Oikea usko

Anonyymi-ap

Eräs nettipuhuja kritisoi uskoani. Tässä hän ja minä suluissa:
Persu (kokoomus)
Israelfani (en)
Gaza väärin (en tiedä)
Vain 2 sukupuolta (ok)
Homous synti (ok mutta niin ylensynti ja väkivalta ja erot)
Katolisuus synti (eri mieltä)
Mies perheenpää (tasa arvoisia)
Vaimo kotona (riippu)
Naispappeus synti (ei)
EU synti (ei ole)
Trump suuri presidentti (ei)
Abortti synti (riippuu mutta yleensä en kannata)
Jääkiekko hienoa (ei)
Jumala puhuu hänellev( ei kai)
Tukholman profetia tulee ( en usko)
Putin ok (ei)
Nato ei (on ok)
Maailma 6000v (ei)
Kalvinismi huono juttu (samaa mieltä)
Setämiehet parhaita saarnaajien (ei)

Näiden perusteella en pääse taivaaseen.

17

170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jeesus puuttuu. Ja oikea kaste

• Anonyymi

Puhujalla on miesten Trump näkemykset. Sinulla nuoren naisen?

• Anonyymi

Ei ehkä mutta vaimo lähtee muutaman vuoden sisällä.

• Anonyymi

Opettelet nyt vain jättämään ylensyönnin mainitsematta, kun homouden syntisyydestä puhutaan, niin pääset takuulla taivaaseen.

• "Eräs nettipuhuja kritisoi uskoani."

No, näitä on jotka luulevat tietävänsä muita paremmin, mikä on "oikea" uskova ja mikä ei. Ehkä Jumalaakin paremmin.

Joissakin kommenteissa on tullut vahvasti esille sekin, että pitää olla "oikea" poliittinen näkemys eikä se saa olla missään nimessä puolueeton.

• Anonyymi

Puolueettomia ihmisiä EI OLE OLEMASSAKAAN.
        Jokainen tarkastelee asioita oman kokemusperänsä ja ideologiansa kannalta.

Useimmiten ne ihmiset suuttuvat, joilla ei ole vahvaa identiteettiä ja ovat toisten ihmisten mielipiteiden varassa.

Kyllä ainakin minun uskoani saa kritisoida, mutta ei se minua hetkauta mihinkään päin. Minä tykkään keskustella erilaisista painotuksista erimielisten kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Useimmiten ne ihmiset suuttuvat, joilla ei ole vahvaa identiteettiä ja ovat toisten ihmisten mielipiteiden varassa.

Kyllä ainakin minun uskoani saa kritisoida, mutta ei se minua hetkauta mihinkään päin. Minä tykkään keskustella erilaisista painotuksista erimielisten kanssa.

Saakin tarkastella.

• Anonyymi kirjoitti:

”Puolueettomia ihmisiä EI OLE OLEMASSAKAAN.
        Jokainen tarkastelee asioita oman kokemusperänsä ja ideologiansa kannalta.”

Kyllä jokainen voi pyrkiä siihen, että osaa katsoa tilanteita useamman osapuolen näkökulmasta eikä pelkästään omasta ideologiastaan käsin.

Sitä paitsi ei kaikilla ole mitään ideologiaa vaan yleensä aika hajanainen kooste minkä perusteella on luonut sen oman maailmankuvansa.

”Kyllä ainakin minun uskoani saa kritisoida, mutta ei se minua hetkauta mihinkään päin. Minä tykkään keskustella erilaisista painotuksista erimielisten kanssa.”

Et ehkä ymmärtänyt täysin asiaa. Kukaan toinen ihminen ei voi määrätä sitä, miten sinun tulee tehdä ja sanoa, jotta saisit luvan olla uskova. Usko on sinun ja Jumalan välinen asia.

En minäkään lakkaa uskomasta, vaikka välillä täällä siihen kovasti painostetaan.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

”Puolueettomia ihmisiä EI OLE OLEMASSAKAAN.
        Jokainen tarkastelee asioita oman kokemusperänsä ja ideologiansa kannalta.”

Kyllä jokainen voi pyrkiä siihen, että osaa katsoa tilanteita useamman osapuolen näkökulmasta eikä pelkästään omasta ideologiastaan käsin.

Sitä paitsi ei kaikilla ole mitään ideologiaa vaan yleensä aika hajanainen kooste minkä perusteella on luonut sen oman maailmankuvansa.

”Kyllä ainakin minun uskoani saa kritisoida, mutta ei se minua hetkauta mihinkään päin. Minä tykkään keskustella erilaisista painotuksista erimielisten kanssa.”

Et ehkä ymmärtänyt täysin asiaa. Kukaan toinen ihminen ei voi määrätä sitä, miten sinun tulee tehdä ja sanoa, jotta saisit luvan olla uskova. Usko on sinun ja Jumalan välinen asia.

En minäkään lakkaa uskomasta, vaikka välillä täällä siihen kovasti painostetaan.

” En minäkään lakkaa uskomasta, vaikka välillä täällä siihen kovasti painostetaan.”

Ei tuollaista tietenkään tehdä, vaan sinun on toivottu tulevan uskoon,
        vasta sitten se uskominen onnistuu ja elämä muuttuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

” En minäkään lakkaa uskomasta, vaikka välillä täällä siihen kovasti painostetaan.”

Mihin 'tullaan uskoon', mitä uskotaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mihin 'tullaan uskoon', mitä uskotaan?

Todella moni on tullut uskoon rakkaushuijariinkin niin, että on lähtenyt omat ja varastetut.

Ja vaikka kuinka sanoisit, että kyseessä on huijari, mikään ei auta, se usko on niin järjetön voima, tietää poliisi ottaessaan jatkuvasti vastaan näitä rikosilmoituksia, kun lopulta ei ollut enää mitään mitä lähettäisi huijarille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todella moni on tullut uskoon rakkaushuijariinkin niin, että on lähtenyt omat ja varastetut.

Ja vaikka kuinka sanoisit, että kyseessä on huijari, mikään ei auta, se usko on niin järjetön voima, tietää poliisi ottaessaan jatkuvasti vastaan näitä rikosilmoituksia, kun lopulta ei ollut enää mitään mitä lähettäisi huijarille.

Kyllä minä varoittaisin kaiken maailman uskoontulemisvaaroista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä minä varoittaisin kaiken maailman uskoontulemisvaaroista.

Jos ja kun ajattelemme Jumalan olevan olemassa, sillä ei ole mitään tekemistä minkään höyräisen uskoon tulemisen kanssa, kyseessä on järjen asia.

• Anonyymi kirjoitti:

"Ei tuollaista tietenkään tehdä, vaan sinun on toivottu tulevan uskoon,
        vasta sitten se uskominen onnistuu ja elämä muuttuu."

Ehkä et ole lukenut niitä rajuimpia kommentteja, mitä olen osakseni saanut.

Olen saanut uskon ja olen siitä hyvin onnellinen. Tämä vain ei kelpaa vaan tosiaan vaaditaan juuri noita eri kommervenkkejä, jotta joidenkin mielestä olisin "oikea".

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Olen saanut uskon ja olen siitä hyvin onnellinen. Tämä vain ei kelpaa vaan tosiaan vaaditaan juuri noita eri kommervenkkejä, jotta joidenkin mielestä olisin "oikea".

Lukisit välillä Raamattua.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Mutta miksi sinä pilkkaat tai halveksit niitä, jotka ottavat Jumalan sanan tosissaan ja uskovat koko Raamattuun?
        Sitähän sinä et tee.

• Anonyymi

Esim yksi Esa saarnaaja sanoi että ei saa äänestää

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen VigeIius noIasi taas itsensä

Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k
      Maailman menoa
      157
      3453
    2. Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä

Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem
      Maailman menoa
      39
      2326
    3. Kohtalokas laukaus

IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k
      Kajaani
      14
      2279
    4. Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria

Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel
      Maailman menoa
      86
      2277
    5. Kuka omistaa entisen Veljeskodin?

Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä
      Ähtäri
      10
      2267
    6. Oli kiva nähdä sut

vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi
      Suhteet
      28
      2246
    7. Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?

Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️
      Ikävä
      23
      2043
    8. Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset

He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien
      Maailman menoa
      83
      1942
    9. Jos voisit kysyä

Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?
      Ikävä
      156
      1803
    10. Linux Mint asennus kaatuu heti alkuun

Tulee kernel panic BIOS-tekstin jälkeen. Yritän ensimmäistä kertaa asentaa Linux Minttiä vanhalle Windows 10 -läppärill
      Apua aloittelijalle
      9
      1708
    Aihe