Heipsan!
Ollaan parin vuoden sisällä hyvin tod.näk. tilanteessa, että päästään vihdoin ostamaan kotia! Ahkerasti ollaan säästetty. Tietenkin lopulta paljon riippuu siitä, missä on minkälaista taloa myynnissä ja millä hinnalla, mutta tykkään suunnitella ja käydä tutustumassa alueisiin etukäteen.
Tässä siis muutama taustatieto meistä ja speksit mitä haetaan , niin kertokaa mistä lähtisitte hakemaan kotia ja miksi.
Meistä:
2 aikuista, 1 alakouluikäinen, ja ollaan lähdössä lapsettomuushoitoihin nyt syksyllä beben toivossa.
Tällä hetkellä mä olen töissä helsingissä ja mies vaihtelevissa kohteissa mutta pääasiassa pk seutu
Ja kehyskunnat. Taloudessa 2 autoa. Molemmille kyseessä ensimmäinen omistusasunto.
Ihan hyvät tulot yhteenlaskettuna meidän taloudessa, mutta ei olla valmiita laittamaan kaikkea omaisuutta seiniin ja siksi mieluiten "sopivasti rempattava kohde" =ei siis täysi murju ja joitakin kalliita ammattilaisen remppoja vaativia juttuja olis hyvä olla siis tehtynä, mutta itse tekemällä haluttaisiin säästää.
Speksit:
-lapsiperheille sopiva sijainti, rauhallinen pientaloalue omakotitalo haussa. Asutaan nyt järvenpäässä, ja olen välillä miettinyt Vantaata, mutta pohtinut toisaalta joutuuko siinä ympäristössä lapsi kasvamaan liian nopeasti miniaikuiseksi. (Tällä tarkoitan ilmiöitä kuten koulukiusaaminen, nuorten päihteidenkäyttö ja yleinen levottomuus ja rauhattomuus yms.) Joskin onhan näitä ilmiöitä täällä meillä kehyskunnissakin, että sinänsä.
-päiväkoti lähellä ja ainakin alakoulu lyhyen ja turvallisen kävelymatkan päässä.
-Harrastusmahdollisuuksia ja hyvä julkinen liikenne on bonus. Uimarantaa ja ulkoilualuetta, vähän vihreää, ei betonihelvettiä.
-Ei liian kaukana tukiverkoista ja kavereista yms.
-Mummolat on Tuusulassa ja Nurmijärvellä ja kumpaankaan en soisi kauhean pitkää matkaa. Kavereita ja harrastuksia mm. Kerava järvenpää akselilla.
- Toisaalta kutkuttaa ajatus, että työmatkaan menisi nykyistä vähemmät aikaa. Toki nykyisessä taloustilanteessa ei voi tuudittautua siihen että tässä työssä ollaan seuraavat 15 vuotta, mutta aika paljon pk seudulla näitä meikäläisen duuneja on tarjolla. Oulunkylään töihin ajaa järvenpäästä kelistä riippuen sen n.40 min ja olishan se mahtavaa jos tuon voisi vaikka lähes puolittaa.
-olen päässyt nyt myös pk seudun hyvin toimivan julkisen liikenteen makuun ja vähän kutkuttaisi että olisi hsl alueella tai vaihtoehtoisesti lyhyen matkan päässä juna-asemalta josta kohtalaisen usein junalla olisi lyhyt matka hsl alueelle.
Kertokaas siis vinkkejä, ja erityisesti kun suosittelen jotain kaupunkia niin suosita myös kaupunginosia ja vielä hienompaa jos osaat kertoa mihin kouluun ko. Kaupunginosasta lapset menee "lähikouluun" ja millainen tilanne ko. Koulussa on mikäli tiedät juuri näiden mun mainitsemien huolien suhteen.
Hyvä kaupunki/asuinalue lapsiperheelle uusimaa
Anonyymi-ap
1
86
Vastaukset
- Anonyymi
Op tässä vielä, yksi tärkeä asia jäi sanomatta! Eli haluttaisiin alue jossa ei ole ollut holtitonta arvon laskua kiinteistöissä , että jos haluaa jossain vaiheessa myydä niin et saisi omansa pois. Just luin lehdestä jostain vantaan asuinalueesta että ko. Alueella arvit laskeneet niin hurjasti asunnoissa 4 vuoden aikana, et myyjälle olis jäänyt isot velat jos olis myynyt asunnon joten päätti laittaa vuokralle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude25715231Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy12510156Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h1089371Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump237109Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1826547Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua1766228Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri335622Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella
Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole474806Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys251806IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti1511707