Hei!
Pitäisi lähettää ystävälleni muutama sata valokuvaa jollain keinolla paikkakunnalta toisele sähköisesti.
Sähköposti meni ensimmäisen viiden megan jälkeen kaverilla tukkoon.
Mitä te suosittelette?
Kuvia on 100 megaa jotakuinkin!
satojen kuvien lähettäminen
17
1343
Vastaukset
- Soy
Kummallekin messenger koneeseen ja tiedoston siirto käyntiin. Voit vaikka pakata kaikki kuvat zipikiksi jos haluat.
- viisvitonen
Pitäiskö mun vanhan ukon asentaa joku penikoitten keskusteluohjelma että saisin muutaman kuvan lähetettyä, älä luule!
- useammassa**
erässä. Esimerkiksi Suomi24:n S-postin nykyinen enimmäiskoko liitteelle on 10 megaa
- Avuton aloittelija
Miten saisi kansion lähetettyä? Siis jos haluaa lähettää kaikki kuvat tietyssä kansiossa?
Kun messanger pakottaa lähettämään ne tiedostot yksitellen? Eihän siinä ole mitään järkeä? Jos yhdessä kansiossa on satoja tiedostoja ja haluaa laittaa kaikki kerrallaan, niin miten se tapahtuu?
Kiitollisena, täysin tumpelo Avuton aloittelija kirjoitti:
Miten saisi kansion lähetettyä? Siis jos haluaa lähettää kaikki kuvat tietyssä kansiossa?
Kun messanger pakottaa lähettämään ne tiedostot yksitellen? Eihän siinä ole mitään järkeä? Jos yhdessä kansiossa on satoja tiedostoja ja haluaa laittaa kaikki kerrallaan, niin miten se tapahtuu?
Kiitollisena, täysin tumpeloPakkaa se kansio yhdeksi tiedostoksi Esim. Winzip:illä tai WinRAR:illa. Silloin sinulla on 1-tiedosto, joka sisältää ne kaikki kuvat. Sitten lähetät MSN Messengerillä ne sinne kaverillesi. Ja tietty kaverillasi pitää myös olla tuo MSN Messebger - ohjelma. Varsin helppoo..
- tumppu1st
...ja laita postiin. Ei kai tuo pari päivää niin kamala odotusaika ole. Paljon hankalampaa on kikkailla useiden lähetysten kanssa. Sen vastaanottajankin kun täytyy lootaansa tyhjentää samaan tahtiin...
-T- Avuton aloittelevainen
Siis voidaanko elää vuotta 2005 ja silti joutua lähettämään kansiollinen tiedosto kerrallaan. Voi äiti.
- tumppu1st
Avuton aloittelevainen kirjoitti:
Siis voidaanko elää vuotta 2005 ja silti joutua lähettämään kansiollinen tiedosto kerrallaan. Voi äiti.
...ja hevosella pääsee, sanottiin jo ennen muinoin. Kyllä sitä kaistaa rahalla saa, sekä laajakaistaa, että postilootaan tilaa.
-T
ps. Elettiin vuonna 1995 tilanteessa, jolloin suurin osa nyt surffaavista ei tiennyt, mitä tarkoittaa internet. Kaikki on suhteellista... - olis
Avuton aloittelevainen kirjoitti:
Siis voidaanko elää vuotta 2005 ja silti joutua lähettämään kansiollinen tiedosto kerrallaan. Voi äiti.
>Siis voidaanko elää vuotta 2005 ja silti...
Ei nyt sentään. Lähetetäänhän sitä netin kautta paljon isompiakin tiedostoja.
Eli ratkaisu on vaikka FTP. Toiseen koneeseen serveri ja toiseen client. Noita on saatavana ilmaiseksi kun vähän käytät Googlea.
Tai tietysti jos teillä on Linuxit niin nehän on koneella valmiina. :) - Avuton aloittelevainen
tumppu1st kirjoitti:
...ja hevosella pääsee, sanottiin jo ennen muinoin. Kyllä sitä kaistaa rahalla saa, sekä laajakaistaa, että postilootaan tilaa.
-T
ps. Elettiin vuonna 1995 tilanteessa, jolloin suurin osa nyt surffaavista ei tiennyt, mitä tarkoittaa internet. Kaikki on suhteellista...Siis kummassakin päässä on adsl. Mutta siihen menee ihan tajuttomasti aikaa, jos ne kuvat pitää yksitellen lähettää! Kun voisi valita vaan pelkän KANSION eikä yksittäisiä tiedostoja.
Nyt ollaan tässä lähetetty jo 50 tiedostoa yksitellen messangerilla ja voin kertoa, että hermot on aivan riekaleina alt d painamisesta:-)
Vielä pitää muutama sata kertaa ja pitkälle yöhön tässä istua tiedostoja vastaanottamassa. - tumppu1st
Avuton aloittelevainen kirjoitti:
Siis kummassakin päässä on adsl. Mutta siihen menee ihan tajuttomasti aikaa, jos ne kuvat pitää yksitellen lähettää! Kun voisi valita vaan pelkän KANSION eikä yksittäisiä tiedostoja.
Nyt ollaan tässä lähetetty jo 50 tiedostoa yksitellen messangerilla ja voin kertoa, että hermot on aivan riekaleina alt d painamisesta:-)
Vielä pitää muutama sata kertaa ja pitkälle yöhön tässä istua tiedostoja vastaanottamassa....voitte tietysti kokeilla, jos osaatte.
-T
- Kusikko
Keino on vaikka gigan lähettämiseen ilman ylimääräsiä ohjelmia asentamalla, kumma ku nää nöösit ei tiedä
- Jouko&Kosti
Voi jestas sentään. Kansio pakataan vaikka sillä winzipillä yhdeksi tiedostoksi. Siirretään sitten vaikka messengerillä toiselle yhtenä tiedostona. toinen vaihtoehto mutta ehkä vaikeempi on että molemmat menee vaikka DC :aan ja siirtää sen siellä.
- Kusikko
Jouko&Kosti kirjoitti:
Voi jestas sentään. Kansio pakataan vaikka sillä winzipillä yhdeksi tiedostoksi. Siirretään sitten vaikka messengerillä toiselle yhtenä tiedostona. toinen vaihtoehto mutta ehkä vaikeempi on että molemmat menee vaikka DC :aan ja siirtää sen siellä.
Väärin! Sanoin että ilman ylimääräisten ohjelmien asennusta!
- Aloittelijaa auttava
Jouko&Kosti kirjoitti:
Voi jestas sentään. Kansio pakataan vaikka sillä winzipillä yhdeksi tiedostoksi. Siirretään sitten vaikka messengerillä toiselle yhtenä tiedostona. toinen vaihtoehto mutta ehkä vaikeempi on että molemmat menee vaikka DC :aan ja siirtää sen siellä.
Jos teillä molemmilla on käytössänne sama käyttöjärjestelmä (esimerkiksi winXP) kannattaa laittaa googleen hakusanaksi (valitse kieli Suomi) remote desktop. Lue ohjeet ja katso, tuntuuko liian vaikeaselkoiselta.
Toinen vaihtoehto on pakata kaikki kuvat pienemmiksi, jolloin ne muodostavatkin yhden "tiedoston", jonka saat sitten kerralla lähetettyä.
Pakkausohjelmia löydät googlen avulla, kun laitat hakusanaksi winzip tai zip tai zippaaminen tai pakkkaaminen ja edelleen kieleksi suomi, niin saat suomeksi ne ohjeetkin.
Onnea matkaan! Lueskelen palstaa ja auttelen täällä ihan huvikseni.
Ei pidä välittää tuollaisista asennevammaisista. Tämä palsta on nimenomaan aloittelijoille, jotka saavat vapaasti pyytää nimenomaan alkeistason ongelmiin apua. Tuollainen asiaton kirjoittelu on ikävää!
- tekisin
niinkuin täällä on jo neuvottu. Pakkaisin kuva ja laittaisin menemään tuota kautta http://www.yousendit.com/
- Kusikko
EIKÄ MELEKEEN! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70595
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73573Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483