Milloinkahan IT-alalla opitaan kielioppisääntö, että suomen kielessä kellonajoissa tunnit merkitään ilman etunollia ja erottimena käytetään pistettä eikä kaksoispistettä.
Vastaukset 5
- Anonyymi
Mutta kuitenkin. Tälläkin palstalla on kellonajat kaksoispisteellä. Hähähä.
- Anonyymi
Tekeekö joku tosiaan suomenkielistä softaa nykyään😁
- Anonyymi
Sekaannus on osin ymmärrettävää, koska itse tietotekniikan sovellutuksissa käytetään kaksoispistettä. Kirjoitettu käyttöohje voi siis esimerkkiaineistossa käyttää kaksoispistettä, mutta muussa proosassa (esimerkiksi muistiot) pitäisi sitten muistaa käyttää kellonajassa pistettä. Tietotekniikassa formaatti välttämättä ei jousta, jolloin etunollaa esiintyy, mutta tavoite toki olisi välttää etunollaa.
- Anonyymi
Koodarit menevät helposti solmuun, jos saman asian voi ilmaista useammallakin tavalla. Aiemmassa firmassa niiden softassa desimaalierottimena käytettiin aina pistettä, ja jos käyttis oli asennettu suomeksi, niin se kaatui kun Suomessa käytetään pilkkua. Nämä ovat nykyisille React/Javascript koodareille erittäin haastavia tilanteita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 831039
- 73882
Jasmin Vähäkangas paljastelee
Eilinen päivä on heillä kulunut biitsillä niin silloin tuo äiti ihminen on intoutunut paljastelemaan kunnolla. Laittanut104626- 43585
- 47582
- 30552
Kangaskylän alkoholi-hurjastelijat
Oppi olkoon että autollessa etanoli kuuluu pääasiassa 95 E10 polttoaineseen, siihenkin vain enimmillään 10% vahvuisena t4536Olen pahoillani mies ihan kaikesta
Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on61525Miehet lähtevät itse pois deittailumarkkinoilta
Ovat saaneet tarpeekseen naisista. Tyypillisin poistuja on: Koulutettu, työssäkäyvä, etsii pitkäaikaista parisuhdetta.164523Oikea nainen
On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t136518