Toyotalle tulee olemaan haasteellista hinnoitella tuleva RAV4 niin, että sen suosio säilyy.

Anonyymi-ap

Markkinoille on tullut ja tulossa edullisia ladattavia hybridejä pitkillä sähköajomatkoilla. Muutenkin Toyotien hinnat ovat alkaneet mietityttää autonostajia.

32

206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aina noita menee se vakiomäärä kun 2-3 vuotiaan RAVit on pakko vaihtaa uusiin ettei vanha ala liikaa pykimään ja pantti jää lunastamatta.

      • Anonyymi

        Toinen 🤡, kannattasiko luke muutakin kuin Aku Ankkaa.
        Muutama viikko takaperin oli tutkimus, että Toyota pitää arvonsa parhaiten, siinä missä Toyotan arvo laski 5 vuoden, muut menettivät 2 vuoden enemmän.

        Ymmärrän sinun katkeruutesi, Punto kun vie vaidossa, väliraha kasvaa sulle aivan iiansuureksi.

        Muutenkin ihmettelen näitä jotka saavat kiksejä aivan perusautoista.
        Pulkka kuin pulkka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toinen 🤡, kannattasiko luke muutakin kuin Aku Ankkaa.
        Muutama viikko takaperin oli tutkimus, että Toyota pitää arvonsa parhaiten, siinä missä Toyotan arvo laski 5 vuoden, muut menettivät 2 vuoden enemmän.

        Ymmärrän sinun katkeruutesi, Punto kun vie vaidossa, väliraha kasvaa sulle aivan iiansuureksi.

        Muutenkin ihmettelen näitä jotka saavat kiksejä aivan perusautoista.
        Pulkka kuin pulkka.

        Pantti harha tuonkin aiheuttaa ja tyhmät siihen astuu eikä tajua, että väliraha ratkaisseen, mutta jos siitä on jo itse maksanut ison osan, niin kuka onkaan nenärenkaassa?


    • Anonyymi

      Juuri oli tutkimus että Toyota säilyttää parhaiten arvonsa.

      Onhan sinulla oikeus mielipiteellesi, mutta älä yleistä sitä.

    • Anonyymi

      Sinulla on hyvä auto, ei tarvitse murehtia, että joku sen varastasi.
      Jos sen virheen teki, toise sen äkkiä takaisin.

    • Anonyymi

      Sanon että ottaen huomioon akkujen kohoavat hinnat (akkufirma CATL Kiinassa tekee Toyotalle ajoakut ja Kiina perii kovat maksut), kaiken muun kohonneen hinnan ja maamme autoverot ja alvit sekä maahantuojamme ahneuden, niin sanoisin että hev-Ravi alkaa etuvetona 48.000 eur, nelivetoisena 51.000 eur sekä phev-etuveto 55.000 eur ja neliveto 58-59 tonnia, siis hinnat alkaen active tai ties mikä karvalakin nimi onkaan jatkossa. Huippumallit joku 6-8 tonnia lisää.

      • Anonyymi

        Unohtui vielä, että vertaan Corolla Crossin hintoihin, ja Rav4 on luokkaa ylempänä sekä koossa että "imagossa" joten hintaeroa tulee. Lisäksi Toyota haluaa yhä useamman ostavan Ravin sijaan BeeZeta-sähkiksen sekä uuden tulevan CHR+:n tai BeeZeta Touringin, niiden myynti pienentää merkin päästöjä ja estää EU:n sakot.


      • Anonyymi

        Tähän päivään asti Toyotan akut on valmistanut kylläkin Panasonic ja Toyota itse.

        "Toyota ja Panasonic ovat tehneet useita merkittäviä yhteistyösopimuksia ja yhteisyrityksiä, erityisesti sähköautojen akkujen valmistukseen ja kehitykseen liittyen. Tämänhetkisenä yhteistyönä Toyota aikoo ostaa Primearth EV Energy Co., Ltd. (PEVE) -nimisen yrityksen kokonaan omakseen ja jatkaa yhteistyötä Panasonicin kanssa akkujen massatuotannon tehostamiseksi."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähän päivään asti Toyotan akut on valmistanut kylläkin Panasonic ja Toyota itse.

        "Toyota ja Panasonic ovat tehneet useita merkittäviä yhteistyösopimuksia ja yhteisyrityksiä, erityisesti sähköautojen akkujen valmistukseen ja kehitykseen liittyen. Tämänhetkisenä yhteistyönä Toyota aikoo ostaa Primearth EV Energy Co., Ltd. (PEVE) -nimisen yrityksen kokonaan omakseen ja jatkaa yhteistyötä Panasonicin kanssa akkujen massatuotannon tehostamiseksi."

        Taitaa olla jo vanhentunutta ja hapanta tietoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla jo vanhentunutta ja hapanta tietoa?

        Eiköhän ne tule Kiinan kumppaneilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähän päivään asti Toyotan akut on valmistanut kylläkin Panasonic ja Toyota itse.

        "Toyota ja Panasonic ovat tehneet useita merkittäviä yhteistyösopimuksia ja yhteisyrityksiä, erityisesti sähköautojen akkujen valmistukseen ja kehitykseen liittyen. Tämänhetkisenä yhteistyönä Toyota aikoo ostaa Primearth EV Energy Co., Ltd. (PEVE) -nimisen yrityksen kokonaan omakseen ja jatkaa yhteistyötä Panasonicin kanssa akkujen massatuotannon tehostamiseksi."

        Toyota RAV4 Plug-in Hybridin akun on valmistanut Corun PEVE Automotive Battery, Co., Ltd. (CPAB ) Changshu, Jiangsun maakunta, Kiina. Tämä yritys on Toyotan ja muiden yritysten, mukaan lukien Toyota Motor (China) Investment Co.:n edustajan, yhteisyritys ja Toyotan sähköajoneuvojen keskeinen toimittaja alueella .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla jo vanhentunutta ja hapanta tietoa?

        Ei pole. Perehdy asiaan. Iso osa Teslankin akuista tulee Panasonicilta vaikka Tesla on perustanut omia akkutehtaita.

        Toyota ja Panasonic ovat tehneet yhteistyötä autojen akkujen kehittämisessä jo vuosia, ja yhtiöt ovat perustaneet yhteisyrityksiä tavoitteenaan massatuotanto.

        Toyotan tavoitteena on tulla merkittäväksi toimijaksi sähköautomarkkinoilla, ja Panasonicin akkuteknologia on tässä avainasemassa.

        Toyota on vahvistanut akkuvalmistuskykyjään ostamalla täyden omistuksen Primearth EV Energy -yhtiöstä ja jatkaa yhteistyötä Panasonicin kanssa.

        Yhteistyö varmistaa, että Toyota saa kehittyneitä ja kilpailukykyisiä sähköautojen akkuja, jotka vastaavat kasvavaan kysyntään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pole. Perehdy asiaan. Iso osa Teslankin akuista tulee Panasonicilta vaikka Tesla on perustanut omia akkutehtaita.

        Toyota ja Panasonic ovat tehneet yhteistyötä autojen akkujen kehittämisessä jo vuosia, ja yhtiöt ovat perustaneet yhteisyrityksiä tavoitteenaan massatuotanto.

        Toyotan tavoitteena on tulla merkittäväksi toimijaksi sähköautomarkkinoilla, ja Panasonicin akkuteknologia on tässä avainasemassa.

        Toyota on vahvistanut akkuvalmistuskykyjään ostamalla täyden omistuksen Primearth EV Energy -yhtiöstä ja jatkaa yhteistyötä Panasonicin kanssa.

        Yhteistyö varmistaa, että Toyota saa kehittyneitä ja kilpailukykyisiä sähköautojen akkuja, jotka vastaavat kasvavaan kysyntään.

        Käyttääkö mikään muu valmistaja kuin Tesla enää niitä sylinterikennoja


    • Anonyymi

      Mitä järkeä on pitkän toimintamatkan ladattavissa hybrideissä. Jos polttiksella on tarkoitus ajaa mahdollisimman vähän ja latailla ainakin kerran vuorokaudessa, niin mitä sillä sisältä ruostuvalla polttiksella autossa tekee. On vain lyhytikäinen ja kallis korjattava. Pikalatausta ei ole ja huoltaakin pitää säännöllisesti.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ei farkkuna kilpaile Ravin kanssa. Vaikka Ravi ei niin häävi ole niin tuo kyllä onneton maantiellä siinä vaiheessa kun akku loppuu.


      • Anonyymi

        Saman kokoinen Aion V on myös nyt myynnissä. Range 510 km wptl, ja hinta 35900€ alkaen. Paha rasti Toyotalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei farkkuna kilpaile Ravin kanssa. Vaikka Ravi ei niin häävi ole niin tuo kyllä onneton maantiellä siinä vaiheessa kun akku loppuu.

        Onko VW id7 GTX hyvä?


    • Anonyymi

      Eikös noiden hintoja pudoteltu välillä kymppitonnin verran? Saapa nähdä mille tasolle Toyota uskaltaa hinnan nostaa panttimaksun kera?

    • Anonyymi

      Alkaa Ravin hinnoittelu olemaan hankalaa, kun uutena on kisaan astunut Aion V sähkösittari. Hinta vain 35.900€. Koko aika sama kuin Ravissa, BZ4X:ssä tai id.4:ssä

      • Anonyymi

        Suomessa löytyy aina näitä hölmöjä vedätettäviä jotka ostavat Toyotan vaikka kuinka ylihintaisen ja vaikka auto on luokkansa heikoin ja huonoin.
        Kannattaisi joskus vilkaista Toyotan hintoja ja autojen hintoja ulkomailta ja tajuta kuinka suomalaista viedään nenärenkaasta ja hän maksaa iloisena myös kalleimman huolto-ohjelman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa löytyy aina näitä hölmöjä vedätettäviä jotka ostavat Toyotan vaikka kuinka ylihintaisen ja vaikka auto on luokkansa heikoin ja huonoin.
        Kannattaisi joskus vilkaista Toyotan hintoja ja autojen hintoja ulkomailta ja tajuta kuinka suomalaista viedään nenärenkaasta ja hän maksaa iloisena myös kalleimman huolto-ohjelman.

        On sulla kuvitelmat. Perehdy tietoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa löytyy aina näitä hölmöjä vedätettäviä jotka ostavat Toyotan vaikka kuinka ylihintaisen ja vaikka auto on luokkansa heikoin ja huonoin.
        Kannattaisi joskus vilkaista Toyotan hintoja ja autojen hintoja ulkomailta ja tajuta kuinka suomalaista viedään nenärenkaasta ja hän maksaa iloisena myös kalleimman huolto-ohjelman.

        Pääseehän käymään usein takaisinkutsuissa ja tappelemaan kuka maksaa suunnitteluvirheiden korjaukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääseehän käymään usein takaisinkutsuissa ja tappelemaan kuka maksaa suunnitteluvirheiden korjaukset.

        Toyota ei maksa edes hapettua korkeajännitejohtoja.
        Korjaus maksaa vain 5000 euroa + työt.

        Eikä Toyota maksanut edes Corollan lämmövaihtimia.
        Nämä on jo rajattu pois Relax turvan korvauksista.

        Ihanan kallista ajaa Tojolla.

        On se Toyotan luotettavuus pudonnut pahasti 2020 jölkeen.
        Huonompaa autoa saa hakea ajo-ominaisuuksien ja luotettavuuden osalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota ei maksa edes hapettua korkeajännitejohtoja.
        Korjaus maksaa vain 5000 euroa työt.

        Eikä Toyota maksanut edes Corollan lämmövaihtimia.
        Nämä on jo rajattu pois Relax turvan korvauksista.

        Ihanan kallista ajaa Tojolla.

        On se Toyotan luotettavuus pudonnut pahasti 2020 jölkeen.
        Huonompaa autoa saa hakea ajo-ominaisuuksien ja luotettavuuden osalta.

        Äläpä valehtele:

        Tuoreen tutkimuksen mukaan Toyota on kaikkein luotettavin ja vähävikaisin.

        Tuore testi: 02-09-2025 klo 10:09

        "Toisessa päässä taulukkoa japanilaiset merkit pitävät pintansa selvästi. Toyotalla takuuvaateita on vähiten, vain 7 prosenttia, ja perässä tulevat Honda ja Mazda. Myös Kia ja Hyundai mahtuvat luotettavuuden kärkijoukkoon.

        Yhteensä luvut toimivat selkeänä muistutuksena: premium‑merkki painottaa usein tekniikkaa ja mukavuutta, eikä pitkäikäisyys aina nouse etusijalle.

        Samaan aikaan Toyota ja muut japanilaisvalmistajat näyttävät, että uutuusarvo ja kestävyys voivat kulkea käsi kädessä. Ostajalle viesti on mutkaton — pelkkä merkkiprestiisi ei takaa rauhallista arkea ratin takana, ja korjauskulut riisuvat kiillon nopeasti."

        https://speedme.ru/fi/posts/id1170-uk-n-luotettavuuslista-land-rover-pohjalla-toyota-k-rjess


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota ei maksa edes hapettua korkeajännitejohtoja.
        Korjaus maksaa vain 5000 euroa työt.

        Eikä Toyota maksanut edes Corollan lämmövaihtimia.
        Nämä on jo rajattu pois Relax turvan korvauksista.

        Ihanan kallista ajaa Tojolla.

        On se Toyotan luotettavuus pudonnut pahasti 2020 jölkeen.
        Huonompaa autoa saa hakea ajo-ominaisuuksien ja luotettavuuden osalta.

        Onkos Toyotassa ajo-ominaisuuksia??

        Minä olen sitä mieltä, että Toyotassa on vain ajo-omituisuuksia.


      • Anonyymi

        Ja tuo Aion on mm sisustukseltaan sata kertaa laadukkaampi kuin ravistin ja ulkoakin komeampi. Kiina osaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkos Toyotassa ajo-ominaisuuksia??

        Minä olen sitä mieltä, että Toyotassa on vain ajo-omituisuuksia.

        Moottori-lehti kirjoittaa:

        Toyota RAV4 Plug-in Hybrid yhdistää katumaasturin, suositun hybridivoimalinjan ja suuren akun. Hyvää: Taloudellisuus, hybridijärjestelmän toiminta, pitkä sähköinen toimintamatka, mukavuus, tilat.


    • Anonyymi

      Naapurilla Toyota Rav2. Eli pelkkä etuveto. Huomasi ettei saa vetää raskasta vaunua sillä. Eivät ota autokaupassa vaihdossa.

      • Anonyymi

        Kuulin saman että mikään autoliike ei enää syvässä lamassa ota vaihdokkina etuvetoista Ravia, sen pitää olla neliveto.


      • Anonyymi

        RAV4 on autokaupoissa todella kysytty malli, koska se on uutenakin eniten rekisteröity. Suurin osa haluaa pienikulutuksisen etuvetoisen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

      Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      137
      14368
    2. Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa

      Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va
      Maailman menoa
      32
      5981
    3. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

      Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      155
      5561
    4. Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?

      Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua
      Maahanmuutto
      309
      4389
    5. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

      Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      42
      4163
    6. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

      Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      108
      3692
    7. Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"

      Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant
      Maailman menoa
      16
      3642
    8. Vanhat miehet eivät muista

      Niinistö muistaa vain Marinin hölmistyneen ilmeen, mutta ei miksi möllötti sen näköisenä. Vanhanen taas ei muuten vaan
      Maailman menoa
      26
      3584
    9. Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta

      Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan
      Maailman menoa
      64
      2672
    10. Huomenta naiselle

      Toivottavasti tiedät, etten ole koskaan tuntenut ketään kohtaan näin voimakkaasti. Olen tietenkin meistä epävarma silti.
      Ikävä
      95
      1482
    Aihe