Miksi Toyotasta yritetään luoda täysin väärä mielikuva?

Anonyymi-ap

Tämä teksti löytyi toisaalta netistä:

Nuori, nuorekas, moderni ja ympäristöarvoja kunnioittava autonvalmistaja Toyota on johtanut automaailman teknistä kehitystä yli kaksi vuosikymmentä, vaikka sen ensimmäiset autot 1930-luvulla olivatkin kopioita muista. Se on tuonut markkinoille ensimmäisenä hybridin, ladattavan hybridin Euroopan markkinoille, ensimmäisen katumaasturin vuonna 1994, toimivan vetyauton, nykyaikaisen sähköauton RAV4 EV:n jo vuonna 1997. Tuolloin Teslaa ei ollut olemassakaan. Nyt se on tuomassa markkinoille ensimmäisenä energiatiheydeltään suuret kiinteän olomuodon (solid state) akut tuleviin sähköautoihinsa.

Toyota kertoi ensimmäisenä autonvalmistajana julkisuudessa, eli alkuvuodesta 2007, kehittävänsä ladattavaa hybridiä, mutta koeajoi sitä kuusi vuotta eri puolilla maailmaa varmistaakseen tapansa mukaan täydellisesti sen laadun ja toi sen Euroopan markkinoille ensimmäisenä vasta keväällä 2012.

Toyotalla on 24.000 patenttia, jotka liittyvät sähköistettyihin autoihin, etenkin hybrideihin. Sillä on 5680 vetytekniikkaan liittyvää ja 1400 autonomiseen ajamiseen liittyvää patenttia. Autonomiseen ajamiseen liittyviä patentteja sillä on näin ollen kaksi kertaa enemmän kuin seuraavana olevalla autonvalmistajalla.

Toki jotain kehitelmiä noista edellä mainituista autoista on ollut muillakin, mutta ne eivät ole olleet varteenotettavia ja ne eivät ole menestyneet markkinoilla. Niistä on turha tähän perään kirjoitella. Ne eivät kuitenkaan himmennä edellä olevaa totuutta, jonka Toyotan valtavat patenttien määrät vahvistavat.

Edellä olevaa taustaa vasten Toyotasta tulisi puhua nuorekkaana, modernina, innovatiivisena ja ympäristöarvoja kunnioittavana autonvalmistajana, eikä yrittää lyödä tarkoitushakuisesti siihen vääriä leimoja.

39

384

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toyota teki kaiken ensin.

    • Anonyymi

      Tuota "nuorekasta" pokemonia ostaa meilläkin vain vanhukset, hihihi!

    • Anonyymi

      Miksi Toyota ei saa aikaan hyvää sähköautoa omin avuin, vaikka lupausten mukaan sellaisia olisi pitänyt olla myynnissä jo useita vuosia sitten?
      Toyota elää vanhojen polttisten varassa jotka vielä kelpaavat köyhiin maihin ja niihin jotka eivät välitä ilmaston muutoksesta.

    • Anonyymi

      Teslakin alkoi saada tuloksia aikaan, kun Toyota oli saatu pois hääräämästä yhteisyrityksessä. Loppu onkin sähköauton voittokulun historiaa, kun pikkupajasta kasvoi suuryritys ja markkinajohtaja muutamassa vuodessa. Toyota jäi hääräämään hybrideillään, ja on yhä sillä tiellä. Kiinalaisetkin menivät heittämällä ohi sähköautoissa.

      • Anonyymi

        Tottahan tämäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottahan tämäkin.

        Onko se Toyotan ylivoimainen etumatka jo noin katkeraa ? Onko maailman johtavat maat kuten USA, Japani, Kiina ja Australia kehitysmaita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se Toyotan ylivoimainen etumatka jo noin katkeraa ? Onko maailman johtavat maat kuten USA, Japani, Kiina ja Australia kehitysmaita?

        Sinä ainakin olet kehityksestä jälkeen jäänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä ainakin olet kehityksestä jälkeen jäänyt.

        En kyllä sivistyneenä ihmisenä sortuisi noin ala-arvoiseen huuteluun vaikka kuinka harmittaisi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se Toyotan ylivoimainen etumatka jo noin katkeraa ? Onko maailman johtavat maat kuten USA, Japani, Kiina ja Australia kehitysmaita?

        Tesla oli PITKÄÄN markkinajohtaja SÄHKÖAUTOISSA. Toyota keskittyi hybrideihin, eli polttomoottoriauton kulutuksen pienentämiseen.
        Nyt BYD on jo mennyt Teslankin ohi tuotantomäärissä. Toyota on sähköautoissa siellä sijoilla "ynnä muut". Tekee yhä niitä polttomoottoriautojansa, osin jo ladattavina.


    • Anonyymi

      Toitsun ostaja on kuten autonsakkin, säälittävä demari.
      Toisten siivellä elävä looseri.
      Sdp.

      • Anonyymi

        Mikä sakki se sellainen "autonsakkin"on?


      • Anonyymi

        Älä Persu ole noin iso idiootti.


      • Anonyymi

        Mersun ostaja on kylmä, kova ja itsekäs kuten kokoomuslainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mersun ostaja on kylmä, kova ja itsekäs kuten kokoomuslainen.

        En ole kylmä,kova enkä itsekäs olen vasemmistoliiton kannataja aina ajan muuten mersulla.


      • Anonyymi

        Liki kaikki demarit on kyllä työssä käyviä. SDP on juurkin työläistne puolue. Ne siipeilijät on pitkälti sinne vasemmistoliittoon ja vihreihin kallellaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liki kaikki demarit on kyllä työssä käyviä. SDP on juurkin työläistne puolue. Ne siipeilijät on pitkälti sinne vasemmistoliittoon ja vihreihin kallellaan.

        Suuri osa kokoomuslaisista on työssä käymättömiä muiden työstä eläjiä.


    • Anonyymi

      Aloitus osoittaa, että kun tosiasiat kerrotaan, niin Toyota näyttäytyykin aivan uudessa valossa. Kilpailijoiden mustaaminen on niin rajua että tosiasiat peittyvät.

    • Anonyymi

      Oikeasti Toyota ei ole tehnyt mitään ensimmäisenä ja kaiken mitä kopio on tehty huonosti ja halvalla. Itsetyydyttävän hybridin joutuivat tekemään laajempaan tuotantoon ensimmäisenä kun eivät osanneet tehdä turboautoja ja päästöihin sopivaa dieseliä.

      • Anonyymi

        Luehan tuo aloitus uudestaan.


    • Anonyymi

      Toyota on aasialainen.

      • Anonyymi

        Aasialanen halpis filosofialla rakennettu kansanauto joka on saanut Suomessa oudon aseman ja vanha kansa tuntee sen luotettavana edelleen, vaikka se on menneen vuosikymmenten asia.
        Toyota on ollut aina heppoinen ja ruostuva auto, mutta aikojen alussa sen yksinkertaisuus ja varusteiden olemattomuus teki siitä vähävikaisen varrattuna Suomeen tuotujen muiden halpisautojen luokassa. Kunnollisia ja kalliimpia autoja meillä ei juurikaan edes ollut johtuen järjettömän kovasta verotuksesta. Uskomukset istuvat suomalaisessa mielessä uskomattoman sitkeänä, vaikka todellisuudessa Toyota on viimeisen 10 vuoden aikana todettu kovinkin ongelmalliseksi vikojen ja huonojen ominaisuuksiensa takia ja se ruostumisen nopeus on melkoinen, koska Toyota ei tee autoihinsa ruosteenestokäsittelyjä ja maalikerrokset ovat kaikkein ohuimpia ja pohjassa on vaihn huntumainen pohjamaali jota on peitelty kymmenillä muoviläpysköillä joiden välissä suolakura hinkkaa maalin puhki ja ruostuminen alkaa jo ensimmäisen talven jälkeen siellä suojassa ja sitä ei heti näe ja ongelma pääsee kumuloitumaan isoksi.


    • Anonyymi

      Oikeasti, kyllä suurin osa Toyotan omistajista tietää ettei auto ole kaksinen ja siinä ei ole oikeastaan mitään hyvää, mutta kun ovat arkoja ja tietämättömiä ja uskovat vielä merkin luotettavuuteen, niin sillä sitä edelleen myydään. Sitä suurempi on pettymys kun totuus valkenee ja sitä varmemmin siitä vaietaan ja peitelleen ettei vaan kukaan saisi tietää kuinka tuli astuttua paskaan ja isoon sellaiseen. Se on suomalaisen vässykän luonteessa.

      • Anonyymi

        Voiko se kateus Toyotan ylivoimasta ja ylivoimaisesta suosiosta äityä jo noin katkeraksi? Sontaa tulee jo kuin politrukin suusta ja vasemman äärilaidan taapertajalta, mutta kyllä se siitä, da,da


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko se kateus Toyotan ylivoimasta ja ylivoimaisesta suosiosta äityä jo noin katkeraksi? Sontaa tulee jo kuin politrukin suusta ja vasemman äärilaidan taapertajalta, mutta kyllä se siitä, da,da

        Onko kaukoidän Toyota oikeistolaisten suosikki? Täytyy olla aivovammainen Suomen nykyhallituksen kannattaja jos noin maailman näkee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kaukoidän Toyota oikeistolaisten suosikki? Täytyy olla aivovammainen Suomen nykyhallituksen kannattaja jos noin maailman näkee.

        Kansalaiset ainakin vielä itse saavat päättää automerkistään. Miksi siihen pitää joku hallituskin vielä yrittää sotkea?


    • Anonyymi

      Huvittaaa kun mainoksissa nuoret ja tyylikkäät ihmiset ajavat toyotalla. Tosiasiaasa se on eläkeläisten suosima perinnemerkki joka nojautuu kaikessa vanhoihin ratkaisuihin.

      • Anonyymi

        Niinnoh, sellaisia ratkaisuja käyttää joita kansa haluaa! Haittaakse?


      • Anonyymi

        Mainoksiin pitäisi ottaa kulahtaneessa tuulipuvussa (kasarilta tai ysäriltä) olevia langanlaihaksi kuihtuneita tojotalippalakki-pappoja ja mammoja, tai nuoremmista vaimon kaulimen alla olevia hissukkamiehiä. Eli siis ei-menestyjiä vaan oman elämänsä luusereita.

        Premium-saksalaisilla taas ajaa tyylikäs menestyjä.😎


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinnoh, sellaisia ratkaisuja käyttää joita kansa haluaa! Haittaakse?

        On tuo kyllä nokkelaa tuo sinun jankuttamasi " Haittaakse? "!


    • Anonyymi

      Toyotan maahantuojan asenne, asiakaspalvelu ja huoltopolitiikka ovat maassamme kokeneet viime vuosina reilun takapakin. Relax ei korvaakaan sitä mitä pitäisi, saa vääntää. Selkeät suunnittelu- tai laatumokat maksatetaan omistajalla, goodwill on nihkeää vaikka asia olisi tuotevirheevastuulakien ja kuluttajaviranomaisten kantojen mukaan korvattava. Huoltotitiskillä asenne on nykyisin tympeä eikä haluta hoitaa hommaa kunnolla. Myyjät eivät viitsi hallissa kysyä miten voisi auttaa, itse on metsästettävä heitä ja tarjoukset ovat surkeampia kuin aiemmin. Ahneus ja ylimielisyys ovat vallanneet alaa ja se tietää taatusti aikaa myöten merkkiuskollisuuden laskua.

      • Anonyymi

        Kristallipalloko jo käytössä ja toiveiden tynnyri viimeisenä oljenkoryena siellä takarivin ahdistuneella aatulla?


    • Anonyymi

      Toyotalla on patentteja, mutta kunnollista sähköautoa sillä ei ole ja vetyauto on marginaalista puuhastelua.

      • Anonyymi

        Pian on valtava määrä sähköautoja ja paljon luotettavampia kuin muilla valmistajilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pian on valtava määrä sähköautoja ja paljon luotettavampia kuin muilla valmistajilla.

        Odotetaan nyt rauhassa niitä valtavia määriä....niinhän ekan BZ.. piti valloittaa markkinat ja olla ylivoimainen...ei valloittanut ja oli alivoimainen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Odotetaan nyt rauhassa niitä valtavia määriä....niinhän ekan BZ.. piti valloittaa markkinat ja olla ylivoimainen...ei valloittanut ja oli alivoimainen...

        Volkswagenin ensimmäiset sähköautot olivat täysiä susia. Ostajat joutuivat ajamaan ne kaikki korjaamon pihalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volkswagenin ensimmäiset sähköautot olivat täysiä susia. Ostajat joutuivat ajamaan ne kaikki korjaamon pihalle.

        BZ..:sta loppui virta jo ennen kuin sillä pääsi korjaamolle asti ja latausrajoitukset estivät pikalataamiseen....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        BZ..:sta loppui virta jo ennen kuin sillä pääsi korjaamolle asti ja latausrajoitukset estivät pikalataamiseen....

        Norjajaisilla autojen vertailutestien tekijöillä on ollut jo muutaman vuoden ongelmia saada BZ mukaan vertailuun. Maahantuoja ei ole niitä luovuttanut, ja järjestäjät ovat joutuneet hankkimaan ne muualta. Onhan vertailuihin tarvittu kaikki myytävät merkit, myös se varma jumbo.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

      Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      137
      14368
    2. Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa

      Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va
      Maailman menoa
      32
      5981
    3. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

      Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      155
      5561
    4. Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?

      Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua
      Maahanmuutto
      309
      4389
    5. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

      Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      42
      4163
    6. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

      Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      108
      3692
    7. Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"

      Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant
      Maailman menoa
      16
      3642
    8. Vanhat miehet eivät muista

      Niinistö muistaa vain Marinin hölmistyneen ilmeen, mutta ei miksi möllötti sen näköisenä. Vanhanen taas ei muuten vaan
      Maailman menoa
      26
      3584
    9. Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta

      Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan
      Maailman menoa
      64
      2672
    10. Huomenta naiselle

      Toivottavasti tiedät, etten ole koskaan tuntenut ketään kohtaan näin voimakkaasti. Olen tietenkin meistä epävarma silti.
      Ikävä
      95
      1482
    Aihe