" Finanssivalvonta kertoo, että
huijauksille on tyypillistä esim. se,
että niissä luvataan epärealistisen
suuria tuottoja. Huijauksissa myös
pyydetään usein siirtämään rahaa
tilille, jota hallinnoidaan
sijoittajan puolesta."
Kuulostaa ihan OP:n asuntorahastolta :)
Sijoitushuijausten määrä kasvanut
6
187
Vastaukset
Minulla on vähän rahaa tuollaisessa sijoituksessa. Toki nuo alkavat tarjoamaan sitä tilin hallinnointia vasta 100k€:sta eteenpäin, mutta ihan hyvin on pärjännyt itsekin hallinnoimalla.
Toki tuossa tapauksessa tuotto-olettama on hyvinkin maltillinen. Pyrkimys on ollut vain vähän yli 10% tuottoon.
Eipä se OP:n asuntorahastokaan muuten ollut huono, kuin sijoituksena. Ei se varsinainen kusetus sinänsä ollut. Kokeilepa huviksesi kryptoja, jotka ovat puhdas rahastus...Tuo siitä tekee vielä huonomman sijoituksen, jos tuotto-odotus on maltillinen ja siitä huolimatta riski laukeaa käsiin. Vanha viisaushan on, että riski korreloi tuottoa: mitä korkeampi tuotto-odotus, sitä suurempi mahdollisuus menettää rahansa.
OP on brändillään onnistunut kusettamaan aika montaa sijoittajaa ja mikä ettei sitä ollut tehdessä, asuntomarkkinoiden kasvu jatkui melkein 30 vuotta. Nyt rahastot ovat pulassa kun markkinat ovat laskussa ja rahastoihin virta ulospäin suurempi kuin sisälle.landlord kirjoitti:
Tuo siitä tekee vielä huonomman sijoituksen, jos tuotto-odotus on maltillinen ja siitä huolimatta riski laukeaa käsiin. Vanha viisaushan on, että riski korreloi tuottoa: mitä korkeampi tuotto-odotus, sitä suurempi mahdollisuus menettää rahansa.
OP on brändillään onnistunut kusettamaan aika montaa sijoittajaa ja mikä ettei sitä ollut tehdessä, asuntomarkkinoiden kasvu jatkui melkein 30 vuotta. Nyt rahastot ovat pulassa kun markkinat ovat laskussa ja rahastoihin virta ulospäin suurempi kuin sisälle.Asuntorahastojen ongelma on siinä, että ihmiset lähtevät realisoimaan sijoitustaan asuntojen hintojen laskiessa, mikä pakottaa rahaston myymään, mikä johtaa hintojen laskuun, mikä...
Tämäkään ei olisi ongelma, jos nuo rahastot eivät omistaisi merkittävää osuutta markkinoista. Meillä vaan on niin pienet asuntomarkkinat, että pari tuollaista rahastoa on jo merkitsevä toimija.
En tiedä, millaisia tuotto-odotuksia moisesta tarjottiin. En itse nähnyt tuossa järkeä. Itse jos olisi asuntoon sijoittanut suoraan, olisi edelleen voitolla...- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Asuntorahastojen ongelma on siinä, että ihmiset lähtevät realisoimaan sijoitustaan asuntojen hintojen laskiessa, mikä pakottaa rahaston myymään, mikä johtaa hintojen laskuun, mikä...
Tämäkään ei olisi ongelma, jos nuo rahastot eivät omistaisi merkittävää osuutta markkinoista. Meillä vaan on niin pienet asuntomarkkinat, että pari tuollaista rahastoa on jo merkitsevä toimija.
En tiedä, millaisia tuotto-odotuksia moisesta tarjottiin. En itse nähnyt tuossa järkeä. Itse jos olisi asuntoon sijoittanut suoraan, olisi edelleen voitolla...Käytännössä KAIKKI rahastot ovat huijjausta kuten kapitalismi sellaisenaankin, onhan se vain pyramidihuijjauksen huippu. Rahastot hyödyttävät vain niitä pyörittäviä tahoja ja ovat käytännössä niihin rahaa laittavien täydellistä kusetusta.
Anonyymi kirjoitti:
Käytännössä KAIKKI rahastot ovat huijjausta kuten kapitalismi sellaisenaankin, onhan se vain pyramidihuijjauksen huippu. Rahastot hyödyttävät vain niitä pyörittäviä tahoja ja ovat käytännössä niihin rahaa laittavien täydellistä kusetusta.
On olemassa erilaisia rahastoja, mutta yleensä kai puhutaan niistä, jotka sijoittavat pörsseihin. Ne eivät ole huijausta, koska pörssin arvon nousu perustuu tuottavuuden kasvuun.
TheRat kirjoitti:
On olemassa erilaisia rahastoja, mutta yleensä kai puhutaan niistä, jotka sijoittavat pörsseihin. Ne eivät ole huijausta, koska pörssin arvon nousu perustuu tuottavuuden kasvuun.
Avaukseni oli viisastelu siitä, että kovasti on samoja piirteitä OP:n sijoitusrahastolla ja sijoitushuijareilla. Laitat rahat sinne etkä saa niitä pois sieltä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k744036- 1023558
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah833383Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia382809- 1251673
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361536Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk141181Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191164Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221134Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421130