Toimeentulotuki ei kata vuokraa

Anonyymi-ap

En tietenkään tarvitse ruokaa mutta jos myyn vaatteeni maksaakseni vuokran kokonaisuudessaan niin ne vaatteista saadut tulot huomioidaan tuloksi seuraavan kuun laskelmassa.

En ymmärrä miksi en saa myydä vaatteitani edes tuon kelasta saadun rahan ja kokonaisvuokran erotuksen verran.

Miksi Kela haluaa estää vuokranmaksuni?

Ymmärrän että ruokaa saa metsästä mutta sillä ei voi maksaa vuokraa.

25

287

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

He, joilla toimeentulotukea ei enää makseta siksi, että vuokra on väitetysti liian korkea, tehkää asiasta hallintokantelu.

Miksi?

Koska Kelan tiedot vuokrien kohtuullisuuksista perustuu oikeistoideologiseen valheeseen, joka ei kuvasta todellista tilannetta lainkaan. Kyse on siis vain mielihalusta.

Kun kyse on väärästä tiedosta, se on silloin myös virkavastuulain vastaista toimintaa, virkavastuulaissa edellytetään viranomaiselta tarkkaan lain mukaista toimintaa ja toimien perustumista oikeaan ja tutkittuun tietoon.

Hallintokantelu siis siksi, että vuokraa väitetään liian suureksi (väärä tieto) ja lisäksi myös siksi että tämän väärän tiedon perusteella aletaan jo kajoamaan myös perustuslaissa taattuun viimesijaiseen tukeen jolla suojellaan ihmisarvoa.

Ihmisarvon suojelun vähentäminen ei voi perustua siihen, että Petteri Orpolle ja hänen joukoilleen pitää saada entistäkin isompaa palkkaa ja isompia osinkoja ja alhaisempia veroja ja kaikkea muutakin kivaa.

• Anonyymi

"joilla toimeentulotukea ei enää makseta "

Siis, mikäli toimeentulotukea ei makseta, tai toimeentulotukea leikataan.

Toimeentulotuen alentaminen on käytännössä perusteetonta toimintaa silloin, kun se perustuu väitettyyn liian korkeaan vuokraan joka on valhe, ja valhe on väärää tietoa, väärän tiedon perusteella on aika huono homma lähteä leikkaamaan toimeentulotukea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"joilla toimeentulotukea ei enää makseta "

Siis, mikäli toimeentulotukea ei makseta, tai toimeentulotukea leikataan.

Toimeentulotuen alentaminen on käytännössä perusteetonta toimintaa silloin, kun se perustuu väitettyyn liian korkeaan vuokraan joka on valhe, ja valhe on väärää tietoa, väärän tiedon perusteella on aika huono homma lähteä leikkaamaan toimeentulotukea.

Itse valehtelet ja tällä kertaa enemmän kuin yleensä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse valehtelet ja tällä kertaa enemmän kuin yleensä.

Väitätkö siis, että valtioneuvoston käsitys kohtuullisesta asumisen hinnasta on totuudenmukaisempi kuin esim. minun käsitys, tai ylipäätään, kenen tahansa tt-tuen varaan joutuneen pienituloisen käsitys heidän asumisen kohtuullisesta hinnasta?

Hallituksella ei ole mitään yksinoikeutta määritellä sanaa kohtuullisuus, lähde eduskunnan oikeusasiamies.

Sitten vain riitauttamaan tuo kohtuullisuuskäsitys, se alkaa siitä kun tekee hallintokantelun, ja kyseenalaistaa koko paskan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väitätkö siis, että valtioneuvoston käsitys kohtuullisesta asumisen hinnasta on totuudenmukaisempi kuin esim. minun käsitys, tai ylipäätään, kenen tahansa tt-tuen varaan joutuneen pienituloisen käsitys heidän asumisen kohtuullisesta hinnasta?

Hallituksella ei ole mitään yksinoikeutta määritellä sanaa kohtuullisuus, lähde eduskunnan oikeusasiamies.

Sitten vain riitauttamaan tuo kohtuullisuuskäsitys, se alkaa siitä kun tekee hallintokantelun, ja kyseenalaistaa koko paskan.

Kyllä minä niin väitän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä minä niin väitän.

Saahan sitä olla mitä mieltä vaan, ja väittääkin voi monenlaista ennenkuin siitä tulee rangaistus.

Asia kuitenkin niin että oikeuslaitos on jo asiassa tuonut kantansa esiin, eli ei se pelkästään sinun väitöksillä mene se asia kuten haluat. Eikä mene hallituksenkaan väitöksillä, asia kun voidaan kanteluteitse tarkistaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hallitus ei määrittelekään asumisen kohtuurajoja. Kela päättää mitkä ovat kuntakohtaiset asumismenojen kohtuurajat. Ja ne ovat joka kunnassa liian pienet vuodesta toiseen. Sen hintaisia asuntoja ei yksinkertaisesti ole olemassa tai niitä on niin vähän ettei likimainkaan kaikki toimeentulotuella kituvat niihin voi muuttaa.

Jokainen voi itse tarkistaa asian. Kelan kohtuurajat täyttäviä asuntoja ei ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hallitus ei määrittelekään asumisen kohtuurajoja. Kela päättää mitkä ovat kuntakohtaiset asumismenojen kohtuurajat. Ja ne ovat joka kunnassa liian pienet vuodesta toiseen. Sen hintaisia asuntoja ei yksinkertaisesti ole olemassa tai niitä on niin vähän ettei likimainkaan kaikki toimeentulotuella kituvat niihin voi muuttaa.

Sitten vain selvittämään, miksi Kelan mielestä kohtuullisuus on jotain sellaista, mitä ei ole markkinoilta edes saatavissa.

Kohtuus lakkaa siis kokonaan, koska kohtuullisia vaihtoehtojakaan ei ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä hallitus on määrritellyt kohtuuliset asumisen rajat. Kelan pitää noudattaa näitä HALLITUSEN määräämiä asumisen rajoja. Ennen Kela saattoi joustaa näissä rajoissa jonkun kympin, ei enää. https://www.kela.fi/ajankohtaista/toimeentulotuessa-hyvaksyttaviin-asumismenoihin-muutos-1.4.2024-nain-se-nakyy-vuokranantajille

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä hallitus on määrritellyt kohtuuliset asumisen rajat. Kelan pitää noudattaa näitä HALLITUSEN määräämiä asumisen rajoja. Ennen Kela saattoi joustaa näissä rajoissa jonkun kympin, ei enää. https://www.kela.fi/ajankohtaista/toimeentulotuessa-hyvaksyttaviin-asumismenoihin-muutos-1.4.2024-nain-se-nakyy-vuokranantajille

Hallitus pienentää asuntorahaston ara-lainojen myöntämisvaltuutta 365 miljoonaa euroa vuoden 2027 tasossa. Ara-lainoilla tuetaan kohtuuhintaisten vuokra-asuntojen rakentamista. Leikkausta ei löytynyt Purran listalta elokuun alussa.

Ara-lainojen myöntämisvaltuus ei tarkoita suoraa säästöä valtion budjettiin. Ara-lainat on vuodesta 2022 laskettu osaksi Suomen julkista velkaa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011467543.html

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Päätöksestä vastuun kantaa hallitus koska se vahvistaa päätöksellään ne Kelan hintarajat, vaikka Kelalla itsellään saattaa olla - ja todennäköisesti onkin - rooli siten että Kela tekee esitykset niistä hintarajoista (edelleenkin, hallituksen haluaman politiikan mukaisesti)

• Anonyymi

Tukia ym tolppia pitää kumartaa.

• Anonyymi

Minä kumarrun aina ryhdikkään luomusauvan edessä. Jopa polvistun

t naapurin masa. savo.

• Anonyymi

Kela pakottaa minut hakemaan vuokran ylimenevän osan hyvinvointialueelta.
      Jos yritän itse haalia puuttuvaa osaa niin menetän sen seuraavassa kuussa Kelalle.

• Anonyymi

Jos saat itse jollain keinolla haalittua vajeen niin voithan käyttää maksuun sellaista henkilöä joka ei saa kelalta tt-tukea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos saat itse jollain keinolla haalittua vajeen niin voithan käyttää maksuun sellaista henkilöä joka ei saa kelalta tt-tukea.

Kela pakottaa rikokseen.

• Anonyymi

Hyvinvointualuuen sosiaalihuolto ei maksa ylimenevää osaa. Kokemusta on. Voit yrittää haalia ylimenevän osan vaikka pulloja/tölkkejä keräämällä, ei näy tiliotteessa ; )

• Anonyymi
    • Anonyymi

Tässä on lopputulos kun vuokrasta huomioidaan 2/3 ja toimeentulotukea on alennettu -40%.

Vaikka käyttää koko ruokaan tarkoitetun osuuden vuokraan, se ei silti riitä.

• Anonyymi

Alkaa olemaan ihmisoikeusrikoksesta kysymys, tee asiasta hallintokantelu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Alkaa olemaan ihmisoikeusrikoksesta kysymys, tee asiasta hallintokantelu.

Laukku-Leena olikin nero.

• Anonyymi

Sydäntäsi varmaan lämmittää vasemmistolaisten fanittamilla matuilla ei moisia huolia ole.

• Anonyymi

Ihmetyttää kauanko kansa nöyrtyy tuohon kun tietää että iso osa sorretuista ovat sairaita joita nyt suohon on poljettu , mutta tietämättömyys ja kokemattomuus lie syynä näille jotka arvostelevat toisia heikoimpia , systeemi on todella mätä jos sairastut , lääkäreiden moraali ihmetyttää koska ovat yksi ratkaiseva ratas systeemissä ja tietävät kyllä pelin hengen varsin hyvin . Poliitikotkin ovat enempi huolissaan mamuista ja heidän oikeuksistaan kuin omasta kansasta .

• Anonyymi

Hätä keinot keksii! Te kaikki sosiaaliturvaorjat olette tottuneet liian helppoon passiivisen elämään. Ei haittaa jos elämästänne tehdään mahdotonta. Keksiväthän menneetkin sukupolvet selviytymiskeinoja paljon pahemmissa olosuhteissa ilman sosiaaliturvaa! Ihminen on luova olento ja se on ihmeellistä miten ihminen selviää kaunista tilanteista kun on pakko. Tätä Jarkko Tonttikin tietää aina alleviivata ja opettaa sieltä omasta pikku turvallisesta kolostaan kun ei itsellä ole hätäpäivää.

• Anonyymi
      UUSI

https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8865889

Tämä on uusin käänne.

"Jos toimeentulotuen hakijalla ei olisi ensisijaista etuutta haettuna, Kelan tulisi arvioida, olisiko hänellä oikeus sellaiseen. Jos henkilö ei Kelan kehotuksesta huolimatta hakisi kuukauden aikana toimeentulotukeen nähden ensisijaisia etuuksia, toimeentulotuen perusosaa alennettaisiin 50 prosentilla."

Toisinsanoen avoimien työpaikkojen määrä lähtee yllättävään laskuun kun ei tarvitse hakea. Tulee lisää ilmaista työvoimaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra haluaa muuttaa

maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....
      Maailman menoa
      69
      8819
    2. Maataloustuet pois

Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.
      Maailman menoa
      308
      6633
    3. Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan

Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?
      Maailman menoa
      99
      5927
    4. Mitä juuri sinulle kuuluu?

Tänään? Rehellisesti.
      Ikävä
      152
      3830
    5. Joulukinkku NYT

Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.
      Maailman menoa
      29
      3221
    6. Maahanmuuton vastustajat ovat vajakkeja

Jokainen täysijärkinen suomalainen tietää, että Suomi ei pärjää ilman ulkomaalaisvahvistuksia.
      Maahanmuutto
      62
      3129
    7. Kaivattusi nimi

Kaivattusi nimi on
      Ikävä
      155
      1987
    8. On asioita joita kadun

Yksi niistä on eräs J mies. Olen vasta hiljattain tajunnut. Kuinka väärin tein. Tulit sydän tarjottimella.. mutta tässä
      Ikävä
      17
      1786
    9. Toivoisitko että hän löytäisi jonkun muun?

Joka voi antaa mihin et kyennyt?
      Ikävä
      32
      1468
    10. Mitä sä pelkäät?

Että paljastan sut ja touhusi? Elät jotain ihan omaa fantasiaasi ja ainoa virhees oli sekoittaa mut näihin sairaisiin le
      Tunteet
      19
      1236
    Aihe