Syksyn yhteishaku

ex-abi

Eli lukio on käyty ja valkolakki saatu, myös kevään yhteishakuun hain..hakemiini kouluihin en tule pääsemään koska en niihin halunnut enkä tosissaan pääsykokeita ottanut..kun en halunnut vielä mihinkään kouluun,intti tulossa ym..

Siis,meillä jotka eivät pääse mihinkään oppilaitokseen, niin meillä ilmeisesti jatkuu tämä "pakkohaku", vai kuinka?
Ja milloin on syksyn yhteishaun aika?

Kiitos avusta jo etukäteen :)
Hyvää kesän jatkoa!

7

1469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruoska

      Sykysllä on tosiaan PAKKO hakea. Ja hakemisen lisäksi pitää myös käydä pääsykokeissa, jos ei muuten kiinnosta niin ainakin piirtämässä kukka paperiin. Jos et käy pääsykokeessa, niin työkkäri katsoo, että olet laiminlyönyt yhteishakuvelvoitetta ja joudut karenssiin 25-vuotiaaksi asti. Itse tein sen virheen, että hain syksyllä mutten käynyt kokeessa, joten karenssissa ollaan ja päivärahaa ei tipu.

      Tarkemmat aikataulut sun muut löydät www.amkhaku.net-sivuilta.

      Huom! Syksyn yhteishaussa on mukana vain murto-osa kouluista, joten koulutustarjonta on erittäin paljon suppeampaa.

    • wa_

      En osaa sanoa millä tavalla tuo armeija sotkee nuita pakkohaku kuvioita (kannattaa kysyä työkkäristä), mutta ainakin noin muuten syksyn haku on pakkohaku, jos sinulla ei ole opiskelupaikkaa, työtä tai jos et ole työharjoittelussa... siis jos mielit saada työmarkkinatukea. Ja pakko on hakea siihen asti kunnes saat opiskelupaikan, täytät 25 vuotta tai työssäoloehto täyttyy (korjatkaa jos olen väärässä).

      Olethan ilmoittautunut heti lakin saatuasi työkkäriin? Sillä odotusaika lähtee kulumaan vasta kun olet ilmoittautunut ja vaikka hakisit pakkohaussakin, niin rahaa ei tipu ennen kuin viisi kuukautta ilmoittautumisesta on kulunut. Ja ihan mielenkiinnosta voit käydä lukemassa seuraavaa keskustelua työmarkkinatuesta http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1500000000000005&conference=640&posting=22000000009147269

      Syksyn yhteishaun hakuaika keväällä 2006 alkavaan koulutukseen on 19.9.-30.9.2005. Hakemusten on oltava perillä viimeistään 30.9.2005 klo 16.15.

      PS. Kun haet pakkohaussa, jos sinut kutsutaan sinun täytyy mennä kokeisiin ja osallistua jokaiseen kokeen vaiheeseen (koepaperiin kannattaa kirjoittaa myös nimi ;) kukkien piirtelyn lisäksi ), jos saat paikan, se täytyy ottaa vastaan.

      • opiskelee

        kansanopistossa vuoden opinto linjalla, onko silloin pakkohaun alainen? Itselläni kävin niin myös, että hain joihinkin ammattikorkeakouluihin (kävin pääsykokeissa 2 paikassa) ja yliopistoon(kävin pääsykokeissa 1 paikassa), mutta en tainnut päästä... Nyt sitten sain paikan vuodeksi kansanopistosta. Tietenkin haen syksyllä(amk) ja ensi keväänä(yliopisto amk), mutta kyselen vielä, että kuulunko pakkohaun piiriin?


      • wa_
        opiskelee kirjoitti:

        kansanopistossa vuoden opinto linjalla, onko silloin pakkohaun alainen? Itselläni kävin niin myös, että hain joihinkin ammattikorkeakouluihin (kävin pääsykokeissa 2 paikassa) ja yliopistoon(kävin pääsykokeissa 1 paikassa), mutta en tainnut päästä... Nyt sitten sain paikan vuodeksi kansanopistosta. Tietenkin haen syksyllä(amk) ja ensi keväänä(yliopisto amk), mutta kyselen vielä, että kuulunko pakkohaun piiriin?

        Mielestäni jos sinut mielletään opiskelijaksi ja saat opintotukea yms. niin sinun ei tarvitsisi hakea pakkohaussa. Ystäväni opiskelee Pieksämäellä lastenhoitajaksi varmaan juuri saman tyyppisessä kansan-/kristillisessä opistossa ja hän ei ainakaan kuulu pakkohaun piiriin. Ja jos esim. opiskelet vuoden aikana johonkin ammattiin esim. koulunkäyntiavustajaksi, niin sinun ei tarvitse enää koskaan hakea pakkohaussa. Eli siis voit hakea jos haluat, mutta koska sinulla periaatteessa on opiskelupaikka, mikään pakko ei ole hakea.

        Näin minä käsitin, kysykää ihmeessä työkkäristä, jos jokin jää epäselväksi :)


      • entä
        wa_ kirjoitti:

        Mielestäni jos sinut mielletään opiskelijaksi ja saat opintotukea yms. niin sinun ei tarvitsisi hakea pakkohaussa. Ystäväni opiskelee Pieksämäellä lastenhoitajaksi varmaan juuri saman tyyppisessä kansan-/kristillisessä opistossa ja hän ei ainakaan kuulu pakkohaun piiriin. Ja jos esim. opiskelet vuoden aikana johonkin ammattiin esim. koulunkäyntiavustajaksi, niin sinun ei tarvitse enää koskaan hakea pakkohaussa. Eli siis voit hakea jos haluat, mutta koska sinulla periaatteessa on opiskelupaikka, mikään pakko ei ole hakea.

        Näin minä käsitin, kysykää ihmeessä työkkäristä, jos jokin jää epäselväksi :)

        kun tämä kansanopiston linja(kasvatustiede), johon olen menossa ei ole sellainen, joka on ammattin valmistava... Kuulunko sitten pakkohaun piiriin? Miten tämä amk:n peruutuspaikoille hakujuttu menee? Täytyykö minun ahkerasti soittaa sinne hakutoimistoon vai ilmoittavatko, kun olen päässyt sinne peruutuspaikalle?
        -Kansanopistoon menevä-


      • Syksyn 2005 YO
        entä kirjoitti:

        kun tämä kansanopiston linja(kasvatustiede), johon olen menossa ei ole sellainen, joka on ammattin valmistava... Kuulunko sitten pakkohaun piiriin? Miten tämä amk:n peruutuspaikoille hakujuttu menee? Täytyykö minun ahkerasti soittaa sinne hakutoimistoon vai ilmoittavatko, kun olen päässyt sinne peruutuspaikalle?
        -Kansanopistoon menevä-

        Eli pääsen ylioppilaaksi nyt tulevana syksynä. Pitääkö minunkin osallistua jo syksyn pakkohakuun, vai riittääkö, että keväällä haen vasta?


      • wa_
        Syksyn 2005 YO kirjoitti:

        Eli pääsen ylioppilaaksi nyt tulevana syksynä. Pitääkö minunkin osallistua jo syksyn pakkohakuun, vai riittääkö, että keväällä haen vasta?

        Minusta tuntuu, että olet syksyllä kirjoittaneena samassa tilanteessa kuin keväällä kirjoittaneet syksyn haun kanssa. Eli kun syksyn haku on käynnissä olet käyttännössä vielä opiskelija ja kyseinen haku ei ole sinulle pakollinen, mutta sitten taas kevään haun aikaan olet jo saanut yo-todistuksen käteen ja sinun on periaatteessa pakko hakea kolmeen ammatilliseen koulutukseen (joista yhden voi korvata yliopistohaulla) sillä olet työtön työnhakija, jolla ei ole vielä ammatillista koulutusta. Eli ei ole pakko hakea, mutta saat jos haluat. Tarkista vielä työkkäristä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      128
      1266
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1078
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      914
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      837
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      270
      774
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      705
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      18
      677
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      42
      625
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      589
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      573
    Aihe