Markkinoille on tullut ja tulossa edullisia ladattavia hybridejä pitkillä sähköajomatkoilla. Muutenkin Toyotien hinnat ovat alkaneet mietityttää autonostajia.
Toyotalle tulee olemaan haasteellista hinnoitella tuleva RAV4 niin, että sen suosio säilyy.
32
177
Vastaukset
- Anonyymi
Aina noita menee se vakiomäärä kun 2-3 vuotiaan RAVit on pakko vaihtaa uusiin ettei vanha ala liikaa pykimään ja pantti jää lunastamatta.
- Anonyymi
Toinen 🤡, kannattasiko luke muutakin kuin Aku Ankkaa.
Muutama viikko takaperin oli tutkimus, että Toyota pitää arvonsa parhaiten, siinä missä Toyotan arvo laski 5 vuoden, muut menettivät 2 vuoden enemmän.
Ymmärrän sinun katkeruutesi, Punto kun vie vaidossa, väliraha kasvaa sulle aivan iiansuureksi.
Muutenkin ihmettelen näitä jotka saavat kiksejä aivan perusautoista.
Pulkka kuin pulkka. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toinen 🤡, kannattasiko luke muutakin kuin Aku Ankkaa.
Muutama viikko takaperin oli tutkimus, että Toyota pitää arvonsa parhaiten, siinä missä Toyotan arvo laski 5 vuoden, muut menettivät 2 vuoden enemmän.
Ymmärrän sinun katkeruutesi, Punto kun vie vaidossa, väliraha kasvaa sulle aivan iiansuureksi.
Muutenkin ihmettelen näitä jotka saavat kiksejä aivan perusautoista.
Pulkka kuin pulkka.Pantti harha tuonkin aiheuttaa ja tyhmät siihen astuu eikä tajua, että väliraha ratkaisseen, mutta jos siitä on jo itse maksanut ison osan, niin kuka onkaan nenärenkaassa?
- Anonyymi
Juuri oli tutkimus että Toyota säilyttää parhaiten arvonsa.
Onhan sinulla oikeus mielipiteellesi, mutta älä yleistä sitä. - Anonyymi
Sinulla on hyvä auto, ei tarvitse murehtia, että joku sen varastasi.
Jos sen virheen teki, toise sen äkkiä takaisin. - Anonyymi
Sanon että ottaen huomioon akkujen kohoavat hinnat (akkufirma CATL Kiinassa tekee Toyotalle ajoakut ja Kiina perii kovat maksut), kaiken muun kohonneen hinnan ja maamme autoverot ja alvit sekä maahantuojamme ahneuden, niin sanoisin että hev-Ravi alkaa etuvetona 48.000 eur, nelivetoisena 51.000 eur sekä phev-etuveto 55.000 eur ja neliveto 58-59 tonnia, siis hinnat alkaen active tai ties mikä karvalakin nimi onkaan jatkossa. Huippumallit joku 6-8 tonnia lisää.
- Anonyymi
Unohtui vielä, että vertaan Corolla Crossin hintoihin, ja Rav4 on luokkaa ylempänä sekä koossa että "imagossa" joten hintaeroa tulee. Lisäksi Toyota haluaa yhä useamman ostavan Ravin sijaan BeeZeta-sähkiksen sekä uuden tulevan CHR+:n tai BeeZeta Touringin, niiden myynti pienentää merkin päästöjä ja estää EU:n sakot.
- Anonyymi
Tähän päivään asti Toyotan akut on valmistanut kylläkin Panasonic ja Toyota itse.
"Toyota ja Panasonic ovat tehneet useita merkittäviä yhteistyösopimuksia ja yhteisyrityksiä, erityisesti sähköautojen akkujen valmistukseen ja kehitykseen liittyen. Tämänhetkisenä yhteistyönä Toyota aikoo ostaa Primearth EV Energy Co., Ltd. (PEVE) -nimisen yrityksen kokonaan omakseen ja jatkaa yhteistyötä Panasonicin kanssa akkujen massatuotannon tehostamiseksi." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tähän päivään asti Toyotan akut on valmistanut kylläkin Panasonic ja Toyota itse.
"Toyota ja Panasonic ovat tehneet useita merkittäviä yhteistyösopimuksia ja yhteisyrityksiä, erityisesti sähköautojen akkujen valmistukseen ja kehitykseen liittyen. Tämänhetkisenä yhteistyönä Toyota aikoo ostaa Primearth EV Energy Co., Ltd. (PEVE) -nimisen yrityksen kokonaan omakseen ja jatkaa yhteistyötä Panasonicin kanssa akkujen massatuotannon tehostamiseksi."Taitaa olla jo vanhentunutta ja hapanta tietoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa olla jo vanhentunutta ja hapanta tietoa?
Eiköhän ne tule Kiinan kumppaneilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tähän päivään asti Toyotan akut on valmistanut kylläkin Panasonic ja Toyota itse.
"Toyota ja Panasonic ovat tehneet useita merkittäviä yhteistyösopimuksia ja yhteisyrityksiä, erityisesti sähköautojen akkujen valmistukseen ja kehitykseen liittyen. Tämänhetkisenä yhteistyönä Toyota aikoo ostaa Primearth EV Energy Co., Ltd. (PEVE) -nimisen yrityksen kokonaan omakseen ja jatkaa yhteistyötä Panasonicin kanssa akkujen massatuotannon tehostamiseksi."Toyota RAV4 Plug-in Hybridin akun on valmistanut Corun PEVE Automotive Battery, Co., Ltd. (CPAB ) Changshu, Jiangsun maakunta, Kiina. Tämä yritys on Toyotan ja muiden yritysten, mukaan lukien Toyota Motor (China) Investment Co.:n edustajan, yhteisyritys ja Toyotan sähköajoneuvojen keskeinen toimittaja alueella .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa olla jo vanhentunutta ja hapanta tietoa?
Ei pole. Perehdy asiaan. Iso osa Teslankin akuista tulee Panasonicilta vaikka Tesla on perustanut omia akkutehtaita.
Toyota ja Panasonic ovat tehneet yhteistyötä autojen akkujen kehittämisessä jo vuosia, ja yhtiöt ovat perustaneet yhteisyrityksiä tavoitteenaan massatuotanto.
Toyotan tavoitteena on tulla merkittäväksi toimijaksi sähköautomarkkinoilla, ja Panasonicin akkuteknologia on tässä avainasemassa.
Toyota on vahvistanut akkuvalmistuskykyjään ostamalla täyden omistuksen Primearth EV Energy -yhtiöstä ja jatkaa yhteistyötä Panasonicin kanssa.
Yhteistyö varmistaa, että Toyota saa kehittyneitä ja kilpailukykyisiä sähköautojen akkuja, jotka vastaavat kasvavaan kysyntään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pole. Perehdy asiaan. Iso osa Teslankin akuista tulee Panasonicilta vaikka Tesla on perustanut omia akkutehtaita.
Toyota ja Panasonic ovat tehneet yhteistyötä autojen akkujen kehittämisessä jo vuosia, ja yhtiöt ovat perustaneet yhteisyrityksiä tavoitteenaan massatuotanto.
Toyotan tavoitteena on tulla merkittäväksi toimijaksi sähköautomarkkinoilla, ja Panasonicin akkuteknologia on tässä avainasemassa.
Toyota on vahvistanut akkuvalmistuskykyjään ostamalla täyden omistuksen Primearth EV Energy -yhtiöstä ja jatkaa yhteistyötä Panasonicin kanssa.
Yhteistyö varmistaa, että Toyota saa kehittyneitä ja kilpailukykyisiä sähköautojen akkuja, jotka vastaavat kasvavaan kysyntään.Käyttääkö mikään muu valmistaja kuin Tesla enää niitä sylinterikennoja
- Anonyymi
Mitä järkeä on pitkän toimintamatkan ladattavissa hybrideissä. Jos polttiksella on tarkoitus ajaa mahdollisimman vähän ja latailla ainakin kerran vuorokaudessa, niin mitä sillä sisältä ruostuvalla polttiksella autossa tekee. On vain lyhytikäinen ja kallis korjattava. Pikalatausta ei ole ja huoltaakin pitää säännöllisesti.
- Anonyymi
RAV4:n kilpailija:
Hurja hybridifarmari tulossa Suomeen: kulkee pelkällä sähköllä 150km, tavaratila 675 litraa, hinta 43 000 euroa.
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/fd511725-dd03-41b9-945c-ce0ecde707cd- Anonyymi
Ei farkkuna kilpaile Ravin kanssa. Vaikka Ravi ei niin häävi ole niin tuo kyllä onneton maantiellä siinä vaiheessa kun akku loppuu.
- Anonyymi
Saman kokoinen Aion V on myös nyt myynnissä. Range 510 km wptl, ja hinta 35900€ alkaen. Paha rasti Toyotalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei farkkuna kilpaile Ravin kanssa. Vaikka Ravi ei niin häävi ole niin tuo kyllä onneton maantiellä siinä vaiheessa kun akku loppuu.
Onko VW id7 GTX hyvä?
- Anonyymi
Eikös noiden hintoja pudoteltu välillä kymppitonnin verran? Saapa nähdä mille tasolle Toyota uskaltaa hinnan nostaa panttimaksun kera?
Tilaa kunnon auto! Toyotan hinta on aina liikaa jos katsoo ajo-ominaisuuksia ja laatuvaikutelmaa.
https://www.zeekr.eu/models/7x- Anonyymi
Alkaa Ravin hinnoittelu olemaan hankalaa, kun uutena on kisaan astunut Aion V sähkösittari. Hinta vain 35.900€. Koko aika sama kuin Ravissa, BZ4X:ssä tai id.4:ssä
- Anonyymi
Suomessa löytyy aina näitä hölmöjä vedätettäviä jotka ostavat Toyotan vaikka kuinka ylihintaisen ja vaikka auto on luokkansa heikoin ja huonoin.
Kannattaisi joskus vilkaista Toyotan hintoja ja autojen hintoja ulkomailta ja tajuta kuinka suomalaista viedään nenärenkaasta ja hän maksaa iloisena myös kalleimman huolto-ohjelman. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa löytyy aina näitä hölmöjä vedätettäviä jotka ostavat Toyotan vaikka kuinka ylihintaisen ja vaikka auto on luokkansa heikoin ja huonoin.
Kannattaisi joskus vilkaista Toyotan hintoja ja autojen hintoja ulkomailta ja tajuta kuinka suomalaista viedään nenärenkaasta ja hän maksaa iloisena myös kalleimman huolto-ohjelman.On sulla kuvitelmat. Perehdy tietoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa löytyy aina näitä hölmöjä vedätettäviä jotka ostavat Toyotan vaikka kuinka ylihintaisen ja vaikka auto on luokkansa heikoin ja huonoin.
Kannattaisi joskus vilkaista Toyotan hintoja ja autojen hintoja ulkomailta ja tajuta kuinka suomalaista viedään nenärenkaasta ja hän maksaa iloisena myös kalleimman huolto-ohjelman.Pääseehän käymään usein takaisinkutsuissa ja tappelemaan kuka maksaa suunnitteluvirheiden korjaukset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pääseehän käymään usein takaisinkutsuissa ja tappelemaan kuka maksaa suunnitteluvirheiden korjaukset.
Toyota ei maksa edes hapettua korkeajännitejohtoja.
Korjaus maksaa vain 5000 euroa + työt.
Eikä Toyota maksanut edes Corollan lämmövaihtimia.
Nämä on jo rajattu pois Relax turvan korvauksista.
Ihanan kallista ajaa Tojolla.
On se Toyotan luotettavuus pudonnut pahasti 2020 jölkeen.
Huonompaa autoa saa hakea ajo-ominaisuuksien ja luotettavuuden osalta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota ei maksa edes hapettua korkeajännitejohtoja.
Korjaus maksaa vain 5000 euroa työt.
Eikä Toyota maksanut edes Corollan lämmövaihtimia.
Nämä on jo rajattu pois Relax turvan korvauksista.
Ihanan kallista ajaa Tojolla.
On se Toyotan luotettavuus pudonnut pahasti 2020 jölkeen.
Huonompaa autoa saa hakea ajo-ominaisuuksien ja luotettavuuden osalta.Äläpä valehtele:
Tuoreen tutkimuksen mukaan Toyota on kaikkein luotettavin ja vähävikaisin.
Tuore testi: 02-09-2025 klo 10:09
"Toisessa päässä taulukkoa japanilaiset merkit pitävät pintansa selvästi. Toyotalla takuuvaateita on vähiten, vain 7 prosenttia, ja perässä tulevat Honda ja Mazda. Myös Kia ja Hyundai mahtuvat luotettavuuden kärkijoukkoon.
Yhteensä luvut toimivat selkeänä muistutuksena: premium‑merkki painottaa usein tekniikkaa ja mukavuutta, eikä pitkäikäisyys aina nouse etusijalle.
Samaan aikaan Toyota ja muut japanilaisvalmistajat näyttävät, että uutuusarvo ja kestävyys voivat kulkea käsi kädessä. Ostajalle viesti on mutkaton — pelkkä merkkiprestiisi ei takaa rauhallista arkea ratin takana, ja korjauskulut riisuvat kiillon nopeasti."
https://speedme.ru/fi/posts/id1170-uk-n-luotettavuuslista-land-rover-pohjalla-toyota-k-rjess - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota ei maksa edes hapettua korkeajännitejohtoja.
Korjaus maksaa vain 5000 euroa työt.
Eikä Toyota maksanut edes Corollan lämmövaihtimia.
Nämä on jo rajattu pois Relax turvan korvauksista.
Ihanan kallista ajaa Tojolla.
On se Toyotan luotettavuus pudonnut pahasti 2020 jölkeen.
Huonompaa autoa saa hakea ajo-ominaisuuksien ja luotettavuuden osalta.Onkos Toyotassa ajo-ominaisuuksia??
Minä olen sitä mieltä, että Toyotassa on vain ajo-omituisuuksia. - Anonyymi
Ja tuo Aion on mm sisustukseltaan sata kertaa laadukkaampi kuin ravistin ja ulkoakin komeampi. Kiina osaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onkos Toyotassa ajo-ominaisuuksia??
Minä olen sitä mieltä, että Toyotassa on vain ajo-omituisuuksia.Moottori-lehti kirjoittaa:
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid yhdistää katumaasturin, suositun hybridivoimalinjan ja suuren akun. Hyvää: Taloudellisuus, hybridijärjestelmän toiminta, pitkä sähköinen toimintamatka, mukavuus, tilat.
- Anonyymi
Naapurilla Toyota Rav2. Eli pelkkä etuveto. Huomasi ettei saa vetää raskasta vaunua sillä. Eivät ota autokaupassa vaihdossa.
- Anonyymi
Kuulin saman että mikään autoliike ei enää syvässä lamassa ota vaihdokkina etuvetoista Ravia, sen pitää olla neliveto.
- Anonyymi
RAV4 on autokaupoissa todella kysytty malli, koska se on uutenakin eniten rekisteröity. Suurin osa haluaa pienikulutuksisen etuvetoisen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Stubb jo paljon tunnetumpi kuin kaikki persut yhteensä
Nyt on aika ottaa mittaa tunnettavuudesta, herrat ja narrit! Joku tuolla toisessa ketjussa väitti, että "persujen rivimi6910209Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?756966Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit256956Persu Keskisarja on politiikan Uuno Turhapuro
Asiantuntija luonnehtii Keskisarjaa Trumpin ajan Turhapuroksi, joka ärsyttää kokoomusta. – Keskisarjan känni-imago j1006230Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k965753Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?445298Tutkielma Marinin hallituksen epäonnistumisista rankkaa luettavaa
Marinin hallituksen epäonnistumiset voi tiivistää negatiivisessa sävyssä seuraavasti: Hallitus teki useita vakavia virh765050Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset184537Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus344531Oikeistohallitusten aikaan saannokset.
Holkerin touhujen seurauksena lama. Aho jatkoi tuhoa osaamattomuudellaan. Katainen ja alkoi talouden alamäki. Sipilä ja474172