Luterilaisessa kirkossa näyttää aika ajoin nousevan esille virallisen avioliittokäsityksen muuttaminen homoparien vihkimisen virallistaminen.
Jostain syystä asia samastetaan naispappeuteen.
Mielestäni on sama toimiiko kirkossa myös naisia pappeina vai ei, perinteisestä avioliitosta luopuminen ei ole. On syytä muistaa, että uskonnon voimanlähde on siveydessä, täydellinen pidättyminen sukupuolisuhteista avioliiton ulkopuolella ja aviollinen uskollisuus aviomiehen ja -vaimon kesken. Homosuhteet eivät kuulu hyväksyttäviin asioihin.
Kirkko luopuu siveyden laista, niin sen elinvoima ehtyy kirkko kuihtuu.
Kristillinen avioliitto
186
932
Vastaukset
- Anonyymi
"Uskonnon voimanlähde on siveydessä"
Hmm ... mitäköhän tämä tarkoittaa? Muistelen, että lähimmäisenrakkaus ja armo ovat aika keskeisiä käsitteitä.- Anonyymi
Kyllä se Jumalan ja Jumalan käskyjen rakastaminen on ennen mitään muuta.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Tuollainen törkeä asenne ei tietenkään ole varteenotettava aloite.
Ei kukaan sinua tosissaan otakaan.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Ja sinut ottaa? En minä ainakaan.
Tietenkin, osaan tehdä kaalilaatikkoakin - sinä et.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietenkin, osaan tehdä kaalilaatikkoakin - sinä et.
Sinulla on kaikki ainekset? Minulla ei nyt enään ollut. Pääosin piti olla paljon puolukkaa.
torre3 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on kaikki ainekset? Minulla ei nyt enään ollut. Pääosin piti olla paljon puolukkaa.
torre3Samaa rasvavedessä lilluvaa moskaa mitä kaikki sörsselisi.
Miksi hakenut kaupasta kunnon aineita ja pitänyt uunissa kaksi tuntia? Anonyymi kirjoitti:
Samaa rasvavedessä lilluvaa moskaa mitä kaikki sörsselisi.
Miksi hakenut kaupasta kunnon aineita ja pitänyt uunissa kaksi tuntia?Että kaksi tuntia. Ohje oli yksi tunti.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Että kaksi tuntia. Ohje oli yksi tunti.
Et onnistu missään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se Jumalan ja Jumalan käskyjen rakastaminen on ennen mitään muuta.
Marssijärjestys on tärkeä, eli ensin rakastetaan Jumalaa ja sitten Jumala antaa voiman rakastaa lähimmäistä, jonka voi tehdä tottelemalla Kymmentä Käskyä. Mutta jos rakastaa ensin lähimmäistään, se ei välttämättä johda Jumalan rakastamiseen tai edes jumaluskoon. Se on vain hyväntekeväisyyttä.
- Anonyymi
Ihan älytöntä . Minä menin ihan vaan koirani kanssa naimisiin eikä siinä pappia tarvittu .
- Anonyymi
Olisit pyytänyt Mari Leppäseltä siunausta.
- Anonyymi
Sinun mielipiteelläsi ei olekaan mitään väliä vaan sillä mitä Jumala on asioista ilmoittanut Sanassaan Raamatussa.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Ei se ole mitään sanonut avioliitoista.
Mitä yrität sönkätä?
Anonyymi kirjoitti:
Mitä yrität sönkätä?
Että Jumala ei ole sanonut mitään avioliitoista. On sallinut kaikki parisuhteet.
Ja kristillinen avioliitto on niille, jotka sen niin kokevat.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Että Jumala ei ole sanonut mitään avioliitoista. On sallinut kaikki parisuhteet.
Ja kristillinen avioliitto on niille, jotka sen niin kokevat.Raamatussa Jumala on ilmoittanut myös avioliitosta.
Sinä et tiedä mistään mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa Jumala on ilmoittanut myös avioliitosta.
Sinä et tiedä mistään mitään.Kenen avioliitosta?
torre3 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenen avioliitosta?
torre3Miehen ja vainon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miehen ja vainon.
Onko siitä mitään tarkempaa. Siihen aikaan ei ollut sitä mitä nykyään, ja se kertoo paljon Raamatusta.
torre3 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko siitä mitään tarkempaa. Siihen aikaan ei ollut sitä mitä nykyään, ja se kertoo paljon Raamatusta.
torre3Mitä tarkempaa kaipaat ja miksi? Täsmennä!
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tarkempaa kaipaat ja miksi? Täsmennä!
Että minkä avioliiton Jumala on tehnyt.
- Anonyymi
"Kristillinen avioliitto"
Mikä tämä on?- Anonyymi
Kristillinen avioliitto saadaan kun otetaan virallinen avioliitto (jollaiseen papitkin ihmisiä vihkivät) ja sitten kuvitellaan siihen liittyväksi panohommia sekä Jumalan toiveita.
Kristillisen avioliiton kontekstissa ne panohommat muuten rajoittuvat vain lasten tekoon. Seksistä mahdoillisesti saatava nautinto ei kuulu k-tyylin avioliittoon.
- Anonyymi
Onneksi persuja ole Raamatussa sanottu ihmisiksi .
No jos nyt tosissasi yrität virittää keskustelua avioliiton pyhyydestä niin ihan ensimmäisenä on hyvä muistaa, että heterot ovat sen jo lianneet.
Aika harva avioliitto kestäisi tarkastelua jos ajatellaan tuota siveyttä . Toinen asia on se, että harva avioliitto kestää edes viittä vuotta ja sitten hetken päästä mennään taas avioliittoon.
Jos avioliiton haluaa nähdä jonain "puhtauden perikuvana" joutuu hyvin nopeasti vähintään kaltevalle pinnalle ja siksi on ihan naurettava ajatuskin, että ne muutamat vuosittain avioliiton solmivat homoparit jotenkin likaisi tuon hienon instituution pahemmin kuin heterot kun samaa aikaan heteropareja vihitään se reilu 10 000 vuosittain ja saman verran eroaa.- Anonyymi
Ei avioliiton tarkoitus siitä muutu, ettei jotkut sitä noudata.
Anonyymi kirjoitti:
Ei avioliiton tarkoitus siitä muutu, ettei jotkut sitä noudata.
No jos käyttää argumenttina avioliiton pyhyyttä niin pitäisi pystyä osoittamaan se pyhyys ja eikö tavallaan sääntöjen tulisi olla kaikille samat jos avioliittoa pidetään instituutiona.
- Anonyymi
Tolkun.Ihminen kirjoitti:
No jos käyttää argumenttina avioliiton pyhyyttä niin pitäisi pystyä osoittamaan se pyhyys ja eikö tavallaan sääntöjen tulisi olla kaikille samat jos avioliittoa pidetään instituutiona.
Pyhä on Jumalalle erotettu. Minä olen olen puhittänyt avioliittoni Jumalalle kunniaksi.
- Anonyymi
” avioliittoa pidetään instituutiona.”
Se ei olekaan kristillistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyhä on Jumalalle erotettu. Minä olen olen puhittänyt avioliittoni Jumalalle kunniaksi.
Itse tiedän yli 10 uskovaa paria, joiden avioliitto päättyi.
Anonyymi kirjoitti:
” avioliittoa pidetään instituutiona.”
Se ei olekaan kristillistä.No sehän nimenomaan on kristillistä vai eikö se olekaan se tavoite ja perheyksikkö ja käsitys johon tulee pyrkiä.
- Anonyymi
No sehän nimenomaan on kristillistä vai eikö se olekaan se tavoite ja perheyksikkö ja käsitys johon tulee pyrkiä.
Ei tietenkään ole kristillistä jos Jeesuksella ei ole siinä mitään sijaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse tiedän yli 10 uskovaa paria, joiden avioliitto päättyi.
Ei se avioliittoa miksikään muuta.
Anonyymi kirjoitti:
Ei tietenkään ole kristillistä jos Jeesuksella ei ole siinä mitään sijaa.
No eikö mielestäsi tuossa ole tai mitä nyt sitten olevinaan palstan aitoskovat olevinaan ajavat kun ainakaan aitoavioliittoa , ette tunnu edes tunnistavan.
Anonyymi kirjoitti:
Ei se avioliittoa miksikään muuta.
Ei muuta, mutta uskovien avioliitot eivät tahdo kestää.
- Anonyymi
"eikö tavallaan sääntöjen tulisi olla kaikille samat jos avioliittoa pidetään instituutiona."
Säännöt ovat samat. Jokainen mies suuntauksestaan riippumatta pääsee naimisiin naisen kanssa. - Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Ei muuta, mutta uskovien avioliitot eivät tahdo kestää.
Tilastot kertovat juuri päinvastaista tarinaa. Puhe siis uskovista ei maallistuneista tapaliberaalikristityistä.
- Anonyymi
Oma Kristillinen avioliittoni vastakkaista sukupuolta olevan puolisoni kanssa ei ole solmittu Raamatussa kerrotulla tavalla, vaan ihmisten keksimänä liittona.
Lapsemmekin ovat syntyneet Raamatullisen avioliiton ulkopuolisina, eli ihmisten keksimässä Kristillisessä avioliitossa.
Kommenttisi asettaa kyseenalaiseksi nykyisen Kristillisen avioliiton hyväksyttävyyden Jumalan tahdon mukaisena liittona.
Mihin siis raja vedetään, kuka nykyihmisistä
oikeasti enää kykenee todistamaan milloin "avioliitto" on Herran tahdon mukainen, kun Raamatussa kerrotulla tavalla avioliittoa ei voi nykysuomessa solmia?- Anonyymi
Millä tavalla Raamatussa kerrotaan?
En ole löynyt mitään tapaa sieltä. - Anonyymi
Kyllä nyt pitäisi jonkun pystyä todistamaan meidän heteroidenkin avioliiton solmiminen Jumalan tahdon mukaiseksi, tai uskonnollisesta avioliitosta pitäisi luopua miehen ja naisen välillä sekä jättää avioliitto maistraattien hoidettavaksi, ettei syntiä siunattaisi enempää Kirkossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä nyt pitäisi jonkun pystyä todistamaan meidän heteroidenkin avioliiton solmiminen Jumalan tahdon mukaiseksi, tai uskonnollisesta avioliitosta pitäisi luopua miehen ja naisen välillä sekä jättää avioliitto maistraattien hoidettavaksi, ettei syntiä siunattaisi enempää Kirkossa.
Mitä muita avioliittoja näet Raamatussa kuin miehen ja naisen välisiä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sellaisia, että kun mies yhtyy naiseen niin siitä tulee hänen vaimonsa.
Nykyään sellainen ei käy.
torre3 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sellaisia, että kun mies yhtyy naiseen niin siitä tulee hänen vaimonsa.
Nykyään sellainen ei käy.
torre3Niinpä, silloin oli moraali. Nyt vain yhdytään pienintäkään aikomusta avioitua.
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä, silloin oli moraali. Nyt vain yhdytään pienintäkään aikomusta avioitua.
Että pitää yhtyä naiseen, niin saa vaimon. Raamatussa monet saivat monia vaimoja ja sivuvaimoja.
Moraalista ei voi puhua.
torre3- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Että pitää yhtyä naiseen, niin saa vaimon. Raamatussa monet saivat monia vaimoja ja sivuvaimoja.
Moraalista ei voi puhua.
torre3Kyllä normaalit miehen ihan halusta yhtyvät vaimoihinsa.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä normaalit miehen ihan halusta yhtyvät vaimoihinsa.
Raamatussa ei ole vaimoa, kun pitää ensin pitää olla yhdynnässä. Yhdyntä on naimisiin meno.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä tavalla Raamatussa kerrotaan?
En ole löynyt mitään tapaa sieltä.Tarkoitatko, ettei Raamatussa solmita avioliittoja vaikka palstan aitouskovat niin ovat sanoillaan "todistaneet"?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastaavalla tavalla Kristillistä avioliittoa ei voida solmia nykysuomessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastaavalla tavalla Kristillistä avioliittoa ei voida solmia nykysuomessa.
Ainakaan homoseksuaalit ei voi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi homomiehet naisen kanssa ja lesbot miehen kanssa.
Toisesta voi olla kiinnostunut muuten ja toista voi rakastaa vaikka hän ei olisi ensisijainen seksuaalisen viehtymyksen kohde. Seksikin voi siitä huolimatta onnistua. Onhan monilla lesboilla ja homoilla biologisia lapsiakin vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa, osalla on pysynyt avioliittokin kasassa. Jos on homoseksuaalista taipumusta, niin seksi vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa ei varmaankaan ihan samalla tavalla innosta, mutta on myös vähemmän seksuaalisia heteroja tai homo-lesbo-parikin voisi tulla mahdollinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi homomiehet naisen kanssa ja lesbot miehen kanssa.
Toisesta voi olla kiinnostunut muuten ja toista voi rakastaa vaikka hän ei olisi ensisijainen seksuaalisen viehtymyksen kohde. Seksikin voi siitä huolimatta onnistua. Onhan monilla lesboilla ja homoilla biologisia lapsiakin vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa, osalla on pysynyt avioliittokin kasassa. Jos on homoseksuaalista taipumusta, niin seksi vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa ei varmaankaan ihan samalla tavalla innosta, mutta on myös vähemmän seksuaalisia heteroja tai homo-lesbo-parikin voisi tulla mahdollinen.Sitten homojen ja lesbojen pitää luopua homoseksistä. Se voi olla hankalaa aluksi, mutta varmana siihenkin tottuu. Onhan se kuitenkin parempi vaihtoehto kuin tehdä kauhistuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten homojen ja lesbojen pitää luopua homoseksistä. Se voi olla hankalaa aluksi, mutta varmana siihenkin tottuu. Onhan se kuitenkin parempi vaihtoehto kuin tehdä kauhistuksia.
Ei seksi ole mikään välttämätön asia. Jos kiinnostus on suuntautunut ohi tarkoituksen eläimiin, esineisiin, lapsiin, lähisukulaisiin, samaan sukupuoleen, sadismiin tai muuhun pervoon..mitä sitä harjoittamaan, edes ajatuksissa. Siistii mielensä sellaisista.
Jos on vaikeaa, on vaikka yliseksuaalinen, siihen saa apua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myöskään me heterot emme voi solmia avioliittoa Raamatussa kerrotulla tavalla nykylainsäädännöstämme johtuen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten homojen ja lesbojen pitää luopua homoseksistä. Se voi olla hankalaa aluksi, mutta varmana siihenkin tottuu. Onhan se kuitenkin parempi vaihtoehto kuin tehdä kauhistuksia.
Kaikkien ihmisten tulee luopua seksistä, jonka ei ole mahdollista johtaa uuden ihmisen syntymiseen.
Koskee siis erityisesti meitä heteroita jotka Jumalan siunauksella on liitetty yhteen lisääntymään.
Hekumoitsijat eivät ole Taivaan perillisiä Paavalin mukaan.
- Anonyymi
Eiköhän seksuaalienemmistö ole jo tuon käsitteen romuttanut?
Kuka nykyään menee naimisiin asumatta yhdessä ensin?
Kuka menee naimisiin esimmäisen seksikumppaninsa kanssa?
Kuka jaksaa saman kanssa loppuelämän? Puolet eroavat.
Jotkut avioituvat uudelleen ja uudelleen kirkossa, jos tykkäävät juhlia.
Elämä on. - Anonyymi
Ai niin ja huoripukkeja on aina ollut paremmissakin piireissä. On tehty lapsiakin toimistoapulaisen kanssa ja sitten masennuttu, kun on tullut tietoon.
Tai sitten vaan maksettu. Joittenkin lapset näyttää postinkantajalta. No, se oli vitsi.Meillä oli yksi postinkantaja, joka kävi naisten luona. Minullekin tuli yllättävä tilanne, kun ovi avautui ja edessä oli vähissä vaatteissa oleva nainen. Luuli minun olevan se toinen.
torre3 kirjoitti:
Meillä oli yksi postinkantaja, joka kävi naisten luona. Minullekin tuli yllättävä tilanne, kun ovi avautui ja edessä oli vähissä vaatteissa oleva nainen. Luuli minun olevan se toinen.
Pitääkö tässä ryhtyä vahtaamaan postinjakajia ;d
Pitääkö tässä ryhtyä vahtaamaan postinjakajia ;d
Ei se niin yleistä ole.
torre3 kirjoitti:
Ei se niin yleistä ole.
No huh, onneksi sanoit, mietin jo pitääkö alkaa putsaamaan hirvikivääriä. Ei muuten mutta sillä näkisi hyvin tuonne postilaatikolle :d
- Anonyymi
Niin miksi ette oikeasti puolusta aitoavioliittoa vaan aina selittelette kuinka on ok mennä vaikka neljättä kertaa naimisiin.
- Anonyymi
Eniten eronneita vihkii kansankirkon liberaalit. Ne samat jotka vihkivät homopareja, tai ovat vihkivinään.
"Kirkko luopuu siveyden laista, niin sen elinvoima ehtyy kirkko kuihtuu."
Taitaa todellisuudessa olla, että valtaosa kristityistä on jo luopunut ahdistavan tiukoista normeista.- Anonyymi
Eivät kristityt ole vaan te liberaalit.
Eikä Jumalan lait ole kristityille tiukat vaan turvalliset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä Jumalan lait ole kristityille tiukat vaan turvalliset.Miksi jumalasi on rasisti ja vihaa jotain ihmisiä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä Jumalan lait ole kristityille tiukat vaan turvalliset.Elätkö siis tiukasti Raamatussa kerrotulla tavalla Jumalan antamaa lakia noudattaen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä Jumalan lait ole kristityille tiukat vaan turvalliset.Mitä lakeja olet noudattanut?
Yleensä niitä mitä ateistit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä lakeja olet noudattanut?
Yleensä niitä mitä ateistit.Sanoi torre3
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi jumalasi on rasisti ja vihaa jotain ihmisiä?
Ei ole, vaan vääristelet Jumalaa.
Voisit tarkistella käsityksiäsi rasismista ja ihmisiin kohdistuvasta vihasta
- Anonyymi
Minulla on käsitys katolilaisista että maistraatti vihkii ja kirkkoon mennään siunattavaksi. Näin ehdotti myös professori Miikka Ruokanen muutama vuosi sitten kun homovihkimiskeskustelu oli kovimmillaan. Pappi voisi tehdä sen myös homoille. Minulle avioliitto on juridinen sopimus ensimmäisenä vaikka uskovainen olenkin. Pyhyys ropisee nopeasti vuosien saatossa. Jos elää yhdessä on vain sovittava ja annettava anteeksi. Jos ei voi pitää erota jos pystyy. Kaikki ei pysty sitäkään köyhyyden vuoksi. Vielä lopuksi kirkon siunauksesta. Piispan mukaan siunaamme ihmisiä, emme ominaisuuksia.
Ja kirkon homma on maksullista Espanjassa, olen kuullut. Ja erittäin harvinaista: olen 11 vuoden aikana nähnyt vain kaksi kertaa.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Ja kirkon homma on maksullista Espanjassa, olen kuullut. Ja erittäin harvinaista: olen 11 vuoden aikana nähnyt vain kaksi kertaa.
Mitä sitten
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Et edes osaa espanjankielinen alkeita! 😆
- Anonyymi
Olenko ymmärtänyt väärin? Me ihmiset emme kai siunaa ketään, vaan me pyydämme ja rukoilemmeJumalan siunausta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olenko ymmärtänyt väärin? Me ihmiset emme kai siunaa ketään, vaan me pyydämme ja rukoilemmeJumalan siunausta.
Kyllä myös ihminen voi siunata. Eikö esim. mies pyydä morsiamen vanhemmilta siunausta avioliitolle?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et edes osaa espanjankielinen alkeita! 😆
Kohtalaisesti olen pärjännyt. Esimerkiksi pankissa.
torre3 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sitten
Että kirkossa ei moni käy avioliiton merkeissä.
torre3 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä myös ihminen voi siunata. Eikö esim. mies pyydä morsiamen vanhemmilta siunausta avioliitolle?
Juurikin näin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kohtalaisesti olen pärjännyt. Esimerkiksi pankissa.
torre3Siellä puhutaan Suomea yritä juntteja varten!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en ole pyytänyt appiukkoni enkä anoppini siunausta avioliitolleni, mutta Jumalalta olen pyytänyt. Lahkoissa on eri käytäntö. Niissä ihmiset siunailevat toisiaan. Jumala on poissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en ole pyytänyt appiukkoni enkä anoppini siunausta avioliitolleni, mutta Jumalalta olen pyytänyt. Lahkoissa on eri käytäntö. Niissä ihmiset siunailevat toisiaan. Jumala on poissa.
Luterilaisuudessa pappi EI SIUNAA AVIOLIITTOJA vaan hän pyytää aina JUMALAN SIUNAUSTA.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisuudessa pappi EI SIUNAA AVIOLIITTOJA vaan hän pyytää aina JUMALAN SIUNAUSTA.
OK. Tämä on hyvä muistaa. Me emme ole Jumalan sijaisia vaikka lahkouskovat niin luulevat.
Anonyymi kirjoitti:
Kaikessa pitäisi olla ihan konkretiaa.
Anonyymi kirjoitti:
Siellä puhutaan Suomea yritä juntteja varten!
Ei kyllä ihan. Pitää puhua espanjaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä merkitystä on muiden kuin Jumalan siunauksella?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä merkitystä on muiden kuin Jumalan siunauksella?
Ei ainakaan homopareille.
Anonyymi kirjoitti:
Ei ainakaan homopareille.
Homoparit ovat kuten muutkin samoine tunteineen. Jumala ei ole kuitenkaan siunannut edes kun olin avioliitoissa naisen kanssa.
- Anonyymi
Kyllä kritittyjen pitäisi todella olla huolissaan laumansa enemmistöstä eikä suurennnuslasilla hakea vikaa vähemmistöistä.
Pitäis perata synnit omasta pesästä ensin?
Vai pyydätkö tyttäresi avomiehen päivälliselle?
Vai pelkästään heidän lapsensa, synnissä siitetyt?- Anonyymi
Sinulla näyttää olevan likainen pesä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla näyttää olevan likainen pesä.
Hyvin likainen.
- Anonyymi
"Kyllä kritittyjen pitäisi todella olla huolissaan laumansa enemmistöstä eikä suurennnuslasilla hakea vikaa vähemmistöistä."
Juu, ei homo- ja lesbopareissa ole mitään vikaa. Eikä polyamoriassa, insestisuhteissa ( jos ovat aikuisia ) tai vaikka nekrofiliassa. Vähemmistöjä nekin. Hyväksykään kaikki eikä vain homoseksuaalit. Olkaa tasa-arvoisia, niin kuin sanotte olevanne.
- Anonyymi
Ruotsin kirkko on jo kauan aikaa sitten virallisesti hyväksynyt sukupuolineutraalit avioliitot. Suomen kirkko on Ruotsin luterilaisesta kirkosta eronnut kerettiläinen homofobinen lahko.
- Anonyymi
Miksi luterilainen kirkko on ylipäätään ottanut tehtäväkseen avioliittoihin vihkimiset? Raamatussa ei vihitty ketään avioliittoon eikä Jeesus antanut sellaista tehtävää seuraajilleenkaan. Lutherkin kielsi pappeja puuttumasta yhteiskunnallisiin tehtäviin joihin avioliittokin kuuluu. Jeesus käski julistaa evankeliumia sanoin ja teoin.
Anonyymi kirjoitti:
Miksi luterilainen kirkko on ylipäätään ottanut tehtäväkseen avioliittoihin vihkimiset? Raamatussa ei vihitty ketään avioliittoon eikä Jeesus antanut sellaista tehtävää seuraajilleenkaan. Lutherkin kielsi pappeja puuttumasta yhteiskunnallisiin tehtäviin joihin avioliittokin kuuluu. Jeesus käski julistaa evankeliumia sanoin ja teoin.
Kirkko tekee mitä tekee, eikä se liity Raamattuun.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Kirkko tekee mitä tekee, eikä se liity Raamattuun.
Jos lut kirkko toimisi viisaasti, niin se luopuisi oikeudestaan vihkiä avioliittoon. Se on YHTEISKUNNALLINEN toimitus eikä hengellinen toimitus.
Mutta kirkko haluaa pitää kiinni vihkimisen tarjoamasta okeudesta sitoa ihmiset kirkon jäseniksi. Anonyymi kirjoitti:
Jos lut kirkko toimisi viisaasti, niin se luopuisi oikeudestaan vihkiä avioliittoon. Se on YHTEISKUNNALLINEN toimitus eikä hengellinen toimitus.
Mutta kirkko haluaa pitää kiinni vihkimisen tarjoamasta okeudesta sitoa ihmiset kirkon jäseniksi.Niin se taitaa olla. Ei ole kuulunut ehdotusta luopua avioliittoon vihkimisestä. Sekin vaatisi tietenkin lähes täydellisen yksimielisyyden.
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kirkko haluaa pitää kiinni vihkimisen tarjoamasta okeudesta sitoa ihmiset kirkon jäseniksi."Jos lut kirkko toimisi viisaasti, niin se luopuisi oikeudestaan vihkiä avioliittoon. Se on YHTEISKUNNALLINEN toimitus eikä hengellinen toimitus."
Tuokin olisi ehkä vaihtoehto. Tosin silloin muidenkin uskonnollisten yhteisöjen tulisi luopua tuosta oikeudestaan .- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
"Jos lut kirkko toimisi viisaasti, niin se luopuisi oikeudestaan vihkiä avioliittoon. Se on YHTEISKUNNALLINEN toimitus eikä hengellinen toimitus."
Tuokin olisi ehkä vaihtoehto. Tosin silloin muidenkin uskonnollisten yhteisöjen tulisi luopua tuosta oikeudestaan .Kirkon pitäisi pitää omat arvonsa eikä maailman, kirkko joka ei tarjoa vaihtoehtoa maailmalle, EI OLE KIRKKO!
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
"Jos lut kirkko toimisi viisaasti, niin se luopuisi oikeudestaan vihkiä avioliittoon. Se on YHTEISKUNNALLINEN toimitus eikä hengellinen toimitus."
Tuokin olisi ehkä vaihtoehto. Tosin silloin muidenkin uskonnollisten yhteisöjen tulisi luopua tuosta oikeudestaan .Miksi muiden uskonnollisten yhteisöjen pitäisi luopua vihkimisoikeudestaan? Tuskin kirkkokaan siitä luopuu. Kirkkoon kuulutaan monesti juuri näiden juhlallisten toimitusten takia. Se olisi samanlainen asia kuin hautausmaiden hoidosta luopuminen. Kummatkaan eivät ole kirkon tunnustukseen kuuluvia asioita vaan kirkko toimii valtion uskottuna instituutiona sen tehtävissä.
Mm. piispa Wille Riekkinen on ehdottanut vihkimisoikeudesta luopumista koska avioliittoon vihkimiset ovat tulleet eriarvoisuutta lisääväksi tekijäksi kirkossa ja koska ne eivät ole kirkon varsinaista työtä. Anonyymi kirjoitti:
Miksi muiden uskonnollisten yhteisöjen pitäisi luopua vihkimisoikeudestaan? Tuskin kirkkokaan siitä luopuu. Kirkkoon kuulutaan monesti juuri näiden juhlallisten toimitusten takia. Se olisi samanlainen asia kuin hautausmaiden hoidosta luopuminen. Kummatkaan eivät ole kirkon tunnustukseen kuuluvia asioita vaan kirkko toimii valtion uskottuna instituutiona sen tehtävissä.
Mm. piispa Wille Riekkinen on ehdottanut vihkimisoikeudesta luopumista koska avioliittoon vihkimiset ovat tulleet eriarvoisuutta lisääväksi tekijäksi kirkossa ja koska ne eivät ole kirkon varsinaista työtä.Avioliitto ei ole luonteeltaan kirkollinen, vaan kahden ihmisen yhdessä asuminen virallinen liitto.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Avioliitto ei ole luonteeltaan kirkollinen, vaan kahden ihmisen yhdessä asuminen virallinen liitto.
Sinun mielipiteesi ei vaikuta yhtään kehenkään.
Anonyymi kirjoitti:
Sinun mielipiteesi ei vaikuta yhtään kehenkään.
Ja sinun mielestäsi avioliitto on kirkollinen?
- Anonyymi
Kas kun en ole huomannut.
- Anonyymi
Millainen pervo oikein olet kun haaveilet homoseksistä koko ajan? Uskoko sinusta teki homon?
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Ja sinun mielestäsi avioliitto on kirkollinen?
On se vaikea asia tuo avioliitto tälle Torrelle!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi muiden uskonnollisten yhteisöjen pitäisi luopua vihkimisoikeudestaan? Tuskin kirkkokaan siitä luopuu. Kirkkoon kuulutaan monesti juuri näiden juhlallisten toimitusten takia. Se olisi samanlainen asia kuin hautausmaiden hoidosta luopuminen. Kummatkaan eivät ole kirkon tunnustukseen kuuluvia asioita vaan kirkko toimii valtion uskottuna instituutiona sen tehtävissä.
Mm. piispa Wille Riekkinen on ehdottanut vihkimisoikeudesta luopumista koska avioliittoon vihkimiset ovat tulleet eriarvoisuutta lisääväksi tekijäksi kirkossa ja koska ne eivät ole kirkon varsinaista työtä.Koska Raamatussa kerrotulla tavalla ei voida solmia avioliittoa (vast) Suomessa, niin miksi leikkiä Kristillisen avioliiton olevan Raamatullinen avioliitto?
Anonyymi kirjoitti:
On se vaikea asia tuo avioliitto tälle Torrelle!
Olen ollut avioliitossa sekä naisen että miehen kanssa, ei asia mikään vaikea ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska Raamatussa kerrotulla tavalla ei voida solmia avioliittoa (vast) Suomessa, niin miksi leikkiä Kristillisen avioliiton olevan Raamatullinen avioliitto?
Ilmeisesti herätysliikkeessä avioliitosta tulee Raamatussa kerrottu avioliitto kunhan vaan sanotaan sen olevan sellainen.
Ihmisten itsekkyydellä ei vaikuta olevan mitään rajaa heidän leikkiessään olevansa kaikkivaltiaina aina oikeassa, jopa muunnellessaan Raamatun kirjoituksiksi omia mielipiteitään.
- Anonyymi
No kirkkolaitokset saa touhuta mitä tahtoo mutta Jumalan asettama liitto on vain miehen ja naisen välillä.
- Anonyymi
Ja Jumala asetti sen miten?
torre3 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja Jumala asetti sen miten?
torre327 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.
28 Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
27 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.
28 Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet".Tuossa raamatunpaikassa ei puhuta avioliitosta meidän tuntemallamme tavalla yhtään mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa raamatunpaikassa ei puhuta avioliitosta meidän tuntemallamme tavalla yhtään mitään.
Tuo tyyppi ei ymmärräkään lukemaansa. Hän on oman homovihansa sokaisema.
Anonyymi kirjoitti:
27 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.
28 Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet".Tarkoitin avioliittoa, en ihmisten tekemistä enkä mahdottomia tehtäviä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
28 Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet"."28 Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet".
Tässä jakeessa on Jumalan asettaman avioliiton asetussanat mikä tarkoittaa sitä että miehen ja naisen liitto on Jumalan asettama lisääntymistarkoituksessa ja sitten muut liitot ovat jumalattomien ihmisten asettamia aikuisten, lasten, eläinten, esineiden ja fantasiahahmojen kesken. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"28 Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet".
Tässä jakeessa on Jumalan asettaman avioliiton asetussanat mikä tarkoittaa sitä että miehen ja naisen liitto on Jumalan asettama lisääntymistarkoituksessa ja sitten muut liitot ovat jumalattomien ihmisten asettamia aikuisten, lasten, eläinten, esineiden ja fantasiahahmojen kesken.Ei tuo mitään avioliittoa kuvaa. Ei toimi Suomessa lainkaan. Olet ihan sekaisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuo mitään avioliittoa kuvaa. Ei toimi Suomessa lainkaan. Olet ihan sekaisin.
Siis torre3
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"28 Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet".
Tässä jakeessa on Jumalan asettaman avioliiton asetussanat mikä tarkoittaa sitä että miehen ja naisen liitto on Jumalan asettama lisääntymistarkoituksessa ja sitten muut liitot ovat jumalattomien ihmisten asettamia aikuisten, lasten, eläinten, esineiden ja fantasiahahmojen kesken.Selkeästi olet Raamattua siteerannut; mies ja nainen ovat siunattu lisääntymään keskenään, ei himoitsemaan toisiaan ilman lisääntymistarkoitusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selkeästi olet Raamattua siteerannut; mies ja nainen ovat siunattu lisääntymään keskenään, ei himoitsemaan toisiaan ilman lisääntymistarkoitusta.
Jumalan yhteenliittämät sekä lisääntymään siunaamat mies ja nainen siis pidättäytyvät muusta seksuaalisesta nautiskelusta kuin lisääntymismielessä tapahtuvasta seksistä.
Anonyymi kirjoitti:
Selkeästi olet Raamattua siteerannut; mies ja nainen ovat siunattu lisääntymään keskenään, ei himoitsemaan toisiaan ilman lisääntymistarkoitusta.
Oli kyse avioliitosta, ei lisääntymisestä.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Oli kyse avioliitosta, ei lisääntymisestä.
Kunhan muistutin aiempaa kommentoijaa mihin hänen Raamatuntulkintansa johtaa.
Hänen Raamatullinen avioliittonsa pitäisi kumota, ellei hänen lisääntymistään tapahdu esittämänsä määritelmän mukaa "lisääntykää ja täyttäkää maa". Anonyymi kirjoitti:
Kunhan muistutin aiempaa kommentoijaa mihin hänen Raamatuntulkintansa johtaa.
Hänen Raamatullinen avioliittonsa pitäisi kumota, ellei hänen lisääntymistään tapahdu esittämänsä määritelmän mukaa "lisääntykää ja täyttäkää maa".Ei avioliitto muutenkaan ole lisääntymistä, vaan yhdessä elämistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun kokonaisuus ei tue tuollaista käsitystä, kuten Laulujen laulukin todistaa, mutta Jumala asetti avioliiton toisiaan täydentävien, erilaisiksi luomiensa miehen ja naisen välille. Mies on luotu hedelmöittäväksi osapuoleksi, nainen hedelmöittyväksi, vaikka eivät lapsia saisi syystä tai toisesta.
Avioliitossa seksi miehen ja naisen välillä ei ole itsessään syntistä himoa, mutta avioliitossakin seksuaalisuutta voi toteuttaa väärin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan yhteenliittämät sekä lisääntymään siunaamat mies ja nainen siis pidättäytyvät muusta seksuaalisesta nautiskelusta kuin lisääntymismielessä tapahtuvasta seksistä.
Raamattu ei tuollaista opeta.
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun kokonaisuus ei tue tuollaista käsitystä, kuten Laulujen laulukin todistaa, mutta Jumala asetti avioliiton toisiaan täydentävien, erilaisiksi luomiensa miehen ja naisen välille. Mies on luotu hedelmöittäväksi osapuoleksi, nainen hedelmöittyväksi, vaikka eivät lapsia saisi syystä tai toisesta.
Avioliitossa seksi miehen ja naisen välillä ei ole itsessään syntistä himoa, mutta avioliitossakin seksuaalisuutta voi toteuttaa väärin.Olet väärässä.
Jumala ei Raamatussa ole asettanut yhtään avioliittoa, mutta hyväksyi kaikkien parisuhteet- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Avioliitossa seksi miehen ja naisen välillä ei ole itsessään syntistä himoa, mutta avioliitossakin seksuaalisuutta voi toteuttaa väärin.Kommenttisi mukaan "olkaa hedelmälliset, lisääntykää ja täyttäkää maa", tarkoittaa pelkkää puolisoiden välistä himoissaa hekumointia ilman lisääntymistarkoitusta?
Kumpaako nyt uskoa, Raamattua vai sinua? Kumpaako itse uskoisit? Anonyymi kirjoitti:
Kommenttisi mukaan "olkaa hedelmälliset, lisääntykää ja täyttäkää maa", tarkoittaa pelkkää puolisoiden välistä himoissaa hekumointia ilman lisääntymistarkoitusta?
Kumpaako nyt uskoa, Raamattua vai sinua? Kumpaako itse uskoisit?Lisäksi pitää vallita kaloja, lintuja ja maan eläimiä.
Ei nuo kuvaa avioliittoa.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulleko Raamattu opettaa aviopuolisoita himoitsemaan toisiaan ilman lisääntymistarkoitusta?
Teilläkö noudatetaan Raamatun kirjoituksia suojaamatta aviovuodetta siveettömyydeltä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Avioliitossa seksi miehen ja naisen välillä ei ole itsessään syntistä himoa, mutta avioliitossakin seksuaalisuutta voi toteuttaa väärin.Laulujen laulu siis kumoaa: " olkaa hedelmälliset, lisääntykää ja täyttäkää maa" ?
Kommenttisi mukaan pitää ymmärtää Jumalan siunanneen miehen ja naisen ainoastaan "himoissaan hekumoimaan" toistensa kanssa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitatko, että teille hedelmällisen iän ohittaneille aviopareille lisääntymiskehoitus tarkoittaa siunausta hekumointiin ilman lisääntymistarkoitusta?
- Anonyymi
Siis nimenomaan kristillinen avioliitto on se minkä Jumala on asettanut eli miehen ja naisen liitto!
- Anonyymi
Raamatussa ei ole mainintaa "kristillisestä avioliitosta" eikä Raamattu tunne meidän avioliittoamme. Raamatun "liitot" eivät sovi meidän tasa-arvoon pyrkivään aikaamme. Suosittelen lukemaan Raamattua omien tunkkaisten ajatustesi sijaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa ei ole mainintaa "kristillisestä avioliitosta" eikä Raamattu tunne meidän avioliittoamme. Raamatun "liitot" eivät sovi meidän tasa-arvoon pyrkivään aikaamme. Suosittelen lukemaan Raamattua omien tunkkaisten ajatustesi sijaan.
Kristillinen avioliitto on kristinuskon mukainen, Raamatullinen.
Raamatun, eli Jumalan sanan mukaan Jumala asetti avioliiton miehen ja naisen välille.
Etenkin kirkossa homoparien vihkiminen ”avioliittoon” ja Jumalan siunauksen pyytäminen selkeästi sanansa vastaiselle avioliitolle on irvokasta. Pelkkää hävytöntä leikkiä kristillisessä kirkossa. Tuovat epäjumalansa kirkkoon ja harjoittavat omia epäkristillisiä uskonnollisia leikkejään Jumalan pyhässä huoneessa. Jättäisivät edes turhat siunausten pyytelyt pois ja rehellisesti kertoisivat miksi ovat kirkossa! Anonyymi kirjoitti:
Raamatun, eli Jumalan sanan mukaan Jumala asetti avioliiton miehen ja naisen välille.
Etenkin kirkossa homoparien vihkiminen ”avioliittoon” ja Jumalan siunauksen pyytäminen selkeästi sanansa vastaiselle avioliitolle on irvokasta. Pelkkää hävytöntä leikkiä kristillisessä kirkossa. Tuovat epäjumalansa kirkkoon ja harjoittavat omia epäkristillisiä uskonnollisia leikkejään Jumalan pyhässä huoneessa. Jättäisivät edes turhat siunausten pyytelyt pois ja rehellisesti kertoisivat miksi ovat kirkossa!Olet väärässä. Raamatussa Jumala ei ole asettanut yhtään avioliittoa, mutta hyväksyi kaikkien parisuhteet.
Homot ovat kuten muutkin kirkon jäsenet. Siksi.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etenkin kirkossa homoparien vihkiminen ”avioliittoon” ja Jumalan siunauksen pyytäminen selkeästi sanansa vastaiselle avioliitolle on irvokasta. Pelkkää hävytöntä leikkiä kristillisessä kirkossa. Tuovat epäjumalansa kirkkoon ja harjoittavat omia epäkristillisiä uskonnollisia leikkejään Jumalan pyhässä huoneessa. Jättäisivät edes turhat siunausten pyytelyt pois ja rehellisesti kertoisivat miksi ovat kirkossa!"Raamatullinen" malli avioliitolle on Suomen lakien vastainen. Moniavioisuus oli Raamatussa hyvin yleinen. Vaimojen suuri lukumäärä katsottiin jopa Jumalan siunaamaksi asiaksi (mm. Daavidin tapauksessa). Ainoastaan seurakunnan johtajan tuli olla "yhden vaimon mies" Paavalin ohjeen mukaan. Se piti sanoa siksi koska niin ei useinkaan ollut. Tasa-arvoa ei tunnettu. Vaimo oli miehen omaisuutta niinkuin hänen karjansakin. Suosittelen Raamatun lukemista jos haluat tietää mitä siellä lukee.
- Anonyymi
Evlut kirkko en enää pilkan aihe.
- Anonyymi
Oletteko herätysliikkeessänne pilkkaamalla alkaneet vainota Kirkkoamme?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletteko herätysliikkeessänne pilkkaamalla alkaneet vainota Kirkkoamme?
tuossa on pointtia
Avioliitto on maallinen sitoumus, mikä solmitaan maallisten lakien mukaan.
Se on toinen juttu, millaisen parisuhteen aviopari sitten luo. Voihan se olla ilman mitään uskontoja tai vaikka budhalainen tai ihan mitä vain.
Kristillinen siitä tulee, jos molemmat osapuolet noudattavat uskon arvoja ja normeja.- Anonyymi
Niin ja Jeesuksen ohjeita avioliitosta:
Matt 19
" Hän vastasi ja sanoi: "Ettekö ole lukeneet, että Luoja jo alussa 'loi heidät mieheksi ja naiseksi' ja sanoi: 'Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi'? Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha. Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako"!
Homoliitot EIVÄT sitä tee! Anonyymi kirjoitti:
Matt 19
" Hän vastasi ja sanoi: "Ettekö ole lukeneet, että Luoja jo alussa 'loi heidät mieheksi ja naiseksi' ja sanoi: 'Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi'? Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha. Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako"!
Homoliitot EIVÄT sitä tee!Tuossa ei kuvata avioliittoa, vaan yhtä lihaa.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Tuossa ei kuvata avioliittoa, vaan yhtä lihaa.
Siinä NIMENOMAA annettiin ohjeita avioliittoa varten.
Siihen kuuluu myös "yhdeksi lihaksi tuleminen" eli seksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siihen kuuluu myös "yhdeksi lihaksi tuleminen" eli seksi.Seksuaalinen yhteys on vain osa sitä.
Anonyymi kirjoitti:
Siihen kuuluu myös "yhdeksi lihaksi tuleminen" eli seksi.Ei minulla ollut tuollainen avioliitto. Emme lisääntyneet viimeiseen 17 vuoteen, emme vallinneen yhtään lintua, emmekä muitakaan eläimiä. Emme myös olleet yksi lihaa, vaan kaksi.
Anonyymi kirjoitti:
Matt 19
Homoliitot EIVÄT sitä tee!"Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako"!"
Olen aika usein kysynyt, että milloin on Jumala joka yhdistää ja milloin ihmiset yhdistää?Mummomuori2 kirjoitti:
"Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako"!"
Olen aika usein kysynyt, että milloin on Jumala joka yhdistää ja milloin ihmiset yhdistää?Minut yhdisti avioliittoon pappi
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
"Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako"!"
Olen aika usein kysynyt, että milloin on Jumala joka yhdistää ja milloin ihmiset yhdistää?Olisit varmaan saanut useampia vastauksia, jos kysymyksesi oli vähän ymmärrettävämpi. Miten niin "milloin" on Jumala, joka yhdistää? Jumala on aina ollut ja tulee aina olemaan. Hänen olemassaolonsa on ikuista ja ajan tuolla puolen. Miten tämä liittyy avioliittoon, en ymmärrä? On tuossa kenties kirjoitusvirhe tms?
Anonyymi kirjoitti:
Olisit varmaan saanut useampia vastauksia, jos kysymyksesi oli vähän ymmärrettävämpi. Miten niin "milloin" on Jumala, joka yhdistää? Jumala on aina ollut ja tulee aina olemaan. Hänen olemassaolonsa on ikuista ja ajan tuolla puolen. Miten tämä liittyy avioliittoon, en ymmärrä? On tuossa kenties kirjoitusvirhe tms?
Olen kysynyt tätä aika usein.
Mistä sen tietää milloin yhdistävä voima on Jumala ja milloin ihminen itse?
En aikoinaan saanut papilta tähän vastausta enkä sen jälkeenkään.Mummomuori2 kirjoitti:
Olen kysynyt tätä aika usein.
Mistä sen tietää milloin yhdistävä voima on Jumala ja milloin ihminen itse?
En aikoinaan saanut papilta tähän vastausta enkä sen jälkeenkään.Käytännössä asia ratkeaa sillä, että kaikki tapahtuu ihmisten kautta.
Anonyymi kirjoitti:
Olisit varmaan saanut useampia vastauksia, jos kysymyksesi oli vähän ymmärrettävämpi. Miten niin "milloin" on Jumala, joka yhdistää? Jumala on aina ollut ja tulee aina olemaan. Hänen olemassaolonsa on ikuista ja ajan tuolla puolen. Miten tämä liittyy avioliittoon, en ymmärrä? On tuossa kenties kirjoitusvirhe tms?
Ainakin Israelin Jumala on kuollut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siihen kuuluu myös "yhdeksi lihaksi tuleminen" eli seksi.Pelkkä seksi ilman lisääntymistarkoitusta miehen ja vaimon välillä avioliitossakin on vain pelkkää himoissaan hekumointia. Josta Paavali varoittaa Roomalaiskirjeessään etteivät hekumoitsijat ole Taivaan perillisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelkkä seksi ilman lisääntymistarkoitusta miehen ja vaimon välillä avioliitossakin on vain pelkkää himoissaan hekumointia. Josta Paavali varoittaa Roomalaiskirjeessään etteivät hekumoitsijat ole Taivaan perillisiä.
Syntyvyystilastojen valossa Suomesta ei ole tulossa ruuhkaa Taivaan portille.
- Anonyymi
ANTAKAA IHMISTEN ELÄÄ NIIN KUIN ITSE HALUAVAT , VITTUAKO SE KELLEEN KUULUU VAIKKA SEISOIS PÄÄLLÄÄN LOPUN ELÄMÄNSÄ
Ei ehkä tarvitse huutaa.
Se on totta, että jokainen pari itse sen päättää, millaisen avioliiton he tahtoivat.- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Ei ehkä tarvitse huutaa.
Se on totta, että jokainen pari itse sen päättää, millaisen avioliiton he tahtoivat.Aidon Jumalan asettaman ja siunaavan vai epäaidon ihmisen syntisen tekeleen, nimellisesti ja juridisesti ”avioliiton”, mutta todelliselta sisällöltään ihan muun.
Anonyymi kirjoitti:
Aidon Jumalan asettaman ja siunaavan vai epäaidon ihmisen syntisen tekeleen, nimellisesti ja juridisesti ”avioliiton”, mutta todelliselta sisällöltään ihan muun.
Sinulla ei ole tietoa mitä Jumala on tehnyt.
Suomessa avioliitto on lain mukaisesti solmittu ihmisten kesken. Sisältö on kullakin parilla omanlaisensa.
- Anonyymi
ArtoTTT
Pysyykö joku tässä perässä?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/60e5560b-a8c2-41df-9366-1e155d029a4e- Anonyymi
Sinäkö et sitä täällä tee?
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Kaikkea sitä. Kaikkea sinäkin luet.
Mikä tuon lukemisessa vikana?
Anonyymi kirjoitti:
Mikä tuon lukemisessa vikana?
Arton tyyli on lukea kummallisia asioita. Kuten esineiden kanssa avioliittoja.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Sinua ei kukaan tällä palstalla peukuta. Olet kaikkien mielestä vastenmielinen.!
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Sellaisia höpöIiittoja sinulla siis.
🤓 Anonyymi kirjoitti:
Sinua ei kukaan tällä palstalla peukuta. Olet kaikkien mielestä vastenmielinen.!
Huonosti täällä peukkuja näkyy. Kaikki ovat vastenmielisiä.
Sillä täällä näkyykö huonosti peukkuja, ja se tarkottaa sinun mielestäsi sitä, että ovat vastenmielisiä.
- Anonyymi
Aamentelet valheille ja ilkeyksille? Oletko Saatanan seuraaja?
- Anonyymi
Valehtelet. Tälläkään palstalla valtaosa ei inhoa.
Anonyymi kirjoitti:
Valehtelet. Tälläkään palstalla valtaosa ei inhoa.
Siis neljä kertaa elämässä on ollut inhoavia. Siis hyvin vähän 18 vuodessa. Normaalissa elämässä kolme ihmistä. Yksi täällä jehovalainen perheenisä Ukrainasta.
”Anonyymi” 2025-09-19 15:08:52 tuolla edellä kysyy:
”Miksi muiden uskonnollisten yhteisöjen pitäisi luopua vihkimisoikeudestaan? Tuskin kirkkokaan siitä luopuu.”
Jos ajatellaan lainsäädännön kautta, niin silloin pitäisi lopettaa vihkimislupien antaminen kaikille uskonnollisille yhteisöille. Tasapuolisuus siis.
Tuskin kirkko siitä luopuu. Onhan toki mahdollisuus, että kaikki avioliitot solmittaisiin maistraatissa ja sitten olisi vain erillinen siunaaminen.
”Anonyymi” 2025-09-30 09:02:09 oli laittanut linkin uutiseen.
”…väitti hakemuksessaan, että puoliso oli pakottanut hänet avioliittoon. Hänen mukaansa avioliitto mahdollistaisi puolison määräämisen hänen edunvalvojakseen yleisen edunvalvojan sijaan.”
”Käräjäoikeus katsoi, että leikkaus ei ollut avioliiton solmimiseen liittyvä asia, joten se ei myöskään voinut olla perusteena avioliiton kumoamiselle.”
:D Siis joku täysin pihalla oleva henkilö, jolla ei ole minkäänlaista käsitystä suomen laeista.
Tuo on melkein yhtä hupaisa juttu, kun eräs nainen yritti viedä miehensä oikeutteen siitä, kun ei mies suostunut maksamaan hänen luottokorttivelkojaan – vedoten siihen, miten kaikki on avioliitossa yhteistä.- Anonyymi
Jos puhutaan nimenomaan KRISTILLISESTÄ avioliitosta niin se on vain miehen ja naisen liitto koska Jumala asetti heti alussa vain miehen ja naisen liiton tarkoituksena lisääntyä ja täyttää maa.
Et tiedä mitä Jumala teki.
Loi miehen ja teki naisen. Ja antoi heille mahdottomia tehtäviä. Ei mitään liittoa.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Et tiedä mitä Jumala teki.
Loi miehen ja teki naisen. Ja antoi heille mahdottomia tehtäviä. Ei mitään liittoa.Sellainen Raamatusta tietämätön siis olet?
🤓 - Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Siis miten eroaa kristillinen avioliitto vaikkapa tavallisesta avioliitosta?
Miksi kysyt asioista, jotka jo hyvin tiedät. Et vain hyväksy.
Anonyymi kirjoitti:
Miksi kysyt asioista, jotka jo hyvin tiedät. Et vain hyväksy.
Kysyn siksi, että haluan tietää esim.. tuon kirjoittajan oman käsityksen siitä.
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Kysyn siksi, että haluan tietää esim.. tuon kirjoittajan oman käsityksen siitä.
Mäkin kysyn ketjussa. Miksi mikään ei ole kylliksi? Oli sitten kyse miehistä tai naisista?
Ja jos meni mummolta yli, kuten armeijan Hornet, niin koukataanpa vielä takaisin. :D
Onko muuten kristillisellä aviolla jotakin eroa? Tai edes millään periaatteilla? Kun kaikki on myity? Kun puolet kirkossa vihityistä eroaa, jonkun halavatun typerän ja idioottimaisen pikkuongelman takia, ja ne kerääntyy. Varsinkin, jos niitä kerää sisäänsä. Niin kyllä se siinä mielessä eroaa tavallisesta. Ja onnistuu uskovaisiltakin. Eroaminen. Avio. Anonyymi kirjoitti:
Mäkin kysyn ketjussa. Miksi mikään ei ole kylliksi? Oli sitten kyse miehistä tai naisista?
Ja jos meni mummolta yli, kuten armeijan Hornet, niin koukataanpa vielä takaisin. :D
Onko muuten kristillisellä aviolla jotakin eroa? Tai edes millään periaatteilla? Kun kaikki on myity? Kun puolet kirkossa vihityistä eroaa, jonkun halavatun typerän ja idioottimaisen pikkuongelman takia, ja ne kerääntyy. Varsinkin, jos niitä kerää sisäänsä. Niin kyllä se siinä mielessä eroaa tavallisesta. Ja onnistuu uskovaisiltakin. Eroaminen. Avio.Tuo on aivan totta. Ihmisiä ne uskovatkin ovat.
Ehkä kyse on enemmin siitä, miten se uskonto siellä kotona esiintyy ja millaisiin arvoihin se keskinäinen elämä perustuu?
- Anonyymi
Kuka nyt muka on uskollinen. Älä naurata.
Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP jo 100 % suositumpi kuin persut
Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst14910982Ikävä sinua mies
Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i393913Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa
Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58643883Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat1873611PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija1003461Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia
tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,993304Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.701940Maajussi-Ville herättää kysymyksiä - Etsiikö oikeasti rakkautta vai mainostaako oliiviöljyä?
Mitä mieltä olet: etsiikö Ville rakkautta vai mainostaako oliiviöljyään? Maajussille morsian -ohjelmassa yksi maajusseis151257Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.
Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt155948Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu
Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun264899