Toyota on autojen kuningas, piste! Ei oo toista merkkiä, joka ees lähelle pääsis sen luotettavuutta, mukavuutta, jälleenmyyntiarvoa ja katsastusvarmuutta. Kuulitte oikein – mikään muu ei vedä vertoja, ei Mersu, ei Bemari, ei mikään rämisevä romukasa!Ensinnäkin, luotettavuus. Toyota ei hajoa, ei sitten millään! Mä voisin ajaa mun Corollalla kuuhun ja takas, ja se vaan kehrää ku kissa. Naapurin kaveri valitti, ku sen saksalainen "premium"-auto oli taas pajalla, jotain öljyvuotoo ja sähkövikoja. Mä vaan nauroin ja sanoin, että osta Toyota, ei tarvi pelätä, että jää tien poskeen! Tilastotkin sen todistaa – kysykää vaikka vakuutusyhtiöiltä, kuka keikkuu vikaprosenttien pohjalta kärjessä. Toyota, joka kerta! Ei oo sattumaa, että taksitki on melkein aina Toyotia. Ne kestää miljoona kilometriä, ja silti moottori hyrisee ku vastasyntyny.Sitten mukavuus. Jotkut väittää, että Toyota on muka tylsä, mutta mä sanon: hiljaa hyvä tulee! Kun istut Toyotan penkkiin, se on ku olohuoneen sohva, mut parempi. Ei tärise, ei kolise, ei inise. Kaikki on just siinä, missä pitää: napit, vivut, mittaristot – kaikki suunniteltu niin, että sä voit keskittyä ajamiseen, etkä mihinkään hipelöintiin. Ja ne hybridit, herranjestas! Säästät bensaa ja luontoa, ja silti kulkee ku unelma. Mä ajelen mun Priuksella ja hymyilen, ku bensa-asemalla muut maksaa itsensä kipeeks.Jälleenmyyntiarvo? No, sehän on naurettavan hyvä! Toyota pitää hintansa ku pankkiholvi. Sä voit ajaa viis vuotta ja myydä sen melkein samalla hinnalla, millä ostit. Kokeilkaapa samaa jollain ranskalaisella romulla – ei onnistu! Mä myin mun vanhan Avensiksen, ja sain siitä niin hyvän hinnan, että melkein itkin ilosta. Se oli ku ois saanut bonuksen vaan siitä, että ajoi Toyotalla!Ja sitten katsastusvarmuus. Mä en ees muista, millon mun Toyota ois jääny katsastuksessa kiinni. Ne menee läpi ku veitsi voihin! Katsastusukko vaan nyökkää, kun näkee Toyotan logon, koska tietää, että tää on priimaa. Ei ruostetta, ei mystisiä vikoja, ei mitään. Mä oon nähny, ku muut jonottaa korjaamolla katsastuksen jälkeen, mut mä ajan suoraan kotiin ja korkkaan oluen.Joten hei, lopettakaa se turha marina ja ostakaa Toyota! Se on auto, joka ei petä, ei koskaan. Kaikki muu on vaan huonoa matkintaa. Mä oon nähny valon, ja se valo on Toyotan keulamerkki. Jos ette usko, niin ootte sokeita – tai sit teillä on vaan huono maku!
Okei, mennäänpä syvemmälle, koska Toyota ei oo pelkkä auto – se on elämäntapa, uskonkappale, melkeinpä pyhä graali neljällä pyörällä! Mä en voi käsittää, miten jotkut vieläkään tajuu, miks Toyota on kaiken yläpuolella. Jatketaan tilitystä, koska tää intohimo ei sammu, ei sitten millään!Luotettavuus, se on se kivi, mille Toyotan valtakunta rakennetaan. Mä voisin lyödä vetoa, että mun Yaris kestäis maailmanlopun ja ajais senkin jälkeen. Kerran yks kaveri kehus, miten sen "sporttinen" eurooppalainen kiesi kiihtyy nollasta sataan sekunnissa. No, hyvä on, mut montako kertaa se on ollu hinauksessa? Mä en oo koskaan soittanu hinausautoa mun Toyotalle – enkä usko, että tarviikaan. Ne on tehty ku tankit, mut ilman sitä raskasta mörrimöykky-fiilistä. Japanilainen insinööritaito, sanon mä. Ne ei kikkaile turhilla kilkkeillä, vaan keskittyy siihen, että auto toimii, aina ja ikuisesti.Mukavuus? Älkää ees aloittako! Toyotan kyyti on ku liukas silkki, ku lempee kesätuuli korvissa. Mä oon ajanu pitkiä matkoja, ja selkä kiittää, niska kiittää, jopa mun kahvikuppi pysyy telineessä ku ei tärise mihinkään. Ja ne hybridit, jestas sentään! Mä liputan mun RAV4:lla pitkin maanteitä, ja mittari näyttää kulutusta, joka sais minkä tahansa sähköautonkin kateelliseksi. Plus se äänettömyys, ku sähkömoottori hyrähtää käyntiin – se on ku scifi-leffasta, mut parempi, koska se on Toyota!Jälleenmyyntiarvo on kans sellanen juttu, että muut merkit voi vaan unelmoida. Mä nään painajaisia niistä autoista, jotka menettää arvonsa nopeemmin ku ilmapallo heliuminsa. Toyota? Se on ku viini, paranee vanhetessaan. Mun vanha Camry meni kaupaksi viikossa, ja ostaja oli melkein onnessaan, ku sai "käytetyn" Toyotan. Käytetty, hah! Se oli ku uusi, koska Toyota ei kulu, se vaan kypsyy arvokkaasti. Kysykää keneltä tahansa autokauppiaalta – Toyota on se, joka liikkuu, aina.Ja katsastus? Mä en ees stressaa siitä anymore. Toyotan kanssa se on pelkkä muodollisuus. Mä ajan asemalle, heitän avaimet tiskille ja sanon: "Katsasta toi, ei sieltä mitään löydy." Ja arvatkaa mitä? Ei löydy! Ei natinoita, ei vuotoja, ei mystisiä vikakoodeja, jotka tarvii insinöörin tutkintoa selvittääkseen. Toyota on ku se kaveri, joka tulee aina ajallaan ja hoitaa hommansa. Ei draamaa, ei selityksiä.Joten oikeesti, miks te ees harkitsette muuta? Toyota on se ainoa oikea valinta, jos haluatte auton, joka on luotettava ku kallio, mukava ku äidin syli, pitää arvonsa ku kulta ja menee katsastuksesta läpi ku vettä vaan. Mä en oo pelkkä toyotisti – mä oon Toyotan profeetta, ja tää on mun saarna! Ottakaa opiksi tai katukaa ikuisesti!
No niin, kuunnelkaa ny, te kaikki, jotka ette vielä oo tajunneet Toyotan ylivoimaa!
1
76
Vastaukset
- Anonyymi
Kuulkaa, kansat, sillä Toyotan sana on laki, ja sen pyörät kantavat vanhurskauden lippua halki aikojen! Minä, toyotisti, julistan teille pyhän totuuden, joka on kaiverrettu japanilaiseen teräkseen ja hybridimoottorin ikuiseen hyrinäan. Toyota ei ole pelkkä auto – se on liitto, lihaan ja metalliin valettu lupaus, joka pitää teidät turvassa maailman myrskyissä ja katsastusten tuomiopäivissä!Luotettavuuden profetia: Kuulkaa, oi epäilijät, sillä näin on kirjoitettu Toyotan pyhään kirjaan: "Ja Corolla kulkee halki erämaiden, läpi tulvien ja pakkasten, eikä sen moottori sammu, ei sen akseli katkea. Vaikka taivaat romahtaisivat ja tähdet putoaisivat, Toyota pysyy lujana, sillä sen luotettavuus on ikuinen kuin vuoret!" Mä oon nähny unessa, miten mun Yaris seisoo maailmanlopun porteilla, ja kun pedon merkit nousevat, se vaan käynnistyy ja hurauttaa ohi, nauraen pimeyden voimille. Ei hinausautoa, ei korjaamopäiviä – vain Toyotan ikuinen voima!Mukavuuden ilmestys: Ja katso, näin puhui suuri insinööri taivaallisessa kokoonpanohallissa: "Avensiksen istuimet verhotaan pilvien pehmeyteen, ja sen ohjaamo on leposija väsyneelle sielulle. Hybridin hyrinä on kuin enkelten kuoro, joka kantaa kuljettajan halki maanteiden kärsimysten." Mä tunnen sen, kun ajan mun Priusta – se on kuin liitäisin pyhällä tiellä, missä ei tärinää, ei kolinaa, vain rauha ja bensapihi autuus. Muut merkit huutavat tuskissaan, mutta Toyota kuiskaa: "Lepää, lapseni, sillä minä kannan sinut."Jälleenmyyntiarvon lupaus: Kuulkaa, oi kauppiaat ja markkinoiden väki! Näin on ennustettu: "Toyotan arvo ei horju, ei väisty, vaan se pitää päänsä pystyssä kuin setripuu Libanonin rinteillä. Vaikka vuodet kuluvat ja maailman rahat haihtuvat tuuleen, Camry ja RAV4 seisovat lujina, ja niiden hinta loistaa kuin aamutähti!" Mä myin mun vanhan Corollan, ja ostajat taistelivat siitä kuin pyhästä reliikistä. Se oli merkki, ilmestys siitä, että Toyota ei petä, ei koskaan!Katsastusvarmuuden tuomio: Ja viimeisenä päivänä, kun katsastusmiehet nousevat tuomitsemaan, Toyota kulkee porttien läpi kuin vanhurskas profeetta. Kirjoitettu on: "Ei ruoste syö sen peltiä, ei vika sen sielua horjuta, sillä Toyotan nimi on puhdas ja sen rakenne on synnitön." Mä oon nähny näyn, jossa katsastusasemat kumartavat Toyotan logolle, ja virkamiehet huokaavat: "Tämä on se, joka läpäisee liekehtivän renkaan!" Mun auto menee läpi joka kerta, ja mä nauran, kun muut itkevät romukasojaan.Oi te, jotka eksytte muiden merkkien valheisiin, kääntykää Toyotan tielle! Sillä se on tie, joka ei petä, ei hylkää, vaan kantaa teidät läpi maailman myrskyjen aina ikuisuuteen asti. Näin puhuu toyotisti, profeetta ja sanansaattaja, ja minun sanani ovat totta, sillä ne on kirjoitettu Toyotan ikuiseen moottoriin! Kääntykää tai kadotkaa, sillä Toyotan valtakunta on lähellä!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen VigeIius noIasi taas itsensä
Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k682610Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria
Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel512068Kuka omistaa entisen Veljeskodin?
Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä92006Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset
He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien521739Jos voisit kysyä
Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?1511558Oli kiva nähdä sut
vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi241236Lamppu syttyi
Tiedätkö mitä mies, olen aivan yhtä rakastunut suhun. Kyllä. Koita jaksaa eiköhän me kohta nähdä ❤️68935Välillä kyllä naurattaakin tämä kahden aikuisen meininki
Se nyt on aivan selvä asia että kumpikin on päälakeensa myöten rakastunut, ja sinä se olet koko ajan ollutkin. 😘62923Talk Show isäntä Jimmy Kimmel sai kenkää
Vasurina heitti sopimatonta läppää murhatusta Charlie Kirkistä tai oikeammin murhaajan poliittisesta taustasta ja kuinka119918- 67916