rottis venäjältä tai virosta.miten?

tiedonhaluinen.

elikkäs.
jos joku sattuu tietämään että mistä saa tietoa myynnissä olevista venäjän/viron tuontipennuista.
kaikki tieto ja esim. kokemukset tervetulleita.
kiitos jo etukäteen!

23

5059

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suosi suomalaista

      Ihan suurella mielnkiinnolla kysyn et miksi ei rotikka kotimaasta?? Tiedät ainakin silloin mitä sie saat! Tuonti rotikoiden mukaan tulee usein turhia sairauksia ja epäilyttävä luonne, aina ei näin mutta harvoin käy hyvin tuontikoiran kanssa. Sun kysymykseen en pysty vastaa kun itse en tiedä enkä tarvikaan tietää.

      • Ciara76

        ..miksi tuonti?Tässä kohtaa lie edes turha selitellä että taustojen tms takia,silloin tietoa pentueista/kasvattajista olisi jo ennalta.Näitä "tärkeintä että on typistetty" pentuja on jo ihan kylliksi roudattu suomeenkin,taustoista viis veisaamatta.
        Jos rotu aidosti kiinnostaa,eikä vain se ulkomuoto töpöhännän vuoksi,netistä kyllä löytyy tietoa.Ja oletan,että silloin olisi valmis tuomaan myöskin luomupennun ulkomailta,pitkällä hännällä.Uutta verta ei varmaan koskaan ole liikaa,hyvää sellaista."Kunnon kasvattajathan" jo jättävät venäjälläkin usein pennut luomuiksi,juuri viennin takia,pentuja kun muuttaa muille maille myös.
        tarkoitus ei ole tuomita,anteeksi,mutta näitä ongelmakoiria on jo ihan liikaa kierrossa jne.Siksi aina tuonnin tarkoituksenmukaisuus mietityttää.
        Omalta kohdaltanikin voin myöntää,että töpö on jotenkin silmälle nätimpi,mutten todella sen tähden rupeaisi menemään merta edemmäs kalaan.Tärkeintä ystävässä on terveys ja hyvä luonne,ja häntä ei koiraa pahenna :)


      • tiedonhaluinen.

        tarviiko mun selitellä mistä koirani haluan?ei.

        ihan vain senkin takia ulkomaiset koirat kiinnostavat kun nykysin suomalaiset rottikset ovat aika rimpuloita (en tietenkään halua yleistää!ei kaikki suomalaiset rottikset ole mutta kuitenkin..) enkä sellaista halua.
        haluan massiivisen koiran joka näyttää rottweilerilta muutenkin kuin päästään.

        eivätkä ne viron ja venäjän koirat ole välttämättä sairaita ja taudinkantajia. mielestäni sielläkin on ihan vastuuntuntoisia kasvattajia.

        joten jos joku nyt osaisi vastata alkuperäiseen kysymykseeni niin olisin edelleen kiitollinen.


      • tiedonhaluinen.
        Ciara76 kirjoitti:

        ..miksi tuonti?Tässä kohtaa lie edes turha selitellä että taustojen tms takia,silloin tietoa pentueista/kasvattajista olisi jo ennalta.Näitä "tärkeintä että on typistetty" pentuja on jo ihan kylliksi roudattu suomeenkin,taustoista viis veisaamatta.
        Jos rotu aidosti kiinnostaa,eikä vain se ulkomuoto töpöhännän vuoksi,netistä kyllä löytyy tietoa.Ja oletan,että silloin olisi valmis tuomaan myöskin luomupennun ulkomailta,pitkällä hännällä.Uutta verta ei varmaan koskaan ole liikaa,hyvää sellaista."Kunnon kasvattajathan" jo jättävät venäjälläkin usein pennut luomuiksi,juuri viennin takia,pentuja kun muuttaa muille maille myös.
        tarkoitus ei ole tuomita,anteeksi,mutta näitä ongelmakoiria on jo ihan liikaa kierrossa jne.Siksi aina tuonnin tarkoituksenmukaisuus mietityttää.
        Omalta kohdaltanikin voin myöntää,että töpö on jotenkin silmälle nätimpi,mutten todella sen tähden rupeaisi menemään merta edemmäs kalaan.Tärkeintä ystävässä on terveys ja hyvä luonne,ja häntä ei koiraa pahenna :)

        en todellakaan ole töpöhäntäisen rotikan perässä.
        pitkä häntä näyttää omiin silmiini hienommalta.

        jättäkää se turha leukojen louskutus.haluan vain vastauksen kysymykseeni.en muuta.


      • Ciara76
        tiedonhaluinen. kirjoitti:

        tarviiko mun selitellä mistä koirani haluan?ei.

        ihan vain senkin takia ulkomaiset koirat kiinnostavat kun nykysin suomalaiset rottikset ovat aika rimpuloita (en tietenkään halua yleistää!ei kaikki suomalaiset rottikset ole mutta kuitenkin..) enkä sellaista halua.
        haluan massiivisen koiran joka näyttää rottweilerilta muutenkin kuin päästään.

        eivätkä ne viron ja venäjän koirat ole välttämättä sairaita ja taudinkantajia. mielestäni sielläkin on ihan vastuuntuntoisia kasvattajia.

        joten jos joku nyt osaisi vastata alkuperäiseen kysymykseeni niin olisin edelleen kiitollinen.

        ..suomalaisten koirien taustoilla pitkälti usein nimenomaan tuonnit.... :)
        Jos todella olet pitkähäntäistä tuomassa,hienoa,toivotan onnea etsintöihin.Netti täynnä myös hyviä kasvattajia,eikun googlettamaan.Tälläkin hetkellä löytyy erittäin mielenkintoisia pentueita,pitkillä hännillä,venäjältä.Eikun yhteyksiä kasvattajiin(englanniksi)ja kyselemään.Itsekin olen aikanaan tuonut venäjältä koiran.Rotu vain ihan toinen,siksi sieltä halusinkin kun venäläinen rotu kyseessä.Löysinkin mitä hain,upea koira oli,kaikin puolin.Etsivä löytää.
        Rotikoissa tuo luuston/nivelten terveys huolestuttavan kurjassa jamassa,niin kotimaisissa kuin tuonneissa.Saa olla todella tyytyväinen jos onnistuu löytämään terveen kultakimpaleen.Upea rotu,itse en uskaltanut riskeerata kun rotikka mietin.liian moni ystävä joutunut koiraansa leikkauspöydällä käyttämään ja lopettamaan ihan liian nuorena :(


      • näinjoo
        tiedonhaluinen. kirjoitti:

        tarviiko mun selitellä mistä koirani haluan?ei.

        ihan vain senkin takia ulkomaiset koirat kiinnostavat kun nykysin suomalaiset rottikset ovat aika rimpuloita (en tietenkään halua yleistää!ei kaikki suomalaiset rottikset ole mutta kuitenkin..) enkä sellaista halua.
        haluan massiivisen koiran joka näyttää rottweilerilta muutenkin kuin päästään.

        eivätkä ne viron ja venäjän koirat ole välttämättä sairaita ja taudinkantajia. mielestäni sielläkin on ihan vastuuntuntoisia kasvattajia.

        joten jos joku nyt osaisi vastata alkuperäiseen kysymykseeni niin olisin edelleen kiitollinen.

        Olen itsekkin huomannut että suomalaiset rotikat ovat "ruipeloituneet",näyttävät melkeen labbikselta.
        Jon minä olisin hankkimassa rotikan hankkisin ulkomailta. Rotikan kuuluu olla massiivinen,jos ei halua massivista koiraa joka on rotikan nköinen ottaa joko dobberin tai suomalaisen rotikan.

        Onnea etsintöihisi! Toivottavasti tuot uutta verta tähän suomalaiseen ruipeloituneeseen rottis kansaan.


      • Tosi on
        tiedonhaluinen. kirjoitti:

        tarviiko mun selitellä mistä koirani haluan?ei.

        ihan vain senkin takia ulkomaiset koirat kiinnostavat kun nykysin suomalaiset rottikset ovat aika rimpuloita (en tietenkään halua yleistää!ei kaikki suomalaiset rottikset ole mutta kuitenkin..) enkä sellaista halua.
        haluan massiivisen koiran joka näyttää rottweilerilta muutenkin kuin päästään.

        eivätkä ne viron ja venäjän koirat ole välttämättä sairaita ja taudinkantajia. mielestäni sielläkin on ihan vastuuntuntoisia kasvattajia.

        joten jos joku nyt osaisi vastata alkuperäiseen kysymykseeni niin olisin edelleen kiitollinen.

        Se että suomalaiset rotikat on rimpuloita on huomattu maailmalla jo vuosia sitten...ja ikävä kyllä ne on rimpuloita ja uskoisin että asia vaan pahenee

        Kerran eräs brasilialainen Rotikan kasvattaja hämmästeli(koiramme lehdessä)miten suomalaiset rotikat ovat niin "lihaksettomia" ja vieressä oli kuvi hänen omista koirista...olihan ne ihan kuin toista rotua !!!

        Syynä on että jalostetaan liikaa "näyttelykoiraa" eikä "työkoiraa".


      • ovat
        Tosi on kirjoitti:

        Se että suomalaiset rotikat on rimpuloita on huomattu maailmalla jo vuosia sitten...ja ikävä kyllä ne on rimpuloita ja uskoisin että asia vaan pahenee

        Kerran eräs brasilialainen Rotikan kasvattaja hämmästeli(koiramme lehdessä)miten suomalaiset rotikat ovat niin "lihaksettomia" ja vieressä oli kuvi hänen omista koirista...olihan ne ihan kuin toista rotua !!!

        Syynä on että jalostetaan liikaa "näyttelykoiraa" eikä "työkoiraa".

        niitä rimpuloita. Näyttelyissä koirat joskus turhankin tuhteja, matala jalkaisia ja leveitä.

        Liioitella ei pidä kumpaankaan suuntaan.
        Itselläni nuori narttu,korkeus 62 cm ja painoa 45 kg. Läskiä ei koirasta löydy.

        Niin tuonti koirissa kuin "kotimaisessa" kannassakin löytyy joka lähtöön.

        Eivät ne tuodutkaan aina ole huippu yksilöitä.

        Kannattaa käydä sry:n kasvattajien sivuilla katselemassa.
        Sielläkin koirien kirjo on suuri.


      • Omistaja
        näinjoo kirjoitti:

        Olen itsekkin huomannut että suomalaiset rotikat ovat "ruipeloituneet",näyttävät melkeen labbikselta.
        Jon minä olisin hankkimassa rotikan hankkisin ulkomailta. Rotikan kuuluu olla massiivinen,jos ei halua massivista koiraa joka on rotikan nköinen ottaa joko dobberin tai suomalaisen rotikan.

        Onnea etsintöihisi! Toivottavasti tuot uutta verta tähän suomalaiseen ruipeloituneeseen rottis kansaan.

        Olen kiinnittänyt huomiota samaan. Tuntuu, että vastaan tulee vain melkeinpä enemmän dobberia muistuttavia rotikoita. Ei oikein hyvältä näytä. Itsellämme on onni omistaa varsin komea, 58-kiloinen uros ilman läskiä. Komea mies on! Vaikka eipä silti, kyllähän ne laiheliinitkin voivat olla aivan yhtä ihania kavereita, joten terkkuja vain kaikille kyseisen rodun omistajille, olivat koiranne minkälaisia hyvänsä!


      • JonneKKK
        Ciara76 kirjoitti:

        ..miksi tuonti?Tässä kohtaa lie edes turha selitellä että taustojen tms takia,silloin tietoa pentueista/kasvattajista olisi jo ennalta.Näitä "tärkeintä että on typistetty" pentuja on jo ihan kylliksi roudattu suomeenkin,taustoista viis veisaamatta.
        Jos rotu aidosti kiinnostaa,eikä vain se ulkomuoto töpöhännän vuoksi,netistä kyllä löytyy tietoa.Ja oletan,että silloin olisi valmis tuomaan myöskin luomupennun ulkomailta,pitkällä hännällä.Uutta verta ei varmaan koskaan ole liikaa,hyvää sellaista."Kunnon kasvattajathan" jo jättävät venäjälläkin usein pennut luomuiksi,juuri viennin takia,pentuja kun muuttaa muille maille myös.
        tarkoitus ei ole tuomita,anteeksi,mutta näitä ongelmakoiria on jo ihan liikaa kierrossa jne.Siksi aina tuonnin tarkoituksenmukaisuus mietityttää.
        Omalta kohdaltanikin voin myöntää,että töpö on jotenkin silmälle nätimpi,mutten todella sen tähden rupeaisi menemään merta edemmäs kalaan.Tärkeintä ystävässä on terveys ja hyvä luonne,ja häntä ei koiraa pahenna :)

        Onko nää mollaajat itse kennelinpitäjiä vai miksi kirvoittaa noin paljon kun ihmiset tuo itse ulkomailta koiran?

        Tässä maassa alkaa rotu kuin rotu olla siinä pisteessä jalostusta että on lonkkavikaa,hengitysvaikeuksia,kaihia,päässä vikaa...Eli yksinkertaisesti liian pienet piirit ja ahneet kasvattajat (halutaan että ihmiset ostaa omasta kennelistä pennut=jalostetaan pentuja vaan huippuvanhemmista=kierre on valmis ja tuloksena on aika sisäsiittoista touhua)! Esim.Venäjältä saa paljon suuremmalla todennäköisyydellä ns "terveen" koiran, kuin Suomesta.Kaikenlisäksi kun hinnatkin ovat paljon pienemmät niin miksi ei yhdistäisi ulkomaanmatkaa samantien koiranhakuun ;) :) Onnea hauvanhakuun!


      • Anonyymi
        näinjoo kirjoitti:

        Olen itsekkin huomannut että suomalaiset rotikat ovat "ruipeloituneet",näyttävät melkeen labbikselta.
        Jon minä olisin hankkimassa rotikan hankkisin ulkomailta. Rotikan kuuluu olla massiivinen,jos ei halua massivista koiraa joka on rotikan nköinen ottaa joko dobberin tai suomalaisen rotikan.

        Onnea etsintöihisi! Toivottavasti tuot uutta verta tähän suomalaiseen ruipeloituneeseen rottis kansaan.

        Juu samaa mieltä, suomalaiset rotikat ovat pienenpiä ja sairaanpia kaikenlaisia allergioita yms... Itellä oli virosta hankittu. Oli isokokonen uros, terve, viisas ja eli 14v ikään.


    • oma rotikka

      Hei!

      Älä välitä arvostelijoista - kysymyksesi on ihan oikeutettu!

      Itse hain muutamia vuosia sitten Virosta rottweilerin. Otin yhteyttä ensin @-postilla Viron rottweileryhdistyksen puheenjohtajaan (löytyi silloin googlen haulla), jonka jälkeen soitin hänelle. Hän hyvin ystävällisesti kertoi alueensa kasvattajista - lopulta päädyin hakemaan pennun hänen omista kasvateistaan.

      Prosessi eteni tämän jälkeen aivan kuten Suomessakin: kävin katsomassa pentuja päivän ikäisinä, seuraavan kerran valitsemassa 4 viikon ikäisenä oman pennun. Pennun hain sitten pikaaluksella 9 viikon ikäisenä. Rokotukset ja paperiasiat hoiti kasvattaja - maksusta tietysti.Sain vielä itse valita hännällisen tai typistetyn.

      Terve ja komea koirani elelee tänäkin päivänä tyytyväisesti täällä Suomessa. Olen valintaani enemmän kuin tyytyväinen! Luonne on tyypillinen rodulleen, kasvatuksessa ei ole ollut mitään ongelmia.Fyysinen olemus on mielestäni komeampi kuin monella suomalaisella (ei millään pahalla) -tarkoitan tällä vankempaa, isompaa ja jalomman näköistä rakennetta. (- tästä tietenkin voidaan olla montaa eri mieltä, mutta itse pidän juuri tämän tyyppisistä isommista, en dobermannin runkoisista nykyrotikoista...

      Kasvattajaa olen tavannut yhä säännöllisesti ja kerran käynytkin hänen luonaan.

      Suositettelen lämpimästi, jos vähänkin kiinnostaa. Viestintä ja hakeminen voi olla vähän työläämpää kuin kotimaassa, mutta se kannattaa.

      • muoriska

        heikkokuntoista rotikkaa dobermanniin...

        Siis doberman on muodoiltaan paitsi neliömäinen, myös jalo: siinä on tietynlaista siroutta, atleettisuutta; upeaa, uhkuvaa nopeutta ja voimaa. Luonnetta ja temperamenttia.

        Mikä tahansa rotikka on kuin arkipäivä minkä tahansa dobermannin rinnalla. Tämä vaan siksi, että ei pidä verrata rotua ja rotua keskenään.

        Doberman on ainoa suojelukoiraksi jalostettu. Rotweiler on karjakoira. Pliis älkää verratko niitä toisiinsa.

        Tosin itsekin olen verrannut, kun on pyydetty...


      • DoberKoira
        muoriska kirjoitti:

        heikkokuntoista rotikkaa dobermanniin...

        Siis doberman on muodoiltaan paitsi neliömäinen, myös jalo: siinä on tietynlaista siroutta, atleettisuutta; upeaa, uhkuvaa nopeutta ja voimaa. Luonnetta ja temperamenttia.

        Mikä tahansa rotikka on kuin arkipäivä minkä tahansa dobermannin rinnalla. Tämä vaan siksi, että ei pidä verrata rotua ja rotua keskenään.

        Doberman on ainoa suojelukoiraksi jalostettu. Rotweiler on karjakoira. Pliis älkää verratko niitä toisiinsa.

        Tosin itsekin olen verrannut, kun on pyydetty...

        Totta turiset. Dobermannista ja rotikasta ei voi samana päivänä puhuakaan. Tämä nyt meni aiheen vierestä, mutta pakko oli kommentoida. Dobermanni on kuitenkin niin paljon komeampi, jalompi ja luonteeltaan ihanampi, että en ikinä vaihtaisi muuhun!


      • mollata dobermannia...
        DoberKoira kirjoitti:

        Totta turiset. Dobermannista ja rotikasta ei voi samana päivänä puhuakaan. Tämä nyt meni aiheen vierestä, mutta pakko oli kommentoida. Dobermanni on kuitenkin niin paljon komeampi, jalompi ja luonteeltaan ihanampi, että en ikinä vaihtaisi muuhun!

        Kyse ei olekaan siitä kumpi on ihanampi - vertaus dobermanniin johtuun useinmiten siitä, että jos rotikka on epätyypillisesti liian siro, niin virheellisestä ulkomuodosta tulee mieleen ensimmäisenä samanmaalainen ja samanvärinen koira,joilla on JOTAKIN PIENTÄ yhtenäistä ulkonäössä. Tällä tarkoitan väriä, korkeutta ja asennetta.

        Lapsellista ottaa tämä vertaus turhan tosissaan ja kirjaimellisesti. Tarkoitus kun EI ole sortaa dobermannia tässä yhteydessä, päin vastoin mollata rottweileria väärän näköiseksi rodun edustajaksi.


      • Rot

        Suomesta löytyy niin komeita kuin vähemmän komeita yksilöitä, kuten joka maasta. Aika monen "suomalaisrotikan" sukupuu on kotoisin aivan muualta kuin kotomaastamme. Meilläkin on "suomalaisrotikka", mutta sukupuusta 1/4 osa edustaa "aitoa" kotimaista kantaa. Suomessa kun olen käynyt näyttelyissä, niin näytetään arvostavan enemmän pienempää mallia ja nämä uhkeat ulkomaantuonnit joutuvat tyytymään arvosanaan H (käymissäni näyttelyissä ja mitä olen kuullut). Voisin itsekin hakea koiran ulkomailta, esim. Kroatiasta, juuri niiden upeiden geenien takia.


      • faktaa näistä kahdesta rodu...
        muoriska kirjoitti:

        heikkokuntoista rotikkaa dobermanniin...

        Siis doberman on muodoiltaan paitsi neliömäinen, myös jalo: siinä on tietynlaista siroutta, atleettisuutta; upeaa, uhkuvaa nopeutta ja voimaa. Luonnetta ja temperamenttia.

        Mikä tahansa rotikka on kuin arkipäivä minkä tahansa dobermannin rinnalla. Tämä vaan siksi, että ei pidä verrata rotua ja rotua keskenään.

        Doberman on ainoa suojelukoiraksi jalostettu. Rotweiler on karjakoira. Pliis älkää verratko niitä toisiinsa.

        Tosin itsekin olen verrannut, kun on pyydetty...

        Pääesi-isät dobermannille ovat jonkinlainen harmaa pinseri, nykyisen dobermannin värinen teurastajakoira ja paikallinen paimenkoira. Kaikki nykyisin elävät dobermannit kaikkialla maailmassa polveutuvat kahdesta vuonna 1898 syntyneestä pentuesisaruksesta. 1900-luvun alkupuolella dobermannit ja rottweilerit olivat niin samankaltaisia, että vain leikatuista korvista dobermannin pystyi erottamaan rottweilerista. Doppereitten tausta on kiistanalainen ja useat sanovat sitä paimenkoiraksi jalostetuksi. Rottweiler taasen on osallistunut karjan ajamiseen ja suojeluun, joten se on suojelukoira. Itse olen valinnut rotikan rodukseni ja en vaihtaisi sitä mistään hinnasta dobermanniin.


    • donnan mutsi

      Onko nyt kyse siitä että haluat oastaa halvalla typistetyn koiran??
      Jos haluat sitä niin hae sieltä.
      Mutta jos haluat ostaa itsellesi Rottweillwerin mikä on röntgattu lonkistaan kaikki eläinlääkärin testit käynnyt läpi ja muutenkin hyväkuntoinen koiranpentu,täällä Suomessa on Rottweillerien kennel liitto mihin ottaa yhteyttä.
      Tiedän mistä nyt kirjoitan ,venäjällä astutetaan koiria täyspäiväisesti juuri sen takia että on esim.meitä Suomalaisia jotka ostavat pentuja sieltä.
      Sitten tulee itku 2-3 vuoden päästä sen takia kun koiralla on lonkka vika ja pitää käydä eläinlääkärillä joka pahimassa tapauksessa toteaa että mitään ei ole tehtävissä.
      Jos me kaikki lopetettaisiin se ostaminen venäjältä näitä onnettomia pikku fuffeja ehkä he ei enään teettäis niitä näin liukuhihnahommanaMun Rottis syntyi Ruotsissa ja silti on lonkat leikattu mutta kun on vakuutus kunnossa niin ei hätiä,
      Saatko sinä paperit mitkä vakuutus korvaa kun koiras sairastuu jos sen venäjältä haet??
      Mieti nyt erittäin tarkkaan ennen kuin teet ratkaisuja.

    • Anna

      Itse olen hankkinut suomesta rotikka uroksen joka tällä hetkellä 1,5 v..(65cm ja vajaa 50kg) kokoa on aivan tarpeeksi tuolle iälle.
      Virosta hakenut Dobermannin.erittäin asialliselta kasvattajalta,jolla monta näyttely ja käyttökoiraa.
      Syy miksi ulkomailta löytyy massiivisempia koiria on aikainen lihan syöttäinen joka harmillisen monessa tapauksessa tulee ongelmaksi, liian suuri massa,liian nuorella koiralla käy jaloille.
      Virossa ja venäjällä todella paljon asiallisia kasvatteja joilla jopa terveempiä koiria kuin suomessa. moni suomalainen kasvattaja käyttää suomalaisia uroksia siitoksessa, kun taas virolaiset eurooppalaisia ja venäläisiä. säästyvätpä sisäsiittoisuudelta.
      ihmiset jotka vertasivat dobermannia ja rotikkaa, olen huomannut kuinka dobermann on heikompi hermorakenteeltaan. rottweiler tasaisempi ja luotettavampi.kun taas dobberi helpompi koulutukseltaan,nopeampi oppimaan.
      muistakaa hyvät ihmiset että koko ei tee koirasta parempaa. todellinen koira ihminen ei kiinnitä huomiota tuollaisiin asioihin. tasapainoinen ja terve koira on se mitä haetaan.
      älkää ottako koiraa siksi että se on komea ja vaarallisen näköinen. kummatkin kyseiset koirat voivat olla kovia paloja. en missään nimessä suosittele ensimmäiseksi koiraksi.

      • moke

        Kyllä on uskomatonta luettavaa täällä!

        Kaikenlaisia asiantuntevia lausuntoja esim. suomalaisten/ulkomaalaisten terveydentilasta jne.Käsittämätöntä lintukotoa.

        Väittämä:

        Suomalaiset rottweilerit ovat kevyitä.

        Suomalaisissa rekisteröidyissä yhdistelmissä on suuri osa tuontikoiria vanhempina. Useinmiten takana on keskieurooppalaiset huippulinjat.

        Että se siitä -suomalaisuudesta-, ja niiden keveydestä.

        Vaittämä:
        Suomessa esiintyy hyvin paljon kevytrakenteisia rottweilereita.

        Pitää paikkansa, mutta löytyy myös rakenteeltaan oikeanmallisia linjoja.

        Väittämä:

        suomalaiset rottweilerit ovat kaihisairaita ja lonkkavikaisia jne..jne.

        Suomi on ainoa maa maailmassa mikä peilaa silmiä -kaihiin painottaen-.

        Keskieuroopassa, Saksassa,Virossa ja Venäjällä ei peilata koiria -laisinkaan-. Tekeekö se niistä kaihivapaita? Ei, ne koirat periyttävät sitten suomessa myöskin kaihia suomalaisille.

        Tutkimattomuus ei tee koirasta tervettä, hyvänen aika.

        Suomen nivelkuvausjärjestelmä on maailman tarkin.
        Suomessa C/D on helposti muualla B. Venäjällä/Virossa tuskin kaikkia jalostusyksilöitä edes kuvataan.

        Tekeekö se niistä koirista terveempiä?

        Päinvastoin. Tutkikaa venäläissyntyisten linjojen ja niiden jälkeläisten tuloksia suomessa.Helposti löydettyä tietoa jos oikeasti kiinnostaa.

        Tervettä? Sallikaa minun nauraa rakkaat lapset.No, kukin voi itse käydä tutkailemassa.

        Myös Venäjällä ja Virossa kuten suomessa ja saksassa on samoja sukulinjoja ja kelpo kasvattajia. Niistä jo löydämmekin yhtäläisyyksiä, terveydessä ja ulkomuodossa, paitsi että he eivät tutkituta koiriaan yhtä huolella ja laajasti.

        Täällä usea nimimerkillä kirjoittelija saisi pikkaisen tutkia omaa tietämystään asioista ennenkuin soopaa suustaan päästävät.

        Suomalaisten kasvattajien kateutta? Kateutta mistä? Kyllä täältä suomenmaasta on aika helppo löytää kelpo ostajia vaikka idän ihmeitä trokataan.

        Toivoisin lähinnä että useammat jättäisivät rottweilerin -kokonaan- ostamatta.


      • osallistua
        moke kirjoitti:

        Kyllä on uskomatonta luettavaa täällä!

        Kaikenlaisia asiantuntevia lausuntoja esim. suomalaisten/ulkomaalaisten terveydentilasta jne.Käsittämätöntä lintukotoa.

        Väittämä:

        Suomalaiset rottweilerit ovat kevyitä.

        Suomalaisissa rekisteröidyissä yhdistelmissä on suuri osa tuontikoiria vanhempina. Useinmiten takana on keskieurooppalaiset huippulinjat.

        Että se siitä -suomalaisuudesta-, ja niiden keveydestä.

        Vaittämä:
        Suomessa esiintyy hyvin paljon kevytrakenteisia rottweilereita.

        Pitää paikkansa, mutta löytyy myös rakenteeltaan oikeanmallisia linjoja.

        Väittämä:

        suomalaiset rottweilerit ovat kaihisairaita ja lonkkavikaisia jne..jne.

        Suomi on ainoa maa maailmassa mikä peilaa silmiä -kaihiin painottaen-.

        Keskieuroopassa, Saksassa,Virossa ja Venäjällä ei peilata koiria -laisinkaan-. Tekeekö se niistä kaihivapaita? Ei, ne koirat periyttävät sitten suomessa myöskin kaihia suomalaisille.

        Tutkimattomuus ei tee koirasta tervettä, hyvänen aika.

        Suomen nivelkuvausjärjestelmä on maailman tarkin.
        Suomessa C/D on helposti muualla B. Venäjällä/Virossa tuskin kaikkia jalostusyksilöitä edes kuvataan.

        Tekeekö se niistä koirista terveempiä?

        Päinvastoin. Tutkikaa venäläissyntyisten linjojen ja niiden jälkeläisten tuloksia suomessa.Helposti löydettyä tietoa jos oikeasti kiinnostaa.

        Tervettä? Sallikaa minun nauraa rakkaat lapset.No, kukin voi itse käydä tutkailemassa.

        Myös Venäjällä ja Virossa kuten suomessa ja saksassa on samoja sukulinjoja ja kelpo kasvattajia. Niistä jo löydämmekin yhtäläisyyksiä, terveydessä ja ulkomuodossa, paitsi että he eivät tutkituta koiriaan yhtä huolella ja laajasti.

        Täällä usea nimimerkillä kirjoittelija saisi pikkaisen tutkia omaa tietämystään asioista ennenkuin soopaa suustaan päästävät.

        Suomalaisten kasvattajien kateutta? Kateutta mistä? Kyllä täältä suomenmaasta on aika helppo löytää kelpo ostajia vaikka idän ihmeitä trokataan.

        Toivoisin lähinnä että useammat jättäisivät rottweilerin -kokonaan- ostamatta.

        keskusteluun.
        Olen edellisen kirjoittajan kanssa aivan samaa mieltä.Asiaa puhut kuomaseni.

        Tämä palsta tuntuu olevan "asiantuntijoiden" paikka.
        Ehkä kannattaisi kuitenkin esittää kysymyksiä toisaalla olevalle palstalle.
        Sieltä saa asiallisia vastauksiakin, kokeneilta ja rodusta kiinnostuneilta kasvattajilta.


      • fakta
        moke kirjoitti:

        Kyllä on uskomatonta luettavaa täällä!

        Kaikenlaisia asiantuntevia lausuntoja esim. suomalaisten/ulkomaalaisten terveydentilasta jne.Käsittämätöntä lintukotoa.

        Väittämä:

        Suomalaiset rottweilerit ovat kevyitä.

        Suomalaisissa rekisteröidyissä yhdistelmissä on suuri osa tuontikoiria vanhempina. Useinmiten takana on keskieurooppalaiset huippulinjat.

        Että se siitä -suomalaisuudesta-, ja niiden keveydestä.

        Vaittämä:
        Suomessa esiintyy hyvin paljon kevytrakenteisia rottweilereita.

        Pitää paikkansa, mutta löytyy myös rakenteeltaan oikeanmallisia linjoja.

        Väittämä:

        suomalaiset rottweilerit ovat kaihisairaita ja lonkkavikaisia jne..jne.

        Suomi on ainoa maa maailmassa mikä peilaa silmiä -kaihiin painottaen-.

        Keskieuroopassa, Saksassa,Virossa ja Venäjällä ei peilata koiria -laisinkaan-. Tekeekö se niistä kaihivapaita? Ei, ne koirat periyttävät sitten suomessa myöskin kaihia suomalaisille.

        Tutkimattomuus ei tee koirasta tervettä, hyvänen aika.

        Suomen nivelkuvausjärjestelmä on maailman tarkin.
        Suomessa C/D on helposti muualla B. Venäjällä/Virossa tuskin kaikkia jalostusyksilöitä edes kuvataan.

        Tekeekö se niistä koirista terveempiä?

        Päinvastoin. Tutkikaa venäläissyntyisten linjojen ja niiden jälkeläisten tuloksia suomessa.Helposti löydettyä tietoa jos oikeasti kiinnostaa.

        Tervettä? Sallikaa minun nauraa rakkaat lapset.No, kukin voi itse käydä tutkailemassa.

        Myös Venäjällä ja Virossa kuten suomessa ja saksassa on samoja sukulinjoja ja kelpo kasvattajia. Niistä jo löydämmekin yhtäläisyyksiä, terveydessä ja ulkomuodossa, paitsi että he eivät tutkituta koiriaan yhtä huolella ja laajasti.

        Täällä usea nimimerkillä kirjoittelija saisi pikkaisen tutkia omaa tietämystään asioista ennenkuin soopaa suustaan päästävät.

        Suomalaisten kasvattajien kateutta? Kateutta mistä? Kyllä täältä suomenmaasta on aika helppo löytää kelpo ostajia vaikka idän ihmeitä trokataan.

        Toivoisin lähinnä että useammat jättäisivät rottweilerin -kokonaan- ostamatta.

        "Keskieuroopassa, Saksassa,Virossa ja Venäjällä ei peilata koiria -laisinkaan-. "

        Tämä on väärää tietoa. Omalle koiralleni suoritettiin viime viikolla virallinen silmäpeilaus Eestissä.


    • Anonyymi

      Älä osta munanjatke koiraa. Kasvata itsellesi aidosti vahva itsetunto.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1465
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe