Chromebook Plus 😋
Siksi 😋 että se on niin paljon helpompi kuin Windows.
Onko Chrmebook Plus Windowsin korvaaja
90
658
Vastaukset
- Anonyymi
En kannata sen enempää Chromebookia kuin Wintoosaakaan, ostakaa mielummin jokin Linux-kone tai Mac!
- Anonyymi
Hmm. Macit on nykyään surkeita!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ostaa sitten käytetyn Intel-pohjaisen macin, se ainakin toimii.
- Anonyymi
EU kehottaa pois Windows riippuvuudeta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta tuskin ainakaan vaihtamaan sitä Google-riippuvuuteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MS pahin vakoilija!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otitko lääkeesi aamulla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otitko lääkeesi aamulla?
Tuntuu siltä että sinä niiden lääkkeiden tarpeessa oot, olet aina tyrkyttämässä lääkitystä ja hoitoa kaikille sekä koet kolleja jokapuolella vaikka ainoa kolli jonka tiedän, kirjoittaa kirjautuneena tänne!
TOSIASIA on se, että sen paremmin Micro$oftin, kuin Googlenkaan vakoiluun ei kannata tyytyä! Ostakaa aito ja oikea linuxkone, sillä voi välttää vakoilun! - Anonyymi
Toimiiko noissa windows ohjelmat?
Pitää olla ajurit ulkoiselle Roland audiolaitteelle ja DAW pitää toimia. Eli löytyykö ajurit ja toimiiko win tai mäc softat Chrome ssa tai Linuxissa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toimiiko noissa windows ohjelmat?
Pitää olla ajurit ulkoiselle Roland audiolaitteelle ja DAW pitää toimia. Eli löytyykö ajurit ja toimiiko win tai mäc softat Chrome ssa tai Linuxissa?Voithan sä aina kokeilla, mitä meiltä sitä kysyt kun ei tunneta noita sun laitteitas.
Itse käytän Reaper-nimistä DAWia Winen avulla Linux Mintissä ja toimii loistavasti! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Chromebookit on nykyään loistavia!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuntuu siltä että sinä niiden lääkkeiden tarpeessa oot, olet aina tyrkyttämässä lääkitystä ja hoitoa kaikille sekä koet kolleja jokapuolella vaikka ainoa kolli jonka tiedän, kirjoittaa kirjautuneena tänne!
TOSIASIA on se, että sen paremmin Micro$oftin, kuin Googlenkaan vakoiluun ei kannata tyytyä! Ostakaa aito ja oikea linuxkone, sillä voi välttää vakoilun!Sano seis! Rajoita Microsoftin pääsyä tietoihisi
Microsoft pyrkii keräämään mahdollisimman paljon tietoa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voithan sä aina kokeilla, mitä meiltä sitä kysyt kun ei tunneta noita sun laitteitas.
Itse käytän Reaper-nimistä DAWia Winen avulla Linux Mintissä ja toimii loistavasti!Voiko chromea kokeilla ilman että koko kone asennetaan uusiksi ? Vai tartteeko viidennen läppärin, sellanenkin olis laatikossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nöyryytetty ja loukattu: Zelenskyi otteli yhteen oman puolueensa kanssa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, nöyryytyksestä puheen ollen, monesko päivä sitä teidän erikoisoperaatiota on nyt menossa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Järkevä juttu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
LOPUN MENINKIÄ!
- Anonyymi
Ukrainan julkaisemien tietojen perusteella Ukrainan ballististen ohjusten torjuntaprosentti oli parantunut kesän aikana, ollen 37 prosenttia elokuussa. Syyskuussa vastaava luku oli kuitenkin vain kuusi prosenttia, vaikka Venäjä laukaisi kyseisiä ohjuksia vähemmän.
-------------------------------------------------------------------------------------------- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Windows harmaannuttaa käyttäjänsä! Jakkarasta tulee piinapenkki. ;D
------------------------------------------------------------------------------------------ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko huhut Zlenskyyn kuolemasta ennenaikaisia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hmm, Nopeessakin koneessa Windows on hidas.
Kun käynistää Windowsin, menee ainakin varttin jos ei enemmän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko huhut Zlenskyyn kuolemasta ennenaikaisia?
Voi voi...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Chremebook ei vakoile sillain kuin Windows.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Windows 11 Recall: Uutuus valvoo kaikkia tekemisiäsi tietokoneella
Microsoftin juuri julkistama tuleva Recall-ominaisuus voi olla vakava riski yksityisyydellesi, koska se tallentaa kuvia kaikesta, mitä teet tietokoneellasi.
5 sekunnin välein ruudunkaapaus jenkkeihin
- Anonyymi
Nam nam nam...
- Anonyymi
Chromebook saa veden kiellelle.
- Anonyymi
paska se
- Anonyymi
Wineows on paska!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Wineows on paska!
Mulla on Celeron ja w11, kamalan hidas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuhapumppu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuuluisa nuhapumppu!
- Anonyymi
KYLLÄ ON
- Anonyymi
Kyllä se on!
- Anonyymi
Kyllä se on!
- Anonyymi
Hyvä aika vaihtaa Chromebookiin
- Anonyymi
Kyllä ON!
- Anonyymi
Mulla on vanha läppäri, varmaankin vuodelta 2011 ja aattelin tuon ohjeen https://dawn.fi/uutiset/2025/09/29/opas-vanha-tietokone-chromebook-chromeos-flex mukaan koittaa asentaa chromeOs siihen. Mutta on pieni probleema, läppäri ei tue usb-käynnistystä mutta mietin etttä jos laittasi läppärin ssd-levyn väliaikaisesti päytä koneseen ja asentaisi chromeOs sitteb isshen niin toimisikohan se siinä vanhassa läppärissä. Voishan tuota kokeilla, ei kai siinä mitään häviäkään.
- Anonyymi
no kyllä tukee usb käynistystä.. kerro tyyppi joka ei tue.
- Anonyymi
chromeos-flex ei aja androi sovelluksia!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no kyllä tukee usb käynistystä.. kerro tyyppi joka ei tue.
Läppäri on Asus N73J ja on tutkittu että ei tue USB-käynnistystä joten turha väittää vastaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Läppäri on Asus N73J ja on tutkittu että ei tue USB-käynnistystä joten turha väittää vastaan.
Väitän vastaan! Kyllä tuo Boottaa USB:stä ja päivitetyllä bioksella jopa SD kortiltakin.
F2 bios- > disabloi secureboot
ESC- > Boot valikko. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väitän vastaan! Kyllä tuo Boottaa USB:stä ja päivitetyllä bioksella jopa SD kortiltakin.
F2 bios- > disabloi secureboot
ESC- > Boot valikko.Pitänee katsoa tarkemmin, läppäri on ollut mulla varmaan kahdeksan vuotta ja rompulta olen joutunut aina käyttikset asentamaan mitä olen kokeillut, usb:lla en ole onnistunut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukahan pölvästi sulle on sanonut että Asus N73J ei boottaa usb-portista. Kyllä se boottaa ihan normaalisti kuin muutkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Porteus Kiosk on pelkkä selain, Chrome tai Firefox ihan kuinka valitset.
https://porteus-kiosk.org/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No asenna DVD levyltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No asenna DVD levyltä.
Mahtuneeko dvd:lle jos vaatii väh. 8 gigan tikun, ja lisäksi ei oo nyt dvd levyjä eikä täälläpäin niitä taida kukaan enää myydäkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mahtuneeko dvd:lle jos vaatii väh. 8 gigan tikun, ja lisäksi ei oo nyt dvd levyjä eikä täälläpäin niitä taida kukaan enää myydäkään.
Dual layer levylle varmaan mahtuisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
WINTOY$ 🇮🇳 💩
Sininen savu tursuaa HP-pöntöstä ja bongorumpujen kumina kantautuu naapuriin.
Kauhalla raassaaminen auttaa vähän, wituttimen poisto auttaa paljon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Buahahhhahahhahaaaa Oikea vitsiniekka!
- Anonyymi
Vaihda Chromebookkiin :
Chromebook Plus 😋 Siksi 😋 että se on niin mukava ja toimiva. - Anonyymi
Paras on Chromebook
- Anonyymi
Ei ole, vaan parhaita ovat Linux koneet ja mac!
- Anonyymi
Jotain tekoälykakkelia näyttää olevan taas. Ei jatkoon.
- Anonyymi
Kyllä se on Windowsin korvaaja.
- Anonyymi
Jäänee n. 1 % laitteeksi. Ei ihmiset jaksa opetella uutta.
- Anonyymi
KYLLÄ SE ON!
- Anonyymi
Winodws joutaa mennä.
- Anonyymi
Itse en näe mitään järkeä hankkia mitään Chromebook- laitetta. Noissa on oikeastaan kaksi vaihtoehtoa, halvat ja paskat, ja ylihintaiset koneet. Mikäli ChromeOS:ää haluaa välttämättä käyttää, niin tarjolla on ChromeOS Flex, minkä voi asentaa johonkin vanhaan koneeseen.
- Anonyymi
asensin ei nyt niin vanhaankaan pöytäkoneseen chromeOs flexin, mutta jonkin aikaa kokeiltuani en keksinyt sille mitään järkevää käyttöä, no netin selaaminen sillä kyllä luonnistuu mutta siinäpä se.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
asensin ei nyt niin vanhaankaan pöytäkoneseen chromeOs flexin, mutta jonkin aikaa kokeiltuani en keksinyt sille mitään järkevää käyttöä, no netin selaaminen sillä kyllä luonnistuu mutta siinäpä se.
Tuli asennettua ChromeOs Flex itsekin. Itellä on testikoneena Lenovo M900 minipc. Core i5-5600T, 8 Gt DDR4:sta ja 256 Gt SSD. Asennus oli nopea siitä plussaa. Käyttis itsessään jätti todella onton kuvan. Itselle tuli fiilis, että mihin tätä muka pitäisi käyttää? Siis muuhun, kuin pelkkään netin selailuun? Kyseisessä koneessa toimi Win11 suht hyvin, mutta varmaan tulen asentamaan siihen jollain kevyellä desktopilla varustetun Linux -jakelun.
- Anonyymi
On ne vaan niin hyviä!
- Anonyymi
Chrmebook Plus on Windowsin korvaaja ja hyvä sellainen!
- Anonyymi
Linuxkoneet on parempia Windowsin korvaajia, ei mikään vakoileva Chromebook Plus.
- Anonyymi
SER-pisteille windowsneuvontaa
Moni ensikertalainen SER-tonkija on hukassa mitä löytämillään romuilla tekisi...- Anonyymi
Tehdään se nyt kerralla selväksi! Winkura on PASKA!
- Anonyymi
Todellakin korvaa!
- Anonyymi
Aloittajalla ei ole mitään chromebookia, se vain unelmoi sellaisesta koska hössöttää koko ajan moisesta, vanha sanonta että siitä puhe mistä puute pitää tässäkin asiassa paikkaansa.
- Anonyymi
Uudet Core Ultra Series 3 -prosessorit tarjoavat jopa 16 P- ja E-ydintä, yli 50 % nopeamman CPU-suorituskyvyn edeltäjiin verrattuna. Uuden Intel Arc -grafiikkapiirissä on enintään 12 Xe-ydintä ja jopa 50 % aiempaa parempi grafiikkateho.
- Anonyymi
Laitan kanssa tilauseen heti.
- Anonyymi
Kunhan opit kirjoittamaan niin sitten...
- Anonyymi
Aloittaja nostaa tätä ketjua koko ajan pinnalle vaikkei omista minkäänlaista tietokonetta, omistaa korkeintaan halvahkon kännykän jossa prepaind-liittymä jossa saldo vähän väliä nollassa.
- Anonyymi
Olen nyt seurannut kaverini Windows 11-elämää muutaman kuukauden ajan. Jatkuvasti tulee jotain ongelmia vastaan, pankkimaksut ei onnistu jne... Näitä ongelmia ei ollut ennen kuin hän päivitti "seiskasta" "kymppiin". Nykyään tuntuu olevan aivan sama mitä lääkkeitä menee ja mitä nestettä ikeniin, hyllyt täynnä lääkelevyjä ja kossu-. ja kiljupulloja naukkaillen kaiket päivät menee. Windows pyörii päin helvettiä ja joka päivä joutuu joko etsimään netistä fixausta ongelmaan tai tekemään uudelleenasennuksen kun joku päivitys tuhoo jonkun toiminnon aina,
;(- Anonyymi
Kirjoitat varmaan omista ongelmistasi, suosittelen heti aamusta hakeutua päihdetyöntekijän juttusille.
- Anonyymi
Taitaa noi ongelmat olla ainoastaan siellä sun pääsi sisällä? Kannattaa lopettaa narkkaaminen ja ryyppääminen.
- Anonyymi
Chromebook on tehty ihmiselle.
- Anonyymi
Hyvä avaus!
Ketjusta on poistettu 27 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait223027- 392617
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...381483- 841350
- 631251
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä40999Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.125903- 32806
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi28656Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan59621