Me Naiset lehdessä juttu: "Missä iässä elämäsi on ollut parasta". Äänestyksen tulokset: 1. sijalla 30-kymppisenä, 2. sijalla 40-kymppisenä ja 3. sijalla 20-kymppisenä.
Oma mielipide omassa elämässäni on, että ylivoimaisesti onnellisinta aikaa on ollut tämä 60+. Kaksi suurinta syytä: eläkkeelle pääsyn tuoma vapaus ja vasta näin eläkeikäisenä leskenä löytämäni elämäni rakkaus.
Missä ikäluokassa elämäsi on ollut onnellisinta?
21
330
Vastaukset
- Anonyymi
Hämmästyin tuota Me Naiset -lehden tutkimustulosta. Eikö ensi sijalla ollut ollenkaan iäkkäämpiä? Olen vasta kuullut 70+ ikäisen naisen sanovan, että tämä on elämän parasta aikaa!
- Anonyymi
Olen 64v alanko etsimään 70+ naisia?
- Anonyymi
Ai mä tykkään testeistä, teen illalla, oletan että tulee tuo 30nen, mutta katsotaan. Nyt en jouda. Kiva aloitus.
- Anonyymi
Aika kultaa muistoja?
- Anonyymi
Voivoi, vaikea sanoa kun melkein jokaisesta ikävuosikymmennestä löytyy jotain hyvää. Ehkä jätän kuitenkin alle 20-vuodet pois, koska en ollut onnellinen nuorena.
25-vuotiaana sain ensimmäisen lapsen ja siitä alkoi onni ja onnellisuus sekä tunsin elämäni merkitykselliseksi. Olin kotiäitinä useamman vuoden.
3-kymppisenä aloin opiskelemaan unelma-ammattiani ja löysin hyvän työpaikan opiskelujen jälkeen
Nyt eläkeläisenä on tosi mukavaa myös; parisuhde on yhä sama kuin ennenkin ja meillä on kivaa yhdessä. Lapset on aikuisia ja välit heihin hyvät. Ei ole pahempia terveyshuolia ja rahaa sopivasti. - Anonyymi
50–60 vuoteen paras aika minulla
- Anonyymi
Perhevuodet tietysti periaatteessa olivat onnellisimmat, mutta kun ne olivat niin hemmetin kieli vyön alla juoksua. Olin silloin tosi väsynyt, nukuin mihin vain.
Ihan vain itseä ajatellen viihdevuodet (50 - 60) olivat parhaat vuodet, kun en juuri muusta huolehtinut kuin itsestäni ja huitelin pitkin poikin lääniä ja maata. Vaikea rajoittaa. Joka vuosikymmenellä on ollut omat onnellisuuden aiheensa. Kaikkea ei voi saada yhtaikaa.
- Anonyymi
Onnellisuus on minun käsitteistössäni ajallisesti rajallinen tapahtuma.
Tyytyväisyys voi olla pitempikestoistakin.
Tyytyväisyyteni kesti 26v iästä 81v ikään. Sitten vaimoni sairastui vakavasti ilman paranemisen toiveita..
Niitä vaihtelevista syistä aiheutuneita onnen tuokioita on osunut kaikille vuosille sen jälkeen kun lähdin kodiksi kutsutusta myrkkypesästä omilleni 21v ikäisenä. - Anonyymi
Kaikista onnellisinta ollut elämä 50+ ikäisenä. Teiniäitinä synnyttäneeni lapset olivat jo aikuisia,jopa lapsenlapsia ilmestynyt. Avio-ero ja asuinpaikkakunnan vaihtaminen.
Elämisen opettelu aivan yksin, kivat työpaikat ja työkaverit ,mukava vapaa-aika matkusteluineen, terveys. Nyt eläkeläisenä työelämän rutiinit jättäneenä on täysi vapaus tehdä mitä haluaa. En nytkään voisi olla onnellisempi. Ihanaa olla vapaa, itsenäinen ihminen. - Anonyymi
Parasta kun tapasin tulevan vaimoni tammikuussa 1978, vielä yhdessä .lapsenlapsikin jo 6 vuotias :) .- ihanaa jos Luoja siunaa vielä muutamalla vuodella !
https://youtu.be/AnrA9eHLYEo
Gubbe 76- Anonyymi
Me tapasimme puolisoni kanssa syyskuussa 1976 ja vielä yhdessä ja kivaa on, edelleen
- Anonyymi
25 - 35v oli hyvä jakso.
- Anonyymi
Elämän onni alkoi noin 40 v kun kaikki 5 lähti samana kesänä kodista ja meille tuli aikaa olla yhdessä. Pari ole käynyt armeijan yms. Kun nuorin oli 17v niin kaikki lähti sitten yli 100 km päähän.
- Anonyymi
Et siis pitänyt ja välittänyt lapsistasi. Eipä ole ihme, että nykylapset ja -nuoret voivat niiin huonosti.
- Anonyymi
Oikein tarkkaan kun ajattelen niin sen jälkeen kun pääsin vakituisesta työstä pois ja asuin silloin jo yksin kun jälkeläinen oli just vähän aiemmin muuttanut omilleen. Eli viimeiset 20 vuotta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,1055731Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
- 1241097
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
- 66857
- 75798
Salailu jatkuu, poliisi tutkii
Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää17741