Toyotalle tulee olemaan haasteellista hinnoitella tuleva RAV4 niin, että sen suosio säilyy.

Anonyymi-ap

Markkinoille on tullut ja tulossa edullisia ladattavia hybridejä pitkillä sähköajomatkoilla. Muutenkin Toyotien hinnat ovat alkaneet mietityttää autonostajia.

32

177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aina noita menee se vakiomäärä kun 2-3 vuotiaan RAVit on pakko vaihtaa uusiin ettei vanha ala liikaa pykimään ja pantti jää lunastamatta.

      • Anonyymi

        Toinen 🤡, kannattasiko luke muutakin kuin Aku Ankkaa.
        Muutama viikko takaperin oli tutkimus, että Toyota pitää arvonsa parhaiten, siinä missä Toyotan arvo laski 5 vuoden, muut menettivät 2 vuoden enemmän.

        Ymmärrän sinun katkeruutesi, Punto kun vie vaidossa, väliraha kasvaa sulle aivan iiansuureksi.

        Muutenkin ihmettelen näitä jotka saavat kiksejä aivan perusautoista.
        Pulkka kuin pulkka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toinen 🤡, kannattasiko luke muutakin kuin Aku Ankkaa.
        Muutama viikko takaperin oli tutkimus, että Toyota pitää arvonsa parhaiten, siinä missä Toyotan arvo laski 5 vuoden, muut menettivät 2 vuoden enemmän.

        Ymmärrän sinun katkeruutesi, Punto kun vie vaidossa, väliraha kasvaa sulle aivan iiansuureksi.

        Muutenkin ihmettelen näitä jotka saavat kiksejä aivan perusautoista.
        Pulkka kuin pulkka.

        Pantti harha tuonkin aiheuttaa ja tyhmät siihen astuu eikä tajua, että väliraha ratkaisseen, mutta jos siitä on jo itse maksanut ison osan, niin kuka onkaan nenärenkaassa?


    • Anonyymi

      Juuri oli tutkimus että Toyota säilyttää parhaiten arvonsa.

      Onhan sinulla oikeus mielipiteellesi, mutta älä yleistä sitä.

    • Anonyymi

      Sinulla on hyvä auto, ei tarvitse murehtia, että joku sen varastasi.
      Jos sen virheen teki, toise sen äkkiä takaisin.

    • Anonyymi

      Sanon että ottaen huomioon akkujen kohoavat hinnat (akkufirma CATL Kiinassa tekee Toyotalle ajoakut ja Kiina perii kovat maksut), kaiken muun kohonneen hinnan ja maamme autoverot ja alvit sekä maahantuojamme ahneuden, niin sanoisin että hev-Ravi alkaa etuvetona 48.000 eur, nelivetoisena 51.000 eur sekä phev-etuveto 55.000 eur ja neliveto 58-59 tonnia, siis hinnat alkaen active tai ties mikä karvalakin nimi onkaan jatkossa. Huippumallit joku 6-8 tonnia lisää.

      • Anonyymi

        Unohtui vielä, että vertaan Corolla Crossin hintoihin, ja Rav4 on luokkaa ylempänä sekä koossa että "imagossa" joten hintaeroa tulee. Lisäksi Toyota haluaa yhä useamman ostavan Ravin sijaan BeeZeta-sähkiksen sekä uuden tulevan CHR+:n tai BeeZeta Touringin, niiden myynti pienentää merkin päästöjä ja estää EU:n sakot.


      • Anonyymi

        Tähän päivään asti Toyotan akut on valmistanut kylläkin Panasonic ja Toyota itse.

        "Toyota ja Panasonic ovat tehneet useita merkittäviä yhteistyösopimuksia ja yhteisyrityksiä, erityisesti sähköautojen akkujen valmistukseen ja kehitykseen liittyen. Tämänhetkisenä yhteistyönä Toyota aikoo ostaa Primearth EV Energy Co., Ltd. (PEVE) -nimisen yrityksen kokonaan omakseen ja jatkaa yhteistyötä Panasonicin kanssa akkujen massatuotannon tehostamiseksi."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähän päivään asti Toyotan akut on valmistanut kylläkin Panasonic ja Toyota itse.

        "Toyota ja Panasonic ovat tehneet useita merkittäviä yhteistyösopimuksia ja yhteisyrityksiä, erityisesti sähköautojen akkujen valmistukseen ja kehitykseen liittyen. Tämänhetkisenä yhteistyönä Toyota aikoo ostaa Primearth EV Energy Co., Ltd. (PEVE) -nimisen yrityksen kokonaan omakseen ja jatkaa yhteistyötä Panasonicin kanssa akkujen massatuotannon tehostamiseksi."

        Taitaa olla jo vanhentunutta ja hapanta tietoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla jo vanhentunutta ja hapanta tietoa?

        Eiköhän ne tule Kiinan kumppaneilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähän päivään asti Toyotan akut on valmistanut kylläkin Panasonic ja Toyota itse.

        "Toyota ja Panasonic ovat tehneet useita merkittäviä yhteistyösopimuksia ja yhteisyrityksiä, erityisesti sähköautojen akkujen valmistukseen ja kehitykseen liittyen. Tämänhetkisenä yhteistyönä Toyota aikoo ostaa Primearth EV Energy Co., Ltd. (PEVE) -nimisen yrityksen kokonaan omakseen ja jatkaa yhteistyötä Panasonicin kanssa akkujen massatuotannon tehostamiseksi."

        Toyota RAV4 Plug-in Hybridin akun on valmistanut Corun PEVE Automotive Battery, Co., Ltd. (CPAB ) Changshu, Jiangsun maakunta, Kiina. Tämä yritys on Toyotan ja muiden yritysten, mukaan lukien Toyota Motor (China) Investment Co.:n edustajan, yhteisyritys ja Toyotan sähköajoneuvojen keskeinen toimittaja alueella .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla jo vanhentunutta ja hapanta tietoa?

        Ei pole. Perehdy asiaan. Iso osa Teslankin akuista tulee Panasonicilta vaikka Tesla on perustanut omia akkutehtaita.

        Toyota ja Panasonic ovat tehneet yhteistyötä autojen akkujen kehittämisessä jo vuosia, ja yhtiöt ovat perustaneet yhteisyrityksiä tavoitteenaan massatuotanto.

        Toyotan tavoitteena on tulla merkittäväksi toimijaksi sähköautomarkkinoilla, ja Panasonicin akkuteknologia on tässä avainasemassa.

        Toyota on vahvistanut akkuvalmistuskykyjään ostamalla täyden omistuksen Primearth EV Energy -yhtiöstä ja jatkaa yhteistyötä Panasonicin kanssa.

        Yhteistyö varmistaa, että Toyota saa kehittyneitä ja kilpailukykyisiä sähköautojen akkuja, jotka vastaavat kasvavaan kysyntään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pole. Perehdy asiaan. Iso osa Teslankin akuista tulee Panasonicilta vaikka Tesla on perustanut omia akkutehtaita.

        Toyota ja Panasonic ovat tehneet yhteistyötä autojen akkujen kehittämisessä jo vuosia, ja yhtiöt ovat perustaneet yhteisyrityksiä tavoitteenaan massatuotanto.

        Toyotan tavoitteena on tulla merkittäväksi toimijaksi sähköautomarkkinoilla, ja Panasonicin akkuteknologia on tässä avainasemassa.

        Toyota on vahvistanut akkuvalmistuskykyjään ostamalla täyden omistuksen Primearth EV Energy -yhtiöstä ja jatkaa yhteistyötä Panasonicin kanssa.

        Yhteistyö varmistaa, että Toyota saa kehittyneitä ja kilpailukykyisiä sähköautojen akkuja, jotka vastaavat kasvavaan kysyntään.

        Käyttääkö mikään muu valmistaja kuin Tesla enää niitä sylinterikennoja


    • Anonyymi

      Mitä järkeä on pitkän toimintamatkan ladattavissa hybrideissä. Jos polttiksella on tarkoitus ajaa mahdollisimman vähän ja latailla ainakin kerran vuorokaudessa, niin mitä sillä sisältä ruostuvalla polttiksella autossa tekee. On vain lyhytikäinen ja kallis korjattava. Pikalatausta ei ole ja huoltaakin pitää säännöllisesti.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ei farkkuna kilpaile Ravin kanssa. Vaikka Ravi ei niin häävi ole niin tuo kyllä onneton maantiellä siinä vaiheessa kun akku loppuu.


      • Anonyymi

        Saman kokoinen Aion V on myös nyt myynnissä. Range 510 km wptl, ja hinta 35900€ alkaen. Paha rasti Toyotalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei farkkuna kilpaile Ravin kanssa. Vaikka Ravi ei niin häävi ole niin tuo kyllä onneton maantiellä siinä vaiheessa kun akku loppuu.

        Onko VW id7 GTX hyvä?


    • Anonyymi

      Eikös noiden hintoja pudoteltu välillä kymppitonnin verran? Saapa nähdä mille tasolle Toyota uskaltaa hinnan nostaa panttimaksun kera?

    • Anonyymi

      Alkaa Ravin hinnoittelu olemaan hankalaa, kun uutena on kisaan astunut Aion V sähkösittari. Hinta vain 35.900€. Koko aika sama kuin Ravissa, BZ4X:ssä tai id.4:ssä

      • Anonyymi

        Suomessa löytyy aina näitä hölmöjä vedätettäviä jotka ostavat Toyotan vaikka kuinka ylihintaisen ja vaikka auto on luokkansa heikoin ja huonoin.
        Kannattaisi joskus vilkaista Toyotan hintoja ja autojen hintoja ulkomailta ja tajuta kuinka suomalaista viedään nenärenkaasta ja hän maksaa iloisena myös kalleimman huolto-ohjelman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa löytyy aina näitä hölmöjä vedätettäviä jotka ostavat Toyotan vaikka kuinka ylihintaisen ja vaikka auto on luokkansa heikoin ja huonoin.
        Kannattaisi joskus vilkaista Toyotan hintoja ja autojen hintoja ulkomailta ja tajuta kuinka suomalaista viedään nenärenkaasta ja hän maksaa iloisena myös kalleimman huolto-ohjelman.

        On sulla kuvitelmat. Perehdy tietoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa löytyy aina näitä hölmöjä vedätettäviä jotka ostavat Toyotan vaikka kuinka ylihintaisen ja vaikka auto on luokkansa heikoin ja huonoin.
        Kannattaisi joskus vilkaista Toyotan hintoja ja autojen hintoja ulkomailta ja tajuta kuinka suomalaista viedään nenärenkaasta ja hän maksaa iloisena myös kalleimman huolto-ohjelman.

        Pääseehän käymään usein takaisinkutsuissa ja tappelemaan kuka maksaa suunnitteluvirheiden korjaukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääseehän käymään usein takaisinkutsuissa ja tappelemaan kuka maksaa suunnitteluvirheiden korjaukset.

        Toyota ei maksa edes hapettua korkeajännitejohtoja.
        Korjaus maksaa vain 5000 euroa + työt.

        Eikä Toyota maksanut edes Corollan lämmövaihtimia.
        Nämä on jo rajattu pois Relax turvan korvauksista.

        Ihanan kallista ajaa Tojolla.

        On se Toyotan luotettavuus pudonnut pahasti 2020 jölkeen.
        Huonompaa autoa saa hakea ajo-ominaisuuksien ja luotettavuuden osalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota ei maksa edes hapettua korkeajännitejohtoja.
        Korjaus maksaa vain 5000 euroa työt.

        Eikä Toyota maksanut edes Corollan lämmövaihtimia.
        Nämä on jo rajattu pois Relax turvan korvauksista.

        Ihanan kallista ajaa Tojolla.

        On se Toyotan luotettavuus pudonnut pahasti 2020 jölkeen.
        Huonompaa autoa saa hakea ajo-ominaisuuksien ja luotettavuuden osalta.

        Äläpä valehtele:

        Tuoreen tutkimuksen mukaan Toyota on kaikkein luotettavin ja vähävikaisin.

        Tuore testi: 02-09-2025 klo 10:09

        "Toisessa päässä taulukkoa japanilaiset merkit pitävät pintansa selvästi. Toyotalla takuuvaateita on vähiten, vain 7 prosenttia, ja perässä tulevat Honda ja Mazda. Myös Kia ja Hyundai mahtuvat luotettavuuden kärkijoukkoon.

        Yhteensä luvut toimivat selkeänä muistutuksena: premium‑merkki painottaa usein tekniikkaa ja mukavuutta, eikä pitkäikäisyys aina nouse etusijalle.

        Samaan aikaan Toyota ja muut japanilaisvalmistajat näyttävät, että uutuusarvo ja kestävyys voivat kulkea käsi kädessä. Ostajalle viesti on mutkaton — pelkkä merkkiprestiisi ei takaa rauhallista arkea ratin takana, ja korjauskulut riisuvat kiillon nopeasti."

        https://speedme.ru/fi/posts/id1170-uk-n-luotettavuuslista-land-rover-pohjalla-toyota-k-rjess


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota ei maksa edes hapettua korkeajännitejohtoja.
        Korjaus maksaa vain 5000 euroa työt.

        Eikä Toyota maksanut edes Corollan lämmövaihtimia.
        Nämä on jo rajattu pois Relax turvan korvauksista.

        Ihanan kallista ajaa Tojolla.

        On se Toyotan luotettavuus pudonnut pahasti 2020 jölkeen.
        Huonompaa autoa saa hakea ajo-ominaisuuksien ja luotettavuuden osalta.

        Onkos Toyotassa ajo-ominaisuuksia??

        Minä olen sitä mieltä, että Toyotassa on vain ajo-omituisuuksia.


      • Anonyymi

        Ja tuo Aion on mm sisustukseltaan sata kertaa laadukkaampi kuin ravistin ja ulkoakin komeampi. Kiina osaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkos Toyotassa ajo-ominaisuuksia??

        Minä olen sitä mieltä, että Toyotassa on vain ajo-omituisuuksia.

        Moottori-lehti kirjoittaa:

        Toyota RAV4 Plug-in Hybrid yhdistää katumaasturin, suositun hybridivoimalinjan ja suuren akun. Hyvää: Taloudellisuus, hybridijärjestelmän toiminta, pitkä sähköinen toimintamatka, mukavuus, tilat.


    • Anonyymi

      Naapurilla Toyota Rav2. Eli pelkkä etuveto. Huomasi ettei saa vetää raskasta vaunua sillä. Eivät ota autokaupassa vaihdossa.

      • Anonyymi

        Kuulin saman että mikään autoliike ei enää syvässä lamassa ota vaihdokkina etuvetoista Ravia, sen pitää olla neliveto.


      • Anonyymi

        RAV4 on autokaupoissa todella kysytty malli, koska se on uutenakin eniten rekisteröity. Suurin osa haluaa pienikulutuksisen etuvetoisen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Stubb jo paljon tunnetumpi kuin kaikki persut yhteensä

      Nyt on aika ottaa mittaa tunnettavuudesta, herrat ja narrit! Joku tuolla toisessa ketjussa väitti, että "persujen rivimi
      Maailman menoa
      69
      10209
    2. Miksi persuilla ei ole firmoja?

      Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      75
      6966
    3. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

      Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      25
      6956
    4. Persu Keskisarja on politiikan Uuno Turhapuro

      Asiantuntija luonnehtii Keskisarjaa Trumpin ajan Turhapuroksi, joka ärsyttää kokoomusta. – Keskisarjan känni-imago j
      Maailman menoa
      100
      6230
    5. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

      Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      96
      5753
    6. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

      Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      44
      5298
    7. Tutkielma Marinin hallituksen epäonnistumisista rankkaa luettavaa

      Marinin hallituksen epäonnistumiset voi tiivistää negatiivisessa sävyssä seuraavasti: Hallitus teki useita vakavia virh
      Maailman menoa
      76
      5050
    8. Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi

      Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset
      Maailman menoa
      18
      4537
    9. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

      Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      34
      4531
    10. Oikeistohallitusten aikaan saannokset.

      Holkerin touhujen seurauksena lama. Aho jatkoi tuhoa osaamattomuudellaan. Katainen ja alkoi talouden alamäki. Sipilä ja
      Maailman menoa
      47
      4172
    Aihe