Mitä tehdä näille "Ahkerille " työtähakeville joille ei ole työtä tarjolla?
Tuntuu siltä että näitä "ahkeria" työntekijöitä työllistetäisiin,näissä vain on ongelma?
Palkat eivät yhteisymmärryksessä yrittäjien kanssa kohtaa.?
Yrittäjät yrittävät polkea,haku tilanteissa työnhakijalle maksettaa palkkaa.
TES- määrää palkan pienintä sopimusta noudattaen,suosien vuokrafirmojen toimintaa.Koulutus hyvin pitkälle sanelee työn kuvan.
Kotitalouksien kannattaa ottaa,palvelu mielessä hetkelisiin kuukausi tai pitemmäksi aikaa palkaamalla tekijöitä.,Pienestäkin palvelusta työtön voi kerätä päiviä,esim. Kaupassa-käymisestä/avustamisesta viikottain.Omakotien kunnossa pito,saattaa olla vanhuksille jopa onkelma/Talvisin/Kesäisin.Nämä työt eivät tule työtömille kotioville,näitä tulee etsiä.Sosiaalihuolto ei näitä tarjoa,ei edes "AHKERILLE"
Kannattaa hinnoitta palvelunsa,jopa kilometrilleen.
Työpaikkojen haku.
9
181
Vastaukset
- Anonyymi
Jaetaanko heille seteleitä? Mitenkä!
Saksalaisiin seteleihin sota-aikana pyyhittiin junien liikuessa persettä.
Näitä sitten ratojen varsilta ,Laihialaiset pesi ja kuivatteli pyykkinaruillaan,näiden ollessa vielä arvossaan."Ahkerille" jaetut setelit saatavat tuottaa,saman tuloksen.- Anonyymi
......
- Anonyymi
Itse on keksittävä mitä tekee, jos töitä ei löydy. Opiskelumahdollisuuksia on jne.
- Anonyymi
Joo näin on! Löysin ihan kivan paikan 30 vuotta vanhemman herrasmiehen. Varakaankin.
Opiskelukin sujuu/Mielenterveys sairauskin parani. On tullut turvallinen tunne elää.! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo näin on! Löysin ihan kivan paikan 30 vuotta vanhemman herrasmiehen. Varakaankin.
Opiskelukin sujuu/Mielenterveys sairauskin parani. On tullut turvallinen tunne elää.!Mulla menny hyvin kun en työpaikkoja hakenut. Olen siis vihervas ja aikoinaan työtä tehnyt menit kuppi siis sekaisin. No joo ei siis pakotettu töihin te/kela ja oon siis ihan eläkkeellä oikeesti 23v ja autismi diagnoosi ja elän ihan normaalisti ja koskaan enään töihin.Kiitos helsinki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla menny hyvin kun en työpaikkoja hakenut. Olen siis vihervas ja aikoinaan työtä tehnyt menit kuppi siis sekaisin. No joo ei siis pakotettu töihin te/kela ja oon siis ihan eläkkeellä oikeesti 23v ja autismi diagnoosi ja elän ihan normaalisti ja koskaan enään töihin.Kiitos helsinki.
Jäi laittamatta 2349e kuukaudessa -verot ja olen 23v jee.Ei ikinä töitä kun lääkäri sen todistuksen kirjoitti.
- Anonyymi
Olisi hyvä että Työkkäri toimisi! Työtömien turvaksi. Nyt nämä Työkkärit pitävät Työttömiin yhteyttä , Etä-yhteydellä eikä tästäkään mitään apua ole työllistämiseen.
Sitä keskustellaan 30-1h,pohdiskellaan mahdollisuuksia johonkin uuden ammatin koulutukseen,työtömän omin varoin.! 40 v on jo tutkintoja ja ammateja ja vieläpä näitä yli vuoden työstä syntyneitä ammateja työtodistuksin. Yksinkertainen syy työtömyyteen on: Haamu-työpaikat ovat vallaneet Työvoimatoimistot,kaupataan työntekijälle työtä jota ei edes ole olemassa.Tutkia pitäisi Hyvä-Veli virkamies ja työnantaja verkosto,jotta saataisiin Mafiat pois työmarkkinoiltakin. - Anonyymi
ONKO NÄMÄ HYVINVOINTIALUEET TÄYTTÄ HAJOIT/HALITSE,EUROITAJIEN
TOIMINTAA? - Anonyymi
Tarjoako hallitus näille ,alle ja yli 18 vuotiaille seteleitä.
Paljonko niitä jaetaan,neitsytmatkalaiselle työelämään kuukaudessa.
Asuntoja/Työtä tässä tarvitaan,paljonko setelin arvo vie asuntotuesta.
Pitääkö tästä "palkkiosetelistä"maksaa kunnalis/valtion vero?
Kokeilumielessä maksettaisiin/moneksiko vuodeksi,vai putoaako kyydistä
heti.lähtötasolle. Onko teini jo yli 20 vuotias liian vanha saamaan "seteleitä"?
Maksaako setelit KELA.Kaupunkin maksamista sakko euroista nuorten työlistämiseksi. Viimeksi kun kunnat työllisti näitä nuoria koululaisia palkka oli 4.50e/h työnantajille maksettiin loput TES-miniimi,eli kunalle itseleen.
Samoin tehdää BIO-jätteille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen VigeIius noIasi taas itsensä
Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k382446Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria
Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel482030Kuka omistaa entisen Veljeskodin?
Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä91976Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset
He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien491708Jos voisit kysyä
Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?1391438Oli kiva nähdä sut
vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi241116Lamppu syttyi
Tiedätkö mitä mies, olen aivan yhtä rakastunut suhun. Kyllä. Koita jaksaa eiköhän me kohta nähdä ❤️68915Välillä kyllä naurattaakin tämä kahden aikuisen meininki
Se nyt on aivan selvä asia että kumpikin on päälakeensa myöten rakastunut, ja sinä se olet koko ajan ollutkin. 😘62903Talk Show isäntä Jimmy Kimmel sai kenkää
Vasurina heitti sopimatonta läppää murhatusta Charlie Kirkistä tai oikeammin murhaajan poliittisesta taustasta ja kuinka119898- 67886