Minkäköhän hintaista suunnilleen pääkaupunkiseudulla on asunnon seinien maalaus (työn hinta)? Hinnoitellaanko per seinäneliö vai tuntipalkkana? Asunnossa on noin 100 neliötä ja osassa huoneita tapetti joka pitäisi poistaa.
Seinien Maalauksen hinta?
2
7682
Vastaukset
- M...ari
Varsinkin kun on vielä pohjatöitäkin (tapettien poisto, tasoitukset, silotukset...).
Tuntityönä tehden - ja kotitalousvähennys huomioiden - n. 32-36 e/h - tai sitten pimeästi n. 18-24e/h.
Ja työajan pystyy määrittelemään vasta kun näkee ko. työkohteen. Ei voi ostaa sikaa säkissä.- ÄrJii
Jos työn hinta on 36€/h. Aikaa kuluisi vaikka 30h (laskentaesimerkki, ei perustu tietoon!)
=> 30*36€=1080€ ja tästä kotitalousvähennyksen osuus 60% => 1080€*0,4=432€ omavastuu 100€ (jos ainoa vähennyksen alainen homma) = 532€/30h = 14,40€/h ilman verokirjaa, eikä senttiäkään enempää tai tulee kalliimmaksi kuin rehellisesti teetetty.
Siksi kannattaa olla tarkka työtuntien määrästä.
Ja muistaa että oikea pimeän työn hinta ei ole teettäjälle tekijän bruttopalkka - verot.
Jos maalari tuo "halvemmat" maalit mukanaan hän laskuttaa luonnollisesti tähän kuluneen työajan. Tuleeko halvemmaksi hommata itse maalit vai hoitaa näin. Se kannattaa myös selvittää tapauskohtaisesti.
On sitten kokonaan eri asia kuka enää tekee "pimeästi" tällä hinnalla. Ehkä se on yksi vähennyksen tarkoituskin. Mulla laatottaja sanoi njet. Tein sitten itse ja säästin tosi paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643315Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433127- 432508
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1112406- 311933
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271820- 481626
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851435- 391300
- 821169