1. Palomestarilla on sammutusasun hihassa kolme (3) raitaa, paloesimiehellä on kaksi (2) raitaa (tai palkkia tai viivaa, en tiedä virallista nimitystä) , joten ylipalomiehellä pitäisi olla loogisesti yksi (1) raita. Katselin TV:stä vanhaa Pelastajat-sarjaa ja siinä Helsingin pelastuslaitoksen ylipalomiehellä oli hihassa kaksi raitaa, joten nyt olen näin maallikkona täysin ymmälläni.
Varsinaiset virkatunnukset eroavat kuitenkin selvästi toisistaan. Sisäministeriön "virkapukuasetuksen" mukaan paloesimiehellä on kaksi pientä tähteä, kun ylipalomiehellä on kaksi palkkia.
Mistä siviili tietää kentällä, kuka on se pomo paikan päällä, jos paikalla ei ole palomestaria ja jos paloesimiehellä ja ylipalomiehellä on kummallakin kaksi raitaa?
2. Onko jokaisessa yksikössä eli paloautossa oma paloesimies vai voiko yksikön johtaja olla myös ylipalomies? Sellaisen kuvan sain Pelastajat-sarjasta, että yksikön johtaja voi olla paloesimiehen sijaan myös ylipalomies.
Sammutusasun hihatunnukset?
Anonyymi-ap
1
452
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad621198- 42901
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että335685- 51651
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116636- 51628
- 93610
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 76582
- 56564