Ostovoiman kadotessa ihmiset ostavat yhä enemmän kierrätettyä vaatetta
ja muuta tavaraa. Trendi on ollut olemassa jo vuosia ja kiihtyy.
Kaupan liiton tutkimuksen mukaan Suomi on maailman johtava maa käytetyn tavaran ostamisessa. Noin kaksi kolmasosaa suomalaisista on ostanut tämän vuoden aikana käytettyjä tuotteita.
Suomalaisten suosituin käytetyn tavaran kauppa on edelleen kierrätyskeskus. Kaupan liitto kertoo, että kierrätyskeskuksen asema on erityisesti pääkaupunkiseudulla ylivoimainen.
Oletko ostanut kierrätettyä vaatetta tai muuta tavaraa ?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011501998.html
Saavatko kaupat enää kaikkia asiakkaitaan takaisin ?
16
149
Vastaukset
- Anonyymi
Olen jo kauan viettänyt "älä osta mitään päivää". Jos jotain tarvitsen
välttämättä yritän ensin löytää sen kierrätettynä. Monta vuotta sitten
ostin kierrätyskeskuksesta hyvät parvekekalusteet pilkkahintaan. - Anonyymi
Maailma hukkuu roinaan. Kierrätys on hyvä juttu.
- Anonyymi
Second hand shopeista voi tehdä hyviä vaatelöytöjä. Menneenä kesänä
hankin muutaman kesävaatteen noin vitosen kappale, muun muassa pellavasekoitepitkiksiä ja kangaspuseroita. Ne olivat laadultaan kuin
"suoraan pakasta otettuja", ehkä pari kertaa käytettyjä. - Anonyymi
Oletko ostanut jotain Vinted-nettikirpparilta tai tori.fi:stä ?
Voiko niiden toimintaan luottaa? Tori.fi:stä on saanut lukea,
että siellä on joskus huijarimyyjiä. Rahat menee, mutta tavara ei tule koskaan,- Anonyymi
Olen ostanut tori.fi;stä.
Ja myynytkin.
Kaikki on sujunut aivan hyvin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen ostanut tori.fi;stä.
Ja myynytkin.
Kaikki on sujunut aivan hyvin.Okei. Kiitos vastauksesta.
- Anonyymi
Kun huomaa, että vähemmälläkin pärjää, niin en ainakaan minä enää tule törsäämään tai heräteostele niin kuin ennen.
- Anonyymi
En ole törsännyt koskaan enkä nyt osta mitään paitsi ruokaa.
Seuraavaksi hallitus hyökkää varmaankin leikkaamaan eläkkeitä,
vaikkei niitä budjetista makseta, mutta kiusa on sekin.
Pitäähän hallituksen Kauhukaksikon saada potkia eläkeläisiäkin päähän.
- Anonyymi
Oikeastaan itsellä ei ole ostovoima ainakaan vielä kadonnut, mutta siltikään ei tule enää osteltua tavaraa tai vaatteita siinä määrin kuin ennen.
Itse olen kuskannut kirppareille ja secondhand butiikkeihin tavaraa, kirjoja sekä vaatteita, varsinkin niille tahoille joilla myyntivoitot menevät kodittomien ja turvakodinhyväksi.
Olen myös lahjoittanut leluja ja lahjakortteja joulupataan. - Anonyymi
Oikein hyvä, että kulutushysteria laantuu. Elämässä on muitakin arvoja
kuin shoppailu. - Anonyymi
Rahaa on tilillä ja lompsassa, mutta uutta krääsää en tarvitse, vaikka kuinka kehottavat ostamaan.
- Anonyymi
nollakorkomiehellä rahat on nollatilillä ja se ei taloudesta hyödy
lompasassa on sen takia parempi pitää jos on kulutus koko ajan mielessä
- Anonyymi
Olen ostant jonkin verran tekstiilejä mm. verhoja. Itse kierrätän vielä hyvässä knnossa olevia, mutta kuluneet menevät roskiin tai siivoustarvikkeiksi itselle. Mielestäni tämä on hyvä käytäntö, jos se sopii itselle. Tuos juuri parin viikon ajan korjailin vaatteita pyydettäessä ja myös omiani. Lisäksi ompelin varastossa olleista kankaista kasseja ja tyynynpäällisiä. Sohvatyynyt saivat uudet, omaan silmään sopivan väriset päälliset, onhan niitä mukava vaihdella. Kaikenlainen kierrättäminen on mielestäni hyvä asia. No, joltakin se on pois, kun säästetään ostoissa, itselle tuo hyvää mieltä ja säästöjä tarpeeseen.
- Anonyymi
Jos esim. palkalla ei tule toimeen, niin joutuu elämään sen mukaisesti ja tinkimään ostoksissa.
- Anonyymi
Minä en ole koskaan ostanut kierrätys vaatteita. Enkä kenkiä liioin enkä muutakaan tavaraa .moni tuttu kyllä ostelee .
- Anonyymi
Ostan kirppareilta jos tarvitsen jotain ja halvalla saa. Luulenpa, että jokaisessa
suomalaisessa elää pieni "sulo vilen".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan
kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist1664036Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki1043705Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan
eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma423223Pidennetään viikko 8 päiväiseksi
Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest222547- 1872292
Jos Katja Ståhl ei pääse juontamaan Elämäni biisiä, kenet haluaisit nähdä juontohommissa?
Katja Ståhl on ollut kuluvalla viikolla sairaalahoidossa. Jos Katja Ståhl ei pääse juontamaan Elämäni biisiä, kenet halu281480- 971287
Tiesitkö? Tuure ja Saana Boelius ovat sisaruksia!
Tiesitkö? Tuure Boelius ja Saana Boelius ovat tänä syksynä kumpainenkin reality-ohjelmissa tv:ssä: Tuure Petollisissa ja241171Vähäkankailla ollut ongelmia vuokra-asunnossa
Aina ne ikävätkin asiat tulevat mediaan. Jasmin ja Marko saaneet edellisestä asunnostaan häädöt ja Jasmin todettu varatt1331168Jos elämäsi ihminen
on osoittanut kiinnostuksensa, niin kannattaa vastata edes jotain vaikka mikä olisi. Toista mahdollisuutta ei välttämätt691068