Syöminen ja ruoka

Anonyymi-ap

Lehdessä oli uutinen ravitsemuksesta, kun mummulla menee vain nakkeja ja sipsejä - huono syömään, eikä halua laittaa ruokaa. Pohdittiin artikkelista, että mitä terveellisiä valmisruoka-aterioita hänelle keksittäisiin.

Se on helppoa. Niitä ihan tavallisia lastenruokapurkkeja, mitä lie nimeltään Suomessa, mutta olivat aikaisemmi Pilttejä. Sopivan pieni annos, menee lämmittämättä, helppo syödä, ja saa hyvän omantunnon, että sisältö oli oikea ravitsumukseen.

Olen itse äärettömän huono syömään, se purkin sisältö voi kestää kolmekin päivää, mutta jos se ruoka pitäisi itse laittaa, tai joku valmisateria - syömättä jäisi.

59

455

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Suosittelen sullekin, ja jää se iän ikuinen murhe syömisestä pois. Ainakin välillä.

• Anonyymi

Minulla ei mene edes ne sipsit ja nakit, ei vihannekset, melooni hedelmistä helpoiten ja kanamuna menee keitettynä ja paistettuna, sen saan alas kurkusta juuri ja juuri. Mutta ne lasten ruokapurkit on todellinen elämän pelastus siihen puhtaaseen omatuntoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla ei mene edes ne sipsit ja nakit, ei vihannekset, melooni hedelmistä helpoiten ja kanamuna menee keitettynä ja paistettuna, sen saan alas kurkusta juuri ja juuri. Mutta ne lasten ruokapurkit on todellinen elämän pelastus siihen puhtaaseen omatuntoon.

Ja kun niillä elää vauva, niin mikä, ettei eläisi ikäihminenkin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kun niillä elää vauva, niin mikä, ettei eläisi ikäihminenkin!

Täydennysruokana purkki vauvanruoka voi olla hyödyllinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täydennysruokana purkki vauvanruoka voi olla hyödyllinen.

Kukahan tekisi ja hankkisi sitten sen, millä sen täydentäisi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukahan tekisi ja hankkisi sitten sen, millä sen täydentäisi?

Syö ja juo riittävästi / kunnolla, niiin jaksat itse.

• Anonyymi

Elääkö iäkäs 70 kiloinen samalla kuin neljäkiloinen vauva ?

• Anonyymi

Ei elä, ei vauvanruokapurkista aikuinen saa tarpeeksi energiaa (kaloreita) aikuisen
        tarpeisiin tai vauvanruokapurkkeja täytyy syödä ainakin 10 päivässä jos riittääkään
        ja monipuolisesti, ei vain yhtä ja samaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei elä, ei vauvanruokapurkista aikuinen saa tarpeeksi energiaa (kaloreita) aikuisen
        tarpeisiin tai vauvanruokapurkkeja täytyy syödä ainakin 10 päivässä jos riittääkään

Onhan se nyt energian kulutuksestakin kiinni. Enpä ole hilpeämpää kuullut kuin 10 purkkia tarvitsisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan se nyt energian kulutuksestakin kiinni. Enpä ole hilpeämpää kuullut kuin 10 purkkia tarvitsisi.

Kyllä kaikki on suhteellista. Saan jugurttipurkinkin riittämään kolmeksi päiväksi. Ravinnon tarve on täysin yksilöllistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä - kommentista päätellen - et ole kyllä ikäihmistä nähnytkään, että miten pientä ja vaatimatonta se elämä on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä kaikki on suhteellista. Saan jugurttipurkinkin riittämään kolmeksi päiväksi. Ravinnon tarve on täysin yksilöllistä.

Olet poikkeus jolla joku sairaus. Juotko aj syötkö makeita juomia ja karkkia ja ja puulla kahvin kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiedätkö mikä on lepokulutuksesi? Siis elintoimintojen ylläpitämien tarve ilman fyysistä aktiviteettiä.
        Minulla se oli 79 vuotisena 1887 Kcal / verk.

• Anonyymi

Ikäihmisen ei tarvitse enää noudattaa mitään suosituksia, vaan syö sitä mikä maistuu. Se ei sitä ikää jatka, vaikka kuinka nälissään yrittäisi noudataa suosituksia.

• Anonyymi

Näin olen myös kuullut ravitsemus asiantuntijoiden sanovan. Kun on ikää vähintään se 75-v saa syödä ihan mitä ruokaa vaan, sitä mikä maistuu parhaimmalta. Vaikka kermakakkua! Pahinta on jättää syöminen väliin, kun ruoka ei maistu, ja monia vanhuksia vaivaa juuri se, ettei tavallinen ruoka maistu, mutta esim. kakku maistuu, joten ei ole suuri synti syödä sitä kakkua, ettei kuihdu olemattomiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin olen myös kuullut ravitsemus asiantuntijoiden sanovan. Kun on ikää vähintään se 75-v saa syödä ihan mitä ruokaa vaan, sitä mikä maistuu parhaimmalta. Vaikka kermakakkua! Pahinta on jättää syöminen väliin, kun ruoka ei maistu, ja monia vanhuksia vaivaa juuri se, ettei tavallinen ruoka maistu, mutta esim. kakku maistuu, joten ei ole suuri synti syödä sitä kakkua, ettei kuihdu olemattomiin.

No nyt ei mene kyllä se kakkukaa alas, eikä se säilyisi siinä purkissa hyllyllä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kakusta huolimatta kuivuu ja kuihtuu kyllä. Kakussa ei ole yhtään ravintoainetta, joita elimistö tarvitsee kunnolla toimiakseen.

• Anonyymi

Teen paljon isoja satseja uuniruokia ja usean litran kattiloita keittoja. Herkullisia ja ravitsevia. Syömme ensin patina päivänä samaa ja annokset pakkaseen tuleviksi viikoiksi.siis niin hyvää, helppoa ja ravitsevaa.
      Kuukauden jälkeen pakkanen on aina tyhjä, marjoja lukuunottamatta. Mikään ei vanhene eikä mene haaskuun.

• Anonyymi

Hienoa, että jaksat tehdä ja haluat syödä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hienoa, että jaksat tehdä ja haluat syödä.

Hän jaksaa juuri siksi, että hän syö. Snaijannetko?

• Anonyymi

Kaupat on lisäksi keittoja hyllyt täynnä joita voi suurustaa jollain
      Ruokalasku pitäisi jäädä noin 200 alle per henkilö per kuukausi

Loppu sijoitukseen tai juhlintaan jos on kulutustottumus pinnalla

• Anonyymi

Pilttipurkissa oli kyse siitä, kun se säilyy hyllyllä niinäkin päivinä, kun jalat eivät kanna sinne kauppaan. Oletko sinä joku ikäihminen , kun kirjoitat juhlimisesta?!

• Anonyymi

Minullamuksin syöjällä r7oak lasku on n 400e joka kuukausi.Kaikki tarvittava paperi ja pesuaineet.

• Anonyymi

HALOOOO,

kertokaa
      MITKÄ vauvan PILTTI ruuat ovat herkullisinta syödä,

minulle kun ei kaikki maistu nissäkää ?

Saatan syödä LUUMU
      ja jotain pananaani sekotusta ,

mutta
      haluisin syödä jotan ravitsevampaaki

kun tietäis mitkä ovat hyvän makuisia ,

• Anonyymi

Ei niitä ikäihminen taida herkullisuuden vuoksi, jos jaksaa ajatella vielä herkullisuutta, että herkut kannattaa etsiä muualta. Nyt oli kyse ihan muusta.

• Anonyymi

Kuule mietoon makuu ja vähäsuolaiseen tottuu. Siihen tottuu.

Olen syönyt vain kanan- ja broilerinlihaa viimeiset 50 vuotta. Viimeiseen 20 vuoteen en ole laittanut lihaan yhtään suolaa, se on hyvää. Lasten lapsetkin 17-20v. sanoo papan herkku lihaa ja ottavat paljon. paitan pannula 1-teholla 20-30 min siis fileet. Jauhelihan lopetin kun oli kihtioireita, jauhelihassa on myös kanan nahka.

Jos syön valmisruokaa, keitän siihen aina perunanpaloja tai makaronia lisäksi.
        Näin saa miedompaa ja vähäsuolaista. Vp pysyy 100 lukemissa ja useimmiten lähempänä 90.
        Alhaiseen verenpaineiseenkin tottuu ja se on ihanaa.

• Anonyymi

Ostan Pirkan ym. valmis-mikroaterioita. Pirkalla on usein tarjous: 2 rasiaa yht. 4€. On kanaa ja riisiä, muusia ja lihapullia, italianpataa, lohikiusausta. 2 euron ateria on tosi edullinen! Ostan aina myös Saarioisen valmissalaatteja, on hyvät porkkana-ananas (suvi-)salaatti ja coleslaw-kaalisalaatti. Lisään niitä lautaselle.

Kokkikartanon paneroitua kalaa muusilla ja herneillä jne.

• Anonyymi

Ja lisänä vielä nokareet esim. puolukoita tai puolukkahilloa, ym. hilloja.

• Anonyymi

En tiedä miten käy diabeteksen kun en pysty itse valmistamaan ruokaani, joutuu mahdollisesti pistämään insuliinia kehoon. Valmis ruoka tuskin täyttää terveellisen ruuan määritelmää, terveelle ihmiselle ei tietysti haittaa.

• Anonyymi

Miksi valmisruoka ei olisi yhtä terveellistä kuin itsetehtykin? Siihenhän voi itse lisätä monenlaista: juurikin vihanneksia ja hilloja. Voi itse lisänä tehdä jotakin, esim. paistaa sieniä tai keittää kananmunan, mutta kaikkea ei tarvitse itse valmistaa.

Leipäkin tulee meille valmisruokana! Ja leikkeleet. Itse tykkään Snellmannin kinkuista, mutta Pirkan meetwursti on edullisinta. Köyhän on joskus, jossain kohdin tingittävä.

Kun syö monipuolisesti niin se on terveellistä. Itse ruoka-ateriaa, kuten muuseja, lihapullia ja kastikkeita ei tarvitse itse tehdä, ellei sitten itse halua tehdä. Itselläni on monenlaista valmisruokaa. Salaattikastikkeitakin laitan joskus kastikkeena ruuan päälle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi valmisruoka ei olisi yhtä terveellistä kuin itsetehtykin? Siihenhän voi itse lisätä monenlaista: juurikin vihanneksia ja hilloja. Voi itse lisänä tehdä jotakin, esim. paistaa sieniä tai keittää kananmunan, mutta kaikkea ei tarvitse itse valmistaa.

Leipäkin tulee meille valmisruokana! Ja leikkeleet. Itse tykkään Snellmannin kinkuista, mutta Pirkan meetwursti on edullisinta. Köyhän on joskus, jossain kohdin tingittävä.

Kun syö monipuolisesti niin se on terveellistä. Itse ruoka-ateriaa, kuten muuseja, lihapullia ja kastikkeita ei tarvitse itse tehdä, ellei sitten itse halua tehdä. Itselläni on monenlaista valmisruokaa. Salaattikastikkeitakin laitan joskus kastikkeena ruuan päälle.

Terveitten ei tarvitse sillä tavalla välittää mitä syö, monet sairaudet vaatii tarkkailua syömisen suhteen, monet sairaudet johtuvat epäterveellisestä ruuasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Terveitten ei tarvitse sillä tavalla välittää mitä syö, monet sairaudet vaatii tarkkailua syömisen suhteen, monet sairaudet johtuvat epäterveellisestä ruuasta.

Terveenä ei pysy kukaan, joka ei tiedä ja tarkkaile, mitä syö ja mitä suustaan alas mättää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaa kuitenkin tarkistaa sen valmisruokansa ravintosisältö. Ja ehkä lisäaineetkin.

• Anonyymi

Ei valmisruokia. Mikron laitoin kiertoon kirppari myyntiin, en tee sillä mitään.
      Paistinpannu käy kaikken mitä teen.

• Anonyymi

Kaikki vanhukselleon vaikeeta alkaa olla jo ylitsepääsemätöntä,
      syöminen on jo melkein mahdottomus kn kaikki ruoka yököttää ja kaikki varsinki kovat kuten leipä käy suuhun h e l v e t i n kipeeeetä,
      kakki pitäis olla pehmeää ja herkullista,

hartain toiveeni ON
      KUOLIS POIS
      ja vähä äkkiä

vanhanihminen elämä ON pelkää kitumista,
      maanpäällinen HELVETTI !

tämä on omakohtainen kokemus nyt tästä loppuelämästä,

voi kun terveet ihmisiset tajuaisivat kuinka onnelisessa asemassa vielä ovat, voivat syödä mitä mieli tekee eikä käy kipeetä suuhunkaa.

• Anonyymi

Nykyisellään 80 vuotta elänyt on elänyt kahden edestä verrattuna muinaisina aikoina eläneisiin ihmisiin nähden. Tuolloin entisinä aikoina ihmisten keski-ikä oli jotain 40 vuotta vaikka tietysti oli myös vanhemmaksikin eläneitä yksilöitä. Tuolloin naisten keski-ikä oli lyhyempi kuin miesten, koska lapsivuode kuolleisuus oli korkea. Olisivat varmasti halunneet elää pidempään sekä vanhemmaksi ja nähdä lastensa kasvavan.

• Anonyymi

Kyllä, sanoit ihan oikei. Olen taivaallisen kiitollinen ja onnellinen, kun ihan tavallinen kotiruoka maistuu äärettömän herkulliselta ja usein on nälkä. Paino pysyy ok.

• Anonyymi

En ole itse vauvanruokia syönyt, mutta koiranpennuilleni ostin aikoinaan, siinä vaiheessa kun koiravauvaa piti totutella velleistä kiinteämpään ruokaan.

• Anonyymi

Se on kyllä paha ,kun tai jos ei ikäihmiselle maistu ruoka, eikä pysty syömään.
      Kaikkialla toitotetaan, että normaaliruuasta saa kaikki vitamiinit ja hivenaineet.

Ei saa , koska vanhus usein syö niin vähän ja yksipuolisesti.

Siispä purkeista on otettava lisävitamiinit ja hivenaineet. Muttei liikaa.

Jos ei saa niitä, niin kyllä on ihme ,että muisti menee ja dementoituu. Mistä ne miljoonat aivosolut ym elimistön solut saa tarvittavat rakennus-ja ylläpitoaineet.

• Anonyymi

Wauh, sentään joku on käväissyt tiedon juurilla. Hienoa, hyvä.

• Anonyymi

Normaalia sekaravintoa.
      Sisältäen mmm. noin 10 kananmunaa ja sama määrä rasvatonta maitoa / viikko.
      Kuten myös rasvatonta raejuustoa 1 - 1,5kg ja sama määrä rasvatonta rahkaa viikoittain.
      Nämä normaalin, kotona perusraaka-aineista valmistetun sapuskan lisäksi.
      Ei eineksiä eikä makkaroita. 10% jauhelihaa, broileria, kalaa harvemmin.
      Jäävuorisalaattia, tomattia, sipuleita josta valkosipulit raejuustosötkötykseen.
      Hedelmiä.
      Olen aikanaan laskenut karkesti suojaravinteiden ja proteiinin tarpeeni. Protsku on helppo laskea. Kun kerran selvittää tarpeensa ja sapuskansa niin ei tarvitse asiaa vahtia eikä huolehtia. Rutiini on rutiinia! Protskun tarve. Noin 2gr/rsvaton painokilo.

• Anonyymi

Tiedän kyllä ravinnon merkityksen hyvinvoinnille, mutta sairauden mukanaan tuomien haittojen vuoksi vatsa ei vedä!
      Annokset ovat pieniä, rajoituksia ruoka-aineissa, ja hedelmät- vihannekset sektorilla paljon rajoituksia.
      Syön kotiruokaa, teen itse soppani ja soosini, mutta suurin haittaa on se, että mahalaukkuni vetää kerrallaan 1,5 - 2 dl annoksen, jos se on hyvin sulavaa ja nestepitoisuus suuri.
      Mahalaukkua ei voi suurentaa, kun se on poistettu, tai se on uudelleen muotoiltu,
      Kuka istuu koko päivän ruokapöydän vieressä ja syö lisää kun maha suostuu vetämään?
      Joskus se on yksi annos päivässä ja sitten stop.
      Näinkin eletään, mutta voimaruokia pitää itse kehitellä, ja lisäravinteet purkista.
      Syö mikä maistuu ja mikä tuntuu hyvälle myös suusta alas mennessään.

Mutta voihan laihakin olla ihminen.

• Anonyymi

Kiinteää suokaa, lihaa, leipää tms. sisältävä ateria on aina sellaista desin luokkaa.
        Suurempi annos tukkii mahaportin.

• Anonyymi

Suosittelen kissanruokapurkkeja! Laaja, monipuolinen valikoima. Suunnitellut ja tutkitut koostumukset. Ehdottoman terveellisiä joiden koostumusta ei inhimillinen makumaailma ole päässyt turmelemaan.

• Anonyymi

Mille ne maistuvat, olet kai maistanut, kun uskallat suositella henkilölle jonka
        elimistö ei toimi normaalisti?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mille ne maistuvat, olet kai maistanut, kun uskallat suositella henkilölle jonka
        elimistö ei toimi normaalisti?

Mitä maistumisella on asian kanssa tekemistä? Ruokapurkin sisältö / ainesosat on se, joka merkkaa, oli kissinruokaa tai kenen / minkä vain.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä maistumisella on asian kanssa tekemistä? Ruokapurkin sisältö / ainesosat on se, joka merkkaa, oli kissinruokaa tai kenen / minkä vain.

Olen huonovatsainen, olen pieniruokainen, mutta kissan ruokaa, tai Pilttiä, tai valmisruokia en vieläkään etsi kaupan hyllystä.
        Ostan perunaa, silliä, voita, naudan filettä, makroonia, vihanneksia, hedelmiä, niitä joita voin syödä ilman vatsanpuruja, noukin metsästä ja puutarhasta marjat, luumut, ja syön ohraa, riisiä, tattaria , kauraa, chiaa, hirssiä ja kaikkia viljoja joita jyvinä voi ostaa.
        Avogado rasvojen vuoksi, punainen maito, voi ja kookosrasva.
        Kokkaan itse, munia vain, jos joku ruoka tai paistos niitä vaatii , pähkinöitä/mantelia joka päivä, vihreät herneet ja pavut, pinaatti, ja punajuuri, kaikkea syön,!
        Laitteet joilla survotaan aja soseutetaan, yleiskoneisiin asti, ovat tuossa heti käyttöön otettavissa, mutta kaikesta huolimatta, vatsaan ei kerrallaan mahdu mitään lajia kerrallaan enempää kuin siinne mahtuu. Olen huomannut, että laihtumisen vuoksi mahalaukkua pienennetään, mutta lääkärin mukaan se jäljelle jäänyt osa .. venyy.. ja monet leikatut potilaat lihovat uudelleen. Minulla ei veny, ei laajene muuten kuin suolistoon valumalla, ja liika syönti voi tappaa!
        Kiitos ohjeistuksestanne. Moni taitaa kärsiä samasta vaivasta, tai sitten ruoka ei vain maistu. Maistuisi, mutta kun ei mahdu, ja syön aina kun mahtuu.
        Vanhan ajan Ruusukupissa aamukahvi, noin desi, koska join vettä 1,5 desiä ennen kahvia. Nesteitä kun on pakko juoda, että sekin vähä, mitä suuhunsa työntää, menisi nikottelematta alas.
        Nesteitä vähintään 1,5 litraa muun ravinnon ohessa.
        Jääkaapissa eilen keitettyä lihakeittoa, nuoretkin söivät sitä eilen.

Kaurapuuron taidan mennä keittämään, mustaherukoiden seuraksi.

Sumuista sunnuntaita!

• Anonyymi

Ruoka eli ravinto on terveyden ja toimintakyvyn ehdoton edellytys. Lääke numero yksi, jota ei ohita yksikään pilleri.

• Anonyymi

Kun on tässä tullut seurattua noita vanhempien omaisten loppuelämää, niin laitoksissa syödään tosi "terveellisesti" kevytlevitettä, rasvatonta kevytmaidon korviketta, rasvatonta juustonkorviketta yms. Sataa vuotta lähestyvälle ei anneta oikeaa ravintoa! Muutenkin syövät vähän, ja tuolla ravinnolla kuolevat nälkään, ainakin äitini kuoli, kun ei kuulemma enää suostunut syömään mitään...sanoivat

• Anonyymi

Tuon ikäisille pitäisi tarjota kunnollista maitoa, jossa rasvaa, tavallista juustoa, voita ym. Kun ikää on reilusti yli 80-v, on ihan sama mitä syö. Pääasia että ruuasta saa energiaa ja vatsa tulee täyteen.

• Anonyymi

Jos laitoksessa oletetaan / epäillään jonkun olevan aliravittu, hänen ruokaansa rikastetaan voilla, kermalla, yms., jolla saadaan pikkuannoksiin enemmän energiaa.

Kuten tämän ketjun kertomuksista voi huomata, niiin monet iäkkäät lakkaavat syömästä riittävästi. Kuivunut elimistö kun ei ota ruokaa enää vastaan. Aivan samoin, kuin ei esim. kuivunut savipeltokaan vedä vettä.

Jotta juokaa, vaikkei janotakaan. Junalauta.

• Anonyymi

Olin tuossa jo kauan sitten sydäntautisten ns kuntoutuskurssilla. Kehoitettiin syömään hyviä rasvoja , esim 70%:sta beceliä. Sitä on laitettu täysjyväleivän päälle ja normaalipainoisia ollaan,,165 cm ja 59.5 kg.

• Anonyymi

Normaalipaino?!
        Mikä on kehon koostumus?
        Olen 81v ikäinen ja muutaman viikontakaisen ortopediakilinikan analyysin mukaan BMI:ni on 25,2. Olen mies.
        Rasvani on 12.8% eli olen melkoisen rasvaton typpi.
        Normaalipaino?! Painoindeksi?! Yleisiä keskiarvoisia tietoja jotka sellaisinaan eivät sovi kenellekään. Ilman sisällön analysointia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Normaalipaino?!
        Mikä on kehon koostumus?
        Olen 81v ikäinen ja muutaman viikontakaisen ortopediakilinikan analyysin mukaan BMI:ni on 25,2. Olen mies.
        Rasvani on 12.8% eli olen melkoisen rasvaton typpi.
        Normaalipaino?! Painoindeksi?! Yleisiä keskiarvoisia tietoja jotka sellaisinaan eivät sovi kenellekään. Ilman sisällön analysointia.

painoindeksin näkee koko vartalo peileistä.

• Anonyymi

Olen todennut että vanhukset+80v ovat niin sitkeitä että voivat syödä ihan mitä vaan. Joku mieto lienee terveellistä.
      Mun mummo söi viimeiset 10-15 vuotta kun oikeaan lehmänmaitoon laitettiin vielä kermaa ja sitten keitettiin velliä, johon muutamia lusikallisia vehnäjauhoja.
      Sitä hän joi 97 vuoden ikään saakka itse useamman kerra päivänä, kylmänä.
      Oli kuulemma niin herkkä vatsa.
      En muista mitä muuta olisi syönyt, kai leipää, en kyllä muista.
      Itsekin keitin monta kertaa 25 vuotiaana 3 litran kattilallisen sitä velliä.
      Kahvia, teetä, sokeria, täytekakkuja ei ollut syönyt, juonut koskaan.

• Minunkin mummoni keitti aikoinaan tuota nisujauhovelliä. Siihen leipä nopposina sekaan tai erikseen ja hyvää oli.

• Suosittelisin Wilfa Blend 2GO tehosekoitin BL-5002GO. 40 euro. 5-vuoden takuu.

siihen voi laittaa vaikka mitä ja on helppo , todella helppo puhdistaa, vain puhtaalla vedellä huuhtelu. En ole mitään ainetta käyttänyt.

On hyvä juomapullo. tai kaksikin tulee samalla.. Kyllä kaduttaa kun en ennen ostanut.

kaikki mitä olen laittanut, on ollut hyvää.
      punainen paprika, omena, mustikka, appelsiini, ym.
      koskaan en ole laittanut sokeria, ovat niin maukasta.

Ja jos on nielemisvaikeuksia, tällä tulee sileää.
      Muuten jos syö aina soseruokaa tulee kieli helpolla mustaksi, se ei ole vaarallista, mutta se onkin jo eri asia.

• Anonyymi

Olen tänään elänyt lähinnä paahtoleivällä.

• Anonyymi

Toivottavasti se on edes kokojyväinen eikä pullaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Niin surullinen

onnettomuus taas. Voimia ihan kaikille läheisille,kavereille ja kouluun 🙏
      Lapua
      199
      4935
    2. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      37
      3372
    3. 35
      2898
    4. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      141
      2773
    5. Paloautoko se oli kolarissa Juntusrannan risteyksessä?

Oli kuva paloautosta nettijutussa.
      Suomussalmi
      25
      2428
    6. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      68
      2257
    7. Tiesitkö? Johannes Brotheruksen ex-isäpuoli on kuin onkin Mikko Kuustonen - Tästä on kyse!

Tiesitkö? Ja hehän on kuin kaksi marjaa... Johannes Brotherus on KUUMAA-yhtyeen jäsen ja tänä syksynä mukana Vain elämää
      Suomalaiset julkkikset
      19
      2118
    8. Mitä tapahtuu?

Mitä säpäkän risteyksessä on tapahtunut kun poliiseja, ambulansseja ja kopteri paikalla?
      Outokumpu
      31
      1810
    9. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      41
      1762
    10. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      82
      1425
    Aihe