minua häiritsee yksi asia. miksi ihmisrotu on niin tärkeä kaikille. jo satoja vuosia on tumma ihoisia pidetty noitina, karkotettu maasta, pilkattu ym. en siis itse ole tummaihoinen, mutta miksi viattomia ihmisiä pilkataan ja haukutaan? on ystävällisiäkin tummia, mutta myös kamalia ihmisiä. sitähän ne ihmiset ovat, vaarallisia maailmassa. en ymmärrä tätä maailmaa. miksei ihmisrodut voi olla samanarvoisia? ottakaa kantaa, vittuilijat voivat pitää turpansa kiinni.
Vastaukset 13
- valo-poika
että jotkut tummaihoiset varastelevat mutta on myös paljon sellaisia ihan kunnollisia ihmisiä.Mäkin olen kyllä kans huomannut että tummaihoisia pidetään jotenkin erilaisina...
- Nimetön
mutta miksei meitä kiusata vaikka vaaleaihoisetkin ovat erilaisia tummaihoisten mielestä.
- Nevahööd
Ihmiset tarvitsevat aina jonkun syntipukin. Erilaisia yleensä kiusataan.
Mutta niillähän on sama asia kuin meillä, ne pitää meitä outoina. Niitten mielestä tavalliset ihmiset on tummia ja oudot vaaleita.
- Nevahööd
Jenkkapoo kirjoitti:
Mutta niillähän on sama asia kuin meillä, ne pitää meitä outoina. Niitten mielestä tavalliset ihmiset on tummia ja oudot vaaleita.
Tietysti! Kaikki on suhteellista...
- Milkakuu
kyllähän valkoihoisetkin ryöstelevät? Erinlaisuutta yritetään "kaupata" nykypäivänä rikkauten, mutta on myös ahdasmielisiä ihmsiä. Uskon, että erinlaisuus on todella rikkaus. Mutta usein myös "teinit" käyttäytyvät tyhmästi muiden mukana. Joukossa tyhmyys tiivistyy.
- ^joku^
siinä se tuli..
Eiks kissoilla oo sama asia? Niillä esim. Tavallinen kotikissa ja rotukissa ovat sama kuin meillä tummat ja vaaleat. Nehän hyväksyy toisensa ja tulee hyvin juttuun, miksi ihmiset sitten eivät?
- ethatehat
olen nähnyt oikean kissatappelun. naapurin leikattu rotukissa oli kiinni remmissä, kun toisen naapurin kesyttämättömät mirrit tulivat "hakkaamaan" häntä.
jotta kyllä ne eläimetkin tappelevat.
- rgaegare
tässä tuli puheeksi noi varastelevat mustat. mistä luulette että mustien varastelu johtuu? olisko vaikka siitä, että heille annetaan paljon huonommin kunnon töitä kuin vaalealle. sehän on tutkittu juttu, että suomalaiset työnantajat ottavat mieluummin töihin vaalean kuin tumman, vaikka mustalla olisi jopa parempi koulutus.
- xvcbx
ja kyllä minä itse olen ainakin huomannut että kaikkien pitäisi olla samanlaisia ulkonäöltään. jos joku pukeutuu värikkäästi, häntä haukutaan hipiksi, jos pojalla on pitkät hiukset, hänelle huudetaan "mee jo parturiin!", jos ihminen on kalju, heti haukutaan kovikseksi tai skiniksi jne. aina jos joku on vähän erilainen niin tulee kuittia. jostain syystä joillain ihmisillä on jokin ihme tavoite saada kaikki ihan samannäköisiksi?!
niin ja tuossa pitkähiuksisuudessa on se hauskaa että nythän on muodissa pojilla semmoinen typerä keskipitkä letti joka vedetään geelillä tai jollain oikealle. kunnon ruuhkatukka. sellainen saa olla päässä mutta pidemmästä keljuillaan. en tajua. - Piru
Anteeks nyt, mutta minkä takia suomessa olevat tummaihoiset haluaisivat töihin...?
Sossuhan niille kaiken maksaa..
Tarkoitan sitten, ettei kaikki tummaihoiset oo tälläsiä..
Mulla on tummaihoisia kavereita ja ne on ihan ookoo, mutta toisilla ei ole käyny niin hyvä tuuri.
- keksihirviö
rasismi mustaihoisia kohtaan on kalpeanaamoilla verissä ja tulee aina olemaan
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va3761513Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan811039Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.91923Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä61833Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt49748Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka43735- 121715
- 60710
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K10628- 50616
- 35614
- 52576
Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95562- 45557
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48535- 32531
En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o33528Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain84505- 48479
- 80470