Testosteronivaje

Anonyymi-ap

Moro! Oon 21v mies ja käväsin tossa mielenkiinnosta mittauttamassa testoarvot ja 3 testistä oli 2 viitearvojen alapuolella. (S -TestoVL 204 pmol/l ja S -Testo 10,0 nmol/l ja SHBG 15 nmol/l.) Lääkäri oli minulle aiemmin diagnosoinut tämän vuodenaikana masennuksen ja sekamuotoisen ahdistuneisuushäiriön. Ja nyt kun testoarvot näyttää tuollaista niin uskoisin itse että syypää voisi olla noissa arvoissa. Olen tässä tämänvuodenaikana huomannut että seksihaluja ei ole juuri ollenkaan ja viimeaikoina väsyttänyt erityisen paljon vaikka unta olisikin se 8h.

Onko nuo vielä niin radikaalisti alhaalla että pitäisi lääkärinkanssa keskustella? Eikai se nyt ole normaalia että tämänikäisenä on testoarvot alle viitearvojen :/

9

265

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lisäyksenä vielä että en ole ylipainoinen niin se ei ainakaan mikään syy oo.

• Anonyymi

Eihän tuo aivan normaalilta näytä. Mutta eikö ole hyvä, että ei ole alapään vietävissä? Voit tehdä hyödyllisempiä juttuja kuin sukupuolivietin tyydyttäminen. Elämäsi on paljon rauhallisempaa ja helpompaa.

• Anonyymi

Onko sulla tutkittu kilpirauhanen?

• Anonyymi

Joo on kuukausi sitten. (P -T4 -V oli 18.8 pmol/l ja P -TSH 2.5 mU/l.

• Anonyymi

Molemmat on 2v aikana viime verikokeista hieman nousseet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo on kuukausi sitten. (P -T4 -V oli 18.8 pmol/l ja P -TSH 2.5 mU/l.

ohan noi normaalit vaikkakin toi P-T4-V on mun mielestä aika korkea ja jos se on sulla vielä noussut aikasemmasta.

• Anonyymi

Ootko muuttumassa naiseksi?

• Anonyymi

Kyllä masennus aiheuttaa testosteronin vähenemistä ja taa testostornin. Väheneminen aiheuttaa lisää masennusta .
      Se on mini mutkainen juttelu. Yleensä miehet jotka ovat alttiita masennukselle omaavat heikommat arvot testosteronia . Joten voithan keskustella lääkärin kanssa asiasta.
      Ei ne oikein mielellään kirjoitan testosteronia nuorille ihmisille , vaan silloin on tehtävä tarkat kokeet mikä aiheuttaa masennuksen ja mitä vaikuttaa testistoriin onko se masennus vai jokin muut syy. Sama se on naisilla seksi ei kiinnosta silloin kun on masennus

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      26
      3224
    2. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      12
      2389
    3. Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?

Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.
      Puolanka
      81
      2296
    4. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      106
      2014
    5. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      76
      1653
    6. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      46
      1508
    7. Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"

Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1417
    8. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      400
      1295
    9. Jos saisit antaa yhden neuvon

jälkikasvullesi elämää varten, niin minkä antaisit?
      Sinkut
      120
      1170
    10. Tulipalo viimeyönä

Olipa ikävä kuulla tämä tulipalo, nyt on jatkuvasti asuinpaloja.Grillikausi alkanut.Grillit pois parvekkeilta ja asuntoj
      Jämsä
      15
      1126
    Aihe