Näkeekö hän silloin unta?
Kun ihminen nukkuu nukutettaessa leikkausta varten
20
132
Vastaukset
- Anonyymi
Minut on nukutettu monta kertaa, ja kerran pidettiin keinotekoisessa koomassakin nelisen viikkoa.
En muista nähneeni unia milloinkaan ollessani nukutettuna. - Anonyymi
kyllä nukutuksessa voi nähdä unia
- Anonyymi
Ainakaan minä en nukutettuna ole unia nähnyt. Takana monta nukutusta ja isojakin leikkauksia sydän pysäytettynä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakaan minä en nukutettuna ole unia nähnyt. Takana monta nukutusta ja isojakin leikkauksia sydän pysäytettynä.
mutta nyt oli kyse onko mahdollista nähdä unia niin on mahdollista
- AnonyymiUUSI
Ihmisen tulee nähdä unia silloin aivot on terveet.
kun unet loppuu aivot sammuu.- AnonyymiUUSI
kaikki näkevät unia. on eri asia muistaako nähneensä unia.
- AnonyymiUUSI
Onko tämän oltava binäärisen ehdoton joko tai-kysymys, vai voiko siinä olla jotain harmaan sävyjä? Missä menee biologisen naisen ja miehen välinen raja? Onko joitain lajeja, joissa ongelma ei ole yhtä iso? Monimutkaisen keskustelun linjaaminen suurelta osin naisvihaksi ei välttämättä ole paras tapa saada omaa pointtiaan esille.
Minun ja varmaan suurimman osan kanta on, että urheilijoiden turvallisuus on tärkeää ja se tulee päätöksenteossa ottaa huomioon. Kamppailulajien ulkopuolella riskit ovat nähdäkseni hyvin pienet ja valtaosassa lajeja ei ole kilpailijoiden välistä kontaktia alkuunkaan. Voitaisiinko tässä pohtia jotain sellaista, että vaarallisemmissa lajeissa sovelletaan hieman tiukempaa harkintaa kuin vähemmän vaarallisissa?
Sanot, että kourallinen transurheilijoita uhraa "kaikkien naisurheilijoiden unelmat". Etkö sinä myös kääntäen tällöin vaadi koko transyhteisön syrjimistä muutaman yksittäisen urheilijan takia? Ongelma ei toistaiseksi ole laajamittainen, monet transnaiset eivät ole lajeissaan edes kovin menestyneitä ja jokainen tapaus on muutenkin hyvin yksilöllinen. Sen takia tämän keskustelun avanneen twiitin kaltaiset ulostulot vaikuttavat tarkoituksellisen ylimitoitetuilta ja syvempiä motiiveja etsisin ihan muualta kuin naisurheilijoiden turvallisuudesta tai mahdollisuudesta kilpailla reilusti.
Tilanne on siinä mielessä harmillinen, että tässä keskustelussa transfobiansa voi helposti naamioida huoleksi naisurheilijoista ja samasta syystä on helppo leimautua transfobiseksi, vaikka esittäisi ihan asiallisia huolia vaikka painijoiden tai nyrkkeilijöiden terveyden- AnonyymiUUSI
Ja mitenköhän tämä nyt liittyy nukutuksiin ja unennäkemiseen ?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja mitenköhän tämä nyt liittyy nukutuksiin ja unennäkemiseen ?
Helsingissä ei ole nautittu jääkiekkomenestystä sitten vuoden 2011. Jokerit on palannut harharetken jälkeen kotimaan maaperälle ja pöhinää tuntuu olevan. HIFK on alisuorittanut jo yli vuosikymmenen.
Tampere vaikuttaa liian ylivoimaiselta Helsinkiin verrattuna. Ehkä Helsingissä on tarve yhdistää voimat menestyksen takeeksi.
Onko yhdistyminen mahdollista? Junioritoiminnan osalta oltaisiin vielä takamatkalla mutta paljon lähempänä kuin eri seuroina. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Helsingissä ei ole nautittu jääkiekkomenestystä sitten vuoden 2011. Jokerit on palannut harharetken jälkeen kotimaan maaperälle ja pöhinää tuntuu olevan. HIFK on alisuorittanut jo yli vuosikymmenen.
Tampere vaikuttaa liian ylivoimaiselta Helsinkiin verrattuna. Ehkä Helsingissä on tarve yhdistää voimat menestyksen takeeksi.
Onko yhdistyminen mahdollista? Junioritoiminnan osalta oltaisiin vielä takamatkalla mutta paljon lähempänä kuin eri seuroina.Ehkä sunkin kannattaisi yrittää nukkua välillä.
- AnonyymiUUSI
Vastaa itse.
Älä kopioi AIn älyttömyyksiä
- AnonyymiUUSI
Itse näen unia puolinukuksissa, juuri siinä ennen heräämistä. Tai ainakin muistan ne vain silloin. Tämän vuoksi luulen, etteivät nukutetut näe unia ainakaan leikkauksen aikana. Seuraava nukahtamisen jälkeen minkä he näkevät ja kuulevat on kun sairaanhoitaja herättelee omalla nimellään.
- AnonyymiUUSI
Muistaakseni unet nähdään rem univaiheessa, univaiheitahan on tyypillisesti unen aikana useita.
Tuskin nukutuksessa tavoitellaan remunta sillä siihen kuuluu lihasten nykimistä, liikkumista ja jopa puhumista.
Eiköhän nukutuksessa tavoitella sellaista syvän unen tilaa jossa syke madaltuu ja lihakset rentoutuvat ja aivotoiminta vähenee.- AnonyymiUUSI
Itse olen epäileväinen tuosta REM-uni vaiheesta ym.
Minun ei tarvitse nukahtaa kuin puoleksi tunniksi, tai jopa lyhyemmäksi ajaksi, ja näen jo unta.
REM-univaihe ei taida ehtiä tulla niin nopeasti ? En oikein itsekään ymmärrä, miten on mahdollista nähdä unta noin lyhyen unen aikana. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen epäileväinen tuosta REM-uni vaiheesta ym.
Minun ei tarvitse nukahtaa kuin puoleksi tunniksi, tai jopa lyhyemmäksi ajaksi, ja näen jo unta.
REM-univaihe ei taida ehtiä tulla niin nopeasti ? En oikein itsekään ymmärrä, miten on mahdollista nähdä unta noin lyhyen unen aikana.Paitti jos on niin pimiätä, ettei ees nää uniakhan katella.
https://www.youtube.com/watch?v=rwASt9kBcYw - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Paitti jos on niin pimiätä, ettei ees nää uniakhan katella.
https://www.youtube.com/watch?v=rwASt9kBcYwNiinpä, tai kun nukkuu silmät kiinni, niin ei voi nähdä unia.....
- AnonyymiUUSI
Uni koostuu erilaisista jaksoista, kuten REM-unesta ja syvästä unesta, mutta tätä vaihtelua ei esiinny nukutettuna ollessa.
Nukutus tietysti myös sammuttaa kipusignaalit kokonaan, mitä ei tapahdu luonnollisessa unessa. Tällöin esimerkiksi jalkakramppi tai hartiakipu voi herättää nukkujan. - AnonyymiUUSI
Hälläkö sitten väliä. Suomessa on ammattitaitoinen anestesia. Kun muistaa hengitellä riittävästi, kaikista nukutuslääkkeistä herää paremmin.
Kymmeniä kertoja nukutettu perusterve ukkeli 86v.- AnonyymiUUSI
ja minä olen perusterve nainen jota ei ole ikinä nukutettu
- AnonyymiUUSI
tervettä ihmistä ei tarvi nukuttaa. eli olet jotenkin ollut sairas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra haluaa muuttaa
maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....23810326Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!
🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen864936- 2444439
Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan
Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht1664310Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!
Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu1574214Päivän Riikka: Valmet Automotive aloittaa jättimäiset muutosneuvottelut
😭😭😭😭😭😭😭 Tämäkin vielä, Brutukseni. Että ei olisi Suomen historian pahimmat työttömyysluvut riittäneet, niin Riik893435Mercedes-Benzille riitti Suomen äärioikeistohallitus
Tästä jo pari vuotta sitten varoiteltiin, että kaikki ulkomaalaiset investoijat poistuvat fasistipersujen myötä tukemast163164Sebu Tynkkynen vaatii Ulkopoliittisen instituutin rahoituksen leikkaamista
kun UPI:n tutkija kritisoi Tynkkystä, Mikä Trump tuo Tynkkynen oikein luulee olevansa? https://www.iltalehti.fi/politi142910Keskisarja kiihotti persuja kansanryhmää vastaan
Rikoksen vakavuutta lisää se, että Keskisarja toimii eduskuntapuolueen puheenjohtajana, jonka puheilla on enemmän painoa312887Kolmepäiväinen työviikko on kulman takana
Zoomin toimitusjohtajan mukaan tekoäly alkaa olla monissa työtehtävissä niin tehokas, että ihmiset voivat pudottaa työpä22766