Transhumanismi

Anonyymi-ap

Kuinka moni transsukupuolinen on transhumanisti? Nyt korjataan sukupuolta, tulevaisuudessa korjataan ehkä ikää? Ainakin Yuval Noah Hararin Homo Deus -kirjassa visioitiin "iänkorjauksesta".

12

310

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kokeile mt-palstaa, tuo ei kiinnosta täällä.

• Anonyymi

Mikä "tuo"? Ymmärtäisin kommentin jos olisin tullut julistamaan jotain aatetta, mutta esitin vain kysymyksen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä "tuo"? Ymmärtäisin kommentin jos olisin tullut julistamaan jotain aatetta, mutta esitin vain kysymyksen.

Tuo kysymys on vähän sama kuin jos menisit homojen palstalle kysymään kuinka moni teistä on kiinnostunut pikkulapsista, aloitettaisiinkos keskustelu pedofiliasta? Suhtautuminen kysyjään voi olla vähän nihkeä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo kysymys on vähän sama kuin jos menisit homojen palstalle kysymään kuinka moni teistä on kiinnostunut pikkulapsista, aloitettaisiinkos keskustelu pedofiliasta? Suhtautuminen kysyjään voi olla vähän nihkeä.

Pedofiliasta? Transhumanismi on siis mielestäsi verrattavissa pedofiliaan??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pedofiliasta? Transhumanismi on siis mielestäsi verrattavissa pedofiliaan??

Tässä esittämässäni esimerkissä sinänsä, että homot ovat saaneet aikoinaan taistella vuosia väitteitä vastaan, että homous olisi sama asia kuin pedofilia. Samoin transihmiset ovat kyllästyneet vuosikymmenien aikana esitettyihin kommentteihin ja väitteisiin, että olemme samaa porukkaa kuin sekopääjengi, joka haluaa muuttaa joko lajiaan tai ikäänsä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä esittämässäni esimerkissä sinänsä, että homot ovat saaneet aikoinaan taistella vuosia väitteitä vastaan, että homous olisi sama asia kuin pedofilia. Samoin transihmiset ovat kyllästyneet vuosikymmenien aikana esitettyihin kommentteihin ja väitteisiin, että olemme samaa porukkaa kuin sekopääjengi, joka haluaa muuttaa joko lajiaan tai ikäänsä.

Miten niin? Kyllähän noiden asioiden välillä on ihan looginen yhteys. Sukupuoli voi olla "väärin" vain subjektiivisella tasolla. Samaten, jos ihminen kokee subjektiivisesti vanhenemisen ahdistavana niin silloin voidaan sanoa että vanheneminen on hänelle "väärin". Miten se on sinulta pois, jos jotkut yrittävät kehittää menetelmiä vanhenemisen torjumiseksi? Jos sinulle riittää 80 vuotta maan päällä josta korkeintaan 50 täysissä sielun ja ruumiin voimissa niin se on sinun asiasi, älä tuputa sitä muille jonain vaatimuksena tai standardina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten niin? Kyllähän noiden asioiden välillä on ihan looginen yhteys. Sukupuoli voi olla "väärin" vain subjektiivisella tasolla. Samaten, jos ihminen kokee subjektiivisesti vanhenemisen ahdistavana niin silloin voidaan sanoa että vanheneminen on hänelle "väärin". Miten se on sinulta pois, jos jotkut yrittävät kehittää menetelmiä vanhenemisen torjumiseksi? Jos sinulle riittää 80 vuotta maan päällä josta korkeintaan 50 täysissä sielun ja ruumiin voimissa niin se on sinun asiasi, älä tuputa sitä muille jonain vaatimuksena tai standardina.

Ja lisättäköön edelliseen vielä että käytännössä kaikki transhumanistit ovat transsukupuolisten puolella mitä itsemääräämisoikeuteen tulee. Kannattaako tukiryhmä karkottaa tuollaisella tarpeettomalla vastakkainasettelulla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja lisättäköön edelliseen vielä että käytännössä kaikki transhumanistit ovat transsukupuolisten puolella mitä itsemääräämisoikeuteen tulee. Kannattaako tukiryhmä karkottaa tuollaisella tarpeettomalla vastakkainasettelulla?

Ihan sama mitä joku ajattelee minun itsemääräämisoikeudestani, olen jo prosessin läpikäynyt. Itse en todellakaan kannata tässä asiassa muuta kuin tiukkaa seulaa ja hyväksyin, että minun oli käytävä se läpi, jottei prosessiin pääsisi sinne kuulumattomia.

Sukupuoli-identiteettiin liittyviä piuhoja voi todella mennä raskauden aikana väärin, ikä ja laji sitten taas ... Eipä tuo silti minulta pois ole, kunhan sitä ei yhdistetä mitenkään minuun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan sama mitä joku ajattelee minun itsemääräämisoikeudestani, olen jo prosessin läpikäynyt. Itse en todellakaan kannata tässä asiassa muuta kuin tiukkaa seulaa ja hyväksyin, että minun oli käytävä se läpi, jottei prosessiin pääsisi sinne kuulumattomia.

Sukupuoli-identiteettiin liittyviä piuhoja voi todella mennä raskauden aikana väärin, ikä ja laji sitten taas ... Eipä tuo silti minulta pois ole, kunhan sitä ei yhdistetä mitenkään minuun.

" jottei prosessiin pääsisi sinne kuulumattomia"

Tarkoitatko tuolla transhumanistisia ajatuksia omaavia transsukupuolisia? Toivottavasti et.

"ikä ja laji sitten taas"

Laji on sitten eri juttu. Mutta ikä vertautuu paremmin sukupuoleen kuin lajiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" jottei prosessiin pääsisi sinne kuulumattomia"

Tarkoitatko tuolla transhumanistisia ajatuksia omaavia transsukupuolisia? Toivottavasti et.

"ikä ja laji sitten taas"

Laji on sitten eri juttu. Mutta ikä vertautuu paremmin sukupuoleen kuin lajiin.

Niitä, joille kyseessä on trauman aiheuttama vääristymä tai muotijuttu tms, ja jotka muutaman vuoden päästä katuvat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niitä, joille kyseessä on trauman aiheuttama vääristymä tai muotijuttu tms, ja jotka muutaman vuoden päästä katuvat.

Väitän että jopa kaikilla ns transihmisillä on liian vähän käsittelemätön trauma ja monilla autismi, jotka synnyttävät kokemuksen/kuvitelman että on trans/vääränlainen omassa kehossaan. Dr Az Hakemilta löytyy todistusta.

Missä transsien todisteet transhoitojen mullistavista elämänlaatua parantavista tuloksista? Vieläkin odotamme.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väitän että jopa kaikilla ns transihmisillä on liian vähän käsittelemätön trauma ja monilla autismi, jotka synnyttävät kokemuksen/kuvitelman että on trans/vääränlainen omassa kehossaan. Dr Az Hakemilta löytyy todistusta.

Missä transsien todisteet transhoitojen mullistavista elämänlaatua parantavista tuloksista? Vieläkin odotamme.

Ei minun ainakaan tarvitse todistaa kenellekään yhtään mitään. Elämäni helpottui huomattavasti ja yksi taakka putosi harteilta, kun minut alettiin nähdä miehenä, jota olen sisimmässäni aina ollut. Ei elämäni silti mitään täydellistä ole, kun en esimerkiksi voi saada biologisia lapsia rakastamani naisen kanssa, mutta siihen ei prosessin käymättä jättäminen olisi auttanut mitään - enkä silloin olisi edes löytänyt kumppaniani, koska olemme molemmat heteroja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sä pelkäät

Ettei tää etene?
      Ikävä
      103
      3873
    2. Satuit vain olemaan

Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se
      Ikävä
      48
      2761
    3. Vieläkö toivot, että kuulisit

Minusta? Vai suutuitko kun en pystynyt vastaamaan sinulle?
      Ikävä
      114
      2579
    4. 24/7 sinä mielessä, ihan jatkuvalla syötöllä

Aamulla herätessä, päivällä melkein nonstop, illalla nukkumaan mennessä, öisin herätessä. Mikä viddu tässä on 🤣
      Ikävä
      39
      2088
    5. Jotain pitää nyt keksiä että sinut näkisi

Ensiviikolla viimeistään. Tälle on pakko saada kunnon piste tai sitten aloitetaan loppuelämä yhdessä, tulen hulluksi muu
      Ikävä
      31
      1860
    6. Mulla tulee vaan niin

Paha olo siitä mitä teidän välillä on. Vaikka se on sun päätös mitä haluat. Tuntuu että menetän jotakin vaikka tiedän et
      Ikävä
      26
      1668
    7. Rakastan sua

Tänäänkin, eilenkin, varmaan huomennakin..
      Ikävä
      27
      1572
    8. Mitkä olivat viimeiset sanasi ikävoinnin kohteellesi

Ja milloin? Mitä olisit sanonut jos olisit tiennyt että ne jäävät viimeisiksi -ainakin toistaiseksi?
      Ikävä
      76
      1419
    9. En tunne, en ymmärrä

enkä muista 😱
      Ikävä
      22
      1378
    10. Olikohan se

Kuitenkin niin, että kiinnostuit minusta ihan tosissaan. Loukkaannuit, kun en ollutkaan valmis tapaamaan sinua.. Pelkäsi
      Ikävä
      8
      1311
    Aihe