Ostettiin talo ja siinä on porakaivo. Vesipumppu on talon teknisessä tilassa. Ihmettelen että voiko se pumppu olla ainut ja että porakaivossa ei olisi uppopumppua?
Porakaivo ja pumppu
12
299
Vastaukset
- Anonyymi
Tässä aktivointialoituksessa on syytä isompaankin ihmettelyyn...
- Anonyymi
Nääthän sinä jos kaivoon menee kaapeli niin on siellä silloin pumppu. Toimiiko se???
- Anonyymi
Menee kaapeli
- Anonyymi
Toimii kyllä mutta miksi 2 pumppua?
- Anonyymi
Kuinka syvä porakaivo? Minulla oli porakaivossa vuonna 1974 asennettu ejektoripumppu joka hajosi jouluna 2023. Uudelle uppopumpulle ei luvattu ihan yhtä pitkää ikää.....
Jos reikään menee kaksi muoviputkea ,niin siellä on se ejektori reiän pohjalla ja pumppuhuoneessa on pumppu ja sille sähkömoottori. Jos kaivoon menee yksi muoviputki ja sähköjohto niin siellä on uppopumppu. Ns. normi imevä vesipumppu ei nosta vettä yli kymmentä metriä, siksi ejektori tai uppopumppu.¨Mulla on 38 metriä syvä porakaivo.- Anonyymi
En tiedä syvyyttä. Kaivoon ei mene kuin 1 putki. Sähköjohtoa ei näy. Kuitenkin on porakaivo. Liekö sitten alle 10 metriä syvä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä syvyyttä. Kaivoon ei mene kuin 1 putki. Sähköjohtoa ei näy. Kuitenkin on porakaivo. Liekö sitten alle 10 metriä syvä
Kaivon luulisi kyllä olevan syvempi, mutta jos veden pinta on alle 10 metrin syvyydessä niin silloin siinä toimii ihan imevä vesipumppu. Eli kaivoon menee vain yksi putki ilman sähköjohtoa.
Tuo porakaivon veden laatu olisi kyllä oikeasti hyvä tutkituttaa, näissä on Suomen kallioperässä usein ongelmia.
- Anonyymi
Oliko myyjällä esittää porakaivoveden laatututkimusta.
- Anonyymi
Oli kyllä.
- Anonyymi
Siellä on varmaan nostopumppu ja paineautomaatti.
Toinen nostaa veden kaivosta toinen muodostaa verkkopaineen.- Anonyymi
Mutta kun sinne ei mene sähköjohtoa sinne kaivoon.
- Anonyymi
Et ole vain löytänyt sähköjohtoa.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait833462Hei! Halusin vain kertoa.
En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso41544Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?
Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani51322- 261206
Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen
Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es47856Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän
Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 70852Oot kyl rakas
Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t33792Miten voitkin olla aina niin fiksu
...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä47790Mistä tietää, onko hän se oikea?
Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha60754Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."
Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve4727