voiko uida ilman tamponia?

Tinas

En tiedä asiasta juuri mitään ja päätin varmista. On menkat, voinko mennä uimaan ilman tamponia?

124

39754

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jane

      Tulehdusriski on uidessa suurempi menkkojen aikana. Uida voit, mutta on suositeltavampaa käyttää tamponia silloin. Ei kuitenkaan pakollista. Yleisellä rannalla/uimahallissa ei ehkä kannata uida ilman.

      • Syksy

        Miten muka on emättimelle parempi, että laitetaan sinne nestettä imevä tuppo ja vielä häntä perään, että ulkoa varmasti pääsee vettä sisälle. Tietenkin jos on runsaat menkat/ haluaa uimahalliin, niin silloin tamponi tai kuukuppi on hyvä olemassa. Niukoilla menkoilla ja/tai ulkona uidessa en pitäisi tarpeellisena. Koskaan en ole järvessä tamponia käyttänyt, eikä ole mitään tullut.


      • Jane
        Syksy kirjoitti:

        Miten muka on emättimelle parempi, että laitetaan sinne nestettä imevä tuppo ja vielä häntä perään, että ulkoa varmasti pääsee vettä sisälle. Tietenkin jos on runsaat menkat/ haluaa uimahalliin, niin silloin tamponi tai kuukuppi on hyvä olemassa. Niukoilla menkoilla ja/tai ulkona uidessa en pitäisi tarpeellisena. Koskaan en ole järvessä tamponia käyttänyt, eikä ole mitään tullut.

        Sanoinko, että tamponin käyttö vähentää tulehdusriskiä? Se nyt vaan on suurempi joka tapauksessa menkkojen aikana käytti suojaa tai ei. Suositeltavampaa on yleisillä paikoilla käyttää tamponia tai vastaavaa uidessa.


      • help_me_

        voinko itsekin uida mökillä vedessä tamponin kanssa?ei suomessa niin puhdasta vettä ole ettei mitään huomaa ja onko tampponi varma suoja uidessa?


      • ht
        help_me_ kirjoitti:

        voinko itsekin uida mökillä vedessä tamponin kanssa?ei suomessa niin puhdasta vettä ole ettei mitään huomaa ja onko tampponi varma suoja uidessa?

        Voit uida. Tamponi on varma suoja uidessa. Muista vaihtaa se uuteen ennen ja jälkeen uinnin. Vessaan ei tosin tarvitse juosta suoraan vedestä, mutta kunhan nyt ehdit, niin käy vaihtamassa järvivettä imenyt tamponi uuteen tai siteeseen.


      • Uivain

        Itsekin mietin kauan, voinko mennä uimaan kun on kuukautiset, tamponia kun minulla ei ollut. Ennen uimaan menoa onnistuin kuitenkin ostamaan tamponin. Uimahallissa sitten yritin tunkea sitä sisään, mutta kun se ei onnistunut, päätin uida ilman. Jännitin aluksi, mitä jos huomaan yhtäkkiä vedessä vertani,mutta onneksi niin ei käynyt. Menkoista ei näkynyt mitään jälkeä,ei altaissa,saunassa, eikä missään muuallakaan. Nyt olen sitä mieltä, että voit uida ilman mitään suojaa. Uidessa melkein unohdin, että on menkat!


      • Epätoivoinen

        Olen keskiviikkona menossa uimaan ja en käytä tampoonia vaan siteitä joten voin mennä uimaan jos laitan tupla siteet uikkariin??


      • Laiskuri
        Uivain kirjoitti:

        Itsekin mietin kauan, voinko mennä uimaan kun on kuukautiset, tamponia kun minulla ei ollut. Ennen uimaan menoa onnistuin kuitenkin ostamaan tamponin. Uimahallissa sitten yritin tunkea sitä sisään, mutta kun se ei onnistunut, päätin uida ilman. Jännitin aluksi, mitä jos huomaan yhtäkkiä vedessä vertani,mutta onneksi niin ei käynyt. Menkoista ei näkynyt mitään jälkeä,ei altaissa,saunassa, eikä missään muuallakaan. Nyt olen sitä mieltä, että voit uida ilman mitään suojaa. Uidessa melkein unohdin, että on menkat!

        Voi siis mennä ilman mitään suojaa uimaan??


      • Anonyymi
        Uivain kirjoitti:

        Itsekin mietin kauan, voinko mennä uimaan kun on kuukautiset, tamponia kun minulla ei ollut. Ennen uimaan menoa onnistuin kuitenkin ostamaan tamponin. Uimahallissa sitten yritin tunkea sitä sisään, mutta kun se ei onnistunut, päätin uida ilman. Jännitin aluksi, mitä jos huomaan yhtäkkiä vedessä vertani,mutta onneksi niin ei käynyt. Menkoista ei näkynyt mitään jälkeä,ei altaissa,saunassa, eikä missään muuallakaan. Nyt olen sitä mieltä, että voit uida ilman mitään suojaa. Uidessa melkein unohdin, että on menkat!

        mä oon menossa kohta uimaan niin toivottavasti mulla on toi sama mut kyl mä sillo viime kesänäki uin ilman tampoonia.


      • Anonyymi
        Epätoivoinen kirjoitti:

        Olen keskiviikkona menossa uimaan ja en käytä tampoonia vaan siteitä joten voin mennä uimaan jos laitan tupla siteet uikkariin??

        Ne siteethän kastuu siitä vedestä, ei ne sitä verta sitte enää nappaa :D


      • Anonyymi
        Epätoivoinen kirjoitti:

        Olen keskiviikkona menossa uimaan ja en käytä tampoonia vaan siteitä joten voin mennä uimaan jos laitan tupla siteet uikkariin??

        Ei kannata laittaa kun ne kastuu ja ei enää toimi.mullakin oli menkat uimahallissa luulin et kun en käytä tamppoonii vaan sidettä niin tulee läpi ja kaikki näkee mut siis kattelin vedessä et onko mun takana verivana ei ollu tiiän ettei oo mitenkään hygienistä mut unohdin et mul oli menkat


      • Anonyymi

        Ai vaikka menkat olisivat jo loppuneet?


      • Anonyymi
        Epätoivoinen kirjoitti:

        Olen keskiviikkona menossa uimaan ja en käytä tampoonia vaan siteitä joten voin mennä uimaan jos laitan tupla siteet uikkariin??

        Älä laita tupla sidettä eikä mitään sidettä


      • Anonyymi
        Uivain kirjoitti:

        Itsekin mietin kauan, voinko mennä uimaan kun on kuukautiset, tamponia kun minulla ei ollut. Ennen uimaan menoa onnistuin kuitenkin ostamaan tamponin. Uimahallissa sitten yritin tunkea sitä sisään, mutta kun se ei onnistunut, päätin uida ilman. Jännitin aluksi, mitä jos huomaan yhtäkkiä vedessä vertani,mutta onneksi niin ei käynyt. Menkoista ei näkynyt mitään jälkeä,ei altaissa,saunassa, eikä missään muuallakaan. Nyt olen sitä mieltä, että voit uida ilman mitään suojaa. Uidessa melkein unohdin, että on menkat!

        Kiitos kun olit kirjoittanut tämän olin NIIN epätoivoinen kun menemme huomenna aamulla uimahalliin ja nyt olen varma että voin mennä.


      • Anonyymi
        Epätoivoinen kirjoitti:

        Olen keskiviikkona menossa uimaan ja en käytä tampoonia vaan siteitä joten voin mennä uimaan jos laitan tupla siteet uikkariin??

        Älä hölmö laita sidettä ku meet uimaan😂😂😂😂🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️


    • voi näkyä

      perässäsi ilman tamponia. Uima-altaassa se on epähygieenistä!

    • Linda

      ...mulla ainakin, kun olen vedessä menkat "loppuu" ei siis vuoda, mutta jos istun kauan saunan lauteilla, niin vuotoa saattaa tulla.

      • kylläolen

        Joo.. Mulla sama. Vedessä ei vaan vuoda🤷🏻‍♀️


    • --sd

      mä oon ainakin uinut ilman mitään tamppoonia...eikä se näy vedessä yms.

      • nainen86

        Olen uinnut järvessä ilman tamponia kuukautisten vikana päivänä, enkä ole saanut mitään tulehduksia. Mutta uimahalliin en lähtisi ilman tamponia.


      • entartte
        nainen86 kirjoitti:

        Olen uinnut järvessä ilman tamponia kuukautisten vikana päivänä, enkä ole saanut mitään tulehduksia. Mutta uimahalliin en lähtisi ilman tamponia.

        ite olin ulkomailla ja vuodon ekoinapäivinä menin uimaan ilman tamppoonia. itellä on kylläkin niukat ja ei vuoto näkynyt vedessä. :)
        että riippuu ihan vuodon runsaudesta:D


      • MOIII...

        eikö veteen tullut mitään kun uit? voinko mennä ihan vaan ilman mitään tamppoonia?


      • tampoonilla
        MOIII... kirjoitti:

        eikö veteen tullut mitään kun uit? voinko mennä ihan vaan ilman mitään tamppoonia?

        Eihän sitä aina välttämättä tule, mutta koskaanhan ei tiedä ja entä mitä sitten kun nouset yleisellä uimarannalla tai uimahallissa altaassa ja veri valuu pitkin säärtä niin ei taatusti jää kenellekään epäselväksi mikä aika kuusta on!!


      • kylläolen
        nainen86 kirjoitti:

        Olen uinnut järvessä ilman tamponia kuukautisten vikana päivänä, enkä ole saanut mitään tulehduksia. Mutta uimahalliin en lähtisi ilman tamponia.

        Mä olin tänään ilman tampoonia uimahallissa.. Ei oo kannattavaa olla ilman tampoonia, mutta voi olla. Itellä ei oo koskaan järvessä ainakaan tullut mitään niin uskalsin mennä ilman... En oo ikinä kokeillukkaan tampoonia.. Pitäis vrm


    • 14vee

      Oon just menossa perhelomalle ulkomaille jossa meillä olis oma uima-allas ja menkat on siis juuri tulossa silloin, Aijon samaan vanhaan tapaani mennä vaan polskuttelemaan ilman tamponia, niin se on onnistunut ennenkin ilman ongelmia.

      • ul,xgf

        Hyi saatana! Kuinka ällöttävä voi ihminen olla. Mieti nyt. Ihmiset ui siinä vedessä, johon sinä käyt laskemassa kuukautisveresi. Onpa todella ystävällistä. Lapset siinä ehkä pärskii ja vahingossa nielee sitä vettä. Jes.


      • paaaviii
        ul,xgf kirjoitti:

        Hyi saatana! Kuinka ällöttävä voi ihminen olla. Mieti nyt. Ihmiset ui siinä vedessä, johon sinä käyt laskemassa kuukautisveresi. Onpa todella ystävällistä. Lapset siinä ehkä pärskii ja vahingossa nielee sitä vettä. Jes.

        Lapset ite kuseskelee sinne veteen ja muut saa pärskiä niitten kusta. Onpa todella ystävällistä.


      • Ajattele ennen kun kirjo
        ul,xgf kirjoitti:

        Hyi saatana! Kuinka ällöttävä voi ihminen olla. Mieti nyt. Ihmiset ui siinä vedessä, johon sinä käyt laskemassa kuukautisveresi. Onpa todella ystävällistä. Lapset siinä ehkä pärskii ja vahingossa nielee sitä vettä. Jes.

        Yhtä samlla tavalla lapset pissii veteen. Eikö se ole yhtä ällöttävää?


      • mietippä vähä
        Ajattele ennen kun kirjo kirjoitti:

        Yhtä samlla tavalla lapset pissii veteen. Eikö se ole yhtä ällöttävää?

        Lapset on eri asia, useimmat tekee sen vahingossa kun ovat sen verran nuoria etteivät ymmärrä, mutta kuukautisiässä oleva on sen verran iso, että ymmärtää. Miettikäähän jos altaassa olevilla naisilla olisi kaikilla menkat eikä tamponia niin kiinnostaisko mennä uimaan?? Yök!! Turha puolustella lasten pissimisasioilla sitä, että saa mennä ilman tamponia. Tai voithan kysyä hallihenkilökunnalta lupaa jos sen onnistut saamaan niin sitten on eriasia, takuuvarmasti et saa.

        Sitäpaitsi ihan taaperoiässä olevillakin on nykyisin sellaisia vaippoja jotka voi laittaa uimahalliin, mutta huom! sellaisia terveyssiteitä ei ole ja siteessä ei saa uimaltaaseen mennä!


      • Anonyymi
        Ajattele ennen kun kirjo kirjoitti:

        Yhtä samlla tavalla lapset pissii veteen. Eikö se ole yhtä ällöttävää?

        Nii


      • Anonyymi
        mietippä vähä kirjoitti:

        Lapset on eri asia, useimmat tekee sen vahingossa kun ovat sen verran nuoria etteivät ymmärrä, mutta kuukautisiässä oleva on sen verran iso, että ymmärtää. Miettikäähän jos altaassa olevilla naisilla olisi kaikilla menkat eikä tamponia niin kiinnostaisko mennä uimaan?? Yök!! Turha puolustella lasten pissimisasioilla sitä, että saa mennä ilman tamponia. Tai voithan kysyä hallihenkilökunnalta lupaa jos sen onnistut saamaan niin sitten on eriasia, takuuvarmasti et saa.

        Sitäpaitsi ihan taaperoiässä olevillakin on nykyisin sellaisia vaippoja jotka voi laittaa uimahalliin, mutta huom! sellaisia terveyssiteitä ei ole ja siteessä ei saa uimaltaaseen mennä!

        Luuletko olevas joku pääministeri


    • yksilollistä kaikki

      uimaan voi mennä kuukautisten aikana jokeen , yms mutta uimahalliin en kyllä kuukautisten aikana menisi . tulehdus riski on kyllä suurempi kuukautisten aikana mutta itselleni eii mitään ole tullut :DD ja itselläni yleensä kuukautiset ns*loppuvat*vedessä mutta kaikki tämä on erittäin *yksilollistä*

    • moi_13

      mul on ollu jo vuoden aikana menkat ja ne alko taas kerran paripäivää sitten ja oon menossa huljuun se on vähän niinku poreamme ilman poreita enkä tiiä viittinkö jos se väri alkaa näkyyn veessä???
      enkä viitti kertoa kaverille että ne on
      ja huluun huljuun,myös siihen on tulossa sen mun kaverin lisäksi sen pikkuveli.äiti ja pappa
      mitä teen???


      mulla ei oo taponeja enkä viitti ostaa ,mitä teen??

      • Anonyymi

        Kerro äitilles nii se ostaa sulle.


    • herttinensentään

      Jos uit uimahallissa/ uima-altaassa tms niin TOTTAKAI käytät tamponia uidessa, oli sitten kuukautisvuodon eka tai vika päivä! Hei haloo? Järvi/meri on aivan toinen juttu, siellä toki voit uida ilmankin. Mutta jos täytyy mennä uimaan menkkojen aikaan jonnekkin tuollaiseen yleiseen uimahalliin tai altaaseen,niin tottakai käytetään tamponia ihan muita ihmisiä ajatellen.

    • _mooi_

      Mullakin ihan sama ongelma, menkat alko eilen ja nyt lomalla oltais menos perheen kaa kylpylään. Tamponia en kauheesti haluais käyttää mutten myöskään laskee verta sinne altaaseen. Vanhemmille ei tästä kauheesti haluttais puhua, joten ehkä mun täytyy sitte vaan kokeilla sitä tamponia...:

    • Autatteko?

      Sama ongelma.. Ollaan menossa kylpylähotelliin. Ikinä en oo käyttäny tampooneita. Ja siis harvinaisen hienoo on se, että kun tuut laskettelemasta hotskulle väsyneenä, on kiva mennä rentouttavaan poreammeeseen jnejne. Mutta sitten kun en ole ikinä ennen käyttänyt noita tampooneja... Ja ovatko ne varma suoja?
      Että ei pääse karkaamaan kuukautisvuotoa? Se olis kamalan noloo..

    • mä 1

      voiko uimaan mennä siteen kaa

      • shrzd

        No eipä kukaan tule aseella uhaten estämään. Kokeile kuitenki huvikseen uittaa käyttämätön side käsienpesualtaassa veden alla n. 15 minuuttia ja katso mitä tapahtuu.


      • Kahden välillä
        shrzd kirjoitti:

        No eipä kukaan tule aseella uhaten estämään. Kokeile kuitenki huvikseen uittaa käyttämätön side käsienpesualtaassa veden alla n. 15 minuuttia ja katso mitä tapahtuu.

        Ai siis jos ui ilman tamppoonia kaverin kanssa maauimalassa n.6 tuntia, hypellään veteen ja sukellellaan, niin tuleeko mitään tulehdusta, tai tuleeko uikkareiden läpi verivanaa? Ja kuinka yleinen se tulehdus on?


      • g
        Kahden välillä kirjoitti:

        Ai siis jos ui ilman tamppoonia kaverin kanssa maauimalassa n.6 tuntia, hypellään veteen ja sukellellaan, niin tuleeko mitään tulehdusta, tai tuleeko uikkareiden läpi verivanaa? Ja kuinka yleinen se tulehdus on?

        Ei tuollaisiin kysymyksiin voi vastata. Ei kukaan voi tietää tuleeko sinulle tulehdus vai ei. Eikä tuosta ole olemassa mitään todennäköisyyslukuja.

        Verivanakin riippuu ihan sinun kehostasi ja vuotosi runsaudesta.


      • Anonyymi

        Miten se toimi?


      • Anonyymi

        Miten se toimi?


    • Jos joku viel lukis2

      Jos laittaa tampoonin ja ui pitkään n.7 tuntia kylpylässä... mites on jos ei välissä vaihda kun ei vedestä lähde... pitääkö ja toimiiko... ei runsaat muttei niukatkaan menkat!

      • Entiiiiä

        Voinko mennä koulun kanssa uimaan jos mulla eilen loppu menkat? Voiko ne alkaa taas yhtäkkiä siellä?


    • mä vaan xD

      no tamponihan pitäis vaihtaa 4-8 tunnin välein, et varmaa jos oot 7 tuntii altaas nii luulis et se kestäis...

      • Eii..

        En uskois, ko se tamponi on kummiski imeny vettä että ei varppin kestäis muute..


    • Hätänen

      Mitin, kun oon menossa Luokan kanssa uimaan ja ihan yleiselle rannalle. Mulla on kirkkaan valkoiset uikkarit ja mun kuukautiskierto on tulossa just siihe aikaan. Mulla on aina ollu tosi runsaat menkat ja yleensä ne on kyllä "loppunu" kun meen veteen, mutta nyt vaan alko pelottaa, kun en oo koskaan käyttäny tamppooneita... Ja se kuulemma ois kannattavaa, mutta mua pelottaa, koska en haluu mennä sen kaa, kun en sitä osaa mitenkään käyttää! Tarrtten pikasta apuu ! :(

      • Iso ongelma...

        En osaa käyttää tampponia enkä kuukuppia ja uintia tulossa joten onko ehdotuksia? Ikää 12 vuotta ja treenit 5kertaa vko.


      • mmmm.....
        Iso ongelma... kirjoitti:

        En osaa käyttää tampponia enkä kuukuppia ja uintia tulossa joten onko ehdotuksia? Ikää 12 vuotta ja treenit 5kertaa vko.

        Ihan sama juttu tampoonia en aijo käyttää koskaa se on pelottavaa käytän vaa sitei ja tykkään uinnista APUA INHOON KUUKAUTISII


    • hrzc

      Yleiseen uimahalliin ei saa mennä uimaan menkkojen aikana ilman suojaa koska se on epähygienistä ja niukoilla menkoilla saattaa myöskin tulla vertaveteen vaikkei itse huomaisi

    • oikjioj

      po0ii9u

      • tota...

        oon 13v. toivon et oisin poika enkä todellakaan tienny mitään tästä tulehdus jutusta ennen ku kaverit kerto, vtu että mä vihaan menkkoi


    • superpaniikissa

      Pikkarit oli yllättäen tänä aamuna ihan täynnä jotain ruskeeta joka oli siis etupäästä tullu. Nyt on pikkareis papruu ja oon ihan epätoivonen. Oon just täynnäny 12.

      • Sulla on näköjään alkannu menkat, ONNEE!
        Se ruskee on kuivunutta verta vaan. Aika monella tulee sitä.
        Vaiha pikkarit ja laita side ja ne pikkarit kylmään veteen likoon ja vähän pesujauhetta perään.


    • kiireonmulla

      Mä en oo ihan varma et onko mulla ny menkat ja pitäs mennä noin 2 tunnin päästä uimaan koulun kaa uimahalliin yleensä ekana päivänä mulla tulee TOSI vähän eikä mulla oo niitä tampooneja enkä oo ikinä käyttänytkään sellaista nii haittaako jos meen uimaan tän kerran

      • Voithyvin

        Ei varmana haittaa😆😄


    • Apuahelp

      Apua!! Mul on menkat lopussa ja aamulla ei usein tuu verta, mut päiväl tulee... muo pelottaa verta tulee sinne altaasee. Mä en viimeks pystyny menee uimaa ku olin kipeen ja nyt kannnattais.
      Mitä teen?

    • Voimenäuimaan

      Mulla on menkat ja kysy äitidiltä et voinko menä ja se sano et voin kun eise ehdi valua ainkaan mulla niin nopeasti jote voi mennä

    • Kyselijä12345

      Kyll mä voisin ilman tamppoonia mennä uimaan mutt kun haluun kumminki mennä ottaa aurinkoo niin... Oisko jotai neuvoo sille. Ja en haluu käyttää tamppoonia.

    • Pelokas123

      Haluaisin uida noin 20 min perheen uima-altaassa juhannuksena mut mulla alkoi menkat ennen juhannusta ja pari ekaa päivää on runsaat.Usein menkkoja ei tule saunassa paljoo joten voinko mennä uimaan hetkeksi sinne ilman tampponia tai kuukuppia.

      • fergt

        Et voi. Eikö tuo pelkkä ajatus jo okseta itseäsikin? Muut sitten uivat siellä sinun kuukautisveressäsi, niinkö? Järvivedessä ei ole niin justiinsa, kun vesimäärä on iso eikä tila ole rajoitettu. Uima-altaat ovat kuitenkin ihan eri asia.


      • Anonyymi
        fergt kirjoitti:

        Et voi. Eikö tuo pelkkä ajatus jo okseta itseäsikin? Muut sitten uivat siellä sinun kuukautisveressäsi, niinkö? Järvivedessä ei ole niin justiinsa, kun vesimäärä on iso eikä tila ole rajoitettu. Uima-altaat ovat kuitenkin ihan eri asia.

        Voiko joku auttaa?? Oon menos mun perheen kaa lomalle ja uimaa johonki yleiselle rannalle. Mulla on menkat samaa aikaa ni voinko mennä uimaa ilman tamponia tms.


    • äääääääk

      Voinko mennä uimaan siteellä järveen mulla on aika runsaat😵

      • Anonyymi

        En suosittele siteellä!


      • Pelokastyttö

        Ei nyt kukaan mee siteellä!! Mielummin pelkillä uikkareilla.


    • NettaHeiskanen

      Kävin tänään uimahallissa ja huomasin kun olin vaihtamassa uimapukua että menkat oli alkanut vaan jatkoin vain ja menin veteen (sillä eihän mulla ollut tamponia mukana) mutta vuoto oli niin vähäinen ettei veteen edes tullut mitään, kiitos tästä palstasta😊

    • Auttakaapliis

      Kysyn tääl samal et mulla alko just tänää menkat ja ne on mulla aika runsaat ekoina päivinä ja oltais perheen kaa menos uimaa järveen et viitinkö mennä sinne uimaa? ei oo tamppooneit

      • exvaginisti

        Viittii mennä uimaan, jos pistää värkkiinsä suuren porkkanan.


    • Mullakiongelma

      Ollaan menos tänään laivalle uimaan ja mul on menkat, melko niukat niin en tiiä voinko mennä hetkeks sinne..?

    • niinpätietenkinn

      Mullapa menee koko kesä pilalle ku sillon kun ei ole menkat, on niin kiire reissata ja muuta että ei kerkeä uida järvessä ja sitten kun ois aikaa niin tietenkin ne menkat tulee enkä mitään hiton tampooneja käytä... että joo on tämä elämä kauheeta taas kerran... elämä ois kyl reilusti helpompaa, kivempaa ja parempaa ilman näitä hiton menkkoja... -.-

    • Entiedää

      Uskallanko lähteä uimahalliin kun on menkat eikä ole tamppooneja tai kun en halua käyttää niitä??? Näkyykö se? Vuotoni on kyllä aika niukkaa yleensä :)

      • voiapua

        Näkyykö?! Ongelma on siinä, että uisitko itse mielelläsi vedessä, jossa on toisen ihmisen verta? Hygienia, lapsirakas, hygienia! Ja muiden huomioon ottaminen.


      • Anonyymi

        miks tyypit ei tykkää tamppooneista on olemas myös niit mini versioit jotkaon mukavii kiakilla saa siis olla se oma mielipide mut kumminki


    • Lehmuli

      Apua. Siis mulla on nyt toista päivää menkat ja ne eivät ole runsaat ja pitäisi mennä huomenna koulusta uimaan ja se on ysiluokan tärkein uinti niin voinko mennä ilman tampoonia koska en osaa laittaa sitä sinne. Tai osaan mutta pelkään että se menee liian syvälle. Uintia on noin 1h 30minuuttia.mutta jos laitan tamppoonin niin kerkeekö se täyttyä kokonaan tuon uinnin jälkeen?

    • Apua

      Auttakaa,kaks tuntia ilman tamppoonia,uhka vai mahdollisuus uima hallissa?

      • Emvu

        Muistakaa,että menkat on normaali asia. Se on kehon oma tapa puhdistaa se sisus🙃


    • Menkatonperseestä

      Mahdollisuus

    • Bajamajalainen

      Mun pitäis mennä siskon kanssa uimaan joen laskupaikalle, mutta mulla on menkat ja siellä ei mun mielestä ole mitään vessaa muuta kuin EHKÄ joku bajamaja. Osaan kyl käyttää tamponii, mutta tarvitseeko sitä vaihtaa joka välissä jos on n. 2h uimassa?

      • ettänäin

        Onko sulla kiva hautoa sitä tamppoonia ja saada sit jotain tulehduksia sen takia.


    • Helppii

      Siis mulla on tosi niukkaa vuotoa ja nyt on hirveet helteet haluisin mennä uimaan (järveen) tampoonia ei oo, ja mulla on valkoiset bikinit uskallanko mennä uimaan? Jääkö tahroja bikineihin?

      • 17vmenkkahirviö

        Etköhän sä uskalla. Jos aiot ottaa aurinkoa niin käyt vaan tarpeeksi usein vedessä niin ei pitäis kyllä ainakaan mitään näkyä. Tahroja ei todennäköisesti jää jos heti peset. Tosin varmempihan se ois jos laittaisit tampoonin.


    • Hermostunut

      Oon 13v ja mun tokat menkat alko just eile ja me ollaan menossa uimaan perheen kanssa huomenna. Vuotoni on niin runsasta että en uskaltaisi mitenkään mennä uimaan ilman mitään ja en ole ennen käyttä tampponeja ja en ole varma osaisinko laittaa sitä oikein joten mitä oikein teen!

      • Hermostunut

        Me siis ollaan menossa uimaan aika yleiselle uimarannalle


      • nainen42v
        Hermostunut kirjoitti:

        Me siis ollaan menossa uimaan aika yleiselle uimarannalle

        Kyllähän sä varmasti tajuut että side imee vettä,joten siitä siteestä ei ole märkänä mitään hyötyä ja ei varmasti tunnu myöskään kivalta päällä.


    • vanhauimari

      Kannattaa laitta Tampax tamponi, se on helppo asettaa ..Joe olet uimassa pari tuntia niin kyllä sen ajan kestää. Sit kun lopetat uimisen ni tamponi pois pikimmiten.

    • Hevoauimari

      Me ollaan menossa ratsatusleirillä uimaan hevosten kanssa ja mulla on menkat. Mitä pitäis tehä kun en oo uinu koskaan menkkojen kanssa tai käyttänyt tamppoonia?

      • Anonyymi

        aina löytyy netistä tappooni asetus videoita ja selitys videoita


    • Kyseliä

      Oon 12, ja huomenna koulusta luokan kanssa mennään uimaan uima-halliin, niin en oo ikinä käyttänyt tampoonia, j apelottaa sen käyttö, niin voisino mitenkään mennä ilman... Alkoi just n. 2 päivää sitten, ja vuoto on melko vaihtelevaa...

      • Anonyymi

        tota jos mulle tulee sama tilanne ja mul on menkat niin sanon sille opettajalle päin naamaa en mene uimaan mahaan sattuu ihan sairaasti oon menkois ja enkö aio tunkea kangas tikkuu alapäähän etkä voi pakottaa.


    • Vierailija25
    • Anonyymi

      Mun kuukautiset loppu tänään, mutta mulla yleensä vuotaa vielä pari päivää todella vähän menkkojen jälkeen. Olisin huomenna menossa vesipuistoon, ja siskoni sanoi, ettei kannata laittaa tamponia, koska kun vuotoa tulee tosi vähän, niin tamponi jää kuivaksi ja se sattuu vetää pois. Mietin kuitenkin kannattaisiko laittaa tosiaan tuon hygienian vuoksi?

    • Anonyymi

      Moi!oon 11v kesä tuntuu menevän pilalle menkkojen takia.haluisin mennä uimaa yleiselle rannalle mut mua pelottaa et ku nousen vedest mun jalois o verta,en haluis käyttää tamppoonii tai kuukuppii enkä keksi muille mitään tekosyitä miksen ui,mitä teen?

    • Anonyymi

      Apua!! Mulla on huomenna koulu uinti ja mulla on isot menkka vuodot, eikä mulla oo tamppoonia😣ja en haluu että kukaa näkee että mulla on menkat😣😣mut mä voisin sanoo liikan opelle nii saan lähtee kotii mut en haluu sanoo sille se ois noloo😞

    • Anonyymi

      Noo pikkujouluaikaan ollaan ukkoporukalla käyty kylpylässä.Monesti ollaan uiskenneltu ja samalla piereskely ja pissitty uimaaltaaseen.Kerrankin pääsi oikein mojova paukku ja tavaraa tuli pari kauhallista kaupan päälle altaaseen.Näkyihän noita naisiakin samassa altaassa olevan uimassa.

    • Anonyymi

      en tiedä mutta voinko uida uimahallissa kun menkkani loppuivat eilen tai tänään aamulla tuli vielä ihan vähän ruskeaa siteeseen?? tuleeko veteen verta?

      • Anonyymi

        Voi hyvinkin vielä tulla.


    • Anonyymi

      mä harrastan uinti ja tänän vuonna alo noi menkat käytän hallissa tamppoonia ja se kestää hyvin kun uidaan noin 1h tai 1.30h et kyll se on kestäny ihan hyvin kuukautisten aikana oon uinnin jälkeen jättäny saunan välistä sillä sinne pitää mennä ilman pukua ofc ja en haluu et muut näkee sen narun ja mun lisäks siel treeneis on mun kaveri, 5 ryhmäläistä ja valmentaja sillä uidaan jo klo 8:30

    • Anonyymi

      Hankkikaa pillerit ni voitte siirrellä mielin määrin niitä menkkoja. Ja kai ny järkiki sanoo ettei uimahallii voi ilman tamppoonia/kuukuppia mennä?!

    • Anonyymi

      Pystynkö uimaan siteellä ilman tulehdusvaaraa jos minun menkkani ovat loppumassa ja tulee enään vähän? En tiedä miten tekisin kun tuntuu että syystäkin tulee tulehdus!

      • Anonyymi

        Siteellä ei voi uida


      • Anonyymi

        Mitä sä luulet mitä siteelle tapahtuu vedessä?Se imee vettä ja on silloin ihan hyödytön.En usko että märkä side tuntuu mukavalta uidessa.


    • Anonyymi

      ajattelin nyt tehä uhkarohkeen tempun ja mennä uimaan (järveen) sekä yleiseen saunaan menkkojen ekana päivänä ilman mitään. vedessä oleminen ei pelota, koska siellä ne yleensä ”loppuu” mutta sauna jännittää. aika niukka vuoto nyt ja en oo usein saunassa kerrallaan yli 15 minuuttia ja peseydyn joka välissä, joten toivon, että hyvin sujuu.

    • Anonyymi

      Omituinen pappa näitä vanhoja ketjujaan nostelee ja niihin kirjoittelee. Hyvin erikoista, kovin erikoista!

    • Anonyymi

      Mä en ui menkkojen aikana ollenkaan! Hyi saatana niitä ihmisiä jotka menee uimaan ilmän tamponia, tai edes vittu sidettä! Hyi helvetti, muutkin vittu ui siinä vedessä !!

    • Anonyymi

      Itte oon 12 koht 13v tyttö. Mul alko loppu vuodest viime vuokka menkat. En kertaakaa oo uinu menkkojen aikana. Syystä että en pysty pitää tamponia. Oon yrittäny laittaa sitä mut ahistaa ja ei vaa "loksaha" kohalleen. Mul alko TAAS tänään menkat ja oon kaverilla yöyä ja mennään kaverin kanssa uimaan. Mulla on siteitä mukana mtta ne ei hirveemmin uimiseen auta. Joten aattelin sitte mennä uimaan ilman suojaa. Mennään siis tosiaan kaverin lähi rantaan, jossa ei oo oikeestaan ikinä ketään uimassa! Onko ihan ok uida siellä ilman suojaa?

      • Anonyymi

        Voi uida mutta muista että ne kuukautiset kyllä jatkuu kun nouset vedestä.Eli muista laittaa side kun nouset järvestä jos et halua että veri valuu reisiä pitkin.


    • Anonyymi

      Urospuolinen, kuten ap tässä ketjussa voi uida ilman tamponii!
      Naurettavuudelta ei pelasta edes puskaan piiloutuminenkaan; vanha ukko kun pyrkii sateenkaariväkeen!

    • Anonyymi

      Menen kohta uimaan ja minulla on tammppooni ja se sattuu paljon ja aijon ottaa sen pois ja ajattelin laittaa 2 sidettä mutta en tiedä että pysyykö se uikkareissa jos uin uimahalissa

      • Anonyymi

        ootko tosissas.Testaa mitä siteelle tapahtuu kun uitat sitä esim. lavuaarissa.Mitäpä luulet että siteelle käy vedessä?


    • Anonyymi

      help!!!!! oon menossa mökille huomenna ja siellä oon isoveljen, iskän, äitipuolen, ja siskopuolen kans, en oo koskaan uinu menkkojen aikana ja siis mulla alko menkat tänään, eli nyt ekoina päivinä vuotaa aika paljon, voinko uida mökin rannassa ilman tamponia? en osaa käyttää sitä tai kuukuppia.

      • Anonyymi

        Voi mutta muista kun nouset vedestä niin ne menkat kyllä jatkuu eli vuodat verta kun nouset vedestä.Eli ota side valmiiksi lähelle.Pyyhkeeseen voi tulla myös verta kun kuivaat itsesi.


    • Anonyymi

      Niin mutta voinko mennä jos ei ole kuukautiskuppi tai tamppooneja uimahalliin?

      • Anonyymi

        Et voi uida altaassa jos sulla on menkat.Et kai sä halua sitä kuukuatisverta altaaseen ja sitten se allas pitää puhdistaa kun sun verta on siellä altaassa.menkat ei lopu vaikka menisit veteen.Sun kohdun limakalvo on edelleen toiminnassa siellä altaassakin.


    • Anonyymi

      Minua sattuu tampooni PALJON ollaan just menossa lomalle ulkomaille niin voinko mennä ilman suojaa uimaan äkkiä apua!!

      • Anonyymi

        Et voi mennä uimaan altaaseen,koska sun menkat ei lopu vaikka menisit veteen.


    • Anonyymi

      Voit mennä mutta pitää laittaa tampax erittäin syvälle ja sen päälle kuukautiskuppi ettei tule ohivuotoa. Suojatta ei saa mennä eikä vaippa tai siteet auta märkinä.

    • Anonyymi

      Moi! Oon ulkomailla ja mul on menkat haluisin mennä uimaan mut eioo tampoonia mukana niin voisinko mennä uimaan ilman tampoonia kun huomenna menkat kestäny jo neljä päivää ja mitä seurauksia siitä vois tulla auttakaaaaaaaa!!!!!!!

    • Anonyymi

      No kyllähän sä voit jos vuoto ei ole älyttömän runsasta itekkin tossa kuukausi sitten olin menossa uimaan ja side oli ainoa mahdollisuus sillä hetkellä ja side ei ole tehty siihen että uit sen kanssa niin minähän menin uimaan normaalisti ja eihän sitä edes tullut juuri yhtään mutta haluan kuitenkin sanoa että jos menet uimaaltaaseen silleen että sun alakroppa on veden pinnan alapuolella niin vuoto pysähtyy en tiiä mist johtuu mut näi tapahtuu ja sit ku nouset vedestä nii sit sieltähä sitä tulee jos on tullakseen niin ei tarvitse pelätä et allas muuttuu punaseks siit kunha vaa emätin olis veden pinna alapuolella nii all good!

    • Anonyymi

      oon toosi myöhäs tääl mut päätin ny kummiski tul tän. Mietin vaa et voinko mennä maauimalaan ilamn tamponia kun itsehän en niitä käytä

    • Anonyymi

      Et voi

    • Anonyymi

      Voinko mennä uimaan mulla on nyt toiset menkat ja oon 13 vuotta. Mentäis kavereitten kans montuille?!!? Vastatkaa äkkiä

      • Anonyymi

        Ja siis ilman tamppooneja tai siteitä, en. Osaa käyttää tamppooneja. Ja kertokaa jotain perus asioita mitkä kannattaa ottaa huomioon menkkojen aikana, en oikeen tiiä niistä mitään.


    • Anonyymi

      Ite ainaki oon eikä mitään tullu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4568
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3988
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2541
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      198
      1571
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1253
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1208
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1163
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1075
    Aihe