DDR 3 muistikammat

Anonyymi-ap

Alkaako pelittää muistin lisääminen ihan sillä, että vanhasta koneesta laittaa DDR3 muistikamman toiseen koneeseen, jossa on sama muistityyppi ja tyhjä paikka muistikammamalle?
Vai onko jotain erityisiä asioita, jotka pitää huomioida?
Nyt koneessa on 12Gt RAM muistaakseni 4+8 Gt kampoina.
Mistä tuon muistityypin muuten voi varmistaa (järjestelmän tiedot) ?

9

174

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

pitäisi alkaa pelittää. Luota järjestelmän tietoihin.

• Anonyymi

Ei järjestelmän tiedoissa kerrota muistin tyyppiä. Kymmenen vuotta vanha W10.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei järjestelmän tiedoissa kerrota muistin tyyppiä. Kymmenen vuotta vanha W10.

Lukisit aloituksen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lukisit aloituksen.

Minä sen kirjoitinkin. En vain ole ihan varma muistin tyypistä, se oli vain oletus, että tuon ikäisessä koneessa se on DDR3. Järjestelmätiedot ei kerro sitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä sen kirjoitinkin. En vain ole ihan varma muistin tyypistä, se oli vain oletus, että tuon ikäisessä koneessa se on DDR3. Järjestelmätiedot ei kerro sitä.

Nyt se löytyikin, järjestelmäasetukset löytyi, siellä oli mainittu muistityyppi DDR3, 12Gt.

Mutta onko joku raja, mitä tuollainen kone pystyy edes hyödyntämään?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt se löytyikin, järjestelmäasetukset löytyi, siellä oli mainittu muistityyppi DDR3, 12Gt.

Mutta onko joku raja, mitä tuollainen kone pystyy edes hyödyntämään?

Uudessa luulisi olevan DDR4. Käy siihen ainakin 2x 8Gt ja uusissa yleensä 32 tai 64, emolevyn perusteella voi hakea tietoa. Väärässä paikassa laitevalmistajat säästää, vaikkei muisti edes ole kovin kallista, 16Gt pitäisi olla vähintään. Jotkut ohjelmat osaa käyttää myös näytönohjaimen muistia esim videon koodauksessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uudessa luulisi olevan DDR4. Käy siihen ainakin 2x 8Gt ja uusissa yleensä 32 tai 64, emolevyn perusteella voi hakea tietoa. Väärässä paikassa laitevalmistajat säästää, vaikkei muisti edes ole kovin kallista, 16Gt pitäisi olla vähintään. Jotkut ohjelmat osaa käyttää myös näytönohjaimen muistia esim videon koodauksessa.

Ei ole kyseesä uusi kone, vaan kaksi kutakuinkin yhtä vanhaa, joista toisesta haluaisin ottaa käyttöön jäävään muistia lisää, jos mahdollista.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Muistityypin näkee ihan muistikamman tyyppitarrasta. Mikäli siinä lukee PC3, niin kyseessä on DDR3 muisti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      16
      457
    2. Eikös se mene niin että Jumala loi maailman ihmisille eikä päinvastoin

joten saatana yrittää vääristää ja jota nyt vouhotetaan??? https://keskustelu.kaksplus.fi/threads/bovaer-tutkimuksissa-
      Maailman menoa
      88
      444
    3. Näytät kivalta kun nukut

*zoomaa palohälyttimen kameraa*
      Ikävä
      10
      412
    4. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      16
      347
    5. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      3
      341
    6. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      13
      206
    7. Hyvää yötä

Janne niminen mies🥰
      Ikävä
      1
      103
    8. 0
      90
    9. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      0
      90
    10. Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa

76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68
      70 plus
      3
      67
    Aihe