Toyotalla on paljon enemmän puolijohdeakkuihin liittyviä patentteja kuin muilla autonvalmistajilla. Viimeisten kolmen vuoden aikana Toyota on rekisteröinyt yli 8 000 puolijohdeakkuihin liittyvää patenttia. Monet patenteista on myönnetty yhdessä Idemitsun kanssa.
Hyundai, Kia ja Honda tutkivat aktiivisesti puolijohdeakkujen innovaatioita. Muut autonvalmistajat tekevät yhteistyötä ulkopuolisten akkuvalmistajien kanssa tämän askeleen eteenpäin viemiseksi. Tesla ei ole toistaiseksi ilmoittanut puolijohdeakkusuunnitelmista.
https://oilandenergyonline.com/articles/all/toyotas-breakthrough-solid-state-batteries/
Toyota on rekisteröinyt yli 8 000 puolijohdeakkuihin liittyvää patenttia viime kolmen vuoden aikana.
22
286
Vastaukset
- Anonyymi
Onkohan Toyotalla yhtään patenttia jolla olisi kaupallista arvoa?
- Anonyymi
Ruostesuojaamaton kori.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruostesuojaamaton kori.
Ei japanilaisen auton tarvitse Japanissa kestääkään kuin 5 vuotta.
- Anonyymi
Kaukoidän Toyota ja muut vastaavat pitäisi laittaa Eurooppaan tuontikieltoon ja myydä vain eurooppalaisia tuotteita, jos päättäjillä olisi yhtään itsesuojeluvaistoa Aasian taloudellista hyökkäystä meitä länsimaalaisia vastaan.
- Anonyymi
Toyota valmistaa Eurooppaan autonsa Euroopassa ja työllistää Euroopassa 25000 ihmistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota valmistaa Eurooppaan autonsa Euroopassa ja työllistää Euroopassa 25000 ihmistä.
Eikö voitot menekään Japaniin?
- Anonyymi
Hihii, Toyota tehtailee turhia patentteja aina vaan. Välillä vapauttaa niitä, mutta ei ne kelpaa kenellekään.
Tuo asia ollaan jo naurettu täälläkin vuosien varrella monta kertaa. - Anonyymi
Toyota-Tero se ajelee patenteilla eikä autolla....
Ja onnistumisia ja tulosta tulee kuin solid state -akuissa, kohta, pian, ihan nurkan takana, lähiaikoina markkinoille....ja sitten todetaan ettei tästä mitään tulekaan. - Anonyymi
Jännä kun Toyotalta ei vaan tule kunnon akkua ja sähköautotkin on ostetaan muilta tai vähintään yhteistyön kautta.
Lupauksia sähköautoista ja hyvistä akusta on ollut jo vuosia ja autoja pitäisi olla iso valikoima, mutta ei vaan tule kun osaaminen ei riitä.- Anonyymi
Siksi, että Toyotalla on tällaista parempaa tekemistä:
Toyotaan maailmanlaajuinen myynti on noussut tänä vuonna 7 % riippumatta maailmantalouden tilasta.
Toyotalla menee hyvin ja kovaa. Kaksi leikettä:
"Jälleen kerran Toyota johtaa tuloslistaamme. Heinäkuussa 2025 autonvalmistaja jatkoi myynti- ja tuotantoputkeaan seitsemänteen peräkkäiseen kuukauteen ennätyksellisen lähes miljoonan auton maailmanlaajuisella myynnillä."
"Koko tämän vuoden myynti on lähes 7 % viime vuotta korkeampi, mikä on vaikuttava saavutus ottaen huomioon maailmantalouden yleisen tilan."
Volkswagen-konsernilla ei maailmanlaajuisesti mene hyvin. Se häpeää pieniä valmistuslukujaan. Leike:
"Volkswagen on päättänyt julkaista maailmanlaajuisia myyntitietojaan vain neljännesvuosittain, mikä ei ole hyvä merkki. Kun myynti laskee, kolmen kuukauden välein raportointi vähentää huonojen uutisten määrän neljään vuodessa kahdentoista sijaan."
Toyota tulee tänä vuonna valmistamaan ennätykselliset lähes 12 miljoonaa autoa.
https://dailykanban.com/2025/08/29/worlds-largest-automakers-7-25-a-record-toyota-and-a-mysterious-hyundai/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi, että Toyotalla on tällaista parempaa tekemistä:
Toyotaan maailmanlaajuinen myynti on noussut tänä vuonna 7 % riippumatta maailmantalouden tilasta.
Toyotalla menee hyvin ja kovaa. Kaksi leikettä:
"Jälleen kerran Toyota johtaa tuloslistaamme. Heinäkuussa 2025 autonvalmistaja jatkoi myynti- ja tuotantoputkeaan seitsemänteen peräkkäiseen kuukauteen ennätyksellisen lähes miljoonan auton maailmanlaajuisella myynnillä."
"Koko tämän vuoden myynti on lähes 7 % viime vuotta korkeampi, mikä on vaikuttava saavutus ottaen huomioon maailmantalouden yleisen tilan."
Volkswagen-konsernilla ei maailmanlaajuisesti mene hyvin. Se häpeää pieniä valmistuslukujaan. Leike:
"Volkswagen on päättänyt julkaista maailmanlaajuisia myyntitietojaan vain neljännesvuosittain, mikä ei ole hyvä merkki. Kun myynti laskee, kolmen kuukauden välein raportointi vähentää huonojen uutisten määrän neljään vuodessa kahdentoista sijaan."
Toyota tulee tänä vuonna valmistamaan ennätykselliset lähes 12 miljoonaa autoa.
https://dailykanban.com/2025/08/29/worlds-largest-automakers-7-25-a-record-toyota-and-a-mysterious-hyundai/Liimaile sinä Tero vain sitä leikekirjaasi, mutta totuus on, että Toyota tulee kaukana jäljessä sähköautojen kehityksessä.
- Anonyymi
Toyota on meuhkannut solid state-akuista jo toista vuosikymmentä. Tokion olympialaisiin, alunperin v. 2020 piti tulla kisaorganisaation käyttöön sähköautoja solid state-akuilla varustettuina. Ei tullut, kun ei ollut olympialaisiakaan, ennen kuin seuraavana vuonna. Lisäajasta huolimatta ei tullut valmista silloinkaan. Kisoihin tuli kyllä "autonomisesti" liikkuvia pikkubusseja, joista yksi ensi töikseen kolasi kisakylässä vammaiurheilijan suojatiellä.
Kun Toyota ei saa mitään aikaiseksi, Mercedes Benz sen sijaan saa. Merkin omalla solid state-akulla varustetulla MB EQS:llä ajettiin ilman välilatausta Stutgartista Malmö'ön n. 1200km. Toimintamatkaakin jäi jäljelle lähes 90km. Mercedes Benzin akut ovat tulossa massatuotantoon elleivät ole jo tulleet. - Anonyymi
Tojo Patentti on varastettu muilta merkeiltä
- Anonyymi
Ehkä tämä puolijohde on vähän harhaanjohtava ilmaisu akuista, kun puolijohteella tarkoitetaan materiaalia jonka sähkönjohto kyky on eristeen ja johteen puolivälissä. Kyseessä on kuitenkin vain elektrolyytin eroista onko elektrolyytti nestemäisessä vai puolikiinteässä muodossa.
- Anonyymi
Tuo johtuu siitä, että 60-luvulla "solid state" tarkoitti kotistereoissa transistoreilla toteuttua pääteastetta, siis puolijohteilla.
- Anonyymi
Ei ne patentit mitään auta, kun ei saa tuotteita aikaan. Valmistuskustannukset määrittävät mitä kannattaa valmistaa ja mitä ei.
- Anonyymi
Toyota on myös patentoinut 5, 7 ja 9 kulmaiset mutterit ja 90 asteen kulmaan taivutetut kierrepultit.
- Anonyymi
Mutta vieläkään Toyota ei ole saanut aikaiseksi kaupallisesti järkevää puolijohdeakkua. Tuskin saakaan ensimmäisenä, kun samaa tutkivat myös muut akkujen valmistajat, jotka ovat paljon edellä Toyotaa.
- Anonyymi
Mitä sitten, kun se ei johda mihinkään!
- Anonyymi
Kuinka tuo Toyotan ylivoimaisen pitkä etumatka nyt noin taas on alkanut miesoletettua syömään? Haittaakse kun kansa tietää, mitä haluaa ostaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka tuo Toyotan ylivoimaisen pitkä etumatka nyt noin taas on alkanut miesoletettua syömään? Haittaakse kun kansa tietää, mitä haluaa ostaa?
Tojota-terothan ne ne täällä koko ajan egoaan buustaavat
- Anonyymi
Ainakin seuraavat yli 10 vuotta mennään semi-solid state akuilla eli puolikiinteän electrolyytin akuilla. Toyota voi tuskailla ja lyödä päätä seinään omilla koeakuillaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512