Kaatuneen pyörän nostaminen

Vieno Vinkki

Mites ois paras nostaa tuollainen 250 kg painava kaatunut pyörä pystyyn ? Naisihmisellä ei oo liikaa lihaksia, oisko tää tekniikkalaji ?
Onko aiheesta kirjallisia ohjeita jossain sivustoilla ?

12

5874

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kra

Voihan asiaa "kuivaharjoitellakin", autotallissa tai jossain missä voi kuormahihnan ripustaa johonkin tukevaan "oksaan" kiinni. Hihna kiinni vaikka tankoon ja annat hihnasta sen verra löysää että pyörä pääsee kallistumaan lähes nurin asti. Kokeile siitä, että riittääkö poveri nostaa pyörä pystyyn. Jos riittää, niin oot kyllä aikalikka.

Mutta ainahan voi pyytää paikalle osuvia ihmisiä auttamaan nostossa, siis oikeessa tilanteessa.

• Hondatar

Testasin itse netistä lukemani ohjeet käytännössä - valitettavasti - ja toimivat: asetu selin pyörääsi vasten, ota kiinni stongasta ja jostain muusta mistä saat (pelkääjän kahvasta tms.) ja punnerra jalkalihaksilla itsesi ylös selkä suorana vatsalihakset tiukkoina. Pidä jalat hieman haara-asennossa.

EAK:issa näytettiin toinenkin tapa: mene seisomaan maassa olevan stongan viereen, tue käsivartesi reittäsi vasten ja yksinkertaisesti nosta. Vaatii molemmat kädet.

Toista tapaa en ole kokeillut mutta ekalla tavalla sain 224 kg (kuivapaino) ylös. Harmin ja häpeän aiheuttama kiukku auttaa asiaa. =)

• pena

Yleensä tuossa tilanteessa vituttaa niin paljon että rauta on kevyttä:)
        Oman mopon kuivapainoon 321kg. Olen koekeilu mielessä sen kaatanut nurmikolle ja nostanut yksin pystyyn. Tosin olen itse reilut 80kg painava äijä.

• gsf

On tietysti opetella ajamaan niin,ettei kaatumisia tapahdu,tai sitten valita pyörä kykyjen ja massan mukaan.

(Mies 100kg,pyörä 230kg)

• Grateful_Dead

jos se on niin iso, ettei sitä jaksa nostaa pystyyn.. Mä olen sitä mieltä ollut aina, että pyörä pitää valita kuljettajan mukaan. Mitäpä meinasit tehdä, jos vaikka eräänä kesäisenä sunnuntaiaamuna kehäykköstä ajellessasi porotokka tulee eteesi. Jos pyörä painaa omaan massaasi ja voimaasi nähden liikaa, mites väistelet??

• Kra

..........Jos pyörä painaa omaan massaasi ja voimaasi nähden liikaa, mites väistelet?? .............

Vastaohjaukseen ei paljon voimaa tarvita, se on pelkästään taitolaji.

• Urpo74

Niinpä joo... Valentino Rossikin on valtava kaappi (182cm, 59kg) ja siksi ajelee ketterästi muita karkuun. Ei tuossa hommassa kukkakepit pärjää!

Mutta sen verran ihan asiaa, että meikäläinen (samaa kaliiperia kuin ValeRossi, mutta ilman lihaksia) saa nostettua helposti 270kg pyörän kyljeltään ylös.

• homma

Kaatumispuolelta ohjaustangon päästä kiinni, käännetään ääriasentoon "eteen" ja kaksin käsin ylös...

• juho

selkä vasten moottoripyörää ja toisella kädellä kiinni stongasta, toisella taakkatelineestä tai pelkääjän kahvoista. Nostat pyörää jaloin, peppu on suurinpiirtein satulan kohdilla ja voit tällä tekniikalla hivuttaa pyörää ylös nojaamalla siihen ja nostamalla massaa kintuilla, ei käsillä. Tämä tekniikka säästää selkää ja antaa nostoon paljon voimaa.

• ei noussut...

Parkkiksella paikallaan nätisti kellahti pyörä kumoon. Ei noussut naisvoimalla 260 kg kaikista vinkeistä huolimatta. Onneksi auttavaisia nuoria käveli ohi ja auttoi.

• ylpeys käy...

Joopa, kaadoin pyörän altani illalla ja adrenaliinia veressä sen verran että pystyyn noustuaan 270kg kaatui toiselle kyljelle...arvaatte varmaan että minua ei näy tuon performanssin jälkeen ko. huoltoaseman pihassa pitkään aikaan.

• ----->

: )) mulle puolet tuosta adrenaliinista!

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      74
      7617
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      128
      3037
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      153
      1884
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      69
      1709
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      126
      1540
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      172
      1482
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      132
      1202
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      78
      879
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      48
      822
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      53
      784
    Aihe