vaikka Sinulla on huolia ja sairauksia?
Uupumus on vaarallinen tila nuorille ihmisille.
Jopa peruskoulun ala asteella olevalla lapsella todettiin koko aikaisen väsymykseen syyksi uupumus. Nukkuu liian vähän, liikkuu vähän ja syö vähän, koska haluaa olla laiha. Aiemmin häntä on nimitelty pullukaksi.
Ikääntyneen uupumus johtaa liikkumattomuuteen.
Sairaudet rasittavat ja moni kiputila on unihäiriöiden syynä
Kipulääkkeiden käyttö on arveluttavaa sekin, jos niitä joutuu popsimaan monta kertaa päivässä.
Henkilökohtaiset huolet valvottavat, tulevat painajaisina uniin ja kuoleman pelkona vaivaavat yksinäisinä hetkinä.
Lääkäri kysyy usein; Nukutko hyvin?
Kuinka vastaat.
Kiitos, nukuin hyvin.
Nukuitko hyvin
97
865
Vastaukset
- Anonyymi
Saan unen päästä kiinni vain pienellä unipillerin murulla,
jolla nukun kolmisen tuntia ja lopun yötä pätkäunta.
Joskus huvittaa, kun ajatteli, että kun pääsee eläkkeelle
sitten saa nukkua tarpeekseen.
Ei nukukaan. Yöunet meni huonommaksi.- Anonyymi
Minä en ymmärrä tuota että otetaan joku lääkkeen murunen , jos on kirjoitettu yksintabletti ilataisin niin silloin otan se yhden , ny
Kyajan unensaanti lääkkeet ovat niin mietoja ja yhdellä nukkuu illalla kymmenestä aamu kuuteen , ja tuntee todella olonsa levänneeksi .
Sama kun eräät ottavat masennus lääkkeitä miten sattuu. Esim puoliakaan tai neljäsosan silloin ne eivät auta kuten on ajateltu . Itse olin nuorempana niin pelkurietten ottanutedes päsärkytabelttia vaikka miten kosvasti oli pää kipeänä. Mutta kun kävin hoitokoulun niin tajusin että lääkkeet on laskettu yksilöllisesti ihmisen tarpeisiin ja kun ottaa ne siten kun on kirjoitettu niin Ongelma häipyy kokonaan vähitellen , muuten ei kestävää tulosta saavuteta .
Joten murusilla narraa vaan itseään , kokonaisella saavuttaa sen ettei ehkä tarvitse edes lääkkeitä kun keho on tottunut nukkumaan tarvitut tunnit . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en ymmärrä tuota että otetaan joku lääkkeen murunen , jos on kirjoitettu yksintabletti ilataisin niin silloin otan se yhden , ny
Kyajan unensaanti lääkkeet ovat niin mietoja ja yhdellä nukkuu illalla kymmenestä aamu kuuteen , ja tuntee todella olonsa levänneeksi .
Sama kun eräät ottavat masennus lääkkeitä miten sattuu. Esim puoliakaan tai neljäsosan silloin ne eivät auta kuten on ajateltu . Itse olin nuorempana niin pelkurietten ottanutedes päsärkytabelttia vaikka miten kosvasti oli pää kipeänä. Mutta kun kävin hoitokoulun niin tajusin että lääkkeet on laskettu yksilöllisesti ihmisen tarpeisiin ja kun ottaa ne siten kun on kirjoitettu niin Ongelma häipyy kokonaan vähitellen , muuten ei kestävää tulosta saavuteta .
Joten murusilla narraa vaan itseään , kokonaisella saavuttaa sen ettei ehkä tarvitse edes lääkkeitä kun keho on tottunut nukkumaan tarvitut tunnit .Mulle taas aivan toisin.
Mun unilääkkeessä, nukahtamislääkkeessä auttaa kyllä kolmannes, en vai tahdo sitä aina uskoa. Kun on kiire nukkua tai ajattelen nukkua pidempään olen sortunut ottamaan 1 kokonaisen.
Jos nukkuisin pelkällä unilääkkeillä näkisin aina todella hyviä unia. Mutta viimeisen vuosikymmenen olen tarvinnut 6 mg melatonia unilääkkeen kaveriksi. Melatoni aiheuttaa joskus vähän huonompia unia, ei kyllä mitään painajaisunia.
Meitä on monenlaisia ja toiset pillerit sopii toisille, toiset toisille. Kysyin lääkäriltä erilaista , parempaa unilääkettä, sain. Se aiheutti heti painajaisunia, vaikka kyllä heräsin pirteänä. Sitten kolmantena yönä jo itsemurhaunia. .... vein pillerit apteekkiin hävitykseen.
- Anonyymi
Miniäni menee illalla sohvalle pitkäkseen katsomaan telkkaria.
Nukahtaa siihen.
Herää ja riisuu vaatteet, menee sänkyyn ja valittaa kun ei saa unta ennen kolme, tai neljää. Sitten näkee painajaisunia, että myöhästyy töistä, ja taas valvoo.
Ei usko, kun yritän sanoa, että menis heti sänkyyn kun nukuttaa.
Telkkari on yleensä auki ja rouva nukkuu.
Omaehtoista uupumusta tuollainen on, mutta tehköön, kunnes itsekin tajuaa.
Itse nukun pätkäunia, mutta hyvä kun niitäkin. - Anonyymi
Kyllä, kiitos kysymästä. Vähän liiankin hyvin, siitä tulee mieleen, että onko kaikki terveysaiheet kunnossa vai mikä mahtaa niin ylihyvin unettaa.
- Anonyymi
Virtsaamisongelma katkoo hyviä unia. Nyt jo pari vuotta on jatkunut tätä. Mutta on sitä samaa ongelmaa lääkäreilläkin.
Mm. tohtori Kiminkinen noitui samaa ongelmaa, rehellinen mies kun on. Vaippoi joudun pitämään. Muuten peti olisi märkä parin unitunnin jälkeen.
Onneksi uni tulee helposti uudelleen. Tehoavia lääkkeitä ei kai ole olemassakaan. Helpottavia kylläkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Virtsaamisongelma katkoo hyviä unia. Nyt jo pari vuotta on jatkunut tätä. Mutta on sitä samaa ongelmaa lääkäreilläkin.
Mm. tohtori Kiminkinen noitui samaa ongelmaa, rehellinen mies kun on. Vaippoi joudun pitämään. Muuten peti olisi märkä parin unitunnin jälkeen.
Onneksi uni tulee helposti uudelleen. Tehoavia lääkkeitä ei kai ole olemassakaan. Helpottavia kylläkin.Mulla juuri määrättiin pissavaivaan pilleri sekä semmoisen ohuen putken avulla emättimeen työnnettävä pienen pieni pilleri. Vaikuttaa sitä kautta virtsarakon toimivuuteen. Käytän myös inkontinenssisuojia, sillä aina pissahädän tullessa hiukan lirahtaa housuun. Tämä vaiva on ihan uusi, alkoi elokuulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi uni tulee helposti uudelleen. Tehoavia lääkkeitä ei kai ole olemassakaan. Helpottavia kylläkin.Paljonko juot vettä tai mehua iltaisin klo 18.00 jälkeen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi uni tulee helposti uudelleen. Tehoavia lääkkeitä ei kai ole olemassakaan. Helpottavia kylläkin.Oletko ikinä miettinyt ja / tai hokannut, mihin kohtaan ketjussa vastaat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko ikinä miettinyt ja / tai hokannut, mihin kohtaan ketjussa vastaat?
Liittyyhän hänen pissaongelmansa hänen nukkumiseensa. Hyvä, että täällä voi puhua näistä meille arkisista asioista arastelematta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liittyyhän hänen pissaongelmansa hänen nukkumiseensa. Hyvä, että täällä voi puhua näistä meille arkisista asioista arastelematta.
Mutku se, jolle hän vatsaa, ei puhu pissasta mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutku se, jolle hän vatsaa, ei puhu pissasta mitään.
No eiköhän se ole niin että asian kyllä ymmärtää , joten miksi tarttua pieniin ongelmiin joten ei pitäisi häiritä ketään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla juuri määrättiin pissavaivaan pilleri sekä semmoisen ohuen putken avulla emättimeen työnnettävä pienen pieni pilleri. Vaikuttaa sitä kautta virtsarakon toimivuuteen. Käytän myös inkontinenssisuojia, sillä aina pissahädän tullessa hiukan lirahtaa housuun. Tämä vaiva on ihan uusi, alkoi elokuulla.
Lääkkeesi on yleisesti käytetty hormonilääkitys lääkärin toteamiin vaivoihin.
Myös minulla käytössä, ohjeella maanataisin ja perjantaisin.
Oma hormonitoiminta ei riitä ja isojen leikkausten jälkeen minulla kutisi korvat niin helvetisti, että luulin jo syyhypunkin siellä olevan ja lääkäri tutki korvani ja sanoi, että kuivat korvat hyötyisivät hormoni lääkityksestä. Sanoin, että minulle on se jo kaksikymmentä vuotta sitten määrätty ja aina jatkettu, määreellä pysyvä lääkitys.
Minulta loppui kutinat ja kirvelyt.
Käytän Vagifem 10 mikrogrammaa
Limakalvojen hoitoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla juuri määrättiin pissavaivaan pilleri sekä semmoisen ohuen putken avulla emättimeen työnnettävä pienen pieni pilleri. Vaikuttaa sitä kautta virtsarakon toimivuuteen. Käytän myös inkontinenssisuojia, sillä aina pissahädän tullessa hiukan lirahtaa housuun. Tämä vaiva on ihan uusi, alkoi elokuulla.
Niin vahvistaa limakalvoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi uni tulee helposti uudelleen. Tehoavia lääkkeitä ei kai ole olemassakaan. Helpottavia kylläkin.Minäkin heräsin yöllä 2-3 kertaa enkä kärsinyt siitä mitään, kun nukuin pian uudelleen.
Mutta kun nyt jouduin olemaan virtsaamatta , tai olisi sitä päässyt wc;hen, mutta kuitenkin oli virtsaamatta yli 4 tuntia pian tuli muutos yöhön. Käyn vain joskus kerran yössä.
En käytä vaippoja, mutta kai tiedät, ne saa ilmaiseksi Tarvikejakelusta. Enkä tarvinnut yhtään mitään lääkärin todistusta kun vaimolle haen, tai paremminkin ne tuodaan, Posti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko ikinä miettinyt ja / tai hokannut, mihin kohtaan ketjussa vastaat?
"Oletko ikinä miettinyt ja / tai hokannut, mihin kohtaan ketjussa vastaat?"
Tuo vastaus oli aivan oikealla paikalla.
Se ei mene heti alle, jos on muut jo vastanneet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Oletko ikinä miettinyt ja / tai hokannut, mihin kohtaan ketjussa vastaat?"
Tuo vastaus oli aivan oikealla paikalla.
Se ei mene heti alle, jos on muut jo vastanneet.Mitä höpiset? Se on kommentin, johon vastaat, alla ihan heti kun painat lähetä-kohtaa.
Oletan, että olet kuitenkin koettanut kommentoida aloitusta, joten olet valinnut väärästä kohdasta Kommentoi-tekstin.
- Anonyymi
Heräsin klo 3 (pissalle) ja taas juon kahvia. Söin omenamunkkipossun.
- Anonyymi
Yritin jatkaa unia. Ei se enää tule.
- Anonyymi
Mikä hemmetin idea on juoda yöllä kahvia - tai yleensä yhtään mitään. Ei kuulu yöpuuhiin. Sitäpaitsi: terveyden aakkosiin kuuluu pätkäpaasto, eli vähintään 12 tunnin syömättömyys yöaikaan. Siis jos ei oikeita paastoja pysty / kykene / osaa / taida ... tehdä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yritin jatkaa unia. Ei se enää tule.
No ei vissin varmasti, jos keskellä yötä ruvetaan elämään ja tekemään päivähommia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä hemmetin idea on juoda yöllä kahvia - tai yleensä yhtään mitään. Ei kuulu yöpuuhiin. Sitäpaitsi: terveyden aakkosiin kuuluu pätkäpaasto, eli vähintään 12 tunnin syömättömyys yöaikaan. Siis jos ei oikeita paastoja pysty / kykene / osaa / taida ... tehdä.
Minä jos herään keski yöllä nu teen kupillisen kahvia ja sen jälkee voin nukkua. Siis me ihmiset ollaan erilaisia
Se mikä toimii yhdelle ei ehkä toimi toiselle, joten annetaan neuvoja silloin kun niitä,kysytään , ei muuten
- Anonyymi
Reilu kahdeksan tuntia, kahdella vessakaynnillä. Aika hyvä.
- Anonyymi
Nukuin taas tämän yön hyvin.
- Anonyymi
Onnellinen sinä kuin nukuit hyvin.
Minun lihaskivut eivät tykänneet saunasta.
Kaiken yötä oli kiputila päällä, heräilin välillä ja piti ihan jäseniä venytellä.
Tuli unta kuitenkin, tippoina, kuten joku sanoi, sellaiset seitsemän tuntia.
Huonollakin unella selviää.
Kaikki lauantai päivän touhut ole touhunnut, vielä yksi koneellinen pyykkiä.
Hyviä unia tulevaan yöhön, ehkä ei aina kullan kuvia uniin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onnellinen sinä kuin nukuit hyvin.
Minun lihaskivut eivät tykänneet saunasta.
Kaiken yötä oli kiputila päällä, heräilin välillä ja piti ihan jäseniä venytellä.
Tuli unta kuitenkin, tippoina, kuten joku sanoi, sellaiset seitsemän tuntia.
Huonollakin unella selviää.
Kaikki lauantai päivän touhut ole touhunnut, vielä yksi koneellinen pyykkiä.
Hyviä unia tulevaan yöhön, ehkä ei aina kullan kuvia uniin.Ei minunkaan lihakset siedä enää saunaa (lihas/hermotauti). Kaksi vuotta ainakin on mennyt edellisestä saunakerrasta. Tuli niin hirmuiset lihaskivut koko kroppaan, että tuntui että kuolee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei minunkaan lihakset siedä enää saunaa (lihas/hermotauti). Kaksi vuotta ainakin on mennyt edellisestä saunakerrasta. Tuli niin hirmuiset lihaskivut koko kroppaan, että tuntui että kuolee.
Kantsisko ottaa käyttöön magnesium.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kantsisko ottaa käyttöön magnesium.
Banaani on magnesiumpitoinen eväs. Isossa banaanissa on noin 40 milligrammaa magnesiumia ja lisäksi se sisältää muun muassa kaliumia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Banaani on magnesiumpitoinen eväs. Isossa banaanissa on noin 40 milligrammaa magnesiumia ja lisäksi se sisältää muun muassa kaliumia.
Mutta imeytyykö se bantskun ravinne, onkin aivan eri juttu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisille sopii banaani. Mulla kun ei ole munuaiset ihan 100% olen välttänyt banaania juuri runsaan kaliumin takia.
- Anonyymi
Joka yö sitä muutaman unisiivun saa nukkua. Kun vähän tekee duunia, lyhyilläkin unilla pärjää.
- Anonyymi
Kyllä, menin nukkumaan, ihan lakanoiden väliin,
illalla ennen seitsemää, olin puuhastellut koko päivän väsy iski ja menin sänkyyn, koska ei ollut mitään töitä tekemättä.
Kai siinä pian nukahdinkin, kun ei tarvinnut vessareissuja tehdä,
mutta heräsinkin sitten jo yhden aikoihin, nyt tirautin tipan kahvia, ja aion unta yrittää, jos selkää ei särkisi, Panadolin jo otinkin.
Tavataan iltasella... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
illalla ennen seitsemää, olin puuhastellut koko päivän väsy iski ja menin sänkyyn, koska ei ollut mitään töitä tekemättä.
mutta heräsinkin sitten jo yhden aikoihin, nyt tirautin tipan kahvia, ja aion unta yrittää, jos selkää ei särkisi, Panadolin jo otinkin.
Tavataan iltasella...Tavataankin aamusella.
Sain vielä unta tossoon, kuten mummo sanoi.
Aamutoimet tehty, kahvi ja puuro nautittu.
Selkä ei taitu, vaikka taipuu, mutta varoen tätä päivää yritän iltaan kuljettaa.
Aamua herääville.
Nukuttepa te pitkään.
Aamu katsoo yön yli.
Sammuttaa iltaan silmänsä ja tulee taas huomenna. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tavataankin aamusella.
Sain vielä unta tossoon, kuten mummo sanoi.
Aamutoimet tehty, kahvi ja puuro nautittu.
Selkä ei taitu, vaikka taipuu, mutta varoen tätä päivää yritän iltaan kuljettaa.
Aamua herääville.
Nukuttepa te pitkään.
Aamu katsoo yön yli.
Sammuttaa iltaan silmänsä ja tulee taas huomenna.Otan illalla 1 mg Mirtatsapiinia 2 tabl
Tämä teho ja määrä on tarkoitettu unenlaatuun, ei masennukseen.
Auttaa tasaamaan hermoston ja nukuttaa.
Muuten vain valvon ja pyörin sängyssä ja hyppään vessassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tavataan iltasella...No sinulla tulin jo unta 8 tuntia ( klo 19.00-03. 00) , siis ihan hyvin, kun nyt olet kolmen aikaan näemmä kirjoitellut täällä. Ihan on ihme ,jos sait vielä lisää nukuttua luomu-unta.( tarkoitin ilman uni tms pilleriä.)
Kuinkas kävi, vai tuliko uni vasta aamupäivällä.
Se on ihan mukava tällä iällä ,kun ei ole niin väliä, milloin sen 7-8 tuntia vuorokaudessa nukkuu. Enempää ei tarvi nukkua.
Ja ne uni-ym rauhoittavat vaan tuhoaa aivoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sinulla tulin jo unta 8 tuntia ( klo 19.00-03. 00) , siis ihan hyvin, kun nyt olet kolmen aikaan näemmä kirjoitellut täällä. Ihan on ihme ,jos sait vielä lisää nukuttua luomu-unta.( tarkoitin ilman uni tms pilleriä.)
Se on ihan mukava tällä iällä ,kun ei ole niin väliä, milloin sen 7-8 tuntia vuorokaudessa nukkuu. Enempää ei tarvi nukkua.
Ja ne uni-ym rauhoittavat vaan tuhoaa aivoja." Ja ne uni-ym rauhoittavat vaan tuhoaa aivoja."
Ilmeisesti kuulut siihen hyvin nukkuvien ryhmään.
Kun ei uni tule yöllä eikä päivällä, on silloin lääkärin ja lääkkeen apu tarpeen.
Nukkumattomuus ei ole myöskään hyvä elimistölle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sinulla tulin jo unta 8 tuntia ( klo 19.00-03. 00) , siis ihan hyvin, kun nyt olet kolmen aikaan näemmä kirjoitellut täällä. Ihan on ihme ,jos sait vielä lisää nukuttua luomu-unta.( tarkoitin ilman uni tms pilleriä.)
Ja ne uni-ym rauhoittavat vaan tuhoaa aivoja.Kyllä minä ennen kello 1 avasin tietokoneen ja lueskelin nettilehtiä.
Kerroinkin tuolla toisessa aloituksessa mitä sieltä luin ja mitä ajattelin.
En nuku päivällä, eikä tai ole tarpeen selittää nukkumisiakaan.
En syö unilääkkeitä.
Panadolin otin selkäsärkyyn, vaan särkee edelleenkin.
Mukavaa päivää sinulle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minä ennen kello 1 avasin tietokoneen ja lueskelin nettilehtiä.
En syö unilääkkeitä.
Mukavaa päivää sinulle.Unilääkkeitä ei syödä, kun lääkärit ei niitä määrää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otan illalla 1 mg Mirtatsapiinia 2 tabl
Muuten vain valvon ja pyörin sängyssä ja hyppään vessassa.Miksi selittelemään. Ettei masennukseen , ka sen nyt jokainen tietää että,sama lääke kirjoitetaan muihinkin sairauksiin se kun masennukseen . Mirtazapin on hyvä unen antaja.
Monella ihmisellä toimii hyvin nii; unettomuuteen kun masennukseenkin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Ja ne uni-ym rauhoittavat vaan tuhoaa aivoja."
Ilmeisesti kuulut siihen hyvin nukkuvien ryhmään.
Kun ei uni tule yöllä eikä päivällä, on silloin lääkärin ja lääkkeen apu tarpeen.
Nukkumattomuus ei ole myöskään hyvä elimistölle.Et ole neurologi siis älä silloin puhua aivojen tuhoamisesta ! Jätä ne asiat niille jotka ovat lukeneet itsensä,lääkäriksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minä ennen kello 1 avasin tietokoneen ja lueskelin nettilehtiä.
En syö unilääkkeitä.
Mukavaa päivää sinulle.Juu, laskeskelin väärin, sorry, itsekkin olen ihan samanlainen . Siis joskus nukun oikein hyvin ja usein se on sitä sun tätä. Ihan luonnollista ,kun olemme eläkkeellä , eikä hommat niin paljon väsytä. Tai vaikka väsyttääkin, mutta tulee oikastua minulla ainakin päivälläkin lepoon ilman unta. Mukavaa ja pakkohan se on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ole neurologi siis älä silloin puhua aivojen tuhoamisesta ! Jätä ne asiat niille jotka ovat lukeneet itsensä,lääkäriksi.
Oletko ihan varma ,etten ole😇
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Unilääkkeitä ei syödä, kun lääkärit ei niitä määrää.
Totta, minulle ei lääkäri määrää unilääkkeitä, koska minulla on vaikea asteinen uniapnea.
Kiellettyjä ovat myöskin vahvat särkylääkkeet, terveystiedoissani maininta, vaarallisia erityisesti ennen nukkumaan menoa nautittuina! Ei ole kipuihin reseptilääkkeitä minulle määrätty, vahvin ja ainoa on Panadol.
Uniongelmiin ei ole kohdallani paljon lisää tehtävissä. Lääkehuumattu ja humalainen ei herää pieneen vaivaan!
Ja syy,
Tiheään toistuvat hengityskatko, vaarana on hapettomuus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi selittelemään. Ettei masennukseen , ka sen nyt jokainen tietää että,sama lääke kirjoitetaan muihinkin sairauksiin se kun masennukseen . Mirtazapin on hyvä unen antaja.
Monella ihmisellä toimii hyvin nii; unettomuuteen kun masennukseenkin"Ettei masennukseen , ka sen nyt jokainen tietää että,sama lääke kirjoitetaan muihinkin sairauksiin se kun masennukseen . Mirtazapin on hyvä unen antaja."
Itse en tiennyt, että 1 mg määrä on tarkoitettu vain unettomuuteen.
Täällä kun kirjoitettiin murusista lääkkeen kohdalla.
Tätä 1 mg ei enää puoliteta tai murustella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta, minulle ei lääkäri määrää unilääkkeitä, koska minulla on vaikea asteinen uniapnea.
Kiellettyjä ovat myöskin vahvat särkylääkkeet, terveystiedoissani maininta, vaarallisia erityisesti ennen nukkumaan menoa nautittuina! Ei ole kipuihin reseptilääkkeitä minulle määrätty, vahvin ja ainoa on Panadol.
Uniongelmiin ei ole kohdallani paljon lisää tehtävissä. Lääkehuumattu ja humalainen ei herää pieneen vaivaan!
Ja syy,
Tiheään toistuvat hengityskatko, vaarana on hapettomuus.Kiitos tästä selventävästä kirjoituksesta nukahtamislääkkeiden suhteen.
Ei niitä niin vain kirjoitella, joillakin ihmisellä on tällainen luulo.
Toivotan sinulle paljon jaksamista vaikeassa sairaudessasi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otan illalla 1 mg Mirtatsapiinia 2 tabl
Muuten vain valvon ja pyörin sängyssä ja hyppään vessassa.Ei auta yhtään nukkumiseen tuo "Mirta" Päinvastoin. Levottomat jalat, aamulla hirveässä tokkurassa ja päänsärky
- Anonyymi
Kiitos nukuin hyvin, kunne heräsin kello 22:14 olin nukkunut vajaan kaksi tuntia.
Sittenpä valvoinkin, kello oli jo hiukan yli kolmen kun selkäsärky hellitti ja alkoi unettamaan.
Ompelin yhteen kassiin vetoketjun ja katsoin samalla sivusilmällä kitä ohjelmaam telkkarista tulee yöllä.
Ei mitään minulle!
Saa olla kiinni vast´ edeskin, sisustuskalusteena se on kyllä ruma.
Kolmen jälkeen sitten kömmin lakanoiden väliin, ja nousin ylös hiukka ennen kuutta.
Olen ihan pirteänä leiponut ja laittanut pakkaseen ruokaa.
Lämmintä leipää olisi tarjolla.- Anonyymi
Minä nukuin huonosti, erittäin huonosti. Kaiketi torkahtelin välillä, mutta pidempää unijaksoa ei ollut.
Minulta koski jalkoihin ja käteen. En ollut kipulääkettä muistanut ostaa. Kävin apteekissa, onneksi on tuossa lähellä. Jospa tulevana yönä, toivon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä nukuin huonosti, erittäin huonosti. Kaiketi torkahtelin välillä, mutta pidempää unijaksoa ei ollut.
Minulta koski jalkoihin ja käteen. En ollut kipulääkettä muistanut ostaa. Kävin apteekissa, onneksi on tuossa lähellä. Jospa tulevana yönä, toivon.Mitä kipulääkettä saa apteekista, ilman lääkärin määräämää reseptiä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä kipulääkettä saa apteekista, ilman lääkärin määräämää reseptiä?
Kaikkia normaaleita, tavallisia särkylääkkeitä. Kuvittelisin. En tiedä, kun en itse käytä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä kipulääkettä saa apteekista, ilman lääkärin määräämää reseptiä?
Ihan parasetamolia. Kivut eivät ole jatkuvia, joten en ole aikoihin tarvinnut ja siksi en muistanut niiden loppuneen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkia normaaleita, tavallisia särkylääkkeitä. Kuvittelisin. En tiedä, kun en itse käytä.
En tiedä mikä on normaali apteekissa mutta lääkäri kirjoittaa reseptin vahvemmasta lääkkeestä.
Ja se on edullisempi, jos joutuu usein lääkitsemään.
- Anonyymi
No nyt on herätty. Hyvin tai vähemmän hyvin. Ne yön kolotukset ja vessassa käynnit.
Mitä nyt. Kahvia ja aamulääke. Pitäisi imuroida ja käydä kaupassa. Ei oikein innosta.
Lajitellut roskat pitää ainakin viedä molokkeihin. On pakko pukea päälleen.
Imurointi saa jäädä. Kaupasta hakemaan jotain valmista ruokaa.
Yksin kun asuu, saa päättää mitä tekee tai jättää tekemättä.
Se onkin näin vanhemmiten osoittautunut todella erinomaiseksi tavaksi elää.
Ei tarvitse ketään passata, eikä ole mitään aikatauluja.
On saanut oman elämän haltuun. - Anonyymi
Nukuin hyvin. Parasetamoli auttoi käden ja jalkojen kipuun. Oli tosin alla uneton yökin, joten univaje.
Ihan erilainen olotila.- Anonyymi
En nuku koskaan hyvin. Samanlainen oli äitini ja mummoni.
Siihenkin tottuu, kun ei ole onneksi kipuja.
On tasan yksi mieto lääke, jonka otan aamusella.
Loppujen lopuksi, kuka määrittelee kenenkin unentarpeen.
Eläkeläisenä kun ei ole aikatauluja.
Täytyy miettiä lähinnä keinoja, miten saa ajan kulumaan
- Anonyymi
Liikaa unta ei sekään ole hyväksi, joten hyvin nukuin.
- Anonyymi
Mikä auttaisi levottomiin jalkoihin?
Jossain oli tieto, että olisi B-vitamiinin puute. Jossakin taas vihjaistiin munuaisten vajaatoimintaan.
Mihin uskoa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä auttaisi levottomiin jalkoihin?
Jossain oli tieto, että olisi B-vitamiinin puute. Jossakin taas vihjaistiin munuaisten vajaatoimintaan.
Mihin uskoa?Nestetasapaino ainaki mulla, jos syö liikaa suolaista illalla, tulee nukkuessa kramppeja ja suonenvetoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nestetasapaino ainaki mulla, jos syö liikaa suolaista illalla, tulee nukkuessa kramppeja ja suonenvetoa.
Krampit tulee kaliumin puutteesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nestetasapaino ainaki mulla, jos syö liikaa suolaista illalla, tulee nukkuessa kramppeja ja suonenvetoa.
Kramppi ja suonenveto on sama.
Lihas kramppaa ja se tuntuu suonenvetona
ja kyllä sitä suonta vetääkin siellä krampissa
olevassa lihaksessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Krampit tulee kaliumin puutteesta.
Ei vedessä taida olla mitään kaliumia, en tiedä, mut sen juominen auttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vedessä taida olla mitään kaliumia, en tiedä, mut sen juominen auttaa.
Vesi on lihaksille yhtä tärkeä kuin kuiville kukille.
Jos käyt esimerkiksi hierojalla, hieroja tarjoaa sinulle lasin vettä ja kehottaa muistamaa juoda kotona vettä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vesi on lihaksille yhtä tärkeä kuin kuiville kukille.
Jos käyt esimerkiksi hierojalla, hieroja tarjoaa sinulle lasin vettä ja kehottaa muistamaa juoda kotona vettä.Tiedetään, ihminen on suureksi osaksi vettä, siksi juon sitä, sekä kahvia, teetä, tuoremehua, maitoa joissa myös on suureksi osaksi vettä.
- Anonyymi
Yleensä herään ennen kahdeksaa mutta aina silloin, tällöin kotihoitsut tulevat hoitamaan vaimoni aamurutiineja ja herään niihin kahdeksan tienoissa.
Menen koisimaan klo 22,30:n tienoissa ja rakko herättää tarpeella kerran, joskus kahdestikin yössä.
Lonkan tekonivelen asennuksen jälkimainingeissa todettiin lonkan olevan hyvässä kunnossa mutta, sitaatti alkaa: "Henkilöllä on vakava yleissairaus joka rajoittaa toimintaa, mutta ei uhkaa henkeä".
Yritän selvittää mitä tuo tarkoittaa. En tiedä muuta mahdollisuutta kuin muutaman vuoden ajan nauttimani kolestrolilääkkeen reidet, pakarat ja selän lihasten näivettävä vaikutus. Maastavedot, kyykyt ja vastaavat ovat nahistuneet lapselliselle tasolle.
Reipas kävely normaalin mittaisilla askelilla on muisto vain. Yms.Oletko Lassi, olen kaivannut tekstejäsi, lennokkaita kertomuksiasi elämästäsi.
Toivon sinulle ja perheellesi kaikkea hyvää.- Anonyymi
korpikirjailija kirjoitti:
Oletko Lassi, olen kaivannut tekstejäsi, lennokkaita kertomuksiasi elämästäsi.
Toivon sinulle ja perheellesi kaikkea hyvää.Jätettäisi pois nuo kyselyt, kuka on kuka. Niitä on tarpeeksi muissa ketjuissa, kuvien kera.
Ja riita on valmis.
Ei kiinnosta kenenkään perhe-elämä.
Keskitytään mielipiteisiin ja kokemuksiin, ihan nimettömänä, aiheesta.
Tällaiseen ketjuun uskaltaa kirjoittaa aremmatkin asiat
Taisin toivoa anojen ketjua. - Anonyymi
korpikirjailija kirjoitti:
Oletko Lassi, olen kaivannut tekstejäsi, lennokkaita kertomuksiasi elämästäsi.
Toivon sinulle ja perheellesi kaikkea hyvää.Kiitoksia toivotuksesta! Lennokkuus on nykyään vain kaukainen muisto.
Vauhdikkuudessakin on riittävästi tekemistä.
- Anonyymi
Nukahdin melko nopeasti mutta sitten heräsin ja nyt olen hörppinyt kahvia ja syönyt paahtoleipää.
- Anonyymi
En ole saanut unta lainkaan. Olen äänikirjaa kuunnellut, välillä radiota.
Edellisen yön nukuin hyvin.
Päivällä ulkoilin ihan pitkän lenkin. Taidan minäkin jo aamukahvit keittää.- Anonyymi
Minä illasta nukuin pari tuntia, nyt odotan sängyssä jos vielä sais vähän unta. Maitoa hörpin , kahvi märästää ja piristää liikaa.
- Anonyymi
Nukuin 20 vuotta sitten 3 vrk yhteen putkeen.Syy siihen oli,että join viikon verran pirtua,ja kun lopetin oloni ei ollut hyvä.Juovuksissa kun univaje kasvaa.Olen kyllä nykyään raitis,mutta nukun huonosti.
- Anonyymi
Olisiko siitä(kin) parikymmentä vuotta, kun meitsikin nukkui pari vuorokautta putkeen. En ollut kännissä enkä sen jälkitaudissa, vain aivan loppuun asti 'palanut' työstä yms. ressistä. Luulin ensin pahan olon takia, että olin vatsataudissa, vaan en ollut. Pää ei vain noussut tyynystä ylös.
- Anonyymi
Kohtalaisen hyvin nukuin.
Innostuin illalla laittamaan uusia kuminauhoja verkkareihin.
On kolmet verkkarit, oli vain yksissä kunnon kuminauha siis iltatyönä, kohdelampun alla purkaa kiinniommeltu kuminauha ja vyötärökaitale, sitten kuminauhakuja ja siihen pujotin uuden leveän, sopivan kireän kuminauhan ja nyt on kolmet käyttökunnossa olevat verkkarit, yhdet niistä puinkin heti jalkaani.
Tässä olen, lähtövalmiina aamuliikkeelle.
Nukkumaan menin ajoissa, mutta sitten tuli voikkuleipä nälkä, söin ruisleipää, jonka voina olikin avokaado viipaleet ja ripaus sitruunapippuria. Hyvää oli, mutta sehän vaati pienen liikunnan ennen nukkumista. Elämäni Biisin musiikit tuli tanssittua!
Mukavaa sunnuntaita, pysykääs nyt jo sovinnossa.
Huomattu on nelikko, onko se koiravaljakko? Eihän vielä ole lunta. - Anonyymi
Unettomuus on pahinta, mitä voi olla. Onneksi pääsin sen syistä eroon, ja nyt uni maistuu, vaikka meni siinä parisen vuotta, ennen kuin opin. Nukkumaan menen ajoissa, tai olen jo siinä vaiheessa ihan unen tarpessa. Ennen puoli kymmentä illalla. Sänky on hyvä, on täysin hiljaista, kaikki vaatteet pois, ja silmät kiinni. Yöllä jotuu kyllä käymään vessassa kerran tai pari, ja aamulla herään noin kuuden aikoihin ihan virkeänä.
- Anonyymi
Univaikeudet voi äityä kyllä, mut ei kannata pillereitä alkaa syömään, kokeneena sanon tämän. Otat kaikki vaatteet pois, kun nukut, kylmähän siinä tulee, eikä enää aamukuuden aikaan tartte herätä, se oli silloin kun oltiin työelämässä, nyt nukun vaikka yhdeksään asti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Univaikeudet voi äityä kyllä, mut ei kannata pillereitä alkaa syömään, kokeneena sanon tämän. Otat kaikki vaatteet pois, kun nukut, kylmähän siinä tulee, eikä enää aamukuuden aikaan tartte herätä, se oli silloin kun oltiin työelämässä, nyt nukun vaikka yhdeksään asti.
En ole pitänyt vaatteita nukkuessani n. kuuteenkymmeneen vuoteen, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Yleensä olen kotonani ilman, ja pukeudun, kun lähden ulos.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö sulla ole peittoa vuoteessasi? Yleensä ne kyllä pitävät lämpimänä, joskus liiankin.
- Anonyymi
Nukut todella hyvin ,8 tuntia. Ihan joka yökö suurin piirtein? Itse nukun n 7,5 t iltayöstä pitkälle aamuun. Rakastan tuota rytmiä, siis valvoa pitkään ja nousta ylös myöhään.
MUTTA, joskus kun jostain syystä olen nukkunut 10h ,niin seuraavana yönä ei tule uni lainkaan. Otan iltaisin magnesiumsitraattia ( en joka ilta) . Täytyy tarkkailla ,johtuuko valvominen sitten siitä. Luin juuri , on ihmisiä jolla se valvottaa ,vaikka suurella osalla rauhoittaa unta. - Anonyymi
Joskus nukun, joskus en.
Alkuviikolla en parina yönä ollut petillä kuin pari tuntia, nekin kipujen kanssa tapellessa,
Kehossani on jokin kummallinen niveliä vaivaava kiputila, no jos ottaisivat noista kyynär, olka, ranne, sormi ja muista nivelistä enemmän näytteitä kai se joskus selviää.
Ei ole reumaa, se tutkittiin ja tuomio oli,; jotain muuta se on.
Tekee sormissa kipeää tämä kirjoittaminen.- Anonyymi
Fibromyalgia
- Anonyymi
½ 5 keitin aamukahvit, kävin WC : ssa ja vatsa tyhjeni.
Pakottikin kaiken yötä.
Söin illalla 10% turkkilaista jugurttia ja mansikoita, ilman sokeria, kuten tavallista.
Lienevätkö ne vatsavaivan syy.
Katselin telkkarista ohjelmaa, valkoisella valaalla oli valjaat, kalastusaluksella huomattiin, monien vaiheiden jälkeen valjaat saatiin irroitettua, mutta valaan tarina jatkui. Ihan viimeiset vaiheet tutkimuksesta jäivät tuon ulostuskeikan vuoksi näkemättä, ehkä joskus uusintana tulee tuo valaan tarina.
Enpä muuten telkkaria juuri avaa. Sattui vaan niin sopivasti kun vatsavaivassa liikuskelin aamuyön pimeydessä ympäri täällä kolmiossani. - Anonyymi
Älä syö rasvaa ja raskasta illalla.
Etkö ole oppinut!
Nyt nukkumaan! - Anonyymi
Kiitos kysymästä. Kyllähän minä oikein makeasti ja hyvin nukuin.
- Anonyymi
Minkä ikäinen olet ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä ikäinen olet ?
89- vuotta on ikää.
Miten niin ?
- Anonyymi
Yritin saada unen päästä kiinni uudelleen, mutta en tavoittanut, ei antanut edes haukotuksia.
On pimeää, mutta plussaa mittari sentään näyttää.
Pitänee keittää uusi kahvikupillinen ja lähteä mukaan aamuliikenteseen.
Palvelutaloissa asukkaita ilahduttaneilta laulajilta kiellettiin kahvi!
Joku sairaan hoitopiiri!
En kuullut tarkasti, mutta perästä varmasti kuuluu.
Valtuustoille ei sitten kai tarjota kahvia! =?? !! Radio Suomi tänä aamuna!
Tasapuolista toimintaa, lupasivat toimittajat palata asiaan. - Anonyymi
Hyvät unet, uniakin näin.
- Anonyymi
Nukuin ja valvoin.
Keitin aamukahvin siihen aikaan kun pitäis nukkua muiden määräyksestä.
Ei kai missään ole määrätty milloin pitää nukkua.
Kun matkustelee tuolla eteläisessä maapallon osassa, oppii nukkumaan " väärään aikaan " ja kun palaa kotiin ei saa unta " oikeaan aikaan, "
Onko se vikaa, vikaa, vikaa,, vai oman elimistön tapa sopeutua vuorokausirytmiin, ja opetalla taas sama uudelleen.
Univaikeuksia saa, kun erot ovat isot! - Anonyymi
Ensimmäinen yö sujui kokonaan ilman nukahtamista. En enää vähättele iltakaffen piristävää vaikutusta. Haukuin itseäni wanhaksi luuserijätkäksi, joka ei virheistä opi yhtään mitään.
Jo nyt väsyttää. Pitää yrittää valveilla oloo edes iltakaheksaan ettei öinen valvomiskierre jatkuis. - Anonyymi
Tunnustan. huonosti nukuin,
mutta mitä se auttaa unettomuuteeni, jos sen kerron?
Näin on näreet, yöt ovat levottomia, mutta eivät unia! - Anonyymi
Heräsin klo 2:n jälkeen eli nukuin n. kolme tuntia ja olen siitä lähtien valvonut. Ei vaan uni enää tule.
- Anonyymi
Kiitos, kyllä oikein hyvin nukuin
- Anonyymi
Kiitos kysymästä, nukuin kokonaisuuden huomioon ottaen hyvin. Väsyneet, kipuilevat jalkani pitivät välillä horroksessa. Oma vikani osin, rasitin jalkojani eilen liikaa. Kyllä ne kipuilee joskus rasittamattakin.
Silloin tällöin yön valvoneena arvostan jokaista nukuttua hetkeä. - AnonyymiUUSI
Vaihtelee uni ja valvetila.
Joskus nukuttaa päivällä, joskus illalla ei jaksaisi iltapesua.
Joku nukkuu kun avaa telkkarin, tuttavani on sellainen.
Nukahtaa päivällä, telkkari auki.
Oma nukkuminen sitä ja tätä.
Kyllä muutama tunti torkuttu.
Huolia ei nyt suuremmin, eikä sairauksia.
Onhan nyt lauantai aamu jo pitkällä ja se on sitten viikonlopun ilot. - AnonyymiUUSI
Kyllä kiitos. Nukuin oikein sikiästi.
- AnonyymiUUSI
On kyllä kaunis taivaanranta aamu taivalla.
Kaikki väribaletin värit sadoin sävyin.
Lumoutuneena katselen. - AnonyymiUUSI
Vähä ennen 24ää nukkumaan, ja 7 heräs vessas käy, takas nukkumaan tunniks.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En minä kyllä enää odota sinua
Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O492598- 662487
Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on702291- 221808
Joka kolmas työtön on työkyvytön
Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais2131779Jos joku luulee että kaikki käy
Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn681670Sakin hivutus - ilmiö
Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok921479Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s221460Julkinen saunatilanne Haapavedellä, tämä on täyttä paskaa!
Eilen Haapaveden uimahallin saunassa koettu tilanne oli täysin käsittämätöntä ja helvetin järkyttävää. Ladyboy harjoitti191434Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan
Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var121430