Tässä on uudistuva Toyota-mallisto ja Suomeen tulon aikataulu

Anonyymi-ap

Toyota jatkaa henkilöautomarkkinoiden ykkösenä, joskin kilpailijat, etenkin Volkswagen, ovat ajaneet eroa umpeen. Kuitenkin vuoden ensimmäisen kahdeksan kuukauden jälkeen mallikohtainen rekisteröintitilasto oli komea – kärjessä oli peräti neljä Toyotan mallia, järjestyksessä Yaris Cross, Yaris, Corolla ja RAV4.

Mutta pian tulevat sähköautot jotka kasvattavat Toyotan etumatkaa muihin merkkeihin.

https://tekniikanmaailma.fi/tassa-on-uudistuva-toyota-mallisto-ja-suomeen-tulon-aikataulu/

42

274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toyotan rekisteröinnit ovat kuitenkin tänä vuonna pudonneet neljänneksellä, kun samaan aikaan Volkswagenin rekisteröinnit ovat kasvaneet kolmanneksen. Suunta jatkuu.

    • Anonyymi

      Näillä Toyotan ensirekisteröinnit lähtevät hurjaan nousuun.

      Leikkeet TM:stä:

      BZ4X:n ennakkomyynti on käynnissä, ja ensimmäiset uudistuneet bZ4X:t ovat tulossa Suomeen vuodenvaihteessa.

      Ensimmäiset Urban Cruiserit ovat odotettavissa Suomeen tammikuussa 2026.

      Suomeen ensimmäiset C-HR+:t saadaan vuoden 2026 ensimmäisellä neljänneksellä.

      Farmarimaista bZ4X Touringia joudutaan odottamaan kevääseen.

      Täysin uusi Toyota RAV4 on saapumassa meille kesällä 2026.

      Toyotan pienin malli saapuu Suomeen "itselataaavana" hybridinä vuoden 2026 ensimmäisen neljänneksen aikana.

      • Anonyymi

        Niinhän sen myynnin piti olla räjähtävää ensimmäisellä konsonantillakin, täällähän möykättiin hurjista ennakkomyyntiluvuista, mutta kuinkas kävikään. Se 200-300 kpl saatiin konsonanttia rekisteriin reilun vuoden markkinoilla olon aikana.

        Joten katsotaan nyt ensin minkälaisia värkkejä Toyota sähkiksissä tuo markkinoille ennen kuin hurrataan myyntimenestyksestä. Besapuolella autojen tekniset erot ovat niin pieniä, että niissä autoja myydään enemmän pelkillä mielikuvilla. Auton voi ostaa nimen perusteella.

        Sähkiksissä merkkien välillä on isojakin eroja teknisissä ominaisuuksissa, joten vain fanaatttisimmat ostavat auton nimen perusteella. Jos Toyotan tulevat mallit eivät ole kirineet kiinni teknistä takamatkaansa sähkisominaisuuksissa muihin merkkeihin verrattuna, niin kärkipaikan valtaaminen sähkiksissä jää pelkäksi myyntipuheeksi ja utopiaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän sen myynnin piti olla räjähtävää ensimmäisellä konsonantillakin, täällähän möykättiin hurjista ennakkomyyntiluvuista, mutta kuinkas kävikään. Se 200-300 kpl saatiin konsonanttia rekisteriin reilun vuoden markkinoilla olon aikana.

        Joten katsotaan nyt ensin minkälaisia värkkejä Toyota sähkiksissä tuo markkinoille ennen kuin hurrataan myyntimenestyksestä. Besapuolella autojen tekniset erot ovat niin pieniä, että niissä autoja myydään enemmän pelkillä mielikuvilla. Auton voi ostaa nimen perusteella.

        Sähkiksissä merkkien välillä on isojakin eroja teknisissä ominaisuuksissa, joten vain fanaatttisimmat ostavat auton nimen perusteella. Jos Toyotan tulevat mallit eivät ole kirineet kiinni teknistä takamatkaansa sähkisominaisuuksissa muihin merkkeihin verrattuna, niin kärkipaikan valtaaminen sähkiksissä jää pelkäksi myyntipuheeksi ja utopiaksi.

        Mielikuvia näkyy olevan ainoastaan sinulla, ei muilla. Kuvitelmasi ovat kuvitelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän sen myynnin piti olla räjähtävää ensimmäisellä konsonantillakin, täällähän möykättiin hurjista ennakkomyyntiluvuista, mutta kuinkas kävikään. Se 200-300 kpl saatiin konsonanttia rekisteriin reilun vuoden markkinoilla olon aikana.

        Joten katsotaan nyt ensin minkälaisia värkkejä Toyota sähkiksissä tuo markkinoille ennen kuin hurrataan myyntimenestyksestä. Besapuolella autojen tekniset erot ovat niin pieniä, että niissä autoja myydään enemmän pelkillä mielikuvilla. Auton voi ostaa nimen perusteella.

        Sähkiksissä merkkien välillä on isojakin eroja teknisissä ominaisuuksissa, joten vain fanaatttisimmat ostavat auton nimen perusteella. Jos Toyotan tulevat mallit eivät ole kirineet kiinni teknistä takamatkaansa sähkisominaisuuksissa muihin merkkeihin verrattuna, niin kärkipaikan valtaaminen sähkiksissä jää pelkäksi myyntipuheeksi ja utopiaksi.

        beezetan lataus on nyt kisaajien tasolla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielikuvia näkyy olevan ainoastaan sinulla, ei muilla. Kuvitelmasi ovat kuvitelmia.

        Ja sinä et pysty katsoman totuutta silmiin. Eka BZ... oli sähköautona täysi raakile eikä ollut mitään hyvää mainosta Toyotalle. Sen kun katsot vain sähkisten rekisteröintitailastoja, malli oli pohjalla ynnä muut -osastolla.

        Noilla uusilla malleilla on näytön paikka eikä pelkkä Toyota-merkki takaa menestystä, niiden pitää olla myös teknisesti muiden veroisia. Ja se selviää vasta mallien tultua käytännön testeihin ja vertailuihin, eikä Toyotan myyntipuheilla ja maahantuojan tiedotteilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinä et pysty katsoman totuutta silmiin. Eka BZ... oli sähköautona täysi raakile eikä ollut mitään hyvää mainosta Toyotalle. Sen kun katsot vain sähkisten rekisteröintitailastoja, malli oli pohjalla ynnä muut -osastolla.

        Noilla uusilla malleilla on näytön paikka eikä pelkkä Toyota-merkki takaa menestystä, niiden pitää olla myös teknisesti muiden veroisia. Ja se selviää vasta mallien tultua käytännön testeihin ja vertailuihin, eikä Toyotan myyntipuheilla ja maahantuojan tiedotteilla.

        Jopa Tekniikan Maailma kehui bZ4X;ää erinomaiseksi autoksi, mutta moitti Tiyotan akkutekniikka. Toyota rakensi sen sellaiseksi että akku kestää loputtomasti.

        Toyota bZ4X voi olla nappivalinta ensimmäiseksi sähköautoksi – 60 000 km käyttötestimme kertoo, miksi

        https://tekniikanmaailma.fi/toyota-bz4x-voi-olla-nappivalinta-ensimmaiseksi-sahkoautoksi-60-000-km-kayttotestimme-kertoo-miksi/?shared=1399218-e6c6a975-4


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinä et pysty katsoman totuutta silmiin. Eka BZ... oli sähköautona täysi raakile eikä ollut mitään hyvää mainosta Toyotalle. Sen kun katsot vain sähkisten rekisteröintitailastoja, malli oli pohjalla ynnä muut -osastolla.

        Noilla uusilla malleilla on näytön paikka eikä pelkkä Toyota-merkki takaa menestystä, niiden pitää olla myös teknisesti muiden veroisia. Ja se selviää vasta mallien tultua käytännön testeihin ja vertailuihin, eikä Toyotan myyntipuheilla ja maahantuojan tiedotteilla.

        Tuo TM:n teksti osoittaa, että Toyotaa mustaava tekstisi on pelkkää kuvitelmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jopa Tekniikan Maailma kehui bZ4X;ää erinomaiseksi autoksi, mutta moitti Tiyotan akkutekniikka. Toyota rakensi sen sellaiseksi että akku kestää loputtomasti.

        Toyota bZ4X voi olla nappivalinta ensimmäiseksi sähköautoksi – 60 000 km käyttötestimme kertoo, miksi

        https://tekniikanmaailma.fi/toyota-bz4x-voi-olla-nappivalinta-ensimmaiseksi-sahkoautoksi-60-000-km-kayttotestimme-kertoo-miksi/?shared=1399218-e6c6a975-4

        Autona se oli samaa tasoa kuin muutkin autot, mutta jos söhköauto on sähköauto-ominaisuuksiltaan huono, niin se ole hyvä sähköauto. TM pi siis hyvinä auton ajo-ominaisuuksia ja muita perinteisiä juttuja, muta niin ne ovat muillakin merkeillä kelvolliset. Mutta TM kritisoi sen sähköauto-ominaisuuksia, jotka olivat homattavasti heikommat kuin meuiden merkkien sähkiksissä.

        Se olisi vähän sama kuin bensa-aitossa ajo-ominaisuudet olisivat kohdillaan, mutta nelisylinterisestä moottorista vain kolme sylinteriä toimii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        beezetan lataus on nyt kisaajien tasolla

        Siis sillä tasolla, jolla kilpailijat olivat pari vuotta sitten. Eivät nekään ole jääneet laakereillaan lepäilemään. Minun kolmevuotias sähläri on aika raakile verrattuna mykyisin myynnisdä olevaan malliin. Silti, kuitenkin paljon parempi, kuin polttari, jollaista viimeksi käytin huollon sijaisautona. Niitäkin kannattaa kokeilla, jottei totuus unohtuisi.


    • Anonyymi

      Tojotan ostajakunta on näitä vanhoja syrjäkylien pappoja jotka eivät sähköautoja osta.
      Ja taas sähköautoja ostavat eivät tojotaa osta. Tojota teki niin täydellisen mahalaskun ekan sähköautonsa kanssa että se floppimaine ei aivan vähällä katoa.

      Eli täysin pattitilanne tojotan sähköautojen suhteen.

      • Anonyymi

        voi voi ensi vuonna monien muiden merkkien liikkeet menee konkkaan mutta Toyota-liikkeet porskuttaa....


      • Anonyymi

        Voihan sitä tuollaisiakin kuvitelmia päässään kantaa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue tämä. Ensimmäinen bZ4X on erinomainen auto:

        Toyota bZ4X voi olla nappivalinta ensimmäiseksi sähköautoksi – 60 000 km käyttötestimme kertoo, miksi

        https://tekniikanmaailma.fi/toyota-bz4x-voi-olla-nappivalinta-ensimmaiseksi-sahkoautoksi-60-000-km-kayttotestimme-kertoo-miksi/?shared=1399218-e6c6a975-4

        Ladakin oli jollekin oikein hyvä valinta, mutta harva sitä olisi ostanut, jos olisi ollut mahdollisuus parempaan. Samanlaisia aatteensa uskossa olevia on näköjään myös Toyota-kansa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voi voi ensi vuonna monien muiden merkkien liikkeet menee konkkaan mutta Toyota-liikkeet porskuttaa....

        Jos Toyotan sähkiksten myynnillä aikoo elatonsa tienata, niin kannattaa vielä käydä marjametsässä, on siellä ainakin vielä puolukkaa. Sitä voi myydä tai laittaa lisäsärpimeksi ruokapöytään. Voi muuten olla ohkaset eväät, jos elanto on Toyotan sähkisten myynnistä kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue tämä. Ensimmäinen bZ4X on erinomainen auto:

        Toyota bZ4X voi olla nappivalinta ensimmäiseksi sähköautoksi – 60 000 km käyttötestimme kertoo, miksi

        https://tekniikanmaailma.fi/toyota-bz4x-voi-olla-nappivalinta-ensimmaiseksi-sahkoautoksi-60-000-km-kayttotestimme-kertoo-miksi/?shared=1399218-e6c6a975-4

        Auto mikä ei lataudu eikä kulje pitkiä matkoja yhdellä latauksella ei voi olla hyvä auto.
        Tämä on toki hyvä tapa käännyttää ihmisiä takaisin hybridien pariin.
        Sähköautona Toyota on surkea jos vertaa muihin kehittyneempiin autoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerropaa nyt miksei sitä sitten mennyt kaupaksi, voisiko syynä vain olla, että hintaansa nähden se oli huono sähköauto.

        No se akkutekniikka, josta puuttui akun esilämmitys ja tehokas lataus ja latauskertoja vuorokauden sisällä oli rajoitettu. Juuri nuo tekevät akusta pitkäikäisen, jota Toyota luotettavien autojen valmistajana halusi. Se ei kuitenkaan miellyttänyt ostajia.

        Nyt uudessa mallissa juuri nuo asiat on muutettu.

        Tässä samassahan on vastaus siihen miksi sitä ei ostettu.


        https://tekniikanmaailma.fi/toyota-bz4x-voi-olla-nappivalinta-ensimmaiseksi-sahkoautoksi-60-000-km-kayttotestimme-kertoo-miksi/?shared=1399218-e6c6a975-4


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No se akkutekniikka, josta puuttui akun esilämmitys ja tehokas lataus ja latauskertoja vuorokauden sisällä oli rajoitettu. Juuri nuo tekevät akusta pitkäikäisen, jota Toyota luotettavien autojen valmistajana halusi. Se ei kuitenkaan miellyttänyt ostajia.

        Nyt uudessa mallissa juuri nuo asiat on muutettu.

        Tässä samassahan on vastaus siihen miksi sitä ei ostettu.


        https://tekniikanmaailma.fi/toyota-bz4x-voi-olla-nappivalinta-ensimmaiseksi-sahkoautoksi-60-000-km-kayttotestimme-kertoo-miksi/?shared=1399218-e6c6a975-4

        Unohdit huonon toimintamatkan, konsonanttiahan olisi reissussa pitänyt ladata vähän välil ja sitten oli vielä pikalatausta rajoitettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohdit huonon toimintamatkan, konsonanttiahan olisi reissussa pitänyt ladata vähän välil ja sitten oli vielä pikalatausta rajoitettu.

        Uusi malli ei enää kärsi akun esilämmityksen puutteesta, hidastehoisesta latauksesta, vähistä pikalatauskerroista eikä lyhyestä toimintamatkasta.

        Juuri nuo olivat ne akkutekniikan puutteet, jotka on nyt poistettu. BZ4X on nyt siltäkin osilta erinomainen auto.

        https://tekniikanmaailma.fi/toyota-bz4x-voi-olla-nappivalinta-ensimmaiseksi-sahkoautoksi-60-000-km-kayttotestimme-kertoo-miksi/?shared=1399218-e6c6a975-4

        Uusi Toyota bZ4X tulee saataville kahdella akkuvaihtoehdolla: 57,7 kWh ja 73,1 kWh. Suurempi 73,1 kWh akku mahdollistaa pidemmän toimintamatkan ja tarjoaa nopeampaa AC-latausta akun esilämmitystoiminnon ja 22 kW:n sisäisen laturin avulla. Lisäksi uutta bZ4X:ää saa nyt entistäkin tehokkaammalla piikarbidipuolijohteita hyödyntävällä voimalinjalla.

        Uudet akkuvaihtoehdot
        57,7 kWh akku: Saatavilla etuvetoiseen malliin.

        73,1 kWh akku: Saatavilla sekä etu- että nelivetoisiin malleihin, mahdollistaen pidemmän toimintamatkan.

        Uudet ominaisuudet
        Parempi latausteho: Uusi akun esilämmitystoiminto parantaa DC-pikalataustehoa ja uusi 22 kW:n sisäinen laturi mahdollistaa nopeamman AC-latauksen.

        Tehokkaampi voimalinja: Päivitettyjen eAxle-kokonaisuuksien piikarbidipuolijohteet tekevät bZ4X:stä yhden Toyotan tehokkaimmista malleista.

        Paranneltu ohjaamo: Uusi, tyylikkäämpi sisätila ja suurempi 14-tuumainen multimedianäyttö parantavat ajokokemusta.

        Päivitetty muotoilu: Ulkonäköä on viimeistelty parannellulla aerodynamiikalla.

        Toimintamatka
        Suuremmalla 73,1 kWh:n akulla toimintamatka voi olla jopa 573 kilometriä (WLTP, alustava arvio).

        Muuta
        Uudet Toyota bZ4X -mallit ovat ennakkomyynnissä.

        Ajoakulle tarjotaan edelleen 10 vuoden tai 1 miljoonan kilometrin mittainen Toyota-määräaikaishuollon aktivoima EV-akkuturva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi malli ei enää kärsi akun esilämmityksen puutteesta, hidastehoisesta latauksesta, vähistä pikalatauskerroista eikä lyhyestä toimintamatkasta.

        Juuri nuo olivat ne akkutekniikan puutteet, jotka on nyt poistettu. BZ4X on nyt siltäkin osilta erinomainen auto.

        https://tekniikanmaailma.fi/toyota-bz4x-voi-olla-nappivalinta-ensimmaiseksi-sahkoautoksi-60-000-km-kayttotestimme-kertoo-miksi/?shared=1399218-e6c6a975-4

        Uusi Toyota bZ4X tulee saataville kahdella akkuvaihtoehdolla: 57,7 kWh ja 73,1 kWh. Suurempi 73,1 kWh akku mahdollistaa pidemmän toimintamatkan ja tarjoaa nopeampaa AC-latausta akun esilämmitystoiminnon ja 22 kW:n sisäisen laturin avulla. Lisäksi uutta bZ4X:ää saa nyt entistäkin tehokkaammalla piikarbidipuolijohteita hyödyntävällä voimalinjalla.

        Uudet akkuvaihtoehdot
        57,7 kWh akku: Saatavilla etuvetoiseen malliin.

        73,1 kWh akku: Saatavilla sekä etu- että nelivetoisiin malleihin, mahdollistaen pidemmän toimintamatkan.

        Uudet ominaisuudet
        Parempi latausteho: Uusi akun esilämmitystoiminto parantaa DC-pikalataustehoa ja uusi 22 kW:n sisäinen laturi mahdollistaa nopeamman AC-latauksen.

        Tehokkaampi voimalinja: Päivitettyjen eAxle-kokonaisuuksien piikarbidipuolijohteet tekevät bZ4X:stä yhden Toyotan tehokkaimmista malleista.

        Paranneltu ohjaamo: Uusi, tyylikkäämpi sisätila ja suurempi 14-tuumainen multimedianäyttö parantavat ajokokemusta.

        Päivitetty muotoilu: Ulkonäköä on viimeistelty parannellulla aerodynamiikalla.

        Toimintamatka
        Suuremmalla 73,1 kWh:n akulla toimintamatka voi olla jopa 573 kilometriä (WLTP, alustava arvio).

        Muuta
        Uudet Toyota bZ4X -mallit ovat ennakkomyynnissä.

        Ajoakulle tarjotaan edelleen 10 vuoden tai 1 miljoonan kilometrin mittainen Toyota-määräaikaishuollon aktivoima EV-akkuturva.

        Vain tojotafanaatikko uskoo noita tojon mainosmiesten juttuja.

        Kaikkien muiden silmissä Toyota leimasi itsensä sähköauto-flopiksi ja se maine pysyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain tojotafanaatikko uskoo noita tojon mainosmiesten juttuja.

        Kaikkien muiden silmissä Toyota leimasi itsensä sähköauto-flopiksi ja se maine pysyy.

        Voihan sitä tuollaisiakin kuvitelmia pääsään kantaa. Tiedoksi niistä kuvitelmista ei kuitenkaan ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain tojotafanaatikko uskoo noita tojon mainosmiesten juttuja.

        Kaikkien muiden silmissä Toyota leimasi itsensä sähköauto-flopiksi ja se maine pysyy.

        Eivät ne ole mitään mainosmiesten juttuja. Tekoäly näkyy ne luoneen Googleen. Ovat siis tosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi malli ei enää kärsi akun esilämmityksen puutteesta, hidastehoisesta latauksesta, vähistä pikalatauskerroista eikä lyhyestä toimintamatkasta.

        Juuri nuo olivat ne akkutekniikan puutteet, jotka on nyt poistettu. BZ4X on nyt siltäkin osilta erinomainen auto.

        https://tekniikanmaailma.fi/toyota-bz4x-voi-olla-nappivalinta-ensimmaiseksi-sahkoautoksi-60-000-km-kayttotestimme-kertoo-miksi/?shared=1399218-e6c6a975-4

        Uusi Toyota bZ4X tulee saataville kahdella akkuvaihtoehdolla: 57,7 kWh ja 73,1 kWh. Suurempi 73,1 kWh akku mahdollistaa pidemmän toimintamatkan ja tarjoaa nopeampaa AC-latausta akun esilämmitystoiminnon ja 22 kW:n sisäisen laturin avulla. Lisäksi uutta bZ4X:ää saa nyt entistäkin tehokkaammalla piikarbidipuolijohteita hyödyntävällä voimalinjalla.

        Uudet akkuvaihtoehdot
        57,7 kWh akku: Saatavilla etuvetoiseen malliin.

        73,1 kWh akku: Saatavilla sekä etu- että nelivetoisiin malleihin, mahdollistaen pidemmän toimintamatkan.

        Uudet ominaisuudet
        Parempi latausteho: Uusi akun esilämmitystoiminto parantaa DC-pikalataustehoa ja uusi 22 kW:n sisäinen laturi mahdollistaa nopeamman AC-latauksen.

        Tehokkaampi voimalinja: Päivitettyjen eAxle-kokonaisuuksien piikarbidipuolijohteet tekevät bZ4X:stä yhden Toyotan tehokkaimmista malleista.

        Paranneltu ohjaamo: Uusi, tyylikkäämpi sisätila ja suurempi 14-tuumainen multimedianäyttö parantavat ajokokemusta.

        Päivitetty muotoilu: Ulkonäköä on viimeistelty parannellulla aerodynamiikalla.

        Toimintamatka
        Suuremmalla 73,1 kWh:n akulla toimintamatka voi olla jopa 573 kilometriä (WLTP, alustava arvio).

        Muuta
        Uudet Toyota bZ4X -mallit ovat ennakkomyynnissä.

        Ajoakulle tarjotaan edelleen 10 vuoden tai 1 miljoonan kilometrin mittainen Toyota-määräaikaishuollon aktivoima EV-akkuturva.

        Hyvin osaat kopioida Toyotan mainostekstit, onko siellä liikkeessä niin vähän asiakkaita että aikaa riittää.

        Odotetaan nyt, kun niitä pääsee testaamaan puolueettomammat tyypit...


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ladakin oli jollekin oikein hyvä valinta, mutta harva sitä olisi ostanut, jos olisi ollut mahdollisuus parempaan. Samanlaisia aatteensa uskossa olevia on näköjään myös Toyota-kansa.

        Ladamies on vaan kateellinen kun tollasia laukoo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi malli ei enää kärsi akun esilämmityksen puutteesta, hidastehoisesta latauksesta, vähistä pikalatauskerroista eikä lyhyestä toimintamatkasta.

        Juuri nuo olivat ne akkutekniikan puutteet, jotka on nyt poistettu. BZ4X on nyt siltäkin osilta erinomainen auto.

        https://tekniikanmaailma.fi/toyota-bz4x-voi-olla-nappivalinta-ensimmaiseksi-sahkoautoksi-60-000-km-kayttotestimme-kertoo-miksi/?shared=1399218-e6c6a975-4

        Uusi Toyota bZ4X tulee saataville kahdella akkuvaihtoehdolla: 57,7 kWh ja 73,1 kWh. Suurempi 73,1 kWh akku mahdollistaa pidemmän toimintamatkan ja tarjoaa nopeampaa AC-latausta akun esilämmitystoiminnon ja 22 kW:n sisäisen laturin avulla. Lisäksi uutta bZ4X:ää saa nyt entistäkin tehokkaammalla piikarbidipuolijohteita hyödyntävällä voimalinjalla.

        Uudet akkuvaihtoehdot
        57,7 kWh akku: Saatavilla etuvetoiseen malliin.

        73,1 kWh akku: Saatavilla sekä etu- että nelivetoisiin malleihin, mahdollistaen pidemmän toimintamatkan.

        Uudet ominaisuudet
        Parempi latausteho: Uusi akun esilämmitystoiminto parantaa DC-pikalataustehoa ja uusi 22 kW:n sisäinen laturi mahdollistaa nopeamman AC-latauksen.

        Tehokkaampi voimalinja: Päivitettyjen eAxle-kokonaisuuksien piikarbidipuolijohteet tekevät bZ4X:stä yhden Toyotan tehokkaimmista malleista.

        Paranneltu ohjaamo: Uusi, tyylikkäämpi sisätila ja suurempi 14-tuumainen multimedianäyttö parantavat ajokokemusta.

        Päivitetty muotoilu: Ulkonäköä on viimeistelty parannellulla aerodynamiikalla.

        Toimintamatka
        Suuremmalla 73,1 kWh:n akulla toimintamatka voi olla jopa 573 kilometriä (WLTP, alustava arvio).

        Muuta
        Uudet Toyota bZ4X -mallit ovat ennakkomyynnissä.

        Ajoakulle tarjotaan edelleen 10 vuoden tai 1 miljoonan kilometrin mittainen Toyota-määräaikaishuollon aktivoima EV-akkuturva.

        Niin, että nyt on tulossa taas pieni akku ja vielä pienempi. Jos kuluyusta ei ole saatu puristettua Teslan tasolle, on isommallakin akulla 300 km latausväli käytännössä teoriaa.


    • Anonyymi

      "Tiedoksi niistä kuvitelmista ei kuitenkaan ole."

      Faktaa on irtoavat pyörät, surkea lataus ja floppimyynti.
      Pelkkää faktaa ja sen muistavat kaikki.

      • Anonyymi

        Tuossa edellä ei niistä ollut ollenkaan kyse.

        Jatkossa ei kuitenkaan noitakaan ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa edellä ei niistä ollut ollenkaan kyse.

        Jatkossa ei kuitenkaan noitakaan ole.

        Kun on kerran hankkinut ansaitusti flopin maineen niin siitä on vaikeaa päästä eroon.


    • Anonyymi

      "Odotetaan nyt, kun niitä pääsee testaamaan puolueettomammat tyypit..."

      Ja paljon tärkeämpää kuin mitä lehdet kirjoittavat on se mitä suomalaiset ostavat. Tohon kannalta se tie on ollut ja tulee olemaan kovin kivikkoinen.
      Katsotaan asiaa uudestaan kun Toyota saa oman sähköauto mallinsa edes top kolmoseen. Aika vaikea nähdä että mikään näistä malleista pystyisi siihen lähivuosina. Niin paljon Toyota on takamatkslla tekniikan suhteen.

      • Anonyymi

        Uusi bZ4X ei ole miltään osin takamatkalla muita.

        Uusi bZ4X , Urban Cruiser, C-HR+, bZ4X Touring, ja uusi RAV4 ottavat ensirekisteröintitilaston kärkipaikat ensi vuonna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi bZ4X ei ole miltään osin takamatkalla muita.

        Uusi bZ4X , Urban Cruiser, C-HR , bZ4X Touring, ja uusi RAV4 ottavat ensirekisteröintitilaston kärkipaikat ensi vuonna.

        Niinhän se oli eka konsonanttikin maahantuojan tekstien mukaan sähköautojen huippua teknisesti, mutta miteen kävikään. Todelliet ominaisuudet olivat ihan toista kuin mainosspeksit kertoivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän se oli eka konsonanttikin maahantuojan tekstien mukaan sähköautojen huippua teknisesti, mutta miteen kävikään. Todelliet ominaisuudet olivat ihan toista kuin mainosspeksit kertoivat.

        Tekstisi on pelkkä kuvitelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekstisi on pelkkä kuvitelma.

        Sinä se siellä satumaassa elät.
        Mikähän sitten oli syynä ettei konsonantti käynyt kaupaksi


    • Anonyymi

      Taas muna vaihtuu munaan kun vaarit innostuvat ja vaihtavat uudehkon Toyotansa käytännössä samanlaiseen uuteen ja kokevat henkisen orgasmin ja kun se tunne on ainoa siihen suuntaan vastaava, niin onhan se mitä ihanin tapahtuma.

    • Anonyymi

      Kuolaan päästä koeajamaan talvikelissä uuden nelivetoversion facelift-bZ4X:stä ja toisaalta näkemään ennakkohinnaston ja tarkemmat väri-ja varustetiedot uudesta 6. sukupolven Rav4:stä. Jompikumpi tulee tilattua, sen verran tyytyväinen olen plugari-Raviin.

      • Anonyymi

        Joku kuolaa riisiritsasta :-)

        Ei ole rima kovin korkealla.


    • Anonyymi

      Miten Toyotan vetybussilla Jyväskylässä sujuu? Heinä-elokuun vaihteessa piti liikennöinti aloittaa, mutta ei vaan kuulu ei näy. Mitä vastaa Toyotan studiojoukkue?

      • Anonyymi

        Varmistavat tiimin kanssa vielä laadun, eli että vetytankkaus on priima ja letkut ei vuoda.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmistavat tiimin kanssa vielä laadun, eli että vetytankkaus on priima ja letkut ei vuoda.

        Ja se on kestänyt noin 30 vuotta eikä mitään valmista ole tullut.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe

      Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido
      Maailman menoa
      117
      3613
    2. Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa

      Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.
      Maailman menoa
      31
      3119
    3. Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin

      Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t
      Ähtäri
      134
      2663
    4. En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym

      Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v
      Ikävä
      15
      2193
    5. Ikävä sua j-mies!

      Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦
      Ikävä
      14
      2082
    6. Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota

      "Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain
      Maailman menoa
      202
      2048
    7. Tykkäys ei tarkoita

      yhtään mitään!
      Ikävä
      36
      1995
    8. Tässä on sielunkumppanisi postilaatikko

      Laita postia sielunkumppanillesi 💌❤️
      Ikävä
      120
      1850
    9. Mulle riittäisi halaukset

      Ja juttelut mut sulle ei taida riittää
      Ikävä
      29
      1821
    10. Tarvitseeko

      kaivattusi suojelua?
      Tunteet
      35
      1804
    Aihe