Mopoista

Make

Mulla kosahti mun honda cameleontista tössäri. Faija väittää et liukusuodatin ylikuumentu mut sit mä en usko. olisko kellään myydä käytettynä (1.3) tai kertoo kuinka fixata se

13

684

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varajeesus

kyllä se niin on, että liukusuodatin siitä ylikuumeni. harvemmin tössäri muuten menee. liukusuodatin on varmaan ylikuumentunut, kun on ollut liian löysällä kampilaakereitten palautusjouset. tössäriä on aivan helvetin vaikea korjata, kun siinä on se ylipainerele. kannattaa hommata viritössäri ja säätää kampilaakeretten jouset ihan vitun piukalle

• make

Nii ja ei sitä voi pistää kiinnikkää ilman kannumuttereita. Vittu neki pitäis tilata Saksasta eikä mulla oo sellaseen varaa. Mut jos uus välipohjalasautin? Mitä luulet? Saisko paremmalla heliumvapauttimella enemmän vääntöö?

• räsä

luulen kans et se vois olla siitä liukusuodattimesta... mut se voi olla kyllä niinki et siinä on ollu korkki löysällä ja painetta ei oo syntynyt joten ei saa tarvittavaa painetta jotta tössärin läpät aukeisivat..tai jos on tullut liikaa painetta ja läpät ovat menneet rikki ja niitä ei saa ainakaan mun tietääksee suomesta..ehkä alan erikois liikkeestä.. mutta halvemmaks luultavasti tulis tilata saksasta tai amerikasta..ja jos on läppien hajoamisessa murtunut putken seinämät on kyseessä melko kallis remontti..koitappa tarkistaa säätämällä kaasarin sisällä olevaa "mötikää"..vastaile sitte

• Make
        räsä kirjoitti:

luulen kans et se vois olla siitä liukusuodattimesta... mut se voi olla kyllä niinki et siinä on ollu korkki löysällä ja painetta ei oo syntynyt joten ei saa tarvittavaa painetta jotta tössärin läpät aukeisivat..tai jos on tullut liikaa painetta ja läpät ovat menneet rikki ja niitä ei saa ainakaan mun tietääksee suomesta..ehkä alan erikois liikkeestä.. mutta halvemmaks luultavasti tulis tilata saksasta tai amerikasta..ja jos on läppien hajoamisessa murtunut putken seinämät on kyseessä melko kallis remontti..koitappa tarkistaa säätämällä kaasarin sisällä olevaa "mötikää"..vastaile sitte

Tarkistin ja tottakai ne liukusuodatinputket oli murtunu. Ylipainerele oli hörpänny liikaa ja rällärin kauttahan se murtuma tuli. Nyt ei mee koko tössäri uusiks mutta mä tarvin uudet sisätabulaattorin kierukat, mielellään puoliviilatut.
        Mikä imusyötin sulla muuten on? Oma pitää kummaa ääntä enkä tiedä mistä johtuu. pistäpä viestiä

• vastaus
        Make kirjoitti:

Tarkistin ja tottakai ne liukusuodatinputket oli murtunu. Ylipainerele oli hörpänny liikaa ja rällärin kauttahan se murtuma tuli. Nyt ei mee koko tössäri uusiks mutta mä tarvin uudet sisätabulaattorin kierukat, mielellään puoliviilatut.
        Mikä imusyötin sulla muuten on? Oma pitää kummaa ääntä enkä tiedä mistä johtuu. pistäpä viestiä

mulla on 7 milline..

• skootteri

Mulla on 6-vuotta vanha skootteri. Ostin sen noin puoli vuotta sitten. Silloin sen sai helposti käyntiin, riitti kun käytti ryyppyä, sitäkään ei tarvinnut aina käyttää.

Nyt sen joutuu aina polkaista käyntiin, eikä sekään meinaa onnistua. Sitten se vihdoin käynnistyy, niin sammuu heti ekassa risteyksessä.

Mikä siinä vois olla mahdollinen vika? joku tukkeutunut putki?
      En sitten tajua mitään hienoa mopo slangia.

• skootteri

Ois tietenkin voinu alottaa uuden aiheen, kun tää aihe on mopo...

• kelakortinlainaaja
        skootteri kirjoitti:

Ois tietenkin voinu alottaa uuden aiheen, kun tää aihe on mopo...

jep itel ollu sama homma, eli tössäri kosahti. ite suosittelisin sulle et kannattaa ostaa käytettynä 1.45 jos löytyy nimittäin 1.3:sen väääntötarkkuus on ihan paska.Ja huom! älä vaan ite ala korjaan tössäriä nimittäin korjatessa voi hajota mm. lapasulkimot,öljykeittimentahdistin, veivipaineenhienontajat...lisäksi mäntä voi kärsiä.

• kelakortinlainaaja
        kelakortinlainaaja kirjoitti:

jep itel ollu sama homma, eli tössäri kosahti. ite suosittelisin sulle et kannattaa ostaa käytettynä 1.45 jos löytyy nimittäin 1.3:sen väääntötarkkuus on ihan paska.Ja huom! älä vaan ite ala korjaan tössäriä nimittäin korjatessa voi hajota mm. lapasulkimot,öljykeittimentahdistin, veivipaineenhienontajat...lisäksi mäntä voi kärsiä.

oli tarkotus vastata suoraan nimimerkille ´makelle´

• Make
        kelakortinlainaaja kirjoitti:

1.45!? Mikä sua vaivaa? Sisäkierretty paska! 1.45 on ihan surkee verrattuna 1.3:seen kun puhutaan kampiakselirasvauksesta. 1.45 on ehkä uudempi mutta sen turbovakautin on paljo huonompi eikä siinä oo edes männän märkäsuoristajaa. Pakari siitä eniten kärsii. Viimeks ku oli 1.45 sen imuhihna repes kahtia syväpuolittimen kohdalta. Peräkuoletus ratkasee. 1.3 on klassikko

• kkl:n vastaus
        Make kirjoitti:

1.45!? Mikä sua vaivaa? Sisäkierretty paska! 1.45 on ihan surkee verrattuna 1.3:seen kun puhutaan kampiakselirasvauksesta. 1.45 on ehkä uudempi mutta sen turbovakautin on paljo huonompi eikä siinä oo edes männän märkäsuoristajaa. Pakari siitä eniten kärsii. Viimeks ku oli 1.45 sen imuhihna repes kahtia syväpuolittimen kohdalta. Peräkuoletus ratkasee. 1.3 on klassikko

Niin oot oikeassa 1.3 on todellakin klassikko, eikä se sen mainetta hyvänä perustössärinä ole turhasta saanut, ei todellakaan. Mutta 1.3 alkaa olla auttamatta liian vanhahtava. Sitä ei voi sovittaa uusimpiin menopeleihin, koska se ei käy nykystandardin mukaisiin hörppy-venttiileihin ja ääreispummppumuuntajaan. Muuten, ite oon jo alkanu kyllästyä näihin ainaisiin tössäriongelmiin, joten tuhlasin kaikki kesätyö-rahani ja ostin klötsun(eli osa jossa tössäri, välipohjanlasautin, ja muut samassa paketissa). Kallishan se oli mutta takana on kaikki rassaukset, nimittäin sitä ei voi ite korjata.

• kontio

ei oo kyl mul myytävänä 1.3 tössäriä,mut voin sanoo vinkiks et kannattaa tsekata vääntöpaineentasaajan jakokoukkumutteriit, jos haluat ite fixata tössäriä. semmonen homma vielä ettei ainakaan ite kannata alkaa koskeen väliphjanlasauttimeen, voi nimittäin hajota hankaus-sumuttimet.

• avusta

tästä oli paljon hyötyä minulle. en ite keksinyt mitään keinoa hoitaa asiaa eikä täälä kärsämäellä ole liikettä missä se olisi voitu hoitaa. en jos tosiaan on niin että saksasta pitäisi ostaa niin sehän tulee melko kalliiksi. ajattelin ostaa honda monkeystä sen tössärin liipasimen ja suzuki s1 pakoputken vaihtimen öljysäiliön tapaisen osan. en tiedä miksi sitä voisi sanoa. mutta vielä kerran kiitos tästä kaikesta avusta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      41
      3030
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      44
      2865
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      48
      2483
    4. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      46
      2235
    5. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      24
      2068
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      58
      1830
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      45
      1739
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      37
      1590
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      45
      1513
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26