Tuli sähköpostiin mainos, josta klikkasin auki yhden tuotteen. Parin päivän päästä Gigantilta tuli uusi sähköpostiviesti, johon ilmestyi sen aiemmin katsomani laitteen kuva ja teksti "unohtuiko jotain, ostoskorisi odottaa sinua "
Mistä Gigantti tietää, että olin katsonut juuri kyseistä tuotetta? En ollut edes laittanut mitään ostoskoriin, olin vain katsonut kyseistä artikkelia.
Miten Gigantti sen tekee?
6
282
Vastaukset 6
- Anonyymi
Kun klikkasit sitä tuotteen kuvaa niin Gigantti sai tietää että olet kiinnostunut siitä.
- Anonyymi
Varmaan evästeet syynä.
- Anonyymi
Siinä sähköpostin linkissä on pitkä "yksilöintitunnus", joka ilmoittaa Gigantin nettisivulle kuka avaa tuotteen kuvan.
- Anonyymi
Joillakin yrityksillä yksilöinti menee aika pitkälle ts. kaikki linkit sivulla mukaan lukien kuvat ovat yksilöintitunnuksella nimettyjä. Eli sivulla ei tarvitse klikata mitään, koska selain avaa kuvat automaattisesti s-postista ja näin tieto välittyy. Eli s-postiin tullut mainos voi paljastaa henkilötietosi, jos sähköposti on omalla nimelläsi. Ainoa tapa välttyä on jättää avaamatta meili kokonaan.
- Anonyymi
Itselläni on Thunderbird sähköpostiohjelma ja kun avaan sähköpostin niin oletuksena ohjelma ei avaa sähköpostin linkkejä kuten kuvia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta
Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html6141600Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän44867Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl485739Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll12711- 45652
- 41614
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30556- 32523
Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37510Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE160494