minua häiritsee yksi asia. miksi ihmisrotu on niin tärkeä kaikille. jo satoja vuosia on tumma ihoisia pidetty noitina, karkotettu maasta, pilkattu ym. en siis itse ole tummaihoinen, mutta miksi viattomia ihmisiä pilkataan ja haukutaan? on ystävällisiäkin tummia, mutta myös kamalia ihmisiä. sitähän ne ihmiset ovat, vaarallisia maailmassa. en ymmärrä tätä maailmaa. miksei ihmisrodut voi olla samanarvoisia? ottakaa kantaa, vittuilijat voivat pitää turpansa kiinni.
tummaihoiset
13
967
Vastaukset
- valo-poika
että jotkut tummaihoiset varastelevat mutta on myös paljon sellaisia ihan kunnollisia ihmisiä.Mäkin olen kyllä kans huomannut että tummaihoisia pidetään jotenkin erilaisina...
- Nimetön
mutta miksei meitä kiusata vaikka vaaleaihoisetkin ovat erilaisia tummaihoisten mielestä.
- Nevahööd
Ihmiset tarvitsevat aina jonkun syntipukin. Erilaisia yleensä kiusataan.
Mutta niillähän on sama asia kuin meillä, ne pitää meitä outoina. Niitten mielestä tavalliset ihmiset on tummia ja oudot vaaleita.
- Nevahööd
Jenkkapoo kirjoitti:
Mutta niillähän on sama asia kuin meillä, ne pitää meitä outoina. Niitten mielestä tavalliset ihmiset on tummia ja oudot vaaleita.
Tietysti! Kaikki on suhteellista...
- Milkakuu
kyllähän valkoihoisetkin ryöstelevät? Erinlaisuutta yritetään "kaupata" nykypäivänä rikkauten, mutta on myös ahdasmielisiä ihmsiä. Uskon, että erinlaisuus on todella rikkaus. Mutta usein myös "teinit" käyttäytyvät tyhmästi muiden mukana. Joukossa tyhmyys tiivistyy.
- ^joku^
siinä se tuli..
Eiks kissoilla oo sama asia? Niillä esim. Tavallinen kotikissa ja rotukissa ovat sama kuin meillä tummat ja vaaleat. Nehän hyväksyy toisensa ja tulee hyvin juttuun, miksi ihmiset sitten eivät?
- ethatehat
olen nähnyt oikean kissatappelun. naapurin leikattu rotukissa oli kiinni remmissä, kun toisen naapurin kesyttämättömät mirrit tulivat "hakkaamaan" häntä.
jotta kyllä ne eläimetkin tappelevat.
- rgaegare
tässä tuli puheeksi noi varastelevat mustat. mistä luulette että mustien varastelu johtuu? olisko vaikka siitä, että heille annetaan paljon huonommin kunnon töitä kuin vaalealle. sehän on tutkittu juttu, että suomalaiset työnantajat ottavat mieluummin töihin vaalean kuin tumman, vaikka mustalla olisi jopa parempi koulutus.
- xvcbx
ja kyllä minä itse olen ainakin huomannut että kaikkien pitäisi olla samanlaisia ulkonäöltään. jos joku pukeutuu värikkäästi, häntä haukutaan hipiksi, jos pojalla on pitkät hiukset, hänelle huudetaan "mee jo parturiin!", jos ihminen on kalju, heti haukutaan kovikseksi tai skiniksi jne. aina jos joku on vähän erilainen niin tulee kuittia. jostain syystä joillain ihmisillä on jokin ihme tavoite saada kaikki ihan samannäköisiksi?!
niin ja tuossa pitkähiuksisuudessa on se hauskaa että nythän on muodissa pojilla semmoinen typerä keskipitkä letti joka vedetään geelillä tai jollain oikealle. kunnon ruuhkatukka. sellainen saa olla päässä mutta pidemmästä keljuillaan. en tajua. - Piru
Anteeks nyt, mutta minkä takia suomessa olevat tummaihoiset haluaisivat töihin...?
Sossuhan niille kaiken maksaa..
Tarkoitan sitten, ettei kaikki tummaihoiset oo tälläsiä..
Mulla on tummaihoisia kavereita ja ne on ihan ookoo, mutta toisilla ei ole käyny niin hyvä tuuri.
- keksihirviö
rasismi mustaihoisia kohtaan on kalpeanaamoilla verissä ja tulee aina olemaan
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 447306
- 324048
- 573575
- 503110
- 172796
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons492269- 512265
- 372258
- 432238
- 162226