisiin liikenteessä tehtäviin tulee asiantuntijoiden mukaan hävittämään alle 1,2-litraiset bensiinimoottorit ja alle 1,5-litraiset dieselmoottorit. On odotettavissa, että Volkswagen Group lopettaa pian kolmesylinteristen 1,4-litraisten dieselmoottorien valmistuksen."

        Tämähän on ollut tiedossa jo pitkään. Mutta hyvä, että siitä kirjoitetaan mediassakin:

        "Downsizing-moottoreiden elinikä on huomattavan lyhyt, varoittaa saksalaisinsinööri"

        Miksi ei kannata ostaa autoa, jossa on turbomoottori:

        Katso Youtube.

        Näin sanoo tojopoju jonka kosla hyytyi pakkasessa.
        https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162

        Ja lämmönvaihdin sanoi POKS !!!
        https://moottori.fi/uutinen/kuluttajaviranomainen-saanut-yhteydenottoja-toyota-autojen-vikoihin-liittyen-kyse-on-ennenaikaisesta-vikaantumisesta/


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kumma suosio kuitenkin noilla resuilla saksalaismerkeillä.

      • Anonyymi

        VAG-konsernin moottoreiden yleinen ongelma on liiallinen öljynkulutus. Lisäksi VW:n jakoketjuongelmat karkottavat käytetyn ostajat ja jokaisella suomalaisella on tuttava, jonka auton DSG-vaihteisto on rikkoontunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VAG-konsernin moottoreiden yleinen ongelma on liiallinen öljynkulutus. Lisäksi VW:n jakoketjuongelmat karkottavat käytetyn ostajat ja jokaisella suomalaisella on tuttava, jonka auton DSG-vaihteisto on rikkoontunut.

        Tojota konsernin itselataavien hybridien yleinen ongelma akkujen tyhjentyminen, lämmönvaihtimen ja samalla koko moottorin hajoaminen. Vanhmpien tojotien ongelma puhki ruostuminen. Jokaisella suomalaisella on tuttava jonka tojotasta on akku tyhjentynyt moottori hajonnu, tai alusta ruostunu puhki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojota konsernin itselataavien hybridien yleinen ongelma akkujen tyhjentyminen, lämmönvaihtimen ja samalla koko moottorin hajoaminen. Vanhmpien tojotien ongelma puhki ruostuminen. Jokaisella suomalaisella on tuttava jonka tojotasta on akku tyhjentynyt moottori hajonnu, tai alusta ruostunu puhki.

        Eipä noista missään kirjoiteta kuten Volkswagen-konsernin aojen ongelmista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VAG-konsernin moottoreiden yleinen ongelma on liiallinen öljynkulutus. Lisäksi VW:n jakoketjuongelmat karkottavat käytetyn ostajat ja jokaisella suomalaisella on tuttava, jonka auton DSG-vaihteisto on rikkoontunut.

        Vieläkö VWllä on jakoketjuongelmia? Velipojan vm 2007 Touranin jakoketju meni uusintaan n 40 000 km paikkeilla. Eikö muka ole vuoteen 2025 mennessä parannusta tehty. Touranin remppa meni lopulta takuuseen vaikka maahantuoja ensin asiasta nikotteli


    • Anonyymi

      Ei toivotan akussa ole vikaa vaan käynnistysreleessä joka pitää vaihtaa takuuna meekkilikkeessä oikeaan heekempään

      Monikaan ei ymmärrä miten se toimii ja laitaa väärän liian jäykän releen tilalle

      Asiantuntija

      • Anonyymi

        Akku se hyytyy jatkuvasti kun lataus ei toimi järkevästi. Voihan siellä olla rele vikakin, mutta tuo 12 voltin akun lataus on Toyotan yleisin ongelma nykyään ja se näkyy mm. ADACin tiellejättö tilastoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akku se hyytyy jatkuvasti kun lataus ei toimi järkevästi. Voihan siellä olla rele vikakin, mutta tuo 12 voltin akun lataus on Toyotan yleisin ongelma nykyään ja se näkyy mm. ADACin tiellejättö tilastoissa.

        Adac, justjoo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akku se hyytyy jatkuvasti kun lataus ei toimi järkevästi. Voihan siellä olla rele vikakin, mutta tuo 12 voltin akun lataus on Toyotan yleisin ongelma nykyään ja se näkyy mm. ADACin tiellejättö tilastoissa.

        ADACiin ei ole luottamista.

        Tänään julkistettu raportti kertoo ADAC:n huijanneen lähes kymmenen vuoden ajan suosikkiautoäänestyksissään.

        https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001826640.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ADACiin ei ole luottamista.

        Tänään julkistettu raportti kertoo ADAC:n huijanneen lähes kymmenen vuoden ajan suosikkiautoäänestyksissään.

        https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001826640.html

        Eli Toyotaan ei voi luottaa koska ovat huijanneet niin päästöasioissa kuin kolaritesteissä yhteensä jo 50v?

        Tämä oli kyllä jo selvillä mutta tuli taas huijaamisesta mieleen.


    • Anonyymi

      Noita tonnin ritsoja paikkaillaan ja korjaillaan omatoimisesti tai kohtalontovereiden kanssa betonilähiöiden parkkipaikoilla ja maalla navetan perukoilla käytetyillä osilla, sillä niitä riittää.

      • Anonyymi

        Miksi niitä Skodia ei paikkailla itse kun ovat pienituloisten ihmisten autoja? Tekstisi on mielikuvitusta.


    • Anonyymi

      Kuvitelma, luulo ja uskohan ne ovat suomalaisen ihmisen tietoa.

    • Anonyymi

      Tossaha sen näkee. Ne on vahvoja ja toimii,ei ole lapsen tautia,niin kuin muissa uusissa.

      • Anonyymi

        Sellaisia ne Toyota ovat.


    • Anonyymi

      Seuraavaksi eniten liikenteessä on vain 290.000 Volkswagenia. Iso ero. 110.000 autoa.

    • Anonyymi

      Ilmankos autohuoltamot ja korjaamot vähenevät !

      • Anonyymi

        Ostaisitko auton jonka suunnittelusta ja valmistuksesta miljooniin autoihin on lusittu usean henkilön voimin jopa seitsemän vuotta / henkilö, suunnitellusta ja törkeästä huijauksesta tuomittuna?


    • Anonyymi

      Ainoa totuus autojen kestävyydestä tällä hetkellä on, että kestävyyttä ei ole vieläkään oikeasti ja tieteellisesti testattu/mitattu !!

      Miksi ? Koska tuo laaja testaus olisi niin kallis toimenpide, että sen kustannuksia ei saisi katettua takaisin koskaan kaupallisesti !!

      Se, että yksittäinen korjaamo kommentoi sitä ja tätä on aivan tyhjänpäiväistä ja sopii vain lehdistön provosoituihin uutisiin !!

      Ihmisten mielipiteet automerkeistä perustuvat vain erilaisiin mielikuviin !!

      • Anonyymi

        Saahan sitä tuollaisiakin tuskissaan kuvitella.


    • Anonyymi

      Naapurillakin on kolme vanhaa rupista Toyotaa joita korjaa ja rassaa että yksi niistä olisi edes ajokunnossa kerrallaan.

      • Anonyymi

        Tuska tuottaa kuvitelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuska tuottaa kuvitelmia.

        Eikö kasetti kestä totuuksia. Naapurilla on kasi Yarista joista toinen on diesel ja yksi bensa Auris. Diesel on useimmin kunnossa, mutta se alkaa olla kovin laho.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö kasetti kestä totuuksia. Naapurilla on kasi Yarista joista toinen on diesel ja yksi bensa Auris. Diesel on useimmin kunnossa, mutta se alkaa olla kovin laho.

        Niinpä niin. Niinpä tietysti. Toyotaa on mollattava. Naapurikuvitelma ei riitä kun koko maailma kertoo Toyotan laadusta, luotettavuudesta ja kestävyydestä.


    • Anonyymi

      Eihän kukaan vie noita ikivanhoja loppuun poljettuja Toyotia korjaamolle, vaan niitä räplätään kuntoon joka navetassa ja suulissa ympäri Suomen köyhimpiä alueita ja Kemppi laulaa ahkeraan.

      • Anonyymi

        On sinulla ihmekuvitelmat. Miksei niitä muita räplätä samalla tavalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sinulla ihmekuvitelmat. Miksei niitä muita räplätä samalla tavalla?

        Ei kuusakosken kasasta enää mitään muuta tehdä kuin paalataan.


    • Anonyymi

      vvv

    • Anonyymi

      Kuulin vanhalta ystävältä ja Toyotamieheltä (noin 10 Toyotaa omistanut), että hyville vakioasiakkaille vaihdetaan huolloissa autoon osia, joista ei välttämättä edes kerrota asiakkaille eikä niistä veloiteta laskussa. Näin pidetään yllä Toyotan viattomuutta ja pidetään uskolliset asiakkaat tyytyväisinä. Ihan tosissaan hän väitti näin, ei ole minun keksintöä.

      • Anonyymi

        Ilmankos se minun Toyotani huolto kesti kolme tuntia.


      • Anonyymi

        Ei kai tuosta haittaakaan ole.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe

      Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido
      Maailman menoa
      117
      3613
    2. Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa

      Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.
      Maailman menoa
      31
      3119
    3. Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin

      Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t
      Ähtäri
      134
      2663
    4. En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym

      Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v
      Ikävä
      15
      2193
    5. Ikävä sua j-mies!

      Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦
      Ikävä
      14
      2082
    6. Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota

      "Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain
      Maailman menoa
      202
      2048
    7. Tykkäys ei tarkoita

      yhtään mitään!
      Ikävä
      36
      1995
    8. Tässä on sielunkumppanisi postilaatikko

      Laita postia sielunkumppanillesi 💌❤️
      Ikävä
      120
      1850
    9. Mulle riittäisi halaukset

      Ja juttelut mut sulle ei taida riittää
      Ikävä
      29
      1821
    10. Tarvitseeko

      kaivattusi suojelua?
      Tunteet
      35
      1804
    Aihe