Kokeneet automekaanikot kertovat, mitkä automerkit joutuvat useimmin korjaukseen:
Mekaanikon mielestä luotettavin automerkki on japanilainen Toyota, jota näkee korjaamolla harvoin.
"Jos haluaa käydä korjaamolla mahdollisimman harvoin, on japanilainen Toyota hyvä valinta. Sekä Emanuelsson että Kettunen kertovat, että Toyotaa näkee korjaamolla harvoin, ja silloinkin yleensä vain huollettavana."
https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000011469094.html
Liikenteessä on peräti 400.000 Toyotaa, suuri osa erittäin vanhoja, mutta korjaamoilla niitä ei näy.
28
219
Vastaukset
- Anonyymi
"Kettunen antaa äänen myös saksalaiselle Volkswagen-konsernille. Itse hän ajaa BMW:tä.
Myös Emanuelsson pitää saksalaisesta Volkswagenista sekä tšekkiläisestä Škodasta. Kehuja saavat myös saksalaiset premium-merkit BMW ja Mercedes-Benz. Eikä korealaisissa ja kiinalaisissakaan ole paljoa vikoja."- Anonyymi
Tässä on varmaankin näitä Volkswagen-konsernin autoja, Töistä päätellen täsmää:
"Espoon Niipperin Juvanmalmilla sijaitsevassa autokorjaamo Drive-inissä on työn alla sitä tavallista: turboahtimen vaihtoa, jarrujen korjaamista ja moottorin jakoketjun vaihtoa." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä on varmaankin näitä Volkswagen-konsernin autoja, Töistä päätellen täsmää:
"Espoon Niipperin Juvanmalmilla sijaitsevassa autokorjaamo Drive-inissä on työn alla sitä tavallista: turboahtimen vaihtoa, jarrujen korjaamista ja moottorin jakoketjun vaihtoa.""..Tänään työn alla on Kia Ceed. Moottoritilassa alkaa näyttää jo paremmalta, sillä hukkaportistaan vioittunut turbo on poistettu..."
Vika on ollut maallikollekin helppo havaita, sillä vioittunut turbo on tehoton ja aiheuttaa moottorin savuttamista. Tässä tapauksessa myös auton merkkivalo oli ilmoittanut ongelmasta.
Korealaiset eikä japsit osaa tehä turboja. VW/Porschella 60 vuoden kokemus turboista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"..Tänään työn alla on Kia Ceed. Moottoritilassa alkaa näyttää jo paremmalta, sillä hukkaportistaan vioittunut turbo on poistettu..."
Vika on ollut maallikollekin helppo havaita, sillä vioittunut turbo on tehoton ja aiheuttaa moottorin savuttamista. Tässä tapauksessa myös auton merkkivalo oli ilmoittanut ongelmasta.
Korealaiset eikä japsit osaa tehä turboja. VW/Porschella 60 vuoden kokemus turboista.VW tekee itse turbot?
Vai ostaa ne muualta (?)
VAG:n TSI- ja TFSI-moottoreissa käytetään pääasiassa IHI:n ja BorgWarnerin valmistamia turboahtimia. Eli VW ei käytä itse tekemiä ahtimia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VW tekee itse turbot?
Vai ostaa ne muualta (?)
VAG:n TSI- ja TFSI-moottoreissa käytetään pääasiassa IHI:n ja BorgWarnerin valmistamia turboahtimia. Eli VW ei käytä itse tekemiä ahtimia.VW käyttää ahtimia jotka kestävät.
"Kettunen antaa äänen myös saksalaiselle Volkswagen-konsernille. Itse hän ajaa BMW:tä.
Myös Emanuelsson pitää saksalaisesta Volkswagenista sekä tšekkiläisestä Škodasta. Kehuja saavat myös saksalaiset premium-merkit BMW ja Mercedes-Benz. Eikä korealaisissa ja kiinalaisissakaan ole paljoa vikoja." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VW tekee itse turbot?
Vai ostaa ne muualta (?)
VAG:n TSI- ja TFSI-moottoreissa käytetään pääasiassa IHI:n ja BorgWarnerin valmistamia turboahtimia. Eli VW ei käytä itse tekemiä ahtimia.VW ei käytä mitään ihihii japsipasska ahtimia.
https://turbotekniikka.fi/turbot/borg-warner-turboahdin/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VW ei käytä mitään ihihii japsipasska ahtimia.
https://turbotekniikka.fi/turbot/borg-warner-turboahdin/Ahaa? Mikäs tämä on?
https://turboturbos.com/products/9va02 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahaa? Mikäs tämä on?
https://turboturbos.com/products/9va02Näyttää näitä löytyvän aika paljon.
https://www.turbo-total.com/en/ihi/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näyttää näitä löytyvän aika paljon.
https://www.turbo-total.com/en/ihi/Niin varaosa tavarana saa mutta volkkarin ensiasennusturbot tulee Garretilta tai Borgwarnerilta.
https://turbotekniikka.fi/turbot/garrett-turbo/
Käyttäähän Toyotakin Saksalaisen Boschin osia vaihteistossa ja latureissaan.
https://www.fullest.fi/product/7964/bosch-laturi-kitti-toyota-1jz--2jz-std-180a?srsltid=AfmBOorkW9loTuN334eF5sVdhIPu18ZN8HHWWe5SxOaoao1Mgabv6On5 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin varaosa tavarana saa mutta volkkarin ensiasennusturbot tulee Garretilta tai Borgwarnerilta.
https://turbotekniikka.fi/turbot/garrett-turbo/
Käyttäähän Toyotakin Saksalaisen Boschin osia vaihteistossa ja latureissaan.
https://www.fullest.fi/product/7964/bosch-laturi-kitti-toyota-1jz--2jz-std-180a?srsltid=AfmBOorkW9loTuN334eF5sVdhIPu18ZN8HHWWe5SxOaoao1Mgabv6On5Volkkarin ja Toyotan pitkäaikaisena omistajana voin aika hyvin kommentoida asiaa niiden väliltä
Ensinnäkin Volkkarin ahdin. Ei pienintäkään vikaa vaikka kilometrejä takana yli 350000. Varmaankin siinä on auttanut se että valmistajan ilmoittamaa 15000 km öljynvaihtoväliä on noudatettu.
Entäpä muuten sitten? Siinä missä Volkkaria on korjattu joka vuosi, Toyotalla on uskomaton kyky olla rikkoutumatta vuodesta toiseen vaikka yksikään osa ei näytä päälepäin sen laadukkaammalta kuin Volkkarissakaan.
Toyotan heikko kohta oli alkuperäisakku, jonka pettämisen takia se joutui kerran hinausauton kuytiin. Volkkarissa taasen heikkoja kohtia löytyy ympäri autoa mutta sillä on aina päästy perille, joskus kolmella sylinterillä mutta kuitenkin. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
VW tekee itse turbot?
Vai ostaa ne muualta (?)
VAG:n TSI- ja TFSI-moottoreissa käytetään pääasiassa IHI:n ja BorgWarnerin valmistamia turboahtimia. Eli VW ei käytä itse tekemiä ahtimia.Kuka nyt tuollaisia itse tekisi kun alihankkijat tekee mitä ja millaista tilataan?
- AnonyymiUUSI
Köyhillä alueilla noita ritsoja vitsaillaan ja korjaillaan jokaisessa ladossa ja suulissa ka vanhat ovat niin yksinkertaisia että jokainen aikamiespoika osaa sen verran räplätä. Eihän nuo ole kuin häpeäksi kun ruskea rantu löytyy jokaisesta vanhan Toyotan julkista ja takaluukun lasin alta.
- AnonyymiUUSI
Jännää kuinka köyhä voi kääntää vanhan kansanromunsa ilon ja ylpeyden aiheeksi, aika outoa ja noloa.
- AnonyymiUUSI
Kuka veisi alle 3000 euron Tojonsa korjaamolle, jossa tuntilaskutus on 100 €/tunti. Kaikkien Tojojen keskimääräinen arvo ei ole montaa tonnia.
- AnonyymiUUSI
Skodalla on tietysti sama juttu.
- AnonyymiUUSI
Vanhat Tojot korjataan navetoissa tai kaverien talllissa/pihassa. Maalaisten auto, joten korjataan/huolletaan itse, ei korjaamoilla kuin pakosta. Uudet/uudehkot tojot ovat asia erikseen
- AnonyymiUUSI
Pikkuturbot olivat osa Vw-konsernein huijausohjelmaa
Pikkuturbot eivät kestä:
Nykyisin nopeasti yleistyvät ja suositut, iskutilavuudeltaan pienet moottorit voivat tulla omistajilleen kalliiksi, sillä niiden eliniän ennustetaan olevan aiemmin totuttua huomattavasti lyhyempi.
Downsizing-moottoreiden elinikä on huomattavan lyhyt, varoittaa saksalaisinsinööri:
"- Nykyiset moottorit ovat herkempiä, eivätkä kestä yhtä pitkään kuin mihin olemme tottuneet iskutilavuudeltaan suurempien moottoreiden yhteydessä. Ne kestävät kyllä noin 150 000 kilometriä ja edullisessa tapauksessa 200 000 kilometriä, Schittenhelm arvioi."
Pikkuturbojen kulutus on hyvin korkea:
"Pienellä iskutilavuudella varustetut turbomoottorit kärsivät eritoten uudesta WLTP-päästömittausmenetelmästä. Kovalla kohinalla viimeisen kymmenen vuoden aikana markkinoille tuodut turbomoottorit ovat osoittautuneet sellaisiksi että todelliset kulutuslukemat ovat olleet kaukana ilmoitetuista."- AnonyymiUUSI
Pikkuturboista ei ollutkaan tulevaisuuden moottoreiksi vaan Toyotan Atkinson-moottorit lisättynä hybridijärjestelmällä ovat voittaneet ne selvästi. Tästä yhtenä osoituksena on TM:n vertailu. Tässä esimerkkinä on kulutukseltaan pienin pikkuturbo eli 1,5 TSI.
"Toyota Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Stylen kulutus suomalaisten suosikkiautojen vertailussa oli vain 5,3 l/100km kun Škoda Octavia Combi 1,5 TSI Style Businessline DSG eli pikkuturbon kulutus oli peräti 6,3/100 km."
Tuulilasi-lehti kirjoittaa näin:
"Uudet tien päällä tehtävät ja aiempaa realistisemmat päästömittaukset tulevat paljastamaan sen, että downsizing-moottoreissa on paljon puutteita. Automotive News Europen mukaan VW, Renault ja GM ovat kaikki kuoppaamassa seuraavan kolmen vuoden aikana nykyisiä hyvin myyviä pienten autojen perusmoottoreita. Muiden valmistajien odotetaan seuraavan pian perässä."
https://www.apu.fi/artikkelit/mita-ihmetta-ensin-pienennetaan-moottoreita-nyt-suurennetaan
"Pikkuturbojen todelliset kulutuslukemat ovat kaukana ilmoitetuista"
TM:
"Päästömittausten muuttaminen realistisiin liikenteessä tehtäviin tulee asiantuntijoiden mukaan hävittämään alle 1,2-litraiset bensiinimoottorit ja alle 1,5-litraiset dieselmoottorit. On odotettavissa, että Volkswagen Group lopettaa pian kolmesylinteristen 1,4-litraisten dieselmoottorien valmistuksen."
Tämähän on ollut tiedossa jo pitkään. Mutta hyvä, että siitä kirjoitetaan mediassakin:
"Downsizing-moottoreiden elinikä on huomattavan lyhyt, varoittaa saksalaisinsinööri"
Miksi ei kannata ostaa autoa, jossa on turbomoottori:
Katso Youtube. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pikkuturboista ei ollutkaan tulevaisuuden moottoreiksi vaan Toyotan Atkinson-moottorit lisättynä hybridijärjestelmällä ovat voittaneet ne selvästi. Tästä yhtenä osoituksena on TM:n vertailu. Tässä esimerkkinä on kulutukseltaan pienin pikkuturbo eli 1,5 TSI.
"Toyota Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Stylen kulutus suomalaisten suosikkiautojen vertailussa oli vain 5,3 l/100km kun Škoda Octavia Combi 1,5 TSI Style Businessline DSG eli pikkuturbon kulutus oli peräti 6,3/100 km."
Tuulilasi-lehti kirjoittaa näin:
"Uudet tien päällä tehtävät ja aiempaa realistisemmat päästömittaukset tulevat paljastamaan sen, että downsizing-moottoreissa on paljon puutteita. Automotive News Europen mukaan VW, Renault ja GM ovat kaikki kuoppaamassa seuraavan kolmen vuoden aikana nykyisiä hyvin myyviä pienten autojen perusmoottoreita. Muiden valmistajien odotetaan seuraavan pian perässä."
https://www.apu.fi/artikkelit/mita-ihmetta-ensin-pienennetaan-moottoreita-nyt-suurennetaan
"Pikkuturbojen todelliset kulutuslukemat ovat kaukana ilmoitetuista"
TM:
"Päästömittausten muuttaminen realistisiin liikenteessä tehtäviin tulee asiantuntijoiden mukaan hävittämään alle 1,2-litraiset bensiinimoottorit ja alle 1,5-litraiset dieselmoottorit. On odotettavissa, että Volkswagen Group lopettaa pian kolmesylinteristen 1,4-litraisten dieselmoottorien valmistuksen."
Tämähän on ollut tiedossa jo pitkään. Mutta hyvä, että siitä kirjoitetaan mediassakin:
"Downsizing-moottoreiden elinikä on huomattavan lyhyt, varoittaa saksalaisinsinööri"
Miksi ei kannata ostaa autoa, jossa on turbomoottori:
Katso Youtube.Näin sanoo tojopoju jonka kosla hyytyi pakkasessa.
https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162
Ja lämmönvaihdin sanoi POKS !!!
https://moottori.fi/uutinen/kuluttajaviranomainen-saanut-yhteydenottoja-toyota-autojen-vikoihin-liittyen-kyse-on-ennenaikaisesta-vikaantumisesta/
- AnonyymiUUSI
Downsizing-moottoreiden elinikä on huomattavan lyhyt, varoittaa saksalaisinsinööri:
https://www.is.fi/autot/art-2000000583966.html - AnonyymiUUSI
Kumma suosio kuitenkin noilla resuilla saksalaismerkeillä.
- AnonyymiUUSI
VAG-konsernin moottoreiden yleinen ongelma on liiallinen öljynkulutus. Lisäksi VW:n jakoketjuongelmat karkottavat käytetyn ostajat ja jokaisella suomalaisella on tuttava, jonka auton DSG-vaihteisto on rikkoontunut.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
VAG-konsernin moottoreiden yleinen ongelma on liiallinen öljynkulutus. Lisäksi VW:n jakoketjuongelmat karkottavat käytetyn ostajat ja jokaisella suomalaisella on tuttava, jonka auton DSG-vaihteisto on rikkoontunut.
Tojota konsernin itselataavien hybridien yleinen ongelma akkujen tyhjentyminen, lämmönvaihtimen ja samalla koko moottorin hajoaminen. Vanhmpien tojotien ongelma puhki ruostuminen. Jokaisella suomalaisella on tuttava jonka tojotasta on akku tyhjentynyt moottori hajonnu, tai alusta ruostunu puhki.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tojota konsernin itselataavien hybridien yleinen ongelma akkujen tyhjentyminen, lämmönvaihtimen ja samalla koko moottorin hajoaminen. Vanhmpien tojotien ongelma puhki ruostuminen. Jokaisella suomalaisella on tuttava jonka tojotasta on akku tyhjentynyt moottori hajonnu, tai alusta ruostunu puhki.
Eipä noista missään kirjoiteta kuten Volkswagen-konsernin aojen ongelmista.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
VAG-konsernin moottoreiden yleinen ongelma on liiallinen öljynkulutus. Lisäksi VW:n jakoketjuongelmat karkottavat käytetyn ostajat ja jokaisella suomalaisella on tuttava, jonka auton DSG-vaihteisto on rikkoontunut.
Vieläkö VWllä on jakoketjuongelmia? Velipojan vm 2007 Touranin jakoketju meni uusintaan n 40 000 km paikkeilla. Eikö muka ole vuoteen 2025 mennessä parannusta tehty. Touranin remppa meni lopulta takuuseen vaikka maahantuoja ensin asiasta nikotteli
- AnonyymiUUSI
Ei toivotan akussa ole vikaa vaan käynnistysreleessä joka pitää vaihtaa takuuna meekkilikkeessä oikeaan heekempään
Monikaan ei ymmärrä miten se toimii ja laitaa väärän liian jäykän releen tilalle
Asiantuntija- AnonyymiUUSI
Akku se hyytyy jatkuvasti kun lataus ei toimi järkevästi. Voihan siellä olla rele vikakin, mutta tuo 12 voltin akun lataus on Toyotan yleisin ongelma nykyään ja se näkyy mm. ADACin tiellejättö tilastoissa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Akku se hyytyy jatkuvasti kun lataus ei toimi järkevästi. Voihan siellä olla rele vikakin, mutta tuo 12 voltin akun lataus on Toyotan yleisin ongelma nykyään ja se näkyy mm. ADACin tiellejättö tilastoissa.
Adac, justjoo!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tere Sammallahti: Sosiaaliturva pois vieraskielisiltä
Hän viittaa Iltalehden juttuun. IL kertoi maanantaina Kelalta saatuun tilastotietoon perustuen, että vieraskieliset muod3311876Nainen, tuskin muistan koska ollaan nähty
niin pitkä aika siitä on. Suurin ilonaihe elämässäni olit, ja tulevan onnen aamuaurinko. Tunnut niin minun omalta, tutul361755Voi minkä rikoksen teki
Kunnosti ihan pa..akuntoon päässeen tien ilman ELYn lupaa. Kyllähän se nyt viranhaltijaa kirpasee. Sellainen yritteliäis551197Torniolainen Tiiliä lukemaan
Torniosta kotoisin oleva Matti Heis. Kala ui nyt syvissä vesissä. Kolme vuotta tiilien lukua.21086- 761073
Mitä olen tehnyt
Mitä pahaa olen sinulle tehnyt? Rakastuin ja en pysty unohtamaan Miksi teet tämän minulle? Yritä ymmärtää, vaikka olet73977Tuon sinulle jännitystä
Siksi pidät minusta. Tiedämme molemmat, että meistä ei voi tulla mitään todellista.83839Kumpa kaikkeen vois palata
Askelia taaksepäin. Siihen hetkeen kun olit aitiopaikalla mielestäsi. Kaiken oli kuitenkin tarkoitus mennä näin7839Pitkään kestänyt ihastuminen
Oot niin kaunis🩷 Vaikutat tosi itsevarmalta, iloiselta ja puheliaalta. Voisi sanoa, että näen sinut jopa tietynlaisen73763Venäjän lennokkileikit ja provokaatiot tulee jatkumaan.
Yrittää härnätä Natoa vastaiskuun,koska sillä olisi halua ratkaista nopeasti sota käyttämällä taktista ydinasetta Ukrain145738