Mielenkiintoinen antropologinen kenttätutkimus siitä, mitä kuvataideammatti tarkoittaa.
Kotimainen kuvataiteilija on kärsinyt ulkopuolisuudesta kun taidekenttä ei ota taiteilijoita vastaan niin ammattijärjestöjen osalta niin museoiden.
Pitkä prosessi ymmärtää missä on vika.
Ulkomaalainen kuvataiteilija kuitenkin myönsi, että sama elitistisyyden ongelma on muissakin maissa.
Taiteen ydin on kiinteä ja suljettu. Se ei ota muita taiteilijoita huomioon. Se toimii itseään varten.
Tämä ammattimysteeri olisi heitettävänä haasteena yliopiston tutkijoille.
Osaavatko itse taiteilijat kertoa, mistä elitistisyys johtuu?
Kuka poliitikko osaa ratkaista ongelman, jos itse taiteilijat eivät aina ymmärrä syitä?
Elitistisyys tuntuu olevan ylitsepääsemätön ongelma, koska siinä ei ole ratkaisuja. Se on katto. Se pilaa koko taidekentän kun syntyy ahtaita raameja. Missä iässä taiteilijat löytävät itselleen raameja?
Muu taiteen mysteeri ongelma tai ammattiluonne on sosiaalinen hinttimäisyys. Pärjäävätkö homot taiteessa heteroja paremmin? Pinnallinen ylisosiaalinen happening henkinen luonne on taiteessa ylivoimaisin, eikä moni hetero ole sitä.
Kuvataiteen elitistisyys on yleistä
3
246
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä, saman olen laittanut itse merkille. Miten luova työ voikaan olla vain tietyn kansanosan etuoikeus. Ulkomailla se tuntuu olevan poliittinen ja ideologinen asia. Eikö luominen tai ympäristön kauniiksi tekeminen kuulu kaikille?
- Anonyymi00002
Kuvataidekin on itseilmaisua, teoksellaan tekijä muodoin ja värein kertoo sulle jotain , tai ehkä ei kerrokaan, vika joko tekijässä tai näkijässä. Turhaa murehtia , jos elämä ei mene mieluisana.
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Kuvataidekin on itseilmaisua, teoksellaan tekijä muodoin ja värein kertoo sulle jotain , tai ehkä ei kerrokaan, vika joko tekijässä tai näkijässä. Turhaa murehtia , jos elämä ei mene mieluisana.
Ei kaikki täällä murehdi. Kai sitä nyt ajatella sentään saa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.1266410Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie716243Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3766205Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni3444002Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1482425Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.42365Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA1311466- 131329
- 1871138
- 64970