Testosteronivaje

Anonyymi-ap

Moro! Oon 21v mies ja käväsin tossa mielenkiinnosta mittauttamassa testoarvot ja 3 testistä oli 2 viitearvojen alapuolella. (S -TestoVL 204 pmol/l ja S -Testo 10,0 nmol/l ja SHBG 15 nmol/l.) Lääkäri oli minulle aiemmin diagnosoinut tämän vuodenaikana masennuksen ja sekamuotoisen ahdistuneisuushäiriön. Ja nyt kun testoarvot näyttää tuollaista niin uskoisin itse että syypää voisi olla noissa arvoissa. Olen tässä tämänvuodenaikana huomannut että seksihaluja ei ole juuri ollenkaan ja viimeaikoina väsyttänyt erityisen paljon vaikka unta olisikin se 8h.

Onko nuo vielä niin radikaalisti alhaalla että pitäisi lääkärinkanssa keskustella? Eikai se nyt ole normaalia että tämänikäisenä on testoarvot alle viitearvojen :/

9

271

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lisäyksenä vielä että en ole ylipainoinen niin se ei ainakaan mikään syy oo.

• Anonyymi

Eihän tuo aivan normaalilta näytä. Mutta eikö ole hyvä, että ei ole alapään vietävissä? Voit tehdä hyödyllisempiä juttuja kuin sukupuolivietin tyydyttäminen. Elämäsi on paljon rauhallisempaa ja helpompaa.

• Anonyymi

Onko sulla tutkittu kilpirauhanen?

• Anonyymi

Joo on kuukausi sitten. (P -T4 -V oli 18.8 pmol/l ja P -TSH 2.5 mU/l.

• Anonyymi

Molemmat on 2v aikana viime verikokeista hieman nousseet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo on kuukausi sitten. (P -T4 -V oli 18.8 pmol/l ja P -TSH 2.5 mU/l.

ohan noi normaalit vaikkakin toi P-T4-V on mun mielestä aika korkea ja jos se on sulla vielä noussut aikasemmasta.

• Anonyymi

Ootko muuttumassa naiseksi?

• Anonyymi

Kyllä masennus aiheuttaa testosteronin vähenemistä ja taa testostornin. Väheneminen aiheuttaa lisää masennusta .
      Se on mini mutkainen juttelu. Yleensä miehet jotka ovat alttiita masennukselle omaavat heikommat arvot testosteronia . Joten voithan keskustella lääkärin kanssa asiasta.
      Ei ne oikein mielellään kirjoitan testosteronia nuorille ihmisille , vaan silloin on tehtävä tarkat kokeet mikä aiheuttaa masennuksen ja mitä vaikuttaa testistoriin onko se masennus vai jokin muut syy. Sama se on naisilla seksi ei kiinnosta silloin kun on masennus

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      67
      1232
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      901
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      336
      701
    4. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      661
    5. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      646
    6. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      638
    7. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      106
      637
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      605
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      592
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56