Tämä teksti löytyi toisaalta netistä:
Nuori, nuorekas, moderni ja ympäristöarvoja kunnioittava autonvalmistaja Toyota on johtanut automaailman teknistä kehitystä yli kaksi vuosikymmentä, vaikka sen ensimmäiset autot 1930-luvulla olivatkin kopioita muista. Se on tuonut markkinoille ensimmäisenä hybridin, ladattavan hybridin Euroopan markkinoille, ensimmäisen katumaasturin vuonna 1994, toimivan vetyauton, nykyaikaisen sähköauton RAV4 EV:n jo vuonna 1997. Tuolloin Teslaa ei ollut olemassakaan. Nyt se on tuomassa markkinoille ensimmäisenä energiatiheydeltään suuret kiinteän olomuodon (solid state) akut tuleviin sähköautoihinsa.
Toyota kertoi ensimmäisenä autonvalmistajana julkisuudessa, eli alkuvuodesta 2007, kehittävänsä ladattavaa hybridiä, mutta koeajoi sitä kuusi vuotta eri puolilla maailmaa varmistaakseen tapansa mukaan täydellisesti sen laadun ja toi sen Euroopan markkinoille ensimmäisenä vasta keväällä 2012.
Toyotalla on 24.000 patenttia, jotka liittyvät sähköistettyihin autoihin, etenkin hybrideihin. Sillä on 5680 vetytekniikkaan liittyvää ja 1400 autonomiseen ajamiseen liittyvää patenttia. Autonomiseen ajamiseen liittyviä patentteja sillä on näin ollen kaksi kertaa enemmän kuin seuraavana olevalla autonvalmistajalla.
Toki jotain kehitelmiä noista edellä mainituista autoista on ollut muillakin, mutta ne eivät ole olleet varteenotettavia ja ne eivät ole menestyneet markkinoilla. Niistä on turha tähän perään kirjoitella. Ne eivät kuitenkaan himmennä edellä olevaa totuutta, jonka Toyotan valtavat patenttien määrät vahvistavat.
Edellä olevaa taustaa vasten Toyotasta tulisi puhua nuorekkaana, modernina, innovatiivisena ja ympäristöarvoja kunnioittavana autonvalmistajana, eikä yrittää lyödä tarkoitushakuisesti siihen vääriä leimoja.
Miksi Toyotasta yritetään luoda täysin väärä mielikuva?
35
301
Vastaukset
- Anonyymi
Toyota teki kaiken ensin.
- Anonyymi
Olisi tehnyt sitten kunnolla ja toimivana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisi tehnyt sitten kunnolla ja toimivana.
Kyllä se on tehnyt myös kaiken oikein, kun se myy tänä vuonna maailman suurimpana autonvalmistajana ennätykselliset 12 miljoonaa autoa eli 2,5 miljoonaa autoa enemmän kuin kakkonen ritsojaan.
https://dailykanban.com/2025/08/29/worlds-largest-automakers-7-25-a-record-toyota-and-a-mysterious-hyundai/
- Anonyymi
Tuota "nuorekasta" pokemonia ostaa meilläkin vain vanhukset, hihihi!
- Anonyymi
Miksi Toyota ei saa aikaan hyvää sähköautoa omin avuin, vaikka lupausten mukaan sellaisia olisi pitänyt olla myynnissä jo useita vuosia sitten?
Toyota elää vanhojen polttisten varassa jotka vielä kelpaavat köyhiin maihin ja niihin jotka eivät välitä ilmaston muutoksesta. - Anonyymi
Teslakin alkoi saada tuloksia aikaan, kun Toyota oli saatu pois hääräämästä yhteisyrityksessä. Loppu onkin sähköauton voittokulun historiaa, kun pikkupajasta kasvoi suuryritys ja markkinajohtaja muutamassa vuodessa. Toyota jäi hääräämään hybrideillään, ja on yhä sillä tiellä. Kiinalaisetkin menivät heittämällä ohi sähköautoissa.
- Anonyymi
Tottahan tämäkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottahan tämäkin.
Onko se Toyotan ylivoimainen etumatka jo noin katkeraa ? Onko maailman johtavat maat kuten USA, Japani, Kiina ja Australia kehitysmaita?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko se Toyotan ylivoimainen etumatka jo noin katkeraa ? Onko maailman johtavat maat kuten USA, Japani, Kiina ja Australia kehitysmaita?
Sinä ainakin olet kehityksestä jälkeen jäänyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä ainakin olet kehityksestä jälkeen jäänyt.
En kyllä sivistyneenä ihmisenä sortuisi noin ala-arvoiseen huuteluun vaikka kuinka harmittaisi ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko se Toyotan ylivoimainen etumatka jo noin katkeraa ? Onko maailman johtavat maat kuten USA, Japani, Kiina ja Australia kehitysmaita?
Tesla oli PITKÄÄN markkinajohtaja SÄHKÖAUTOISSA. Toyota keskittyi hybrideihin, eli polttomoottoriauton kulutuksen pienentämiseen.
Nyt BYD on jo mennyt Teslankin ohi tuotantomäärissä. Toyota on sähköautoissa siellä sijoilla "ynnä muut". Tekee yhä niitä polttomoottoriautojansa, osin jo ladattavina.
- Anonyymi
Toitsun ostaja on kuten autonsakkin, säälittävä demari.
Toisten siivellä elävä looseri.
Sdp.- Anonyymi
Mikä sakki se sellainen "autonsakkin"on?
- Anonyymi
Älä Persu ole noin iso idiootti.
- Anonyymi
Mersun ostaja on kylmä, kova ja itsekäs kuten kokoomuslainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mersun ostaja on kylmä, kova ja itsekäs kuten kokoomuslainen.
En ole kylmä,kova enkä itsekäs olen vasemmistoliiton kannataja aina ajan muuten mersulla.
- Anonyymi
Liki kaikki demarit on kyllä työssä käyviä. SDP on juurkin työläistne puolue. Ne siipeilijät on pitkälti sinne vasemmistoliittoon ja vihreihin kallellaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liki kaikki demarit on kyllä työssä käyviä. SDP on juurkin työläistne puolue. Ne siipeilijät on pitkälti sinne vasemmistoliittoon ja vihreihin kallellaan.
Suuri osa kokoomuslaisista on työssä käymättömiä muiden työstä eläjiä.
- Anonyymi
Aloitus osoittaa, että kun tosiasiat kerrotaan, niin Toyota näyttäytyykin aivan uudessa valossa. Kilpailijoiden mustaaminen on niin rajua että tosiasiat peittyvät.
- Anonyymi
Oikeasti Toyota ei ole tehnyt mitään ensimmäisenä ja kaiken mitä kopio on tehty huonosti ja halvalla. Itsetyydyttävän hybridin joutuivat tekemään laajempaan tuotantoon ensimmäisenä kun eivät osanneet tehdä turboautoja ja päästöihin sopivaa dieseliä.
- Anonyymi
Luehan tuo aloitus uudestaan.
- Anonyymi
Toyota on aasialainen.
- Anonyymi
Aasialanen halpis filosofialla rakennettu kansanauto joka on saanut Suomessa oudon aseman ja vanha kansa tuntee sen luotettavana edelleen, vaikka se on menneen vuosikymmenten asia.
Toyota on ollut aina heppoinen ja ruostuva auto, mutta aikojen alussa sen yksinkertaisuus ja varusteiden olemattomuus teki siitä vähävikaisen varrattuna Suomeen tuotujen muiden halpisautojen luokassa. Kunnollisia ja kalliimpia autoja meillä ei juurikaan edes ollut johtuen järjettömän kovasta verotuksesta. Uskomukset istuvat suomalaisessa mielessä uskomattoman sitkeänä, vaikka todellisuudessa Toyota on viimeisen 10 vuoden aikana todettu kovinkin ongelmalliseksi vikojen ja huonojen ominaisuuksiensa takia ja se ruostumisen nopeus on melkoinen, koska Toyota ei tee autoihinsa ruosteenestokäsittelyjä ja maalikerrokset ovat kaikkein ohuimpia ja pohjassa on vaihn huntumainen pohjamaali jota on peitelty kymmenillä muoviläpysköillä joiden välissä suolakura hinkkaa maalin puhki ja ruostuminen alkaa jo ensimmäisen talven jälkeen siellä suojassa ja sitä ei heti näe ja ongelma pääsee kumuloitumaan isoksi.
- Anonyymi
Oikeasti, kyllä suurin osa Toyotan omistajista tietää ettei auto ole kaksinen ja siinä ei ole oikeastaan mitään hyvää, mutta kun ovat arkoja ja tietämättömiä ja uskovat vielä merkin luotettavuuteen, niin sillä sitä edelleen myydään. Sitä suurempi on pettymys kun totuus valkenee ja sitä varmemmin siitä vaietaan ja peitelleen ettei vaan kukaan saisi tietää kuinka tuli astuttua paskaan ja isoon sellaiseen. Se on suomalaisen vässykän luonteessa.
- Anonyymi
Voiko se kateus Toyotan ylivoimasta ja ylivoimaisesta suosiosta äityä jo noin katkeraksi? Sontaa tulee jo kuin politrukin suusta ja vasemman äärilaidan taapertajalta, mutta kyllä se siitä, da,da
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voiko se kateus Toyotan ylivoimasta ja ylivoimaisesta suosiosta äityä jo noin katkeraksi? Sontaa tulee jo kuin politrukin suusta ja vasemman äärilaidan taapertajalta, mutta kyllä se siitä, da,da
Onko kaukoidän Toyota oikeistolaisten suosikki? Täytyy olla aivovammainen Suomen nykyhallituksen kannattaja jos noin maailman näkee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko kaukoidän Toyota oikeistolaisten suosikki? Täytyy olla aivovammainen Suomen nykyhallituksen kannattaja jos noin maailman näkee.
Kansalaiset ainakin vielä itse saavat päättää automerkistään. Miksi siihen pitää joku hallituskin vielä yrittää sotkea?
- Anonyymi
Huvittaaa kun mainoksissa nuoret ja tyylikkäät ihmiset ajavat toyotalla. Tosiasiaasa se on eläkeläisten suosima perinnemerkki joka nojautuu kaikessa vanhoihin ratkaisuihin.
- Anonyymi
Niinnoh, sellaisia ratkaisuja käyttää joita kansa haluaa! Haittaakse?
- Anonyymi
Mainoksiin pitäisi ottaa kulahtaneessa tuulipuvussa (kasarilta tai ysäriltä) olevia langanlaihaksi kuihtuneita tojotalippalakki-pappoja ja mammoja, tai nuoremmista vaimon kaulimen alla olevia hissukkamiehiä. Eli siis ei-menestyjiä vaan oman elämänsä luusereita.
Premium-saksalaisilla taas ajaa tyylikäs menestyjä.😎
- Anonyymi
Toyotan maahantuojan asenne, asiakaspalvelu ja huoltopolitiikka ovat maassamme kokeneet viime vuosina reilun takapakin. Relax ei korvaakaan sitä mitä pitäisi, saa vääntää. Selkeät suunnittelu- tai laatumokat maksatetaan omistajalla, goodwill on nihkeää vaikka asia olisi tuotevirheevastuulakien ja kuluttajaviranomaisten kantojen mukaan korvattava. Huoltotitiskillä asenne on nykyisin tympeä eikä haluta hoitaa hommaa kunnolla. Myyjät eivät viitsi hallissa kysyä miten voisi auttaa, itse on metsästettävä heitä ja tarjoukset ovat surkeampia kuin aiemmin. Ahneus ja ylimielisyys ovat vallanneet alaa ja se tietää taatusti aikaa myöten merkkiuskollisuuden laskua.
- Anonyymi
Kristallipalloko jo käytössä ja toiveiden tynnyri viimeisenä oljenkoryena siellä takarivin ahdistuneella aatulla?
- Anonyymi
Toyotalla on patentteja, mutta kunnollista sähköautoa sillä ei ole ja vetyauto on marginaalista puuhastelua.
- Anonyymi
Pian on valtava määrä sähköautoja ja paljon luotettavampia kuin muilla valmistajilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pian on valtava määrä sähköautoja ja paljon luotettavampia kuin muilla valmistajilla.
Odotetaan nyt rauhassa niitä valtavia määriä....niinhän ekan BZ.. piti valloittaa markkinat ja olla ylivoimainen...ei valloittanut ja oli alivoimainen...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna niin nättinä Amsterdamin Business Foorumilla
Upeasti edustaa taas Suomea ulkomailla meidän kansainvälinen superstaramme. Miksei persuilla ole ketään siedettävän näk17910148Stubb jo paljon tunnetumpi kuin kaikki persut yhteensä
Nyt on aika ottaa mittaa tunnettavuudesta, herrat ja narrit! Joku tuolla toisessa ketjussa väitti, että "persujen rivimi149621Työeläkkeiden maksaminen on lopetettava
Suomen talous on palkansaajien vuosikausia heikentyneen ostovoiman vuoksi niin kuralla, että palkkasumman jakamisessa ta1618188Sofia Virran pahoinpitelyä puolustetaan netissä
HS soitti Virran pahoinpitelyä puolustaneille https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011516353.html2737661Purra tekee hyvää työtä, me suomalaiset haluamme että hän jatkaa myös
seuraavan hallituksen valtiovarainministerinä. Kovina aikoina pitää olla kova.1626336Koska Minja Koskela ja Sofia Virta kääntyy islamiin?
Sekä vihreät että vasurit selvästi pitävät islamista ja muslimeista, varsinkin naiset, joten voidaan olettaaa että nuo k886040Persu Keskisarja on politiikan Uuno Turhapuro
Asiantuntija luonnehtii Keskisarjaa Trumpin ajan Turhapuroksi, joka ärsyttää kokoomusta. – Keskisarjan känni-imago j645857Stubb jo paljon tunnetumpi ja arvostetumpi maailmalla, kuin Marin koskaan
Stubb tekee sitä työtä mitä pitää, hän ei koreile vaatteilla eikä ole baareissa räkäposkella kuten Marin. Marininhan pit1014924Oikeistohallitusten aikaan saannokset.
Holkerin touhujen seurauksena lama. Aho jatkoi tuhoa osaamattomuudellaan. Katainen ja alkoi talouden alamäki. Sipilä ja183992Pelle Miljoona, 70, saa harvinaista taiteilijaeläkettä - Tämän suuruinen eläke on kuussa!
Pelle Miljoona on kyllä symppis! Peace! Suomen punk-konkari Pelle Miljoona on yksi syksyn Vain elämää -kauden artisteist621719