Sijoitushuijausten määrä kasvanut

" Finanssivalvonta kertoo, että
huijauksille on tyypillistä esim. se,
että niissä luvataan epärealistisen
suuria tuottoja. Huijauksissa myös
pyydetään usein siirtämään rahaa
tilille, jota hallinnoidaan
sijoittajan puolesta."

Kuulostaa ihan OP:n asuntorahastolta :)

7

262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla on vähän rahaa tuollaisessa sijoituksessa. Toki nuo alkavat tarjoamaan sitä tilin hallinnointia vasta 100k€:sta eteenpäin, mutta ihan hyvin on pärjännyt itsekin hallinnoimalla.

      Toki tuossa tapauksessa tuotto-olettama on hyvinkin maltillinen. Pyrkimys on ollut vain vähän yli 10% tuottoon.

      Eipä se OP:n asuntorahastokaan muuten ollut huono, kuin sijoituksena. Ei se varsinainen kusetus sinänsä ollut. Kokeilepa huviksesi kryptoja, jotka ovat puhdas rahastus...

      • Tuo siitä tekee vielä huonomman sijoituksen, jos tuotto-odotus on maltillinen ja siitä huolimatta riski laukeaa käsiin. Vanha viisaushan on, että riski korreloi tuottoa: mitä korkeampi tuotto-odotus, sitä suurempi mahdollisuus menettää rahansa.

        OP on brändillään onnistunut kusettamaan aika montaa sijoittajaa ja mikä ettei sitä ollut tehdessä, asuntomarkkinoiden kasvu jatkui melkein 30 vuotta. Nyt rahastot ovat pulassa kun markkinat ovat laskussa ja rahastoihin virta ulospäin suurempi kuin sisälle.


      • landlord kirjoitti:

        Tuo siitä tekee vielä huonomman sijoituksen, jos tuotto-odotus on maltillinen ja siitä huolimatta riski laukeaa käsiin. Vanha viisaushan on, että riski korreloi tuottoa: mitä korkeampi tuotto-odotus, sitä suurempi mahdollisuus menettää rahansa.

        OP on brändillään onnistunut kusettamaan aika montaa sijoittajaa ja mikä ettei sitä ollut tehdessä, asuntomarkkinoiden kasvu jatkui melkein 30 vuotta. Nyt rahastot ovat pulassa kun markkinat ovat laskussa ja rahastoihin virta ulospäin suurempi kuin sisälle.

        Asuntorahastojen ongelma on siinä, että ihmiset lähtevät realisoimaan sijoitustaan asuntojen hintojen laskiessa, mikä pakottaa rahaston myymään, mikä johtaa hintojen laskuun, mikä...

        Tämäkään ei olisi ongelma, jos nuo rahastot eivät omistaisi merkittävää osuutta markkinoista. Meillä vaan on niin pienet asuntomarkkinat, että pari tuollaista rahastoa on jo merkitsevä toimija.

        En tiedä, millaisia tuotto-odotuksia moisesta tarjottiin. En itse nähnyt tuossa järkeä. Itse jos olisi asuntoon sijoittanut suoraan, olisi edelleen voitolla...


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Asuntorahastojen ongelma on siinä, että ihmiset lähtevät realisoimaan sijoitustaan asuntojen hintojen laskiessa, mikä pakottaa rahaston myymään, mikä johtaa hintojen laskuun, mikä...

        Tämäkään ei olisi ongelma, jos nuo rahastot eivät omistaisi merkittävää osuutta markkinoista. Meillä vaan on niin pienet asuntomarkkinat, että pari tuollaista rahastoa on jo merkitsevä toimija.

        En tiedä, millaisia tuotto-odotuksia moisesta tarjottiin. En itse nähnyt tuossa järkeä. Itse jos olisi asuntoon sijoittanut suoraan, olisi edelleen voitolla...

        Käytännössä KAIKKI rahastot ovat huijjausta kuten kapitalismi sellaisenaankin, onhan se vain pyramidihuijjauksen huippu. Rahastot hyödyttävät vain niitä pyörittäviä tahoja ja ovat käytännössä niihin rahaa laittavien täydellistä kusetusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Käytännössä KAIKKI rahastot ovat huijjausta kuten kapitalismi sellaisenaankin, onhan se vain pyramidihuijjauksen huippu. Rahastot hyödyttävät vain niitä pyörittäviä tahoja ja ovat käytännössä niihin rahaa laittavien täydellistä kusetusta.

        On olemassa erilaisia rahastoja, mutta yleensä kai puhutaan niistä, jotka sijoittavat pörsseihin. Ne eivät ole huijausta, koska pörssin arvon nousu perustuu tuottavuuden kasvuun.


      • TheRat kirjoitti:

        On olemassa erilaisia rahastoja, mutta yleensä kai puhutaan niistä, jotka sijoittavat pörsseihin. Ne eivät ole huijausta, koska pörssin arvon nousu perustuu tuottavuuden kasvuun.

        Avaukseni oli viisastelu siitä, että kovasti on samoja piirteitä OP:n sijoitusrahastolla ja sijoitushuijareilla. Laitat rahat sinne etkä saa niitä pois sieltä :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      119
      1170
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    4. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      77
      697
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      88
      653
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      27
      537
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      107
      477
    Aihe