https://yle.fi/a/74-20184764
"Microsoft on ilmoittanut Windows 10 -tuen päättyvän lokakuussa. Toisaalta yhtiö kertoo myös, että käyttöjärjestelmä on turvallinen vielä vuoden, kirjoittaa toimittaja Petteri Juuti.
Käyttäjäasetusten tallentaminen Microsoftin OneDrive -palveluun on veloituksettomana kenties houkuttelevin vaihtoehto. Tässä tapauksessa ongelmana on se, että palvelu on maksullinen, jos tilaa tarvitsee yli viisi gigatavua.
Jos varmuuskopiot tehdään vain sovellusten käyttäjätiedoista (esimerkiksi internet-selaimen tapauksessa kirjanmerkeistä, tallennetuista salasanoista ja sivuhistoriasta), tila riittää huomattavasti varmemmin."
Ihmiset menee paniikkiin ja varmuuskopioi tallennetut salasanansa ja lähettää varmuuskopiot microsoftille.
Sitten ihmettelevät, kun heidät hakkeroidaan ja tiedot joutuvat rikollisten haltuun, kun ovat varmuuskopioineet salsanansa ja lähettäneet ne microsoftin onedrive palveluun.
Annatko microsoftille salasanasi
20
308
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä ne Googlellekin kelpaa jollei microsoftia kiinnosta.
- Anonyymi
Ei Googlessa ole noin! : käyttäjätiedoista (esimerkiksi internet-selaimen tapauksessa kirjanmerkeistä, tallennetuista salasanoista ja sivuhistoriasta), tila riittää huomattavasti varmemmin."
- Anonyymi
Joo. MS yrittää pakottaa W10 ihmiset pilveen. ihan pakoolla
Ei se ole enää windows sen jälkeen!- Anonyymi
W11 = Osta, Maksa, Osta, Maksa, Osta, Maksa, Osta, Maksa, Osta, Maksa, Osta, Maksa,
- Anonyymi
sähköpostin asentaja
- Anonyymi
Windows ongelmia:
WiFi-yhteys avautuu hitaasti
Minulle on tullut ongelmia WiFi-yhteyden kanssa sen jälkeen, kun olen käynnistänyt Windows 10 -tietokoneeni. Voi helposti kulua muutama minuutti siihen, että yhteys reitittimeen muodostuu. Toinen tietokoneeni muodostaa yhteyden moitteettomasti. Johtuuko se verkkokortistani? Mitä voin tehdä asialle?
Mihin hävisi WLAN?
Minulla oli ennen toimintokeskuksessa painike, jolla voin kytkeä WLAN-yhteyden - Anonyymi
Suomi24 palstat on nykyään yleisen vitsailun aiheena. Täällä on kuulemma kaikkien alojen asiantuntijat.
- Anonyymi
Uhondit prllrtisi.
- Anonyymi
Kaikki salasanani on ruutuvihkossa tai sitten ihan korvien välissä. Tietokoneelle en tallenna mitään, en luota yhteenkään teknologia firmaan.
- Anonyymi
Mulla on kaikki ollut jo 1995 vuodelta, netissä. Ja 1999 saatiin ensimmäinen kiinteä syteys. Sitä ennen oli kaksi isdn, oma ja naapurin puhelinverkon.
Varmaan pian tulee susi ja syö.
- Anonyymi
En AnnA
- Anonyymi
Windows-päivitys huijaa käyttämään Edgeä
Sinua tervehtivät Microsoftin hakukoneen Bingin ja Edge-selaimen uudet mainokset koko ruudulla, kun päivität tietokoneesi Windows 11:een lähitulevaisuudessa. Nyt on siis oltava erityisen varovainen, ettet tee väärää valintaa tai sorru kalliiseen Microsoftin palvelun tilaukseen.- Anonyymi
Mistä niitä mainoksia saa, mulla ei ole yhtään.
Päivitin 7,5 v vanhan win10 yhteentoista.
- Anonyymi
Tällaisia viestejä kannattaa varoa
Joudut pettymään, jos toivoit pääseväsi nopeasti takaisin hommiin Windows 11 -tietokoneen suuren päivityksen jälkeen.
Saatat päätyä hankkimaan kalliin tilauksen tai vaihtamaan vieraaseen selaimeen, jos et käytä ylimääräisiä minuutteja Microsoftin uuteen ajanvietteeseen.
Seuraavassa käymme läpi "tarjoukset", jotka sinun on otettava huomioon Windows 11:n päivityksen yhteydessä. Ne näytetään osana päivitysprosessia, joten niitä ei voi välttää tai sivuuttaa. - Anonyymi
Ai mitenkä niin VAIN vuoden?
Tämä oli tiedossa jo 2024 heinäkuussa:
"To recap, the Windows 10 ESU will get users bug fixes, security updates and technical support until October 13, 2026.
If you don't pay for the ESU, you can still keep using Windows 10, you just won't get any major updates.
At the very least, though, Microsoft will continue to deliver MS 365 app security updates, as well as Windows Defender antivirus intelligence updates, until October 2028."
Siis Defender päivittyy syyskuulle -28.
Siitä vapaasta tiedonvälityksestä: Sen lauluja laulat kenenkä leipää syöt... - Anonyymi
Auttaako jos koneessa on maksullinen elisan tietoturva ?
- Anonyymi
Eikö kukaan tiedä ?
- Anonyymi
EN ANNA!
- Anonyymi
Vanhaa tietoa. MS muutti tuon jälkeen rekisteröimisehtoja ESU-järjestelmään.
Vuoden lisäpäivitykset saa ilmaiseksi tallentamatta mitään pilvipalveluun. Ainoa ehto oli MS-tilin luominen ja kirjautuminen koneelle sillä tilillä vähintään 60 päivän välein. Muulloin voi käyttää paikallista tiliä. - Anonyymi
Käytän edelleenkin Windows konettani pelkästään paikallisella käyttäjätunnuksella.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512