Autoilijat kolaroivat ajoesteisiin Turussa

Anonyymi-ap

Temput käyvät kalliiksi autoilijoille, ja ne aiheuttavat turhaa työtä kaupungille.

https://www.is.fi/autot/art-2000011503210.html

"Toivoisin, että liikennemerkkejä kunnioitettaisiin. Eihän kaupungin tarvitsisi tämmöisiä edes rakentaa, jos ihmiset ajaisivat liikennemerkkien mukaan. Mutta tässä se nähdään, että ei sillä ole tehoa, mitä tuonne kadun varsille pystytetään. Välinpitämättömyys on harmillista, Jokinen tuumii."

Välinpitämättömyys, tyhmyys, asennevamma...

25

228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No, turkulaiset...

    • Anonyymi

      Maalaisivat edes nuo tolpat edes keltaisiksi tai puaisiksi. Eihän noita harmaita tolppia edes näe kunnolla. Muutenkin, miksei muille, kuin busseille ja polkupyörille ole tehty suoraa tietä??? Ideologia vastassa?

      • Anonyymi

        Eikös noissa liikennemerkeissä ole keltaista ja punaista, lisäksi mustaa?
        Miksi niitäkään ei huomata?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös noissa liikennemerkeissä ole keltaista ja punaista, lisäksi mustaa?
        Miksi niitäkään ei huomata?

        Osuit asian ytimeen.


    • Anonyymi

      Idioottimaiset liikennejärjestelyt aiheuttavat onnettomuuksia. Homma näyttää hienolta paperilla, mutta sitten kun alkaa kolista noin runsaasti, niin kertoo se karua kieltä huonosta liikennesuunnittelusta. Näissähän onnettomuuksissa ei tapahdu yleensä henkilövahinkoja, mutta jos kuolleita tulisi, onnettomuustutkintakeskus ottaisi oikeasti tutkittavaksi mitä on tapahtunut, niin autokuski ei olisi ainut taho joka saisi tukkapöllyä.

      Yleensäkin oletus siitä, että autoilijat havaitsevat kaikki liikennemerkit on harhainen käsitys. Jos ajelee bussin perässä, ei välttämättä rekisteröi lainkaan moottoriajoneuvolla ajo kielletty liikennemerkkiä, kun edellä kuitenkin moottoriajoneuvo ajaa. Jos tie on liian paljon autotien näköinen se tulkitaan autotieksi, ja ehkä vasta toinen tai kolmas liikennemerkki huomattaisiin. Kysehän ei ole mistään vastakkaiseen ajosuuntaan ajosta, jossa liikennemerkin lisäksi yleensä tiejärjestelyt antavat myös vihjeitä asiasta.

      Kukapa ei ole ollut koskaan tilanteessa, jossa miettii mikä on voimassa olva nopeusrajoitus? Autoilija ei rekisteröi kaikkia liikennemerkkejä, sanoo asiasta tieliikennelaki mitä tahansa. Ja kun bussi näyttää edellä esimerkkiä....samoin kuin nopeusrajoituksen suhteen edessä oleva jono näyttää esimerkkiä.

      • Anonyymi

        Liikennemerkit ovat melko yksinkertaisia ja luulisi tyhmemmänkin tajuavan niiden merkitykset. Tyhmästä päästä kärsii aika usein ruumiin lisäksi myös kukkaro.


      • Anonyymi

        Miten nopeasti mahtavat nuo esteet nousta takaisin ylös bussin jälkeen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikennemerkit ovat melko yksinkertaisia ja luulisi tyhmemmänkin tajuavan niiden merkitykset. Tyhmästä päästä kärsii aika usein ruumiin lisäksi myös kukkaro.

        Liikennemerkit ovat yksinkertaisia, mutta niiden havainnointia haittaa moni tekijä. Yksi niistä on olettaminen. Bussi ajaa edellä, Erillistä bussikaistaakaan ei näytä olevan merkittynä, seurataan bussia. Silloin kun noin monta tolppatörmäilyä on seurauksena, kyse ei ole ihan vain lainkuuliaisuuden puutteesta. Jotain jää kuskeilla havaitsematta ja juurisyy on huono liikennesuunnittelu.
        Jos autoilijat ymmärtäisivät hyvällä varmuudella mihin ovat ajamassa, niin näitä onnettomuuksia olisi ehkä ollut yksi ja sekin tehtynä alkoholin tai muiden liikenteeseen sopimattomien aineiden vaikutuksen alaisena.
        Nyt siellä on kolaroitu selvin päin, eikä syyllisyys taida silloin olla 100% kuskissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikennemerkit ovat yksinkertaisia, mutta niiden havainnointia haittaa moni tekijä. Yksi niistä on olettaminen. Bussi ajaa edellä, Erillistä bussikaistaakaan ei näytä olevan merkittynä, seurataan bussia. Silloin kun noin monta tolppatörmäilyä on seurauksena, kyse ei ole ihan vain lainkuuliaisuuden puutteesta. Jotain jää kuskeilla havaitsematta ja juurisyy on huono liikennesuunnittelu.
        Jos autoilijat ymmärtäisivät hyvällä varmuudella mihin ovat ajamassa, niin näitä onnettomuuksia olisi ehkä ollut yksi ja sekin tehtynä alkoholin tai muiden liikenteeseen sopimattomien aineiden vaikutuksen alaisena.
        Nyt siellä on kolaroitu selvin päin, eikä syyllisyys taida silloin olla 100% kuskissa.

        Tuo kieltomerkki on erittäin hyvin näkyvissä. Jos perustaa autoilunsa olettamuksiin eikä havainnointiin, niin sitten voi vaikka törmätä pollariin. Syyllistä ei tarvitse etsiä kaukaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikennemerkit ovat melko yksinkertaisia ja luulisi tyhmemmänkin tajuavan niiden merkitykset. Tyhmästä päästä kärsii aika usein ruumiin lisäksi myös kukkaro.

        Mekin merkitykset varmaan ymmärretään. Mutta se tietty edellyttää, että liikennemerkki on havaittu. Ja havainnointia häiritsee moni seikka, sen takia kriittisiä liikennemerkkejä olisi hyvä tukea järkevällä liikennesuunnittelulla. Eikä pahimmillaa aiheuteta liikennesuunnittelulla ristiriitaista signaalia liikennemerkin suhteen.

        Esimerkki siitä mitä pelkä liikennemerkin laittaminen aiheuttaa. Uusi kaistat yhdistyvät liikennemerkki on tyyppiesimerkki siitä, että sen toimintaa pitää tukea myös tiemerkinnöillä ja mahdollisesti liikenteenjakajien uudelleen muotoilulla.
        Liian monessa paikkaa tällättiin vain kaistat yhdistyvät liikennemerkki, eikä edes hiottu tiemaalauksia pois kaistojen yhdistymisalueelta. Eli maalatuiksi jäivät sekä kaistaviivat, jotka selkeästi osoittavat että toinen kaista kapenee kunnes se päättyy ja myös se kaistan päättymistä osoittava käyrä nuoli jätettiin itsekseen kulumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mekin merkitykset varmaan ymmärretään. Mutta se tietty edellyttää, että liikennemerkki on havaittu. Ja havainnointia häiritsee moni seikka, sen takia kriittisiä liikennemerkkejä olisi hyvä tukea järkevällä liikennesuunnittelulla. Eikä pahimmillaa aiheuteta liikennesuunnittelulla ristiriitaista signaalia liikennemerkin suhteen.

        Esimerkki siitä mitä pelkä liikennemerkin laittaminen aiheuttaa. Uusi kaistat yhdistyvät liikennemerkki on tyyppiesimerkki siitä, että sen toimintaa pitää tukea myös tiemerkinnöillä ja mahdollisesti liikenteenjakajien uudelleen muotoilulla.
        Liian monessa paikkaa tällättiin vain kaistat yhdistyvät liikennemerkki, eikä edes hiottu tiemaalauksia pois kaistojen yhdistymisalueelta. Eli maalatuiksi jäivät sekä kaistaviivat, jotka selkeästi osoittavat että toinen kaista kapenee kunnes se päättyy ja myös se kaistan päättymistä osoittava käyrä nuoli jätettiin itsekseen kulumaan.

        Onko tuon puheena olevan paikan merkit jotenkin ristiriitaisia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuon puheena olevan paikan merkit jotenkin ristiriitaisia?

        Eikö se nyt ole aika ristiriitaista jos liikennemerkki määrittää kaistojen yhdistymisen neutraaliksi väistämisvelvollisuuden näkövinkkelistä, mutta tiehen maalattu käyrä nuoli ilmoittaa kuitenkin vain toisen kaista päättymisestä sen ensin kaventuessa? Päättyvällä kaistalla on aina ollut väistämisvelollisuus koska kyseessä on ollut kaistan vaihto jossa kaistan vaihtajalla on väistämisvelvollisuus. Uusi liikennemerkki kertoo, että kaistat yhdistyvät, kumpikaan ei pääty.

        Siellä missä tuo on oiken tehty kaistat erottava katkoviiva pitää molemmat kaista yhtä leveinä ja kaistat yhdistyvät siinä kohtaa alkaen jossa katkoviiva katkeaa. Liikennemerkillä osoitetaan että autojen pitäisi ottaa yhdistynyt kaista vetoketjumaisesti käyttöön.

        Vanhat kaistamerkinnät ja erityisesti määräävä käyrä nuoli osoittavan jomman kumman kaista päättymistä toisen jatkuessa ja silloin väistämisvelvollisuus on ollut päättyvältä kaistalta jatkavalle siirtyvällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se nyt ole aika ristiriitaista jos liikennemerkki määrittää kaistojen yhdistymisen neutraaliksi väistämisvelvollisuuden näkövinkkelistä, mutta tiehen maalattu käyrä nuoli ilmoittaa kuitenkin vain toisen kaista päättymisestä sen ensin kaventuessa? Päättyvällä kaistalla on aina ollut väistämisvelollisuus koska kyseessä on ollut kaistan vaihto jossa kaistan vaihtajalla on väistämisvelvollisuus. Uusi liikennemerkki kertoo, että kaistat yhdistyvät, kumpikaan ei pääty.

        Siellä missä tuo on oiken tehty kaistat erottava katkoviiva pitää molemmat kaista yhtä leveinä ja kaistat yhdistyvät siinä kohtaa alkaen jossa katkoviiva katkeaa. Liikennemerkillä osoitetaan että autojen pitäisi ottaa yhdistynyt kaista vetoketjumaisesti käyttöön.

        Vanhat kaistamerkinnät ja erityisesti määräävä käyrä nuoli osoittavan jomman kumman kaista päättymistä toisen jatkuessa ja silloin väistämisvelvollisuus on ollut päättyvältä kaistalta jatkavalle siirtyvällä.

        Niin, taisit tarkoittaa sitä paikkaa missä kolisee.

        Eivät siellä merkinnät välttämättä ole ristiriitaisia, mutta jostain epäselvyydestä se kertoo, kun paikassa kolisee usein.

        Sellainen pieni hankaluus siinä tietysti on, että liikennemerkkiä on täydennetty vain suomenkielisellä lisäkilvellä. Linja-auto kuitenkin ajaa siitä, joten mahtaako engalnninkielinen henkilö päätellä, että siinä on taas se "tonteille ajo sallittu"- lisäkilpi joka on tuon liikennemerkin alla yleisin lisäkilpi. Suomalainenkin saattaa niin äkkiseltään olettaa, tuollaista harvinaista lisäkilpeä kun ei kovin monessa paikassa muuten ole, varsinkaan kun bussikaista liikennemerkki puuttuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se nyt ole aika ristiriitaista jos liikennemerkki määrittää kaistojen yhdistymisen neutraaliksi väistämisvelvollisuuden näkövinkkelistä, mutta tiehen maalattu käyrä nuoli ilmoittaa kuitenkin vain toisen kaista päättymisestä sen ensin kaventuessa? Päättyvällä kaistalla on aina ollut väistämisvelollisuus koska kyseessä on ollut kaistan vaihto jossa kaistan vaihtajalla on väistämisvelvollisuus. Uusi liikennemerkki kertoo, että kaistat yhdistyvät, kumpikaan ei pääty.

        Siellä missä tuo on oiken tehty kaistat erottava katkoviiva pitää molemmat kaista yhtä leveinä ja kaistat yhdistyvät siinä kohtaa alkaen jossa katkoviiva katkeaa. Liikennemerkillä osoitetaan että autojen pitäisi ottaa yhdistynyt kaista vetoketjumaisesti käyttöön.

        Vanhat kaistamerkinnät ja erityisesti määräävä käyrä nuoli osoittavan jomman kumman kaista päättymistä toisen jatkuessa ja silloin väistämisvelvollisuus on ollut päättyvältä kaistalta jatkavalle siirtyvällä.

        Puhutko nyt tuosta paikasta, jossa hölmöt autoilijat törmäilevät pollareihin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhutko nyt tuosta paikasta, jossa hölmöt autoilijat törmäilevät pollareihin?

        viestisi yllä selvitys siihen asiaan. ja siinä se pääpointti:
        "Eivät siellä merkinnät välttämättä ole ristiriitaisia, mutta jostain epäselvyydestä se kertoo, kun paikassa kolisee usein."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        viestisi yllä selvitys siihen asiaan. ja siinä se pääpointti:
        "Eivät siellä merkinnät välttämättä ole ristiriitaisia, mutta jostain epäselvyydestä se kertoo, kun paikassa kolisee usein."

        Ei siinä paikan merkinnöissä ole mitään ristiriitaa tai epäselvää. Autoilijat ei välitä ajokiellosta ja hajottavat autonsa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siinä paikan merkinnöissä ole mitään ristiriitaa tai epäselvää. Autoilijat ei välitä ajokiellosta ja hajottavat autonsa.

        Selkeä liikennemerkki on tuo "Moottorikäyttöisellä ajoneuvolla ajo kielletty", joka kuvassa näkyy.


    • Anonyymi

      Hahahah kommentit menee sarjaan ”näin selität sadalla eri tavalla olevasi tollo liikenteessä”.
      Pikkaisen miettisin uudelleen ajotapaani jos bussi peittää merkkejä jne jos ajaisin sellaisen perässä.
      Noin esimerkkinä

      • Anonyymi

        Juu, välimatka, eli riittävä turvaväli vaikuttaa myös liikenneohjauslaitteiden (esim. liikennemerkkien) havainnointiin, että mitä sieltä bussin takaa näkee ja mitä ei.


      • Anonyymi

        Kyllähän aina on ollut niin, että ylinopeutta ajavalla on mielestään peruste ajamiselleen (liian alhainen rajoitus), muitakin liikennemerkkejä noudattamatta jättävällä on hyvä syy tekemiselleen (huono liikennesuunnittelu), ja alkoholistilla on aina hyvä syy juomiselleen, ja koskaan ei syy ole itsessä.


      • Anonyymi

        Kuten sanottu, jos onnettomuustutkintakeskus alkaisi tutkia tuollaisten vähäpätöisten onnettomuuksien syitä, ei syylliseksi todennäköisesti osoitettaisi pelkkiä kuljettajia.
        Vähintään onnettomuuksia edesauttavia tekijöitä löydettäisiin myös liikennesuunnittelijoiden puolelta, saattaisi löytyä muualtakin, kuten navigaattorin päivittämättömistä kartoista tms.

        Myönnetään kohellan itsekin liikenteessä, varsinkin turistina reissussa.
        Tänä vuonna tuli käännyttyä navigaattorin ohjaamana, "poistu liikenneympyrästä ensimmäisestä liittymästä" suoraan helvetin leveälle pyörätielle...pyöräteiden luvatussa maassa Tanskassa.
        Ja samalla reissulla tuli poistuttua mäkkärin pihasta samasta liittymästä josta sinne ajettiin sisään. Joo oli siinä liikennemerkki, oikea liittymä olisi ollut parkkipaikan toisella reunalla. Mutta kaksi kaistaa siinä jostain syystä oli vierekkäin. Oli ilmeisesti aiemmin ollut se ainoa liittymä josta toista kaistaa parkkiin ja toisesta ulos. ihan vaan esimerkkinä jos jotakuta kiinnostaa katsoa google mapsia niin:
        Ørstedsvej 4, 8660 Skanderborg, Tanska


    • Anonyymi
      UUSI
      • Anonyymi
        UUSI

        Tuo merkintätapa olisi ehkä parempi kuin nyt törmäilyjä aiheuttanut.


      • Anonyymi
        UUSI

        Monessako maassa olet käynyt kuvaamassa, vai löysitko tuon googlen avulla?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Monessako maassa olet käynyt kuvaamassa, vai löysitko tuon googlen avulla?

        Mitä väliä sillä nyt puheena olevan asian kanssa on?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Stubb jo paljon tunnetumpi kuin kaikki persut yhteensä

      Nyt on aika ottaa mittaa tunnettavuudesta, herrat ja narrit! Joku tuolla toisessa ketjussa väitti, että "persujen rivimi
      Maailman menoa
      63
      10164
    2. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

      Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      22
      6929
    3. Miksi persuilla ei ole firmoja?

      Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      75
      6826
    4. Persu Keskisarja on politiikan Uuno Turhapuro

      Asiantuntija luonnehtii Keskisarjaa Trumpin ajan Turhapuroksi, joka ärsyttää kokoomusta. – Keskisarjan känni-imago j
      Maailman menoa
      100
      6220
    5. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

      Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      86
      5349
    6. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

      Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      44
      5038
    7. Tutkielma Marinin hallituksen epäonnistumisista rankkaa luettavaa

      Marinin hallituksen epäonnistumiset voi tiivistää negatiivisessa sävyssä seuraavasti: Hallitus teki useita vakavia virh
      Maailman menoa
      62
      4448
    8. Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi

      Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset
      Maailman menoa
      16
      4350
    9. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

      Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      32
      4323
    10. Oikeistohallitusten aikaan saannokset.

      Holkerin touhujen seurauksena lama. Aho jatkoi tuhoa osaamattomuudellaan. Katainen ja alkoi talouden alamäki. Sipilä ja
      Maailman menoa
      46
      4160
    Aihe